11.3 C
València
Dissabte, 31 gener, 2026

La Guàrdia Civil deté a Calp als presumptes integrants d’una banda de ‘cogoteros’

La Guàrdia Civil d’Alacant ha detingut a tres persones sospitoses de pertànyer a una banda de ‘cogoteros‘ i que probablement tractaven d’assaltar a la seua pròxima víctima a Calp. Una vegada detinguts, els agents van comprovar que a un d’ells, la dona, li constava un robatori comés a Xàbia un parell de setmanes abans.

El passat 20 de juliol, agents de l’Àrea de Recerca de la Guàrdia Civil de Calp van detectar la presència d’una persona en els voltants d’algunes de les principals sucursals bancàries de la localitat. L’actitud vigilant que van observar en ell, els va induir a sospites.

Transcorreguts uns minuts, van veure a una parella que sortia d’una de les entitats bancària, i es comunicava mitjançant una gesticulació discreta amb la persona que estaven fos. Els agents van decidir identificar-los immediatament abans que pogueren actuar sobre alguna víctima. En veure’s sorpresos, els sospitosos van tractar de fugir d’allí a la carrera, i en diferents direccions. No obstant això, els tres van ser ràpidament aprehesos per la força actuant.

Després d’uns primers esbrinaments, els agents van poder comprovar que la dona estava implicada com a presumpta autora d’un delicte de furt de 5.000 euros que havia estat comés a l’interior d’un banc a Xàbia, el passat 5 de juliol. Van verificar, a més, que li consten nombrosos antecedents per fets similars comeses per tot el territori nacional. Entre ells, i de significativa rellevància, el robatori de 158.000 euros comés amb força en Politja (Almeria) l’any 2019, en el qual, al costat d’altres membres, van sostreure de l’interior d’un cotxe els diners que el perjudicat havia tret per a pagar les nòmines dels empleats de la seua empresa.

Han estat detinguts una dona de 48 anys d’edat, i dos homes de 20 i 33 anys, tots de nacionalitat colombiana. Han estat posats a la disposició del Jutjat d’Instrucció de Dénia, quedant en llibertat amb càrrecs.

A esta mena de grups se’ls coneix com ‘cogoteros’. Són bandes criminals que es dediquen al furt al descuit i, en cas de considerar-lo necessari, no dubtaran a usar la violència, contra persones que consideren vulnerables, normalment per la seua edat avançada. Els vigilen en els voltants d’entitats bancàries, aprofitant que hagen fet un reintegrament d’efectiu, sempre de grans quantitats.

Estos grups solen estar composts per tres o quatre membres, en el qual sol haver-hi, almenys, una dona, que al costat d’un còmplice home, simulant ser una parella, entren en la sucursal per a triar a la futura víctima. Una vegada localitzada una persona que creuen susceptible de caure en el seu atracament, la seguiran fins a l’exterior del banc. Ja al carrer, esperen altres membres, que aparenten anar solos o estar esperant a algú. Mitjançant senyals, la parella els indicarà quina és la víctima que ha estat triada i ells la seguiran fins a trobar-se tot sol amb ella en un lloc més apartat, on l’abordaran mitjançant algun ardit o ardit i li arrabassaran els diners recentment trets, bé mitjançant un descuit del perjudicat, o bé, en cas de no ser possible el furt al descuit, no dubtaran a utilitzar la violència per a aconseguir la seua comesa. Si la víctima posseeix cotxe, poden punxar les rodes per a robar els diners mentre que la víctima sol·licita l’assistència en carretera.

A vegades, utilitzant una distracció dels empleats de l’entitat bancària, procurant que el treballador abandone els seus llocs de treball, furtaran sense ser vists diners de la caixa.

Per a evitar este tipus de robatoris, la Guàrdia Civil recomana estar molt atents a esta mena de bandes quan acudim a una entitat bancària, especialment si ingressarem o reintegrar quantitats grans de diners. Sempre que siga possible, convé acudir acompanyats d’una altra persona que puga romandre atenta al nostre voltant mentre que fem les operacions. En cas de detectar a alguna persona que puga estar intentant cometre un delicte, és convenient avisar, mitjançant anomenada al 112 o al 062, i aportar totes les característiques possibles dels presumptes autors.

Últimes notícies

Dimitix la regidor d’Urbanisme d’Alacant després de ser adjudicatària d’una vivenda pública

Rocío Gómez ha anunciat la seua dimissió un dia després de conéixer-se que va ser adjudicatària d'una vivenda pública a la Platja de Sant Joan; el cas està sota investigació per possibles irregularitats.

Marcelino va assegurar que el dol davant Osasuna serà de ritme alt, intensitat i dificultat

El tècnic del Vila-real va assegurar este divendres que el xoc a Pamplona exigirà la millor versió, va subratllar la fortalesa local d'Osasuna i va confirmar diverses baixes.

El Consell insta el Govern a activar la clàusula de salvaguarda per a cítrics de Sud-àfrica

Comerç i Agricultura han remés un informe conjunt perquè l'Executiu sol·licite a Brussel·les l'activació de la salvaguarda. Assenyalen una caiguda del 24% en les exportacions de Castelló i demanen vigilància des d'octubre.

El Consell sosté que no hi ha risc de menor recaptació amb la rebaixa fiscal

Barrachina ha defés que la rebaixa fiscal no minvarà els ingressos en ampliar els límits de deduccions de l'IRPF amb retroactivitat a 1 de gener de 2025. També ha explicat el seu rebuig al decret òmnibus que inclou l'exempció d'ajudes per la DANA per mesclar matèries.

Pérez Llorca destaca l’impuls del Consell al progrés d’Ontinyent amb obres i servicis

El president Juanfran Pérez Llorca ha reafirmat el compromís de la Generalitat amb projectes clau a Ontinyent: hospital, Palacio de Justícia, Facultat de Veterinària i desdoblament de la CV-60. També s'impulsen corredors verds després de la dana.

Pérez Llorca demana que la Comissió Mixta de la DANA siga l’inici d’un enteniment

El president ha reclamat que la comissió que coordina la reconstrucció després de la DANA servisca per a superar la confrontació i centrar-se en la seguretat de les zones afectades. Ha admés que arriba molt tard i que potser hi ha assumptes sense solució.

Pérez Llorca demana al Govern explicacions i que rectifique per les indemnitzacions a víctimes de la DANA

El president ha exigit explicacions i una rectificació perquè les víctimes de la DANA no siguen tractades com de segona. A més, ha rebutjat la proposta de finançament autonòmic pel seu impacte fiscal en la Comunitat Valenciana.

El Consell acusa a Sánchez de tracte desigual: 72.000 a víctimes de la DANA a València enfront de 210.000 en Adamuz

Miguel Barrachina ha denunciat que les víctimes de la DANA en la Comunitat Valenciana han rebut 72.000 euros enfront dels 210.000 de l'accident ferroviari de Adamuz. També ha retret retards i ha demanat igualtat de tracte.