Dos funcionàries ferides en ser agredides per una interna en la presó de Picassent

Presó de Picassent

Presó de Picassent | Google Maps

 

Una interna de la presó de Picassent, en la comarca de l’Horta Sud (València), ha agredit este matí de dilluns a dos funcionàries amb el pal d’una granera quan anava a netejar. Com a conseqüència, han patit diferents contusions, segons han denunciat en un comunicat  els sindicats Acaip, UGT i CSIF. Des d’Institucions Penitenciàries (IIPP) han confirmat i l’han desvinculada de la situació creada amb el coronavirus.

 

L’incident s’ha registrat en el mòdul 20 de la Unitat de Preventius que alberga normalment a internes molt perilloses, classificades de primer grau. A pesar d’això, la interna no estava encara classificada en este grau i es trobava allí per haver-li aplicat restriccions regimentals en haver protagonitzat un incident la setmana passada en el mòdul 18. Anteriorment, també s’havia vist embolicada en incidents en la Infermeria del centre.

 

Quan les dos funcionàries baixaven al pati amb la interna, esta s’ha abalançat sobre elles amb el pal de la granera que portava per a netejar i ha començat a pegar-loc colps, han indicat fonts sindicals. Les funcionàries, segons els sindicats, han intentat esquivar els colps i reduir-la, però ha caigut rodant per les escales. Finalment, han conseguit parar-la i, una volta han acudit més funcionaris, s’ha pogut traslladar a la interna a una cel·la.

 

Com a conseqüència de l’agressió, una de les funcionàries ha patit contusions en la mà, el braç i l’esquena i l’altra en la mà. Les dos han hagut de ser traslladades a un centre hospitalari per a que les valoren i les facen proves diagnòstiques.

 

Denuncien falta de protecció davant del coronavirus

Segons Acaip i UGT, «es tracta d’una nova agressió a treballadors del centre. A les habituals condicions de treball, cal afegir la tensió que s’està vivint per la situació creada per l’estat d’alarma, que ha motivat la supressió de les comunicacions dels interns amb l’exterior —en estos moments només se’ls permet tocades telefòniques—».

 

Els treballadors, han agregat els sindicats, també veuen amb «preocupació» esta situació, ja que no disposen de tots els mitjans de protecció necessaris davant del coronavirus: «No hi ha màscares i, a diferència del que passa en altres centres penitenciaris, per exemple, no es mesura la temperatura a tots aquells que accedixen des de l’exterior», han lamentat.

Últimes notícies

Derrota mínima del Villarreal en el seu estrena a Dortmund (3-2)

El Villarreal ha perdut 3-2 en el seu debut en la Lliga de Campions davant el Borussia Dortmund, tot i dominar durant 80 minuts. L’equip d’Íñigo Pérez ha arribat amb opcions d’empatar fins a l’últim instant.

Messi negocia per a convertir-se en màxim accionista de l’Eldense

Leo Messi ha arribat a un principi d’acord amb els actuals propietaris de l’Eldense per a convertir-se en el seu màxim accionista, pendent encara de tràmits legals i del vistiplau del CSD.

Gulácsi debuta en la porteria del Villarreal contra un Borussia liderat per Guirassy

Peter Gulácsi debuta en la porteria del Villarreal en el primer partit de la Lliga de Campions davant el Borussia Dortmund, que es presenta amb Serhou Guirassy com a gran amenaça ofensiva.

Una dona apunyalada a Carcaixent continua ingressada en l’UCI

La Guàrdia Civil investiga l’apunyalament d’una dona aquest dilluns a Carcaixent. La víctima està ingressada a l’UCI de l’Hospital de la Ribera amb pronòstic reservat.

Ontinyent i Xàtiva freguen els 42 graus en un setembre de calor extrema

Ontinyent i Xàtiva han registrat prop de 42 graus en un dimarts de setembre amb avís taronja per calor al sud de València. Moltes altres localitats valencianes han superat els 37 graus, tot i que s’espera un descens notable de temperatures dimecres.

L’incendi forestal de Polop ja crema unes 36 hectàrees i força a tallar dues carreteres

L’incendi declarat en un bancal de difícil accés a Polop de la Marina ha arribat a unes 36 hectàrees i ha obligat a tallar la CV-70 i la CV-7621, segons el Consorci Provincial de Bombers i el 112 CV.

Mor un home de 84 anys en un xoc entre camió i cotxe a la N-340 a Alcalà de Xivert

Un home de 84 anys ha mort i una dona de 74 ha resultat ferida en un accident entre un camió i un turisme a la N-340, al terme d'Alcalà de Xivert, este migdia.

Investiguen la mort violenta d’un home de 50 anys al barri de Sant Isidre de València

La Policia Nacional investiga la mort violenta d’un home de 50 anys, localitzat amb un fort colp al cap al barri de Sant Isidre de València.