La Guàrdia Civil investiga als presumptes autors del robatori d’una tona i mitja d’alvocats

La Guàrdia Civil d’Alacant ha investigat a sis persones per cinc delictes de robatori d’alvocats comesos en diferents explotacions agrícoles de les localitats de Callosa d’en Sarriá, Polop de la Marina i Ráfol d’Almunia. Després de detectar un increment significatiu d’esta mena de delictes, els agents van iniciar les recerques, descobrint que es tractava de tres grups que operaven separadament.

Durant els mesos de juny i juliol, l’Equip Contra Robatoris en el Camp (ROCA) de la Guàrdia Civil de Calp, ha culminat amb èxit tres recerques obertes per a esclarir diversos delictes de robatori d’alvocats que s’estaven produint a la Marina Alta i Baixa. A la fi del passat hivern i començaments de la primavera, els agents van detectar un increment significatiu de delictes relacionats amb este producte en les localitats de Callosa d’en Sarriá, Polop de la Marina i Ráfol d’Almunia, gràcies al contacte que es manté entre els Equips ROCA i els agricultors, que van alertar a la Guàrdia Civil de la seua preocupació per l’amenaça a la producció.

En Callosa d’en Sarrià, els investigadors van localitzar a un grup de persones que residia en esta localitat, l’activitat laboral de la qual estava relacionada amb el sector de l’agricultura. S’aprofitaven que coneixien a la perfecció les finques, els seus accessos i sortides, les fases de maduració del fruit i, especialment, que en ser coneguts pels empleats en l’entorn, en transitar per les explotacions, la seua presència no aixecava sospites entre els seus companys.

A este primer grup se li imputen dos delictes de robatori amb escalament, comesos en la mateixa explotació, en els quals van sostreure uns 800 quilograms d’alvocats, valorats 2.000 euros.

El modus operandi era el següent: Es desplaçaven des del poble fins a les explotacions en un turisme. Una vegada en el lloc triat, dos d’ells baixaven mentre que el tercer continuava la marxa i s’ocultava amb el cotxe. Els altres dos accedien a les finques mitjançant escalament on recollien la quantitat més gran possible d’alvocats, que anaven introduint en bosses que apilaven en l’exterior de la finca perquè, una vegada preparades, el conductor del vehicle tornés fins al lloc en el qual s’havien baixat per a carregar el maleter i fugir d’allí. Posteriorment, li donaven sortida al producte en el mercat negre. Treballaven de pressa i ben organitzats, arribant a sostreure 800 quilograms d’alvocats, abans de ser descoberts per la Guàrdia Civil.

En el cas dels fets ocorreguts en la localitat de Polop de la Marina, les recerques es van centrar en un home al qual se li imputen dos delictes de furt, arribant a robar 600 quilograms d’alvocats de la varietat Lamb Hass, ocasionant a l’agricultor pèrdues de 2.400 euros. En esta ocasió, el presumpte autor, que residia en la localitat on cometia els furts, aprofitava les hores en les quals no hi havia ningú treballant en les explotacions, seleccionava aquelles finques més apartades i, una vegada allí, sostreia ell només tota la quantitat de fruit que li era possible en cada ocasió.

Finalment, en el municipi de Ràfol d’Almúnia, els investigadors van seguir la pista d’un home i una dona, que es dedicaven a l’apicultura en llocs que es trobaven en els voltants d’explotacions d’alvocat. Valent-se, igual que en el cas dels autors de Callosa d’en Sarriá, que la seua presència en la zona era habitual per als propietaris i els empleats, es movien lliurement, accedint a les finques mitjançant cort dels closos. A esta parella se li imputa el robatori de 300 quilograms d’alvocats provocant pèrdues de 1.600 euros.

En total han estat investigades sis persones: a Callosa d’en Sarrià tres homes de nacionalitat romanesa de 22, 29 i 42 anys a què se’ls imputen dos delictes de robatori amb escalament; a Polop de la Marina un home de nacionalitat marroquina de 48 anys a què se li imputen dos delictes de furt, i a Ràfol d’Almúnia, un home de 54 i una dona de 53, tots dos de nacionalitat ucraïnesa, als quals se’ls imputa un delicte de robatori amb força.

Els Equips ROCA de la Guàrdia Civil, de manera habitual, realitzen inspeccions per les diferents cooperatives agrícoles, així com entrevistes amb els agricultors, durant la campanya de recollida de l’alvocat per a comprovar in situ les possibles irregularitats en el desenvolupament dels treballs. Va ser durant una d’estes inspeccions, quan els agricultors els van manifestar que estaven sofrint, de manera continuada, el robatori de grans quantitats d’alvocats en les seues finques.

El mes d’abril passat de 2021, l’Equip ROCA de Calp, en el marc de l’Operació Acatis, va procedir a la detenció de tres persones pertanyents a un grup criminal dedicat a la sostracció d’alvocats. A més es va investigar a una altra persona, responsable d’un restaurant, per encobrir la mercaderia sostreta.

Anteriorment, en el marc de l’operació Lambxir, desenvolupada durant els mesos de gener i febrer de l’any 2020, es va destapar el robatori de més de tres tones d’alvocats, valorats en més de 12.000 euros, també en les localitats de Callosa d´en Sarriá i Polop. Les actuacions van permetre la recerca de cinc homes per la seua implicació en onze delictes de furt d’alvocats.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Envellir bé: l’experta que reclama prioritzar la qualitat de vida sobre viure més anys

La catedràtica Consuelo Borrás defén que l'objectiu de l'envelliment no és només sumar anys, sinó arribar a la vellesa amb autonomia mitjançant hàbits saludables i exercici físic.

L’AIReF preveu que la Comunitat Valenciana incomplisca la regla de gasto en 2025 i 2026

L'AIReF calcula que el gasto computable de la Comunitat Valenciana superarà els límits nacionals en 2025 i 2026 i avisa d'un dèficit del 1,9% del PIB en 2026.

El Govern ordena retirar l’escut feixista croat del panteó de Luburić a Carcaixent

El Govern inclou el panteó de Vjekoslav Luburić a Carcaixent en el catàleg de símbols contraris a la Memòria Democràtica i ordena retirar l'escut Ustaša i afegir panells explicatius sobre els seus crims.

Dansa València porta la dansa contemporània a L’Albufera i estrena una versió de Les filles de Bernarda Alba

Dansa València trau la creació contemporània al parc natural de L'Albufera amb peces site-specific i estrena una lectura actual de Les filles de Bernarda Alba, a més de noves propostes en La Mutant i el TEM.

La jutgessa que investiga la DANA de València cita com a testimoni a l’excap d’informatius d’À Punt

La magistrada que investiga la gestió de la DANA a València del 29 d'octubre de 2024 crida a declarar com a testimoni al llavors cap d'informatius d'À Punt i incorpora nous vídeos a la causa.

Les víctimes de la dana demanen a Bolaños més mitjans judicials i revisar els aforaments

Tres associacions de víctimes de la dana reclamen a Félix Bolaños més recursos per al jutjat de Catarroja, una justícia sense interferències polítiques i revisar l'ús dels aforaments.

El Consell retorna al seu lloc al tècnic que va visar les VPP d’Alacant però li canvia les funcions

El tècnic que va tramitar les vivendes públiques investigades a la Platja de Sant Joan torna al seu lloc per dret administratiu, però amb funcions distintes a les que van motivar la seua suspensió.

El Consell declara la Romeria de la Santa Faç Bé d’Interés Cultural immaterial

El Consell ha aprovat el decret que reconeix la Romeria de la Santa Faç d'Alacant com a Bé d'Interés Cultural immaterial, destacant el seu valor històric, religiós i festiu.