16.4 C
València
Dissabte, 21 febrer, 2026

Gasta 1.800 euros en gasolina amb una targeta municipal de l’Ajuntament d’Alacant

Un conductor posant gasolina al seu vehicle | Viaempresa

 

Este dimecres, en la ciutat d’Alacant, la Secció Tercera de l’Audiència Provincial ha condemnat a un funcionari de l’Ajuntament de la ciutat a una pena de huit mesos de presó i a la seua suspensió com a treballador públic, mentres dure la condemna, per gastar-se 1.800 euros en ficar gasolina en el seu cotxe amb una targeta del consistori.

 

La sentència, donada a conéixer pel Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCV), confirma la condemna imposada pel Jutjat penal número 3 per un delicte de malversació contra este funcionari. Es va gastar, sense autorització, 1.829,74 euros en carburant per al seu vehicle particular des de desembre de 2011 fins a setembre de 2012.

 

D’esta forma, la Sala desestima el recurs d’apel·lació interposat pel funcionari, que considerava que s’havia vulnerat el principi de presumpció d’innocència. I considera provat que el mecànic municipal, adscrit al parc mòbil de l’Ajuntament des de 1994, aprofitava que, pel seu treball, tenia accés a les targetes de carburant que s’utilitzaven per a repostar els vehicles oficials, i va utilitzar una d’elles sense cap autorització. Amb estes targetes va omplir de gasolina el dipòsit del seu vehicle particular en una gasolinera del Campello, principalment durant els caps de setmana.

 

El mecànic ha sigut condemnat com a responsable d’un delicte d’estafa a huit mesos de presó i a la inhabilitació especial per al dret de sufragi passiu. També estarà suspés d’ocupació o càrrec públic durant el temps de la condemna. Per tant, l’acusat haurà d’indemnitzar Ajuntament d’Alacant, amb un import de 1.829,74 euros i a abonar els costos del procediment, inclosos els de l’acusació particular.

 

També pots llegir…

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Bendodo avisa a Rufián que quan mire arrere descobrirà que no li seguix tanta gent

Elías Bendodo ha advertit a Gabriel Rufián, impulsor d'una proposta per a unir a l'esquerra, que 'quan mire arrere' veurà que no li seguix tanta gent. En un acte del PP a Dénia, ha criticat al Govern de Sánchez i ha posat en valor mesures de l'Executiu valencià.

La UPV ret homenatge al gremi d’artistes fallers amb un mural

La UPV dedica un mural al gremi d'artistes fallers que recrea un taller tradicional i combina ciència, falles i divulgació amb perspectiva de gènere. L'obra, inspirada en ninots premiats de La Ciència als Falles, acompanya la tercera edició del concurs, obert fins al 14 de març.

Presó per a tres hòmens per robar i enviar cascall a Espanya i els Estats Units

Detinguts tres hòmens i ingressats a la presó per enviar càpsules seques de cascall a Màlaga, Àvila, Mallorca i els Estats Units. La Guàrdia Civil va confiscar 527 quilos robats en plantacions legals d'Albacete i va destapar la xarxa en l'operació Guru25.

Dos menors i deu dones assassinades en l’arrancada de 2026; sis casos tenien denúncies prèvies

L'inici de 2026 se salda amb 10 dones assassinades i dos crims vicaris contra menors. En sis casos hi havia denúncies prèvies, però la protecció va fallar.

Dos anys de l’incendi de Campanar: l’edifici avança en la seua reconstrucció integral

El residencial de Campanar complix dos anys de l'incendi amb les obres de rehabilitació ja encarrilades. Els veïns commemoren a les víctimes i miren al retorn a casa.

Relleva, la primera incubadora d’agricultors cooperativistes

Anecoop impulsa Relleva, un programa pioner que professionalitza a jóvens agricultors en cooperatives valencianes amb plans de negoci, mentoria i comunitat. Tres històries mostren que del camp es pot viure amb gestió i visió empresarial.

L’edat més comuna a Espanya és 49 anys i es repetix en la Comunitat Valenciana

L'INE situa en 49 anys l'edat més repetida a Espanya i en 12 comunitats, inclosa la Comunitat Valenciana. En àrees despoblades la moda escala fins a 61 anys.

Dissabte solejat i poc vent en la Comunitat Valenciana

El cel estarà buidat este dissabte, amb algun interval de núvols baixos en el sud d'Alacant a primeres hores i vent fluix amb brises a la vesprada. Les màximes pujaran a l'interior nord de Castelló, baixaran lleugerament en el litoral i es mantindran en la resta.