La Guàrdia Civil deté a Calp als presumptes integrants d’una banda de ‘cogoteros’

La Guàrdia Civil d’Alacant ha detingut a tres persones sospitoses de pertànyer a una banda de ‘cogoteros‘ i que probablement tractaven d’assaltar a la seua pròxima víctima a Calp. Una vegada detinguts, els agents van comprovar que a un d’ells, la dona, li constava un robatori comés a Xàbia un parell de setmanes abans.

El passat 20 de juliol, agents de l’Àrea de Recerca de la Guàrdia Civil de Calp van detectar la presència d’una persona en els voltants d’algunes de les principals sucursals bancàries de la localitat. L’actitud vigilant que van observar en ell, els va induir a sospites.

Transcorreguts uns minuts, van veure a una parella que sortia d’una de les entitats bancària, i es comunicava mitjançant una gesticulació discreta amb la persona que estaven fos. Els agents van decidir identificar-los immediatament abans que pogueren actuar sobre alguna víctima. En veure’s sorpresos, els sospitosos van tractar de fugir d’allí a la carrera, i en diferents direccions. No obstant això, els tres van ser ràpidament aprehesos per la força actuant.

Després d’uns primers esbrinaments, els agents van poder comprovar que la dona estava implicada com a presumpta autora d’un delicte de furt de 5.000 euros que havia estat comés a l’interior d’un banc a Xàbia, el passat 5 de juliol. Van verificar, a més, que li consten nombrosos antecedents per fets similars comeses per tot el territori nacional. Entre ells, i de significativa rellevància, el robatori de 158.000 euros comés amb força en Politja (Almeria) l’any 2019, en el qual, al costat d’altres membres, van sostreure de l’interior d’un cotxe els diners que el perjudicat havia tret per a pagar les nòmines dels empleats de la seua empresa.

Han estat detinguts una dona de 48 anys d’edat, i dos homes de 20 i 33 anys, tots de nacionalitat colombiana. Han estat posats a la disposició del Jutjat d’Instrucció de Dénia, quedant en llibertat amb càrrecs.

A esta mena de grups se’ls coneix com ‘cogoteros’. Són bandes criminals que es dediquen al furt al descuit i, en cas de considerar-lo necessari, no dubtaran a usar la violència, contra persones que consideren vulnerables, normalment per la seua edat avançada. Els vigilen en els voltants d’entitats bancàries, aprofitant que hagen fet un reintegrament d’efectiu, sempre de grans quantitats.

Estos grups solen estar composts per tres o quatre membres, en el qual sol haver-hi, almenys, una dona, que al costat d’un còmplice home, simulant ser una parella, entren en la sucursal per a triar a la futura víctima. Una vegada localitzada una persona que creuen susceptible de caure en el seu atracament, la seguiran fins a l’exterior del banc. Ja al carrer, esperen altres membres, que aparenten anar solos o estar esperant a algú. Mitjançant senyals, la parella els indicarà quina és la víctima que ha estat triada i ells la seguiran fins a trobar-se tot sol amb ella en un lloc més apartat, on l’abordaran mitjançant algun ardit o ardit i li arrabassaran els diners recentment trets, bé mitjançant un descuit del perjudicat, o bé, en cas de no ser possible el furt al descuit, no dubtaran a utilitzar la violència per a aconseguir la seua comesa. Si la víctima posseeix cotxe, poden punxar les rodes per a robar els diners mentre que la víctima sol·licita l’assistència en carretera.

A vegades, utilitzant una distracció dels empleats de l’entitat bancària, procurant que el treballador abandone els seus llocs de treball, furtaran sense ser vists diners de la caixa.

Per a evitar este tipus de robatoris, la Guàrdia Civil recomana estar molt atents a esta mena de bandes quan acudim a una entitat bancària, especialment si ingressarem o reintegrar quantitats grans de diners. Sempre que siga possible, convé acudir acompanyats d’una altra persona que puga romandre atenta al nostre voltant mentre que fem les operacions. En cas de detectar a alguna persona que puga estar intentant cometre un delicte, és convenient avisar, mitjançant anomenada al 112 o al 062, i aportar totes les característiques possibles dels presumptes autors.

Últimes notícies

El Valencia Basket fitxa Dylan Osetkowski per a reforçar el joc interior

El Valencia Basket ha tancat el fitxatge del pivot estatunidenc amb passaport alemany Dylan Osetkowski per a les dos pròximes temporades, després de la seua eixida del Partizan de Belgrad i amb experiència prèvia en la Lliga Endesa amb Unicaja.

El Levante inicia la pretemporada 26-27 amb Bardeli com a únic fitxatge i pendent d’eixides

El Levante comença dilluns la pretemporada 26-27 amb Enzo Bardeli com a única cara nova, sense vendes tancades i amb diversos jugadors en l’aparador.

Justin de Haas celebrarà l’últim any de Mestalla abans del trasllat al Nou Mestalla

El central neerlandés Justin de Haas, nou jugador del Valencia CF fins a 2030, ha destacat la sort de poder jugar l’última temporada a Mestalla abans del trasllat al Nou Mestalla i ha elogiat la pressió i el suport de l’afició valencianista.

Diumenge assolellat i oratge estable abans d’una nova onada de calor

Este diumenge es manté l’oratget estable i assolellat a la Comunitat Valenciana, amb màximes per damunt dels 30 graus, abans que dilluns arribe una segona onada de calor amb valors pròxims als 40 graus en zones d’interior i prelitoral.

L’Alfàs del Pi consagra Eduard Fernández, Luisa Gavasa i Miguel Rellán amb el Faro de Plata

El Festival de l’Alfàs del Pi ha homenatjat Eduard Fernández, Luisa Gavasa i Miguel Rellán amb el Faro de Plata i una estrella al Passeig Marítim del Cinema de l’Albir, en una 38a edició que reunix més de mil curtmetratges.

L’assassí masclista d’Alacant continua ingressat i sota custòdia policial

L’home detingut per matar la seua dona i una filla i ferir greument una altra a la Cañada del Fenollar continua ingressat a l’hospital de Sant Joan d’Alacant sota custòdia policial, mentres el cas l’investiga l’EMUME de la Guàrdia Civil.

València tanca uns Gay Games històrics i passa el testic a Perth 2030

València ha posat punt final als Gay Games amb un acte a la Fonteta, on ha passat el testic a Perth, seu de l’edició de 2030, després d’una setmana amb més de 10.200 esportistes de 81 països.

Xabi López-Arostegui trenca el seu contracte i deixa el Valencia Basket després de cinc temporades

L’aler basc Xabi López-Arostegui ha acordat amb el Valencia Basket la rescissió del contracte fins a 2027 i se’n va del club després de cinc temporades i 253 partits.