20.4 C
València
Divendres, 20 febrer, 2026

La Guardia Civil intervé quatre potes d’elefant africà a Alacant que anaven a ser venudes com a banquetes

La Guardia Civil d’Alacant ha denunciat a dos homes de 39 i 67 anys per un possible delicte contra la flora i la fauna per intentar comercialitzar quatre potes d’elefant africà transformades en banquetes.

La investigació va començar en novembre de 2021 quan els agents s’assabentaren que aquestes persones estaven venent per internet, quatre seients fabricats amb les potes d’aquest paquiderm inclòs en la Convenció sobre el Comerç Internacional d’Espècies Amenaçades de Flora i Fauna Silvestre, segons ha informat la Guardia Civil en un comunicat.

Per aquest motiu, la tinença i venda d’espècies protegides per la legislació internacional requereixen documentació acreditativa de la seua legalitat. Cadascuna de les banquetes es venia per un preu d’uns 600 euros.

La Guardia Civil ha denunciat els dos homes per un presumpte delicte contra la flora i la fauna, tipificats en el Còdec Penal amb penes de presó de sis mesos a dos anys o una multa de huit a 24 mesos. Una pena en cas de tractar-se d’espècies en perill d’extinció s’adoptaria en la seua versió més dura.

La Convenció sobre el Comerç Internacional d’Espècies Amenaçades de Fauna i Flora Silvestre (CITES) inclou a l’elefant africà com una espècie que compta amb el més alt grau de protecció d’espècies protegides a fi de millorar la seua conservació i assegurar la supervivència a llarg termini tant d’aquesta espècie com altres considerades espècies amenaçades.

El comerç il·legal de parts de l’elefant africà, siga ivori o com en aquest cas les seues potes, tenen un greu impacte sobre aquesta espècie i per això la legislació que regeix el mercat d’espècies incloses en els Apèndixs de la Convenció sobre el comerç internacional d’Espècies Amenaçades de Fauna i Flora Silvestre (CITES) el que pretén és autoritzar el seu comerç únicament en circumstàncies excepcionals per a així afavorir la seua conservació.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Les exportacions del moble espanyol van créixer un 5% en 2025 i van sumar 3.146 milions

El sector del moble espanyol va tancar 2025 amb un augment del 5% i 3.146 milions en vendes exteriors. Catalunya i la Comunitat Valenciana van concentrar el 54,2% del total.

Presó provisional per a l’assassí de la seua exmuller i la seua filla a Xilxes (Castelló)

Una jutgessa ha ordenat presó provisional, comunicada i sense fiança, per al detingut per l'assassinat de la seua exmuller i la seua filla a Xilxes. Està investigat per dos homicidis/assassinats i un trencament de condemna, amb la causa sota secret.

Veïns de Campanar destaquen els reptes i l’avanç de la reconstrucció de l’edifici

En el segon aniversari de l'incendi, els propietaris subratllen els reptes i els avanços de la rehabilitació, el suport d'administracions i Mapfre, i la meta de tornar a final d'any.

La Generalitat impulsa la reintroducció del linx ibèric en 2028 en la Comunitat Valenciana

La Generalitat ha presentat el pla de conservació del linx ibèric que obri la porta a la seua reintroducció en 2028 en la Comunitat Valenciana. L'estudi en marxa avalua hàbitat, preses i connectivitat amb el principi de precaució

Veïns de l’edifici incendiat de Campanar subratllen reptes i suports de la reconstrucció

A dos anys del sinistre, propietaris i institucions destaquen avanços i desafiaments en la rehabilitació integral. La comunitat confia a tornar per Nadal.

Condemna institucional i minuts de silenci pel doble assassinat masclista de Xilxes

Les principals institucions valencianes han guardat minuts de silenci per a condemnar l'assassinat d'una dona i la seua filla de 12 anys a Xilxes. Els actes han subratllat la gravetat de la violència de gènere i la necessitat de recursos d'atenció.

Un menor, investigat per una agressió sexual a una companya en un institut de Vinaròs

La Guàrdia Civil investiga a un menor per una presumpta agressió sexual a una companya de la seua mateixa edat ocorreguda el dimarts en un institut de Vinaròs. La denúncia va partir del centre d'acolliment on residix la víctima, tutelada per la Generalitat, i les diligències continuen obertes.

El Museu de Belles Arts de València suma 22 obres de Goya, Ribera, Zuloaga i Julio González

El MuBAV ha incorporat 22 peces per a cobrir etapes poc representades, amb obres de Goya, Ribera, Zuloaga i Julio González. L'operació reforça el XIX i la figuració del XX.