6.8 C
València
Dijous, 1 gener, 2026

Un home detingut per fer-se passar per treballador i canviar dos comptadors a Xàtiva

Un home ha sigut detingut este passat dilluns al matí a Xàtiva, a la Costera, per presumptament estafar als veïns d'un edifici fent-se passar per empleat d'una empresa de subministrament elèctric. Ha sigut arrestat per la Policia Nacional, ja que segons sembla, l'home, de 38 anys havia entrat en dos cases per a canviar el comptador i cobrar per això. Una de les estafes va ocórrer en octubre i l'altra en novembre, segons ha dit la Prefectura en un comunicat. La quantitat estafada ascén a uns 1.090 euros. La Policia va iniciar les investigacions al tindre coneixement els agents que una dona de 77 anys havia denunciat haver sigut víctima d'una estafa per part d'un home que l'havia abordat quan ella entrava a casa i li havia dit que havia de canviar-li el comptador de la llum.

  

 

 

Un volta la dona va deixar a l'individu passar, l'home li va dir que el cost ascenia a 500 euros. La dona li va donar 290, ja que en eixe moment no disposava de més diners, per la qual cosa el suposat treballador li va dir que si tenia cartilla bancària li l'entregara amb el seu pin i que ell mateix aniria a traure la resta dels diners. L'home li va dir aleshores que posara la llavadora per a fer unes proves, i en eixe moment va aprofitar per a anar-se'n de la casa. La dona va comprovar en revisar el seu compte bancari, que li havien realitzat una extracció de 600 euros.

  

 

No era l'únic cas

  

Les investigacions van traure a la llum un altre cas, que havia ocorregut de manera similar a l'anterior, en este cas la quantitat era de 200. Els agents van esbrinar que la identitat del sospitós i una vegada en comissaria fou detingut com un presumpte autor d'un delicte d'estafa. L'home tenia antecedents policials i després de ser escoltat en la declaració, va ser posat en llibertat i obligat a comparéixer davant l'Autoritat Judicial per a quan fóra requerit.

Últimes notícies

Un jove ha mort i un menor ha resultat ferit en un xoc entre moto i cotxe a València

Un jove de 22 anys ha mort i un menor de 12 ha resultat ferit en un xoc entre una moto i un cotxe en la CV-315, en el desviament cap a Carpesa, a València. Dos unitats del SAMU i un SVB han acudit i els sanitaris han confirmat la defunció malgrat la reanimació.

El DOGV publica una vintena de nomenaments d’assessors en la Generalitat

El butlletí oficial ha oficialitzat una vintena de nomenaments, la majoria en Presidència, i inclou a José Manuel Cuenca com a personal eventual per al expresident Carlos Mazón. Les resolucions fixen efectes des de finals de novembre i al desembre, reflectint la reorganització després del relleu en la Presidència.

Dos detinguts per furts a majors amb el mètode de l’abraç al Campello

La Guàrdia Civil ha detingut a dos jóvens amb requisitòries per la seua presumpta implicació en furts a persones majors prop d'un banc del Campello. Després de passar a disposició judicial, van quedar en llibertat amb mesures cautelars.

L’oposició titlla de decebedora el discurs de Llorca i el PP el veu il·lusionant

El missatge de Juanfran Pérez Llorca ha dividit a les Corts: PSPV i Compromís parlen de decepció i hipocresia, mentres el PP el qualifica de realista i il·lusionant.

Correia, Cömert, Dimitrievski i Rivero, els quatre del València que acaben contracte en 2026

Correia, Cömert, Dimitrievski i Rivero acaben el seu vincle al juny de 2026 i des de l'1 de gener poden pactar el seu futur amb altres clubs. Així està cada cas

Pedraza, Parell i Thomas Partey acaben contracte al juny i ja poden negociar el seu futur

Pedraza, Parell i Thomas Partey acaben contracte el 30 de juny de 2026 i, des de l'1 de gener, són lliures per a negociar amb altres clubs. També conclouen les cessions de Manor Solomon i Rafa Marín, i finalitza el contracte de Marcelino.

Simat frega els 1.000 l/m² de pluja entre setembre i desembre

Les precipitacions han deixat 977,4 l/m² en Simat, al capdavant del ránking de Avamet. A València s'han acumulat entorn de 420 l/m² des del 28 de setembre.

Pérez Llorca reafirma el compromís del Consell amb fets i recursos fins a una recuperació completa

El president ha defés la col·laboració institucional i ha promés mantindre recursos i accions fins a completar la recuperació després de la dana, amb especial focus en vivenda, ocupació i servicis públics.