11.3 C
València
Dilluns, 15 desembre, 2025

Gasta 1.800 euros en gasolina amb una targeta municipal de l’Ajuntament d’Alacant

Un conductor posant gasolina al seu vehicle | Viaempresa

 

Este dimecres, en la ciutat d’Alacant, la Secció Tercera de l’Audiència Provincial ha condemnat a un funcionari de l’Ajuntament de la ciutat a una pena de huit mesos de presó i a la seua suspensió com a treballador públic, mentres dure la condemna, per gastar-se 1.800 euros en ficar gasolina en el seu cotxe amb una targeta del consistori.

 

La sentència, donada a conéixer pel Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCV), confirma la condemna imposada pel Jutjat penal número 3 per un delicte de malversació contra este funcionari. Es va gastar, sense autorització, 1.829,74 euros en carburant per al seu vehicle particular des de desembre de 2011 fins a setembre de 2012.

 

D’esta forma, la Sala desestima el recurs d’apel·lació interposat pel funcionari, que considerava que s’havia vulnerat el principi de presumpció d’innocència. I considera provat que el mecànic municipal, adscrit al parc mòbil de l’Ajuntament des de 1994, aprofitava que, pel seu treball, tenia accés a les targetes de carburant que s’utilitzaven per a repostar els vehicles oficials, i va utilitzar una d’elles sense cap autorització. Amb estes targetes va omplir de gasolina el dipòsit del seu vehicle particular en una gasolinera del Campello, principalment durant els caps de setmana.

 

El mecànic ha sigut condemnat com a responsable d’un delicte d’estafa a huit mesos de presó i a la inhabilitació especial per al dret de sufragi passiu. També estarà suspés d’ocupació o càrrec públic durant el temps de la condemna. Per tant, l’acusat haurà d’indemnitzar Ajuntament d’Alacant, amb un import de 1.829,74 euros i a abonar els costos del procediment, inclosos els de l’acusació particular.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Dilluns de ruixats a Castelló i València i lleu pujada de les màximes

Cel molt nuvolós i ruixats localment forts a València i Castelló, que aniran remetent de sud a nord. Les màximes pujaran lleugerament i el vent rolará a oest.

Les pluges nocturnes deixen dos acovardisques i una palmera incendiada per un llamp a Alacant

Les pluges i tempestes han activat als bombers a Alacant amb dos acovardisques a Orihuela i Daya Nueva i un incendi de palmera per llamp en Callosa del Segura. A València i Castelló no s'han registrat incidències destacades.

Les pluges deixen 149 l/m² a La Font d’en Carròs i 113 a Borriana este diumenge

La borrasca Emilia va deixar els majors acumulats a La Font d'en Carròs (149,1 l/m²) i en el club nàutic de Borriana (113), amb registres generalitzats a Castelló.

Finalitza l’alerta roja a València i es manté la taronja en el sud de Castelló

L'alerta roja per pluges en el litoral de València ha finalitzat a les 6 hores. El nivell màxim passa a ser taronja a l'interior i litoral sud de Castelló fins a les 18 hores.

Finalitza l’alerta roja per pluges a València i es manté la taronja a Castelló

L'alerta roja en el litoral de València ha finalitzat a les 6.00 i el focus es trasllada a Castelló, amb nivell taronja fins a les 18.00 i fins a 100 l/m². La resta de la Comunitat seguix en nivell groc per pluges i amb avisos per tempestes a Alacant, València i Castelló.

Una dona i un menor, ferits en un accident en la CV-166 a Benassal

Una dona i un menor han resultat ferits després de l'eixida de via del vehicle en la CV-166 en direcció a Benassal. Van ser atesos per Samu i SVB i traslladats a un hospital.

Les pluges deixen 60 l/m² en quatre hores a Castelló sense incidències

La vesprada ha deixat 60 l/m² a la ciutat de Castelló i acumulats destacats en la zona, sense incidències. El balanç diari situa el màxim a la Font d'en Carròs amb 147,9 l/m².

Catorze municipis de València i Castelló suspenen les classes este dilluns per les pluges

La Conselleria d'Educació ha confirmat la suspensió de l'activitat lectiva este dilluns en 14 municipis de València i Castelló per l'alerta de pluges. La mesura afecta a 78.744 alumnes i prioritza la seguretat en desplaçaments i zones inundables.