Gasta 1.800 euros en gasolina amb una targeta municipal de l’Ajuntament d’Alacant

Un conductor posant gasolina al seu vehicle | Viaempresa

 

Este dimecres, en la ciutat d’Alacant, la Secció Tercera de l’Audiència Provincial ha condemnat a un funcionari de l’Ajuntament de la ciutat a una pena de huit mesos de presó i a la seua suspensió com a treballador públic, mentres dure la condemna, per gastar-se 1.800 euros en ficar gasolina en el seu cotxe amb una targeta del consistori.

 

La sentència, donada a conéixer pel Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCV), confirma la condemna imposada pel Jutjat penal número 3 per un delicte de malversació contra este funcionari. Es va gastar, sense autorització, 1.829,74 euros en carburant per al seu vehicle particular des de desembre de 2011 fins a setembre de 2012.

 

D’esta forma, la Sala desestima el recurs d’apel·lació interposat pel funcionari, que considerava que s’havia vulnerat el principi de presumpció d’innocència. I considera provat que el mecànic municipal, adscrit al parc mòbil de l’Ajuntament des de 1994, aprofitava que, pel seu treball, tenia accés a les targetes de carburant que s’utilitzaven per a repostar els vehicles oficials, i va utilitzar una d’elles sense cap autorització. Amb estes targetes va omplir de gasolina el dipòsit del seu vehicle particular en una gasolinera del Campello, principalment durant els caps de setmana.

 

El mecànic ha sigut condemnat com a responsable d’un delicte d’estafa a huit mesos de presó i a la inhabilitació especial per al dret de sufragi passiu. També estarà suspés d’ocupació o càrrec públic durant el temps de la condemna. Per tant, l’acusat haurà d’indemnitzar Ajuntament d’Alacant, amb un import de 1.829,74 euros i a abonar els costos del procediment, inclosos els de l’acusació particular.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Arde Bogotá portarà la gira ‘Hervideros’ a València i Alacant en desembre

El grup murcià Arde Bogotá inclou València i Alacant en la seua gira 'Hervideros Vibra Mahou', amb concerts els dies 3 i 4 de desembre i entrades només a taquilla física.

Luis Rioja dona tres punts d’or al València i confia que siga l’inici d’una gran temporada

Luis Rioja, autor del gol del triomf del València a Mendizorrotza, destaca el valor dels tres punts i confia que siguen el punt d’inflexió d’una temporada fins ara molt irregular, malgrat arrossegar una lesió complicada al peu.

Thiago i Requena podran jugar contra el Vila-real malgrat estar cedits

Thiago Fernández i Dani Requena, cedits pel Vila-real al Llevant este estiu, podran jugar diumenge en La Ceràmica en no existir cap clàusula que ho impedisca.

El Villarreal es juga una nova oportunitat a Màlaga per reaccionar

Íñigo Pérez admet el mal inici del Villarreal en LALIGA i la Champions i assenyala el duel de dijous a La Rosaleda com una oportunitat clau per començar a revertir la situació, sobretot en l’aspecte mental.

Màlaga i Vila-real busquen la primera victòria en un duel marcat per les urgències

Màlaga i Vila-real arriben al duel de La Rosaleda sense conéixer encara la victòria en LALIGA EA Sports i amb problemes defensius evidents als dos equips.

València tanca parcs i suspén activitats per l’alerta taronja per pluges

L’Ajuntament de València ha activat des de les 14.00 hores un dispositiu especial per l’alerta taronja per pluges, amb el tancament de parcs, jardins i cementeris i la suspensió d’activitats a l’aire lliure i en centres educatius.

La Comunitat Valenciana reclama mesures urgents per a frenar l’arròs importat de Myanmar

El conseller Miguel Barrachina ha anunciat que exigirà a Luis Planas l’activació de clàusules de salvaguarda davant les importacions massives d’arròs de Myanmar, que assegura que deixen els arrossars valencians sense collita i venen a la meitat de preu.

La Comissió de la dana al Senat citarà Hugo Morán i nous testimonis clau

La Comissió de la dana de València al Senat ha acordat noves compareixences per als dies 21 i 28, amb la citació d’Hugo Morán, responsables hidrològics i càrrecs vinculats a la gestió de la tragèdia del 29 d’octubre de 2024.