Els funcionaris de la presó de Villena salven la vida d’un intern

 

Els treballadors penitenciaris s’enfronten diàriament a situacions compromeses, i diverses en què han de fer gala d’una gran professionalitat, com en este cas en què un intern intentava acabar amb la seua vida, i que la intervenció ràpida i eficaç dels funcionaris va frustrar este intent, encara l’intern està ingressat a la unitat de cures intensives de l’hospital d’Elda.

Des d’ACAIP-UGT, reclamem que cal una formació contínua i universal per a tots els treballadors d’institucions penitenciàries, de manera que puguen resoldre situacions com l’ocorreguda la nit passada i d’altres tan complexes com evitar i aturar les baralles entre reclusos, els atacs contra els mateixos treballadors o els incendis que provoquen alguns interns a les cel·les que comprometen la seguretat del centre, presos i personal.

A més, cal que des de l’administració s’atenga la necessitat d’avaluar els riscos psicosocials a què estan sotmesos els treballadors penitenciaris, que han d’estar preparats per a atendre este tipus de circumstàncies en tot moment, havent de readaptar-se i reaccionar amb rapidesa d’un treball burocràtic a una d’alta tensió en qüestió de segons.

Una capacitat que s’aprén amb l’experiència, però hauria de ser atesa, respectada i remunerada pels gestors de l’administració penitenciària, que, ans al contrari, menyspreen la tasca que fan els seus treballadors.

Un exemple clar és el que ha passat recentment en este mateix centre penitenciari on, després de la denúncia, que ha resultat falsa de la que era subdirectora de seguretat, es va posar el focus en els treballadors d’esta presó criminalitzant la seua actitud i fins i tot insinuant que estaven darrere del suposat atac sofert per ella.

ACAIP-UGT reivindica una vegada «la important tasca que realitzem els treballadors penitenciaris a l’interior de les presons espanyoles, i que no és retribuït de la mateixa manera, per la qual cosa cal que s’atenga esta qüestió, juntament amb la consideració d’autoritat en el desenvolupament de les nostres funcions, i una formació adequada».

Per tot això, el divendres 3 de desembre, ACAIP-UGT i CSIF ha convocat una concentració dels treballadors de les presons de la província davant de la subdelegació de govern d’Alacant a les 12.30 hores, farts de la manca de respecte dels nostres gestors i pels drets dels treballadors penitenciaris.
 

Últimes notícies

La Comunitat Valenciana lidera la recuperació de flora amenaçada amb dos de cada tres accions a Espanya

La Comunitat Valenciana concentra el 65,6 % de les actuacions de conservació de flora amenaçada documentades a Espanya, malgrat representar només el 4,6 % de la superfície estatal. El territori destaca també per la colonització assistida i per la seua aportació als bancs de germoplasma europeus.

Mor un home de 80 anys en ser envestit per un bou en els bous al carrer de la Vilavella

Un veí de 80 anys ha mort després de rebre diverses envestides d un bou durant els bous al carrer de la Vilavella. L Ajuntament ha suspés tres dies els actes taurins i ha ajornat un concert previst.

Terremoto al Valencia CF: Corberán i Gourlay, destituïts i fi de l’actual àrea esportiva

El Valencia CF ha destituït l’entrenador Carlos Corberán, el CEO de futbol Ron Gourlay i tot el seu equip, enmig d’un inici de Lliga desastrós amb l’equip colista.

El PSPV porta al Constitucional el dictamen de la comissió de la dana a Les Corts

El PSPV-PSOE ha presentat un recurs d’empara davant del Tribunal Constitucional per deixar sense efecte el dictamen de la comissió d’investigació sobre la dana a Les Corts, aprovat només amb els vots de PP i Vox. Els socialistes denuncien vulneració de drets, irregularitats en la tramitació i un intent de blindar políticament les responsabilitats del president Mazón i del Consell del Ventorro.

Mutxamel acollirà el primer homenatge institucional a les víctimes del terrorisme

La Generalitat ha triat Mutxamel per a celebrar este dimecres, 16 de setembre, el primer acte institucional del Dia de les Víctimes del Terrorisme en la Comunitat Valenciana, en record de les 44 víctimes mortals i dels valencians assassinats fora del territori. La jornada buscarà mantindre viva la memòria de les víctimes i reforçar el compromís democràtic de la societat valenciana.

Mutxamel serà la seu del primer Dia de les Víctimes del Terrorisme a la Comunitat

La Generalitat ha triat Mutxamel per a celebrar el primer acte institucional del Dia de les Víctimes del Terrorisme en la Comunitat Valenciana, coincidint amb l’aniversari de l’atemptat més mortífer d’ETA al territori. La jornada, presidida per Juanfran Pérez Llorca, ret homenatge a les 44 víctimes mortals i als valencians assassinats fora de la Comunitat.

El Villarreal busca a la Ceràmica la primera victòria davant un Betis en ratxa

El Villarreal rep este dilluns un Betis en plena eufòria, després de tres derrotes seguides, sense poder fallar més en Lliga. El conjunt verd-i-blanc arriba amb molta moral després de batre el Real Madrid i el Lille en Champions.

Noves ajudes de 5,6 milions per a comprar més de 1.200 vehicles elèctrics

Ivace+i ha concedit 5,6 milions d’euros per a la compra de 1.249 vehicles elèctrics dins del programa Moves 2025, amb subvencions de fins a 7.000 euros per vehicle. La Conselleria d’Indústria destaca que el transport és el sector amb més consum d’energia a la Comunitat Valenciana.