11.2 C
València
Divendres, 23 gener, 2026

La Guardia Civil intervé quatre potes d’elefant africà a Alacant que anaven a ser venudes com a banquetes

La Guardia Civil d’Alacant ha denunciat a dos homes de 39 i 67 anys per un possible delicte contra la flora i la fauna per intentar comercialitzar quatre potes d’elefant africà transformades en banquetes.

La investigació va començar en novembre de 2021 quan els agents s’assabentaren que aquestes persones estaven venent per internet, quatre seients fabricats amb les potes d’aquest paquiderm inclòs en la Convenció sobre el Comerç Internacional d’Espècies Amenaçades de Flora i Fauna Silvestre, segons ha informat la Guardia Civil en un comunicat.

Per aquest motiu, la tinença i venda d’espècies protegides per la legislació internacional requereixen documentació acreditativa de la seua legalitat. Cadascuna de les banquetes es venia per un preu d’uns 600 euros.

La Guardia Civil ha denunciat els dos homes per un presumpte delicte contra la flora i la fauna, tipificats en el Còdec Penal amb penes de presó de sis mesos a dos anys o una multa de huit a 24 mesos. Una pena en cas de tractar-se d’espècies en perill d’extinció s’adoptaria en la seua versió més dura.

La Convenció sobre el Comerç Internacional d’Espècies Amenaçades de Fauna i Flora Silvestre (CITES) inclou a l’elefant africà com una espècie que compta amb el més alt grau de protecció d’espècies protegides a fi de millorar la seua conservació i assegurar la supervivència a llarg termini tant d’aquesta espècie com altres considerades espècies amenaçades.

El comerç il·legal de parts de l’elefant africà, siga ivori o com en aquest cas les seues potes, tenen un greu impacte sobre aquesta espècie i per això la legislació que regeix el mercat d’espècies incloses en els Apèndixs de la Convenció sobre el comerç internacional d’Espècies Amenaçades de Fauna i Flora Silvestre (CITES) el que pretén és autoritzar el seu comerç únicament en circumstàncies excepcionals per a així afavorir la seua conservació.

Últimes notícies

El Senat fixa per al 10 de febrer la compareixença del president de la Confederació Hidrogràfica del Xúquer

La comissió d'investigació de la dana al Senat ha citat per al 10 de febrer a Miguel Polo, després de reordenar el seu calendari per la suspensió de la sessió anterior.

Rescaten a un escalador polonés atrapat en els penya-segats de Toix a Calp

Un escalador polonés va ser rescatat de matinada en els penya-segats de Toix, a Calp. L'operació va durar més de quatre hores i va estar marcada per pluja i fred.

Una dona de 45 anys ha mort en l’incendi d’una vivenda a Vila-real

Una dona de 45 anys ha mort en l'incendi d'una vivenda en l'avinguda Constitució de Vila-real. Bombers l'han rescatada, però el SAMU ha confirmat el decés

Nou menors detinguts per l’agressió a un jove al costat d’una discoteca d’Alacant

Un adolescent de 15 anys va ser arrestat per la seua implicació en l'agressió a un jove de 16 en Nit de cap d'any, elevant a nou els menors detinguts. Les primeres huit detencions es van practicar el 14 de gener i els arrestats tenen entre 14 i 16 anys.

Vint estreles Michelin se citen en la XXIV Trobada Gastronòmic Alfonso Mira a Aspe

El XXIV Alfonso Mira Experience reunirà cuiners amb 20 estreles Michelin del 21 de febrer a l'11 de març a Aspe, amb jornades temàtiques i aforament limitat.

Mor una dona en l’incendi d’un pis a Vila-real

Una dona de mitjana edat ha mort este divendres després de l'incendi d'una vivenda en l'avinguda Constitució de Vila-real. El foc s'ha iniciat en el saló-menjador i dos dotacions han intervingut.

El Consorci de Museus oferirà 36 exposicions en 2026 amb més de 100 artistes

L'organisme autonòmic va anunciar 36 exposicions per a 2026 amb més de 100 artistes, activitats en les tres províncies i un programa educatiu que aconseguirà a 400 centres.

València contractarà la gestió integral del Jardí del Túria per 35 milions durant cinc anys

València impulsarà un contracte de 35 milions i cinc anys per a la neteja, manteniment i reposició del Jardí del Túria. Inclourà guardaparques i respectarà les funcions del OAM.