Dos funcionàries ferides en ser agredides per una interna en la presó de Picassent

Presó de Picassent

Presó de Picassent | Google Maps

 

Una interna de la presó de Picassent, en la comarca de l’Horta Sud (València), ha agredit este matí de dilluns a dos funcionàries amb el pal d’una granera quan anava a netejar. Com a conseqüència, han patit diferents contusions, segons han denunciat en un comunicat  els sindicats Acaip, UGT i CSIF. Des d’Institucions Penitenciàries (IIPP) han confirmat i l’han desvinculada de la situació creada amb el coronavirus.

 

L’incident s’ha registrat en el mòdul 20 de la Unitat de Preventius que alberga normalment a internes molt perilloses, classificades de primer grau. A pesar d’això, la interna no estava encara classificada en este grau i es trobava allí per haver-li aplicat restriccions regimentals en haver protagonitzat un incident la setmana passada en el mòdul 18. Anteriorment, també s’havia vist embolicada en incidents en la Infermeria del centre.

 

Quan les dos funcionàries baixaven al pati amb la interna, esta s’ha abalançat sobre elles amb el pal de la granera que portava per a netejar i ha començat a pegar-loc colps, han indicat fonts sindicals. Les funcionàries, segons els sindicats, han intentat esquivar els colps i reduir-la, però ha caigut rodant per les escales. Finalment, han conseguit parar-la i, una volta han acudit més funcionaris, s’ha pogut traslladar a la interna a una cel·la.

 

Com a conseqüència de l’agressió, una de les funcionàries ha patit contusions en la mà, el braç i l’esquena i l’altra en la mà. Les dos han hagut de ser traslladades a un centre hospitalari per a que les valoren i les facen proves diagnòstiques.

 

Denuncien falta de protecció davant del coronavirus

Segons Acaip i UGT, «es tracta d’una nova agressió a treballadors del centre. A les habituals condicions de treball, cal afegir la tensió que s’està vivint per la situació creada per l’estat d’alarma, que ha motivat la supressió de les comunicacions dels interns amb l’exterior —en estos moments només se’ls permet tocades telefòniques—».

 

Els treballadors, han agregat els sindicats, també veuen amb «preocupació» esta situació, ja que no disposen de tots els mitjans de protecció necessaris davant del coronavirus: «No hi ha màscares i, a diferència del que passa en altres centres penitenciaris, per exemple, no es mesura la temperatura a tots aquells que accedixen des de l’exterior», han lamentat.

Últimes notícies

Rebuig veïnal a Tavernes de la Valldigna per les agressions racistes a dos jóvens

Uns 200 veïns de Tavernes de la Valldigna s’han concentrat davant l’Ajuntament per condemnar dues agressions racistes del cap de setmana passat contra un jove magribí i un altre senegalés, que han sigut gravades i difoses a xarxes socials.

Un avió de Swiss Air aterra d’emergència a Manises i provoca 5 desviaments

Un avió A-320 de Swiss Air procedent de Zúrich ha aterrat d’emergència este divendres a l’aeroport de Manises i ha obligat a desviar cinc vols mentre la pista romania bloquejada. Aena ha confirmat que, resolta la incidència, l’aeroport ha représ la seua operativa amb normalitat.

Un jutjat d’Alacant obliga el Sabadell a tornar 6,5 milions a la Fundació Mediterráneo

Un tribunal d’Alacant ha condemnat el Banco Sabadell a restituir prop de 6,5 milions d’euros a la Fundació Mediterráneo per les quantitats abonades a afectats per les quotes participatives de la CAM, després de quasi 14 anys de litigi.

Cinc anys de presó per retindre i pegar a un menor que va aconseguir escapar i demanar ajuda

Dos hòmens han sigut condemnats a cinc anys de presó per segrestar i agredir un xic de 14 anys en un domicili de la Zona Nord d’Alacant. El menor va aprofitar que dormien per fugir, acudir a una tenda 24 hores i alertar la Policia.

Els Moros i Cristians d’Elda i Calp ja són Festa d’Interés Turístic Internacional

Indústria ha reconegut 16 noves festes d’interés turístic nacional i internacional, entre elles els Moros i Cristians d’Elda i de Calp. El ministeri destaca la participació ciutadana, la sostenibilitat i la diversitat cultural com a criteris clau.

El CCCC es transforma en el gran aparador de José Segrelles amb 155 obres úniques

El Centre del Carme Cultura Contemporània ha obert la major exposició dedicada a José Segrelles, amb 155 pintures originals de fantasia, 60 d’elles inèdites, oberta fins a gener de 2027. La mostra destaca la projecció internacional del pintor d’Albaida i el seu llegat en el cinema i la il·lustració actuals.

Tres viatges diaris tot l’any entre Tabarca i la península, en negociació amb les navilieres

La Generalitat i els ajuntaments d’Alacant i Santa Pola negocien amb huit navilieres per garantir tres connexions diàries tot l’any entre Tabarca i la península, a més de millores al port i a l’estació marítima.

La futura base logística de l’Exèrcit a Còrdova oferirà servicis a altres països aliats

La Base Logística de l’Exèrcit de Terra que es construïx a Còrdova es dissenya com un centre obert a països amb sistemes de defensa similars al d’Espanya i amb un alt component de digitalització i manteniment predictiu. Empresaris de la Comunitat Valenciana han conegut el projecte, que preveu ser operatiu en 2029 i generar 1.500 llocs de treball directes.