La Guàrdia Civil deté a Calp als presumptes integrants d’una banda de ‘cogoteros’

La Guàrdia Civil d’Alacant ha detingut a tres persones sospitoses de pertànyer a una banda de ‘cogoteros‘ i que probablement tractaven d’assaltar a la seua pròxima víctima a Calp. Una vegada detinguts, els agents van comprovar que a un d’ells, la dona, li constava un robatori comés a Xàbia un parell de setmanes abans.

El passat 20 de juliol, agents de l’Àrea de Recerca de la Guàrdia Civil de Calp van detectar la presència d’una persona en els voltants d’algunes de les principals sucursals bancàries de la localitat. L’actitud vigilant que van observar en ell, els va induir a sospites.

Transcorreguts uns minuts, van veure a una parella que sortia d’una de les entitats bancària, i es comunicava mitjançant una gesticulació discreta amb la persona que estaven fos. Els agents van decidir identificar-los immediatament abans que pogueren actuar sobre alguna víctima. En veure’s sorpresos, els sospitosos van tractar de fugir d’allí a la carrera, i en diferents direccions. No obstant això, els tres van ser ràpidament aprehesos per la força actuant.

Després d’uns primers esbrinaments, els agents van poder comprovar que la dona estava implicada com a presumpta autora d’un delicte de furt de 5.000 euros que havia estat comés a l’interior d’un banc a Xàbia, el passat 5 de juliol. Van verificar, a més, que li consten nombrosos antecedents per fets similars comeses per tot el territori nacional. Entre ells, i de significativa rellevància, el robatori de 158.000 euros comés amb força en Politja (Almeria) l’any 2019, en el qual, al costat d’altres membres, van sostreure de l’interior d’un cotxe els diners que el perjudicat havia tret per a pagar les nòmines dels empleats de la seua empresa.

Han estat detinguts una dona de 48 anys d’edat, i dos homes de 20 i 33 anys, tots de nacionalitat colombiana. Han estat posats a la disposició del Jutjat d’Instrucció de Dénia, quedant en llibertat amb càrrecs.

A esta mena de grups se’ls coneix com ‘cogoteros’. Són bandes criminals que es dediquen al furt al descuit i, en cas de considerar-lo necessari, no dubtaran a usar la violència, contra persones que consideren vulnerables, normalment per la seua edat avançada. Els vigilen en els voltants d’entitats bancàries, aprofitant que hagen fet un reintegrament d’efectiu, sempre de grans quantitats.

Estos grups solen estar composts per tres o quatre membres, en el qual sol haver-hi, almenys, una dona, que al costat d’un còmplice home, simulant ser una parella, entren en la sucursal per a triar a la futura víctima. Una vegada localitzada una persona que creuen susceptible de caure en el seu atracament, la seguiran fins a l’exterior del banc. Ja al carrer, esperen altres membres, que aparenten anar solos o estar esperant a algú. Mitjançant senyals, la parella els indicarà quina és la víctima que ha estat triada i ells la seguiran fins a trobar-se tot sol amb ella en un lloc més apartat, on l’abordaran mitjançant algun ardit o ardit i li arrabassaran els diners recentment trets, bé mitjançant un descuit del perjudicat, o bé, en cas de no ser possible el furt al descuit, no dubtaran a utilitzar la violència per a aconseguir la seua comesa. Si la víctima posseeix cotxe, poden punxar les rodes per a robar els diners mentre que la víctima sol·licita l’assistència en carretera.

A vegades, utilitzant una distracció dels empleats de l’entitat bancària, procurant que el treballador abandone els seus llocs de treball, furtaran sense ser vists diners de la caixa.

Per a evitar este tipus de robatoris, la Guàrdia Civil recomana estar molt atents a esta mena de bandes quan acudim a una entitat bancària, especialment si ingressarem o reintegrar quantitats grans de diners. Sempre que siga possible, convé acudir acompanyats d’una altra persona que puga romandre atenta al nostre voltant mentre que fem les operacions. En cas de detectar a alguna persona que puga estar intentant cometre un delicte, és convenient avisar, mitjançant anomenada al 112 o al 062, i aportar totes les característiques possibles dels presumptes autors.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

CLABE reunix 200 editors i directius de mitjans en un congrés clau sobre intel·ligència artificial i espanyol digital

La cita celebrada en La Rioja reforça el debat sobre el futur del periodisme, els drets d’autor i els nous models de negoci en l’ecosistema mediàtic

Mazón recorre la negativa al fet que l’Audiència revise documents clau de la DANA

La defensa de Carlos Mazón recorre la decisió del jutjat de Catarroja que rebutja enviar a l'Audiència Provincial documents concrets del cas de la DANA i denuncia indefensió.

Alacant obri la negociació per a continuar sent port d’eixida de The Ocean Race més enllà de 2027

L'alcalde d'Alacant confirma que ja s'han iniciat les negociacions per a mantindre a la ciutat com a port d'eixida de The Ocean Race després de 2027, secundat per Generalitat i Diputació, i destaca l'impacte econòmic i d'innovació de l'esdeveniment.

Puig reivindica a la universitat enfront de la cultura fake i el negacionismo

Ximo Puig defén en l'UJI el paper de la universitat i de l'educació humanista com a barrera davant la cultura fake, les faules i l'auge del negacionismo.

Mallorca i València es juguen un respir clau en la lluita per la permanència

Mallorca i València obrin la jornada 33 de LaLiga EA Sports en un dol directe per la permanència. Els dos equips busquen un triomf que els done aire i els permeta posar terra pel mig amb el descens.

Corberán reafirma la seua confiança en la plantilla del València malgrat la falta de punts

Carlos Corberán defén la implicació de la plantilla del València abans de visitar al Mallorca, admet que l'equip hauria de portar més punts i assumix la lluita per la permanència.

Calor i estabilitat per a arrancar la setmana en la Comunitat Valenciana, amb tempestes aïllades a l’interior

La penúltima setmana d'abril comença en la Comunitat Valenciana amb temperatures per damunt dels 25 graus, ambient estable i risc de ruixats vespertins amb tempesta a l'interior nord.

Pérez Llorca critica la regularització de migrants i veu un clar interés electoral

Juanfran Pérez Llorca sosté que la regularització massiva de migrants no està ben organitzada i la vincula a fins electorals, mentres aborda també polèmiques locals a Alacant.