Dos funcionàries ferides en ser agredides per una interna en la presó de Picassent

Presó de Picassent

Presó de Picassent | Google Maps

 

Una interna de la presó de Picassent, en la comarca de l’Horta Sud (València), ha agredit este matí de dilluns a dos funcionàries amb el pal d’una granera quan anava a netejar. Com a conseqüència, han patit diferents contusions, segons han denunciat en un comunicat  els sindicats Acaip, UGT i CSIF. Des d’Institucions Penitenciàries (IIPP) han confirmat i l’han desvinculada de la situació creada amb el coronavirus.

 

Anuncios

L’incident s’ha registrat en el mòdul 20 de la Unitat de Preventius que alberga normalment a internes molt perilloses, classificades de primer grau. A pesar d’això, la interna no estava encara classificada en este grau i es trobava allí per haver-li aplicat restriccions regimentals en haver protagonitzat un incident la setmana passada en el mòdul 18. Anteriorment, també s’havia vist embolicada en incidents en la Infermeria del centre.

 

Quan les dos funcionàries baixaven al pati amb la interna, esta s’ha abalançat sobre elles amb el pal de la granera que portava per a netejar i ha començat a pegar-loc colps, han indicat fonts sindicals. Les funcionàries, segons els sindicats, han intentat esquivar els colps i reduir-la, però ha caigut rodant per les escales. Finalment, han conseguit parar-la i, una volta han acudit més funcionaris, s’ha pogut traslladar a la interna a una cel·la.

 

Com a conseqüència de l’agressió, una de les funcionàries ha patit contusions en la mà, el braç i l’esquena i l’altra en la mà. Les dos han hagut de ser traslladades a un centre hospitalari per a que les valoren i les facen proves diagnòstiques.

 

Denuncien falta de protecció davant del coronavirus

Segons Acaip i UGT, «es tracta d’una nova agressió a treballadors del centre. A les habituals condicions de treball, cal afegir la tensió que s’està vivint per la situació creada per l’estat d’alarma, que ha motivat la supressió de les comunicacions dels interns amb l’exterior —en estos moments només se’ls permet tocades telefòniques—».

 

Els treballadors, han agregat els sindicats, també veuen amb «preocupació» esta situació, ja que no disposen de tots els mitjans de protecció necessaris davant del coronavirus: «No hi ha màscares i, a diferència del que passa en altres centres penitenciaris, per exemple, no es mesura la temperatura a tots aquells que accedixen des de l’exterior», han lamentat.

Anuncios

Últimes notícies

Pérez Llorca condiciona el diàleg sobre la vaga educativa a no usar la PAU com a pressió

Juanfran Pérez Llorca rebutja negociar la vaga indefinida del professorat si els sindicats utilitzen els exàmens d'accés a la universitat com a mecanisme de pressió i defén compatibilitzar el dret de vaga amb la correcta avaluació de l'alumnat.

Alliberats al Marroc tretze macacos de Berbería rehabilitats a Villena

Tretze macacos de Berbería rescatats del tràfic il·legal han sigut alliberats al parc natural de Tazekka, al Marroc, després de la seua rehabilitació en el centre de recuperació de primats de Villena.

A la presó dos detinguts per dos plantacions de marihuana a Almassora i Castelló

Dos de les tres persones detingudes per la Guàrdia Civil ingressen a la presó després de desmantellar dos plantacions de marihuana indoor a Almassora i Castelló amb més de 700 plantes i material per al seu cultiu intensiu.

L’avió que va evacuar a dos pacients del creuer Hondius reposta a València abans de volar a Rotterdam

L'avió medicalitzat que va traslladar des de Cap Verd a Gran Canària a dos pacients del creuer MV Hondius amb símptomes compatibles amb hantavirus reposta a València i continua viatge a Rotterdam, mentres els malalts seguixen cap a Països Baixos en una altra aeronau.

Avís taronja per pluges intenses a Alacant i sud de València este dijous

La Aemet activa l'avís taronja per pluges molt intenses a l'interior i litoral nord d'Alacant i en el litoral sud de València, amb tempestes, graníssol i ratxes de vent molt forts.

Pluges intenses i tempestes en gran part de la Comunitat Valenciana, sobretot entre València i Alacant

La Comunitat Valenciana registra hui ruixats generalitzats, localment molt forts i amb tempesta entre el sud de València i el nord d'Alacant, amb descens de màximes a l'interior i situació marítima una mica alterada.

Urpa de Cap Verd el creuer amb brot de hantavirus rumb a Canàries

El creuer MV Hondius ha partit de Cap Verd cap al port de Granadilla de Abona, a Tenerife, després d'evacuar a tres persones amb hantavirus. A la seua arribada s'activarà un dispositiu sanitari per a avaluar i repatriar a tot el passatge, inclosos els espanyols a bord.

València Basket assalta el OAKA, força el 1-2 i allarga la sèrie davant el Panathinaikos

València Basket firma una exhibició col·lectiva en el OAKA, derrota al Panathinaikos per 87-91 i manté visca l'eliminatòria de quarts de final de l'Eurolliga.