Dos funcionàries ferides en ser agredides per una interna en la presó de Picassent

Presó de Picassent

Presó de Picassent | Google Maps

 

Una interna de la presó de Picassent, en la comarca de l’Horta Sud (València), ha agredit este matí de dilluns a dos funcionàries amb el pal d’una granera quan anava a netejar. Com a conseqüència, han patit diferents contusions, segons han denunciat en un comunicat  els sindicats Acaip, UGT i CSIF. Des d’Institucions Penitenciàries (IIPP) han confirmat i l’han desvinculada de la situació creada amb el coronavirus.

 

L’incident s’ha registrat en el mòdul 20 de la Unitat de Preventius que alberga normalment a internes molt perilloses, classificades de primer grau. A pesar d’això, la interna no estava encara classificada en este grau i es trobava allí per haver-li aplicat restriccions regimentals en haver protagonitzat un incident la setmana passada en el mòdul 18. Anteriorment, també s’havia vist embolicada en incidents en la Infermeria del centre.

 

Quan les dos funcionàries baixaven al pati amb la interna, esta s’ha abalançat sobre elles amb el pal de la granera que portava per a netejar i ha començat a pegar-loc colps, han indicat fonts sindicals. Les funcionàries, segons els sindicats, han intentat esquivar els colps i reduir-la, però ha caigut rodant per les escales. Finalment, han conseguit parar-la i, una volta han acudit més funcionaris, s’ha pogut traslladar a la interna a una cel·la.

 

Com a conseqüència de l’agressió, una de les funcionàries ha patit contusions en la mà, el braç i l’esquena i l’altra en la mà. Les dos han hagut de ser traslladades a un centre hospitalari per a que les valoren i les facen proves diagnòstiques.

 

Denuncien falta de protecció davant del coronavirus

Segons Acaip i UGT, «es tracta d’una nova agressió a treballadors del centre. A les habituals condicions de treball, cal afegir la tensió que s’està vivint per la situació creada per l’estat d’alarma, que ha motivat la supressió de les comunicacions dels interns amb l’exterior —en estos moments només se’ls permet tocades telefòniques—».

 

Els treballadors, han agregat els sindicats, també veuen amb «preocupació» esta situació, ja que no disposen de tots els mitjans de protecció necessaris davant del coronavirus: «No hi ha màscares i, a diferència del que passa en altres centres penitenciaris, per exemple, no es mesura la temperatura a tots aquells que accedixen des de l’exterior», han lamentat.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Reuvers apel·la a guanyar a Manresa per a afermar el segon lloc i impulsar al València Basket en l’Eurolliga

Nate Reuvers subratlla que el València Basket necessita véncer en la pista del Baxi Manresa per a afermar la segona plaça de l'ACB i arribar amb confiança al tercer partit del playoff d'Eurolliga davant el Panathinaikos.

El València Basket busca rematar el passe a semifinals davant el Ensino amb 13 punts de renda

El València Basket afronta la volta dels quarts de final de la Lliga Femenina Endesa davant el Durán Maquinaria Ensino amb 13 punts d'avantatge i el suport del Roig Arena per a tancar el passe a semifinals.

Sis mesos de Pérez Llorca al capdavant del Consell: rebaixa fiscal, vivenda i reforç de servicis públics

Juanfran Pérez Llorca complix sis mesos al capdavant del Consell amb la baixada d'impostos, l'accés a la vivenda i el reforç de sanitat, educació i infraestructures com a eixos de la seua acció de govern.

Avís groc per pluges i tempestes el diumenge a l’interior sud de València

La Aemet activa l'avís groc per a la vesprada del diumenge a l'interior sud de València per tempestes que poden deixar fins a 20 litres per metre quadrat en una hora i possible graníssol.

El decret de convivència reduïx un 60% el ciberassetjament escolar a les aules valencianes

El nou decret de convivència i la regulació de l'ús del mòbil a les aules han permés reduir un 60% les dades de ciberassetjament escolar en la Comunitat Valenciana, reforçats amb noves figures de protecció i recursos específics.

A juí el exalcalde de Quartell i un exconcejal per presumpta corrupció urbanística lligada al cas Avialsa

El exalcalde de Quartell i un exconcejal se senten en la banqueta per una presumpta trama de corrupció urbanística vinculada a l'anomenat cas Avialsa, amb peticions de fins a 18 anys i mig de presó.

La jutgessa de la DANA cita a una vintena de testimonis en els pròxims dos mesos

El Jutjat d'Instrucció 3 de Catarroja prendrà declaració a almenys una vintena de testimonis per la gestió de la DANA, entre càrrecs del Consell, alcaldes i tècnics.

Els bombers de València multipliquen les eixides per a retirar eixams d’abelles

Els bombers de València van realitzar 448 intervencions en 2025 per a retirar eixams i en els quatre primers mesos de 2026 ja sumen 161, amb un fort repunt en l'ultime cap de setmana.