Gasta 1.800 euros en gasolina amb una targeta municipal de l’Ajuntament d’Alacant

Un conductor posant gasolina al seu vehicle | Viaempresa

 

Este dimecres, en la ciutat d’Alacant, la Secció Tercera de l’Audiència Provincial ha condemnat a un funcionari de l’Ajuntament de la ciutat a una pena de huit mesos de presó i a la seua suspensió com a treballador públic, mentres dure la condemna, per gastar-se 1.800 euros en ficar gasolina en el seu cotxe amb una targeta del consistori.

 

La sentència, donada a conéixer pel Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCV), confirma la condemna imposada pel Jutjat penal número 3 per un delicte de malversació contra este funcionari. Es va gastar, sense autorització, 1.829,74 euros en carburant per al seu vehicle particular des de desembre de 2011 fins a setembre de 2012.

 

D’esta forma, la Sala desestima el recurs d’apel·lació interposat pel funcionari, que considerava que s’havia vulnerat el principi de presumpció d’innocència. I considera provat que el mecànic municipal, adscrit al parc mòbil de l’Ajuntament des de 1994, aprofitava que, pel seu treball, tenia accés a les targetes de carburant que s’utilitzaven per a repostar els vehicles oficials, i va utilitzar una d’elles sense cap autorització. Amb estes targetes va omplir de gasolina el dipòsit del seu vehicle particular en una gasolinera del Campello, principalment durant els caps de setmana.

 

El mecànic ha sigut condemnat com a responsable d’un delicte d’estafa a huit mesos de presó i a la inhabilitació especial per al dret de sufragi passiu. També estarà suspés d’ocupació o càrrec públic durant el temps de la condemna. Per tant, l’acusat haurà d’indemnitzar Ajuntament d’Alacant, amb un import de 1.829,74 euros i a abonar els costos del procediment, inclosos els de l’acusació particular.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

A presó una banda que assaltava bancs i sales de joc a Alacant i València

Cinc membres d’una banda, de nacionalitats sèrbia i espanyola, han ingressat a presó acusats de 52 robatoris en bancs i sales de joc de nou províncies, incloses Alacant i València. La Guàrdia Civil d’Albacete ha desmantellat l’organització, especialitzada en el robatori de caixes fortes i màquines de canvi.

Incautat prop d’un milió d’euros d’una xarxa que portava cocaïna per ports espanyols

La Guàrdia Civil i la Policia Nacional d’Equador han desarticulat una organització internacional que ha intentat introduir més de 21 tones de cocaïna per ports com València, Màlaga i Algesires, i han incautat prop d’un milió d’euros en metàl·lic a Arnedo.

El PP reclama que es retire el macrovertedero projectat a Zarra per l’alt impacte ambiental

El PP en Les Corts ha demanat a l’empresa promotora del macrovertedero de Zarra que retire el projecte, que considera un greu risc ambiental per al Valle de Ayora-Cofrentes i rebutjat per ajuntaments i veïnat.

Agents francesos patrullen Benidorm per a atendre millor els turistes

Dos agents de la Police Nationale patrullen este mes d’agost amb la Policia Nacional pels punts més turístics de Benidorm per a millorar l’atenció i la seguretat dels visitants estrangers dins del programa europeu de comissaries.

Detingut a Torrevella amb una pistola carregada en plena via pública

Un home ha sigut detingut a Torrevella quan caminava pel carrer amb una pistola semiautomàtica carregada, munició addicional i documentació presumptament falsa. Tant ell com l’acompanyant tenien antecedents per tinença il·lícita d’armes i pertinença a grup criminal.

Detingut a València un jove de 25 anys per apunyalar un menor de 14

La Policia Nacional ha detingut a València un jove de 25 anys acusat d'apunyalar un menor de 14 anys després d'una discussió prèvia entre dos grups d'amics. L'agressió s'ha produït de matinada en la calle Reus i la víctima ha sigut traslladada a un hospital amb ferides en el costat, l'engonal i el colze dret.

Ruixats amb tempesta a l’interior nord i descens de les màximes

L’interior de la mitat nord pot registrar hui ruixats amb tempesta i pedra, mentre les temperatures màximes baixen en quasi tot el territori. Demà es preveuen noves tempestes, sobretot a l’interior de Castelló i punts de l’interior de València.

Així volen preparar els boscos europeus davant un clima cada volta més extrem

El projecte europeu Informa Forests, coordinat per l’Institut ITACA de la UPV, proposa diversificar espècies, reforçar la gestió sostenible i donar més suport a propietaris per a fer front a sequera, incendis i fenòmens extrems als boscos europeus.
FILMOTECA D'ESTIU