Mastodon
23.4 C
València
Divendres, 19 setembre, 2025

Les fortes ratxes de vent arriben a més de 100 km/h a Castelló i més de 80 km/h a València i Alacant

El temporal de vent associat a la borrasca 'Bruno' que ha afectat a la Comunitat durant aquest dimecres ha deixat ratxes de més de 100 quilòmetres per hora en la província de Castelló i de més de 80 en les de València i Alacant. L'observatori de l'Aeroport de Castelló, en la localitat de Vilanova d'Alcolea, ha registrat la ratxa més forta, amb 106 km/h. També a Castelló s'han registrat 97 quilòmetres per hora a Atzeneta del Maestrat, 95 a Vilafranca i 94 en Fredes. Els aeroports de les altres dues províncies han registrat vents similars, amb 96 en la pista de Manises (València) i 95 en la de l'Altet (Alacant-Elx). En la província de València, els pics de vent s'han registrat a Llíria, amb 89 km/h; seguida de Bétera, amb 87 i Bicorb, amb 83. A Alacant, per la seua banda, la ratxa més forta s'ha registrat a Pego, amb 86 km/h; Xàbia, amb 80 i la capital, Alacant, amb 67 quilòmetres per hora. Les altres dos capitals, València i Castelló, han registrat ratxes superiors a la d'Alacant, amb 77 km/h en la capital del Túria, i 74 en la de la Plana.

Últimes notícies

Els enginyers de camins sostenen que executar les infraestructures previstes hauria reduït les víctimes de la DANA

José Trigueros va defendre al Senat que, d'haver-se executat les obres previstes, la DANA de 2024 hauria causat menys víctimes i danys. Va reclamar preses, desviaments, tràmits més àgils, neteja de llits i alertes per a reforçar la resiliència a València i les conques mediterrànies.

Activistes exigixen a València un embargament d’armes a Israel i el registre d’un vaixell

Desenes de persones protesten davant el Port de València per a demanar un embargament integral al comerç d'armes amb Israel i la immobilització i inspecció d'un vaixell. La denúncia assenyala escales a València, Barcelona i Algesires i reclama controls sobre material de defensa i de doble ús.

SOS Desapareguts demana a Bernabé coordinació entre Govern i Consell després de la DANA

Joaquín Amills reclama a la delegada del Govern, Pilar Bernabé, que l'Executiu central i la Generalitat treballen de manera conjunta i sense polititzar la reconstrucció. També posa el focus en la salut mental dels afectats.

Detinguda pel presumpte escanyament d’una amiga amb un cable d’aspiradora a Benidorm

Una dona britànica de 64 anys va ser arrestada a Benidorm pel presumpte escanyament d'una amiga, de 66, amb el cable d'una aspiradora. La investigació seguix oberta després de l'avís d'una tercera turista al 112.

El Campello demana col·laboració per a identificar als responsables d’un abocament altament contaminant

L'Ajuntament del Campello sol·licita ajuda per a localitzar als autors d'un abocament de panells de fibra de vidre en la partida de Oñate. La Policia Local investiga i la sanció pot aconseguir 30.050 euros.

Tots a una Veu exigix coordinació i més inversió a la comissionada de la DANA

Tots a una Veu demana a la comissionada de la DANA, Zulima Pérez, un pla coordinat amb la Generalitat que fixe terminis, finançament i mesures de prevenció. L'entitat reclama formació ciutadana, ajustos en la gestió d'emergències i evitar triomfalismes i inauguracions per separat.

Toni Pérez lamenta la visita de Sánchez: sense tren a l’aeroport ni segona pista

El president de la Diputació d'Alacant titlla de decebedora la visita de Pedro Sánchez a l'aeroport i denúncia que no hi haja compromisos per al tren ni per a una segona pista.

La Generalitat bateja el viaducte d’accés a Torrent com a pont de la Comunitat de Madrid

La Generalitat canvia de nom el viaducte de la CV-403 que creua el barranc de Poio, a l'entrada de Torrent, com a pont de la Comunitat de Madrid. El gest agraïx el suport aportat després de les inundacions i el desplegament d'autobusos que va mantindre la mobilitat fins a la reobertura de Metrovalencia.