Els funcionaris de la presó de Villena salven la vida d’un intern

 

Els treballadors penitenciaris s’enfronten diàriament a situacions compromeses, i diverses en què han de fer gala d’una gran professionalitat, com en este cas en què un intern intentava acabar amb la seua vida, i que la intervenció ràpida i eficaç dels funcionaris va frustrar este intent, encara l’intern està ingressat a la unitat de cures intensives de l’hospital d’Elda.

Des d’ACAIP-UGT, reclamem que cal una formació contínua i universal per a tots els treballadors d’institucions penitenciàries, de manera que puguen resoldre situacions com l’ocorreguda la nit passada i d’altres tan complexes com evitar i aturar les baralles entre reclusos, els atacs contra els mateixos treballadors o els incendis que provoquen alguns interns a les cel·les que comprometen la seguretat del centre, presos i personal.

A més, cal que des de l’administració s’atenga la necessitat d’avaluar els riscos psicosocials a què estan sotmesos els treballadors penitenciaris, que han d’estar preparats per a atendre este tipus de circumstàncies en tot moment, havent de readaptar-se i reaccionar amb rapidesa d’un treball burocràtic a una d’alta tensió en qüestió de segons.

Una capacitat que s’aprén amb l’experiència, però hauria de ser atesa, respectada i remunerada pels gestors de l’administració penitenciària, que, ans al contrari, menyspreen la tasca que fan els seus treballadors.

Un exemple clar és el que ha passat recentment en este mateix centre penitenciari on, després de la denúncia, que ha resultat falsa de la que era subdirectora de seguretat, es va posar el focus en els treballadors d’esta presó criminalitzant la seua actitud i fins i tot insinuant que estaven darrere del suposat atac sofert per ella.

ACAIP-UGT reivindica una vegada «la important tasca que realitzem els treballadors penitenciaris a l’interior de les presons espanyoles, i que no és retribuït de la mateixa manera, per la qual cosa cal que s’atenga esta qüestió, juntament amb la consideració d’autoritat en el desenvolupament de les nostres funcions, i una formació adequada».

Per tot això, el divendres 3 de desembre, ACAIP-UGT i CSIF ha convocat una concentració dels treballadors de les presons de la província davant de la subdelegació de govern d’Alacant a les 12.30 hores, farts de la manca de respecte dels nostres gestors i pels drets dels treballadors penitenciaris.
 

Últimes notícies

Detenen a Alcoi una dona per explotar sexualment altres dones en un pis

Una dona de 34 anys ha sigut detinguda a Alcoi per gestionar un pis on explotava sexualment dones estrangeres, aprofitant la seua vulnerabilitat i situació irregular.

El CGPJ ajorna la decisió sobre les queixes contra la jutgessa de la DANA de València

La Comissió Permanent del CGPJ ha decidit ajornar la resolució sobre les tres queixes disciplinàries contra la jutgessa de Catarroja que investiga la gestió de la DANA de València per a estudiar amb més detall la voluminosa documentació del cas. Les queixes provenen de la exconsellera Salomé Pradas, de l’ex secretari autonòmic d’Emergències Emilio Argüeso i de l’advocat Rubén Gisbert.

Rafael Rubio nega ser ‘RR’ i reclama arxivar la seua imputació en el cas Azud

L’exsubdelegat del Govern i exregidor socialista Rafael Rubio ha sol·licitat al jutjat l’arxiu dels delictes de suborn i blanqueig que se li atribuïxen en el cas Azud, en considerar que els indicis són insuficients, especialment la suposada associació a les sigles ‘RR’.

Aemet activa avís taronja dimecres a València per fortes pluges i pedra gran

Aemet ha activat per a este dimecres l’avís taronja a la província de València per ruixats intensos de fins a 40 l/m2 en una hora i pedra de fins a 4 centímetres, sobretot en l’interior i el prelitoral.

Tancat el transvasament Tajo-Segura per una greu rotura del canal a Liétor

La Confederación Hidrográfica del Tajo ha tancat el transvasament Tajo-Segura després de detectar-se una greu rotura del canal al terme de Liétor (Albacete), fet que obliga a buidar el tram afectat i avaluar-ne els danys.

Retirats 1.500 quilos de peixos morts del riu Magre i els treballs acabaran dijous

La Confederación Hidrográfica del Júcar ha arreplegat uns 1.500 quilos de peixos morts al riu Magre, entre Montserrat, Montroi i Llombai, i preveu completar els treballs este dijous.

Els quatre equips valencians només han guanyat un partit i tres ja estan en descens

Villarreal, Elche i València ocupen els tres llocs de descens després de cinc jornades, en un inici històricament negatiu per al futbol de la Comunitat Valenciana, que només ha celebrat una victòria entre els seus quatre equips.

Un any de Pablo Hernández al Castelló: del pou del descens a liderar LaLiga Hypermotion

Es complix un any de l’arribada de Pablo Hernández a la banqueta del Castelló, període en què ha passat del descens al liderat i ha jugat una promoció d’ascens.