La Guàrdia Civil deté a Calp als presumptes integrants d’una banda de ‘cogoteros’

La Guàrdia Civil d’Alacant ha detingut a tres persones sospitoses de pertànyer a una banda de ‘cogoteros‘ i que probablement tractaven d’assaltar a la seua pròxima víctima a Calp. Una vegada detinguts, els agents van comprovar que a un d’ells, la dona, li constava un robatori comés a Xàbia un parell de setmanes abans.

El passat 20 de juliol, agents de l’Àrea de Recerca de la Guàrdia Civil de Calp van detectar la presència d’una persona en els voltants d’algunes de les principals sucursals bancàries de la localitat. L’actitud vigilant que van observar en ell, els va induir a sospites.

Transcorreguts uns minuts, van veure a una parella que sortia d’una de les entitats bancària, i es comunicava mitjançant una gesticulació discreta amb la persona que estaven fos. Els agents van decidir identificar-los immediatament abans que pogueren actuar sobre alguna víctima. En veure’s sorpresos, els sospitosos van tractar de fugir d’allí a la carrera, i en diferents direccions. No obstant això, els tres van ser ràpidament aprehesos per la força actuant.

Després d’uns primers esbrinaments, els agents van poder comprovar que la dona estava implicada com a presumpta autora d’un delicte de furt de 5.000 euros que havia estat comés a l’interior d’un banc a Xàbia, el passat 5 de juliol. Van verificar, a més, que li consten nombrosos antecedents per fets similars comeses per tot el territori nacional. Entre ells, i de significativa rellevància, el robatori de 158.000 euros comés amb força en Politja (Almeria) l’any 2019, en el qual, al costat d’altres membres, van sostreure de l’interior d’un cotxe els diners que el perjudicat havia tret per a pagar les nòmines dels empleats de la seua empresa.

Han estat detinguts una dona de 48 anys d’edat, i dos homes de 20 i 33 anys, tots de nacionalitat colombiana. Han estat posats a la disposició del Jutjat d’Instrucció de Dénia, quedant en llibertat amb càrrecs.

A esta mena de grups se’ls coneix com ‘cogoteros’. Són bandes criminals que es dediquen al furt al descuit i, en cas de considerar-lo necessari, no dubtaran a usar la violència, contra persones que consideren vulnerables, normalment per la seua edat avançada. Els vigilen en els voltants d’entitats bancàries, aprofitant que hagen fet un reintegrament d’efectiu, sempre de grans quantitats.

Estos grups solen estar composts per tres o quatre membres, en el qual sol haver-hi, almenys, una dona, que al costat d’un còmplice home, simulant ser una parella, entren en la sucursal per a triar a la futura víctima. Una vegada localitzada una persona que creuen susceptible de caure en el seu atracament, la seguiran fins a l’exterior del banc. Ja al carrer, esperen altres membres, que aparenten anar solos o estar esperant a algú. Mitjançant senyals, la parella els indicarà quina és la víctima que ha estat triada i ells la seguiran fins a trobar-se tot sol amb ella en un lloc més apartat, on l’abordaran mitjançant algun ardit o ardit i li arrabassaran els diners recentment trets, bé mitjançant un descuit del perjudicat, o bé, en cas de no ser possible el furt al descuit, no dubtaran a utilitzar la violència per a aconseguir la seua comesa. Si la víctima posseeix cotxe, poden punxar les rodes per a robar els diners mentre que la víctima sol·licita l’assistència en carretera.

A vegades, utilitzant una distracció dels empleats de l’entitat bancària, procurant que el treballador abandone els seus llocs de treball, furtaran sense ser vists diners de la caixa.

Per a evitar este tipus de robatoris, la Guàrdia Civil recomana estar molt atents a esta mena de bandes quan acudim a una entitat bancària, especialment si ingressarem o reintegrar quantitats grans de diners. Sempre que siga possible, convé acudir acompanyats d’una altra persona que puga romandre atenta al nostre voltant mentre que fem les operacions. En cas de detectar a alguna persona que puga estar intentant cometre un delicte, és convenient avisar, mitjançant anomenada al 112 o al 062, i aportar totes les característiques possibles dels presumptes autors.

Últimes notícies

El calor deixa 64 morts en quinze dies d’agost a la Comunitat Valenciana

La calor extrema ha causat 64 morts a la Comunitat Valenciana en la primera mitat d’agost, amb especial incidència en la segona setmana del mes.

Manipulen durant mesos una dona de 91 anys a Alacant per quedar-se amb el seu patrimoni

La Guàrdia Civil ha detingut tres persones acusades de sotmetre durant mesos una dona de 91 anys a un control total per apoderar-se del seu patrimoni, amb un presumpte expoli de 20.000 euros i canvis en el seu testament.

Carlos Romero confia a gaudir al màxim amb el seu perfil ofensiu al Villarreal

El lateral del Villarreal Carlos Romero ha celebrat el seu debut oficial després de dos anys cedit a l’Espanyol i ha assegurat que el seu perfil ofensiu encaixa amb l’estil de l’equip. El jugador ha valorat també la reacció del conjunt groguet en el camp del Racing de Santander, on ha remuntat un 2-0 en contra fins a empatar.

El Medusa de Cullera arreplega 185.000 assistents i posa data a l’edició del 2027

La dotzena edició del Festival Medusa de Cullera ha congregat prop de 185.000 persones, ha superat les previsions i ha confirmat ja les dates de la 13a edició, que se celebrarà del 12 al 16 d’agost de 2027.

Tanquem Cofrents carrega contra la pròrroga de la nuclear d’Almaraz i alerta pel futur de Cofrents

La plataforma Tanquem Cofrents denuncia que la pròrroga de la central nuclear d’Almaraz trenca el pla de transició energètica del govern i alerta que Iberdrola es prepara per a allargar la vida de Cofrents més enllà de 2030.

Permesa la crema de palla d’arròs a menys de 500 metres de zona forestal des del 16 de setembre

Medi Ambient ha autoritzat de manera excepcional la crema de restolls i palla d’arròs en humedals pròxims a zona forestal des del 16 de setembre fins a final de campanya, amb condicions estrictes per a evitar incendis i problemes mediambientals.

Un estudi de la UPV alerta que les estadístiques policials amaguen zones de risc per a les dones

Un estudi internacional liderat per la UPV conclou que les dades policials sobre violència contra les dones no reflectixen totes les zones de risc i defensa combinar-les amb informació de la ciutadania i de les xarxes socials per a millorar les polítiques de seguretat urbana.

Cauen dos bandes itinerants de robatoris en vivendes amb almenys 27 assalts aclarits

La Policia Nacional ha desarticulat a Madrid i València dos grups criminals itinerants especialitzats en robatoris en vivendes, amb almenys 27 delictes aclarits i set detinguts, cinc d’ells ja en presó provisional.