Els funcionaris de la presó de Villena salven la vida d’un intern

 

Els treballadors penitenciaris s’enfronten diàriament a situacions compromeses, i diverses en què han de fer gala d’una gran professionalitat, com en este cas en què un intern intentava acabar amb la seua vida, i que la intervenció ràpida i eficaç dels funcionaris va frustrar este intent, encara l’intern està ingressat a la unitat de cures intensives de l’hospital d’Elda.

Des d’ACAIP-UGT, reclamem que cal una formació contínua i universal per a tots els treballadors d’institucions penitenciàries, de manera que puguen resoldre situacions com l’ocorreguda la nit passada i d’altres tan complexes com evitar i aturar les baralles entre reclusos, els atacs contra els mateixos treballadors o els incendis que provoquen alguns interns a les cel·les que comprometen la seguretat del centre, presos i personal.

A més, cal que des de l’administració s’atenga la necessitat d’avaluar els riscos psicosocials a què estan sotmesos els treballadors penitenciaris, que han d’estar preparats per a atendre este tipus de circumstàncies en tot moment, havent de readaptar-se i reaccionar amb rapidesa d’un treball burocràtic a una d’alta tensió en qüestió de segons.

Una capacitat que s’aprén amb l’experiència, però hauria de ser atesa, respectada i remunerada pels gestors de l’administració penitenciària, que, ans al contrari, menyspreen la tasca que fan els seus treballadors.

Un exemple clar és el que ha passat recentment en este mateix centre penitenciari on, després de la denúncia, que ha resultat falsa de la que era subdirectora de seguretat, es va posar el focus en els treballadors d’esta presó criminalitzant la seua actitud i fins i tot insinuant que estaven darrere del suposat atac sofert per ella.

ACAIP-UGT reivindica una vegada «la important tasca que realitzem els treballadors penitenciaris a l’interior de les presons espanyoles, i que no és retribuït de la mateixa manera, per la qual cosa cal que s’atenga esta qüestió, juntament amb la consideració d’autoritat en el desenvolupament de les nostres funcions, i una formació adequada».

Per tot això, el divendres 3 de desembre, ACAIP-UGT i CSIF ha convocat una concentració dels treballadors de les presons de la província davant de la subdelegació de govern d’Alacant a les 12.30 hores, farts de la manca de respecte dels nostres gestors i pels drets dels treballadors penitenciaris.
 

Últimes notícies

L’interior de València crema: màximes per damunt dels 38 graus en ple setembre

L’interior de la província de València ha patit este dijous màximes de fins a 38,7 graus, amb avís groc per calor extrema segons Aemet. Les capitals de província han registrat valors més moderats, al voltant dels 31-32 graus.

Els 38 processats del cas Azud: així es repartixen els papers en la trama

La fi de la instrucció del cas Azud ha deixat una radiografia detallada dels 38 processats, el paper que haurien jugat en la trama i els delictes que la jutgessa els atribuïx de manera indiciària.

El Levante estrenarà una quarta equipació blau marí en homenatge al seu fundador

El Levante ha presentat una nova quarta equipació blau marí que ret homenatge al fundador del club, José Ballester Gozalvo, i a la seua esposa, Teresa Molins Gausach. L’equip estrenarà la camiseta este diumenge a La Rosaleda davant el Málaga, coincidint amb el 117é aniversari de la fundació del club.

Trobe de restes òssies d’un bebé en una casa de Tarragona després de la denúncia del seu iaio

Els Mossos d'Esquadra han localitzat restes òssies d’un bebé en una casa de Santa Bàrbara (Tarragona), on buscaven proves després que el iaio denunciara la desaparició del menut. Els pares han sigut detinguts a València en una causa per homicidi.

L’Eldense reforça la banda esquerra amb el fitxatge de Juan Larios

L’Eldense ha incorporat el lateral esquerre andalús Juan Larios, de 22 anys i ex del Real Zaragoza, amb contracte fins al 30 de juny de 2028. El defensa arriba lliure després de formar-se en clubs d’elit com Sevilla, Barcelona i Manchester City i de debutar amb el Southampton en la Premier League.

Deting per agredir i retenir la seua parella a València després que ella demanara ajuda

La Policia Local de València ha detingut de matinada un home acusat de maltractar i retenir la seua parella al domicili. La víctima va avisar una amiga per missatges i quatre agents han resultat ferits lleus en la intervenció.

Elias Valtonen es marca un objectiu clar amb el Valencia Basket

L’aler finés Elias Valtonen ha sigut presentat amb el Valencia Basket amb un contracte no garantit i ha deixat clar que el seu gran objectiu és quedar-se al club fins a final de temporada. El jugador afronta el repte d’aconseguir fitxa definitiva i d’estrenar-se en l’Eurolliga de la mà de l’equip taronja.

Processen 38 persones pel cas Azud, entre elles l’exnúmero dos de Rita Barberá

El Jutjat d’Instrucció 13 de València ha tancat la instrucció del cas Azud amb 38 processats, inclosos Alfonso Grau i el cunyat de Rita Barberá, José Corbín, per presumptes comissions il·lícites.