La Guàrdia Civil deté a Calp als presumptes integrants d’una banda de ‘cogoteros’

La Guàrdia Civil d’Alacant ha detingut a tres persones sospitoses de pertànyer a una banda de ‘cogoteros‘ i que probablement tractaven d’assaltar a la seua pròxima víctima a Calp. Una vegada detinguts, els agents van comprovar que a un d’ells, la dona, li constava un robatori comés a Xàbia un parell de setmanes abans.

El passat 20 de juliol, agents de l’Àrea de Recerca de la Guàrdia Civil de Calp van detectar la presència d’una persona en els voltants d’algunes de les principals sucursals bancàries de la localitat. L’actitud vigilant que van observar en ell, els va induir a sospites.

Transcorreguts uns minuts, van veure a una parella que sortia d’una de les entitats bancària, i es comunicava mitjançant una gesticulació discreta amb la persona que estaven fos. Els agents van decidir identificar-los immediatament abans que pogueren actuar sobre alguna víctima. En veure’s sorpresos, els sospitosos van tractar de fugir d’allí a la carrera, i en diferents direccions. No obstant això, els tres van ser ràpidament aprehesos per la força actuant.

Després d’uns primers esbrinaments, els agents van poder comprovar que la dona estava implicada com a presumpta autora d’un delicte de furt de 5.000 euros que havia estat comés a l’interior d’un banc a Xàbia, el passat 5 de juliol. Van verificar, a més, que li consten nombrosos antecedents per fets similars comeses per tot el territori nacional. Entre ells, i de significativa rellevància, el robatori de 158.000 euros comés amb força en Politja (Almeria) l’any 2019, en el qual, al costat d’altres membres, van sostreure de l’interior d’un cotxe els diners que el perjudicat havia tret per a pagar les nòmines dels empleats de la seua empresa.

Han estat detinguts una dona de 48 anys d’edat, i dos homes de 20 i 33 anys, tots de nacionalitat colombiana. Han estat posats a la disposició del Jutjat d’Instrucció de Dénia, quedant en llibertat amb càrrecs.

A esta mena de grups se’ls coneix com ‘cogoteros’. Són bandes criminals que es dediquen al furt al descuit i, en cas de considerar-lo necessari, no dubtaran a usar la violència, contra persones que consideren vulnerables, normalment per la seua edat avançada. Els vigilen en els voltants d’entitats bancàries, aprofitant que hagen fet un reintegrament d’efectiu, sempre de grans quantitats.

Estos grups solen estar composts per tres o quatre membres, en el qual sol haver-hi, almenys, una dona, que al costat d’un còmplice home, simulant ser una parella, entren en la sucursal per a triar a la futura víctima. Una vegada localitzada una persona que creuen susceptible de caure en el seu atracament, la seguiran fins a l’exterior del banc. Ja al carrer, esperen altres membres, que aparenten anar solos o estar esperant a algú. Mitjançant senyals, la parella els indicarà quina és la víctima que ha estat triada i ells la seguiran fins a trobar-se tot sol amb ella en un lloc més apartat, on l’abordaran mitjançant algun ardit o ardit i li arrabassaran els diners recentment trets, bé mitjançant un descuit del perjudicat, o bé, en cas de no ser possible el furt al descuit, no dubtaran a utilitzar la violència per a aconseguir la seua comesa. Si la víctima posseeix cotxe, poden punxar les rodes per a robar els diners mentre que la víctima sol·licita l’assistència en carretera.

A vegades, utilitzant una distracció dels empleats de l’entitat bancària, procurant que el treballador abandone els seus llocs de treball, furtaran sense ser vists diners de la caixa.

Per a evitar este tipus de robatoris, la Guàrdia Civil recomana estar molt atents a esta mena de bandes quan acudim a una entitat bancària, especialment si ingressarem o reintegrar quantitats grans de diners. Sempre que siga possible, convé acudir acompanyats d’una altra persona que puga romandre atenta al nostre voltant mentre que fem les operacions. En cas de detectar a alguna persona que puga estar intentant cometre un delicte, és convenient avisar, mitjançant anomenada al 112 o al 062, i aportar totes les característiques possibles dels presumptes autors.

Últimes notícies

Jalance fregant els 43 °C i Alcoi per damunt dels 40 °C abans d’una nova ona de calor

Les màximes han arribat hui als 42,7 °C a Jalance i han superat els 40 °C en diverses localitats interiors, en vespres de la tercera ona de calor de juliol.

Un incendi forestal a Catí obliga a mobilitzar huit mitjans aeris i nombroses brigades

Un incendi forestal declarat esta vesprada a Catí (Alt Maestrat) ha obligat a desplegar un ampli dispositiu amb nombrosos efectius terrestres i huit mitjans aeris, després que tot apunte que l’origen podria ser la caiguda d’un llamp.

L’emoció de Spanish Brass després d’interpretar l’himne en la final del Mundial 2026

El quintet valencià Spanish Brass ha viscut un moment històric en tocar l’himne espanyol a la final del Mundial 2026 als Estats Units, una experiència que definixen com a inoblidable.

Mor ofegat un home al port de Peníscola en plena matinada

Un home ha mort esta matinada, presumptament ofegat, a la zona del port de Peníscola. La Guàrdia Civil ha obert una investigació per a aclarir les circumstàncies del succés.

Mor un conductor en eixir de la via i xocar contra un mur a Utiel

Un conductor ha mort este dilluns a Utiel després d’eixir de la via a la N-III i col·lisionar contra un mur. Els bombers l’han hagut d’excarcerar del vehicle, però no han pogut salvar-li la vida.

Foios es bolca per homenatjar Ferran Torres després del seu gol històric al Mundial

Foios prepara un homenatge especial per a Ferran Torres, heroi del pas a la final del Mundial, i l’Ajuntament estudia nomenar-lo fill predilecte del municipi.

Diego Conde jugarà cedit al Betis una temporada amb opció de compra

El porter Diego Conde arriba al Betis cedit pel Villarreal per una temporada, amb opció de compra i després de l’eixida de Pau López a l’Andorra.

Hugo Sotelo reforça el mig del Llevant cedit pel Celta amb opció de compra

El migcampista gallec Hugo Sotelo jugarà esta temporada al Llevant cedit pel Celta de Vigo, que ha inclòs una opció de compra del 50% dels seus drets. El futbolista, que ja és a València, s’incorpora esta vesprada a la pretemporada de l’equip de Luís Castro.