Dos funcionàries ferides en ser agredides per una interna en la presó de Picassent

Presó de Picassent

Presó de Picassent | Google Maps

 

Una interna de la presó de Picassent, en la comarca de l’Horta Sud (València), ha agredit este matí de dilluns a dos funcionàries amb el pal d’una granera quan anava a netejar. Com a conseqüència, han patit diferents contusions, segons han denunciat en un comunicat  els sindicats Acaip, UGT i CSIF. Des d’Institucions Penitenciàries (IIPP) han confirmat i l’han desvinculada de la situació creada amb el coronavirus.

 

L’incident s’ha registrat en el mòdul 20 de la Unitat de Preventius que alberga normalment a internes molt perilloses, classificades de primer grau. A pesar d’això, la interna no estava encara classificada en este grau i es trobava allí per haver-li aplicat restriccions regimentals en haver protagonitzat un incident la setmana passada en el mòdul 18. Anteriorment, també s’havia vist embolicada en incidents en la Infermeria del centre.

 

Quan les dos funcionàries baixaven al pati amb la interna, esta s’ha abalançat sobre elles amb el pal de la granera que portava per a netejar i ha començat a pegar-loc colps, han indicat fonts sindicals. Les funcionàries, segons els sindicats, han intentat esquivar els colps i reduir-la, però ha caigut rodant per les escales. Finalment, han conseguit parar-la i, una volta han acudit més funcionaris, s’ha pogut traslladar a la interna a una cel·la.

 

Com a conseqüència de l’agressió, una de les funcionàries ha patit contusions en la mà, el braç i l’esquena i l’altra en la mà. Les dos han hagut de ser traslladades a un centre hospitalari per a que les valoren i les facen proves diagnòstiques.

 

Denuncien falta de protecció davant del coronavirus

Segons Acaip i UGT, «es tracta d’una nova agressió a treballadors del centre. A les habituals condicions de treball, cal afegir la tensió que s’està vivint per la situació creada per l’estat d’alarma, que ha motivat la supressió de les comunicacions dels interns amb l’exterior —en estos moments només se’ls permet tocades telefòniques—».

 

Els treballadors, han agregat els sindicats, també veuen amb «preocupació» esta situació, ja que no disposen de tots els mitjans de protecció necessaris davant del coronavirus: «No hi ha màscares i, a diferència del que passa en altres centres penitenciaris, per exemple, no es mesura la temperatura a tots aquells que accedixen des de l’exterior», han lamentat.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La Generalitat impulsa l’alvocat valencià amb una campanya de 20 milions i una marca pròpia

La Generalitat ha presentat la Marca Alvocat Valencià i ha anunciat una campanya de 20 milions per a reforçar qualitat, competitivitat i seguretat. El pla de l'IVIA abasta noves varietats, reg eficient i millores en postcollita.

Dos detinguts pel robatori de 100 quilos de coure en les vies d’alta velocitat a Algemesí

La Policia Local d'Algemesí ha detingut a dos veïns de Silla per sostraure 100 quilos de coure del cablejat d'alta velocitat. Van ser interceptats de matinada amb una maleta i cisalles i van guiar als agents fins al punt del robatori.

El Congrés insta el Govern a invertir 1.500 milions en la Rodalia de la Comunitat Valenciana

El Congrés ha aprovat sis de huit punts d'una moció per a reforçar la Rodalia en la Comunitat Valenciana, inclòs un pla 2026-2030 de 1.500 milions. La transferència del servici a la Generalitat no ha tirat avant.

Sindicats convoquen manifestacions i vaga educativa per falta de compromisos de la Conselleria

STEPV-Iv, CSIF, CCOO i UGT han cridat a manifestar-se este dissabte a València, Alacant i Castelló i han fixat una vaga educativa el 31 de març per la falta d'avanços.

Cau una xarxa de blanqueig de capitals que comprava dècims premiats de Nadal a Alacant

La Policia Nacional ha detingut a sis persones a Alacant per blanquejar diners mitjançant la compra de dècims premiats de la Loteria de Nadal. S'han intervingut set immobles, armes, 70.425 euros en efectiu i productes bancaris amb 650.000 euros.

Pérez Llorca ressalta que la Comunitat torna a oferir oportunitats i l’economia va bé

Pérez Llorca ha reivindicat davant AVE que la Comunitat Valenciana torna a ser una terra d'oportunitats, amb estabilitat i dades econòmiques molt positius. Ha destacat lideratge en ocupació jove, rècord d'ocupació femenina, previsions de creixement del 3%, atracció d'inversions i avanços en vivenda, reindustrialització i simplificació administrativa.

PP i Vox tomben la reprovació de l’alcalde d’Alacant pel cas de vivendes públiques

El ple ha rebutjat la reprovació a Luis Barcala amb els vots de PP i Vox. L'esquerra li atribuïx responsabilitat en irregularitats en l'adjudicació de vivendes públiques.

PP i Vox aproven regular el burca i el niqab en dependències municipals d’Alacant

La majoria de PP i Vox en el ple d'Alacant ha aprovat regular l'accés a dependències municipals per a impedir l'entrada amb el rostre cobert. L'oposició denuncia que la mesura estigmatitza i desvia el focus d'altres problemes.