Els funcionaris de la presó de Villena salven la vida d’un intern

 

Els treballadors penitenciaris s’enfronten diàriament a situacions compromeses, i diverses en què han de fer gala d’una gran professionalitat, com en este cas en què un intern intentava acabar amb la seua vida, i que la intervenció ràpida i eficaç dels funcionaris va frustrar este intent, encara l’intern està ingressat a la unitat de cures intensives de l’hospital d’Elda.

Des d’ACAIP-UGT, reclamem que cal una formació contínua i universal per a tots els treballadors d’institucions penitenciàries, de manera que puguen resoldre situacions com l’ocorreguda la nit passada i d’altres tan complexes com evitar i aturar les baralles entre reclusos, els atacs contra els mateixos treballadors o els incendis que provoquen alguns interns a les cel·les que comprometen la seguretat del centre, presos i personal.

A més, cal que des de l’administració s’atenga la necessitat d’avaluar els riscos psicosocials a què estan sotmesos els treballadors penitenciaris, que han d’estar preparats per a atendre este tipus de circumstàncies en tot moment, havent de readaptar-se i reaccionar amb rapidesa d’un treball burocràtic a una d’alta tensió en qüestió de segons.

Una capacitat que s’aprén amb l’experiència, però hauria de ser atesa, respectada i remunerada pels gestors de l’administració penitenciària, que, ans al contrari, menyspreen la tasca que fan els seus treballadors.

Un exemple clar és el que ha passat recentment en este mateix centre penitenciari on, després de la denúncia, que ha resultat falsa de la que era subdirectora de seguretat, es va posar el focus en els treballadors d’esta presó criminalitzant la seua actitud i fins i tot insinuant que estaven darrere del suposat atac sofert per ella.

ACAIP-UGT reivindica una vegada «la important tasca que realitzem els treballadors penitenciaris a l’interior de les presons espanyoles, i que no és retribuït de la mateixa manera, per la qual cosa cal que s’atenga esta qüestió, juntament amb la consideració d’autoritat en el desenvolupament de les nostres funcions, i una formació adequada».

Per tot això, el divendres 3 de desembre, ACAIP-UGT i CSIF ha convocat una concentració dels treballadors de les presons de la província davant de la subdelegació de govern d’Alacant a les 12.30 hores, farts de la manca de respecte dels nostres gestors i pels drets dels treballadors penitenciaris.
 

Últimes notícies

Anselmi celebra l’empat a San Mamés i avisa que l’Elche serà un rival molt dur

Martín Anselmi ha elogiat l’esforç del seu equip després de l’empat a San Mamés contra l’Athletic Club i assegura que, jugant així, l’Elche serà un rival molt dur en LALIGA EA Sports.

Buonanotte valora l’empat de l’Elche a San Mamés: “Este punt ens servix de molt”

Facundo Buonanotte ha destacat el valor de l’empat 1-1 de l’Elche a San Mamés davant l’Athletic Club i ha assegurat que l’equip afronta amb confiança el pròxim partit a casa.

L’Elx arranca un punt valuós i talla la ratxa de l’Athletic

Athletic Club i Elx han empatat 1-1 a San Mamés. Buonanotte ha avançat els il·licitans de penal i Iñaki Williams ha igualat al tram final.

Milers de docents omplin el centre de València per exigir una escola pública digna

Milers de docents, famílies i entitats cíviques han marxat pel centre de València i per les altres capitals de la Comunitat Valenciana per exigir una escola pública digna i advertir que el conflicte educatiu continua obert.

Mor un home de 83 anys mentre es banyava a la platja de l’Arenal de Xàbia

Un home de 83 anys ha mort este dijous al matí quan es banyava a la platja de l’Arenal de Xàbia. Els serveis d’emergència han intentat reanimar-lo sense èxit.

Hugo Duro demana perdó per les imatges rient a la banqueta del Valencia

Hugo Duro ha aclarit que no es reia de la difícil situació esportiva del Valencia en les imatges virals del partit contra el Sevilla i ha demanat perdó a lafició. Lel davanter assegura que el seu compromís amb el club és màxim i que assumeix lerror.

El Barça arriba llançat al Ciutat de València davant un Llevant sòlid a casa

El Barcelona visita diumenge el Ciutat de València com a líder incontestable de LaLiga EA Sports per a enfrontar-se a un Llevant reforçat pels seus bons resultats a casa. L’equip blaugrana encadena golejades, mentre que els granotes acumulen sis victòries seguides com a locals.

El pitjor inici del Valencia de Corberán encén totes les alarmes a Mestalla

El Valencia ha igualat el seu pitjor inici històric en LALIGA, amb només un punt de quinze, un sol gol i una afició cada vegada més dividida, mentres les lesions se succeïxen i la continuïtat de Carlos Corberán es qüestiona.