17.9 C
València
Dijous, 15 gener, 2026

Un home detingut per fer-se passar per treballador i canviar dos comptadors a Xàtiva

Un home ha sigut detingut este passat dilluns al matí a Xàtiva, a la Costera, per presumptament estafar als veïns d'un edifici fent-se passar per empleat d'una empresa de subministrament elèctric. Ha sigut arrestat per la Policia Nacional, ja que segons sembla, l'home, de 38 anys havia entrat en dos cases per a canviar el comptador i cobrar per això. Una de les estafes va ocórrer en octubre i l'altra en novembre, segons ha dit la Prefectura en un comunicat. La quantitat estafada ascén a uns 1.090 euros. La Policia va iniciar les investigacions al tindre coneixement els agents que una dona de 77 anys havia denunciat haver sigut víctima d'una estafa per part d'un home que l'havia abordat quan ella entrava a casa i li havia dit que havia de canviar-li el comptador de la llum.

  

 

 

Un volta la dona va deixar a l'individu passar, l'home li va dir que el cost ascenia a 500 euros. La dona li va donar 290, ja que en eixe moment no disposava de més diners, per la qual cosa el suposat treballador li va dir que si tenia cartilla bancària li l'entregara amb el seu pin i que ell mateix aniria a traure la resta dels diners. L'home li va dir aleshores que posara la llavadora per a fer unes proves, i en eixe moment va aprofitar per a anar-se'n de la casa. La dona va comprovar en revisar el seu compte bancari, que li havien realitzat una extracció de 600 euros.

  

 

No era l'únic cas

  

Les investigacions van traure a la llum un altre cas, que havia ocorregut de manera similar a l'anterior, en este cas la quantitat era de 200. Els agents van esbrinar que la identitat del sospitós i una vegada en comissaria fou detingut com un presumpte autor d'un delicte d'estafa. L'home tenia antecedents policials i després de ser escoltat en la declaració, va ser posat en llibertat i obligat a comparéixer davant l'Autoritat Judicial per a quan fóra requerit.

Últimes notícies

Montero descarta que Feijóo porte a Sánchez un model alternatiu de finançament

Montero ha sostingut que Feijóo no presentarà el dilluns una proposta pròpia de finançament autonòmic perquè no la té. Ha urgit a aprofitar l'oportunitat per a reformar el sistema.

La nova estació de València Sud s’obri este divendres amb més accessibilitat i resiliència

L'estació de València Sud s'obri este divendres, elevada un metre i amb tres ascensors, la qual cosa completa l'accessibilitat de tota la xarxa i reforça la resposta davant temporals. El projecte s'integra en la reconstrucció després de la dana, amb inversions en el complex i un pla anual per a millorar línies.

Morant se suma a baixar la crispació, però rebutja la ‘recepta’ de Jordi Sevilla

Diana Morant ha defés que cal baixar la crispació, però no amb la 'recepta' de Jordi Sevilla. Rebutja el manifest 'Socialdemocràcia 21' i reivindica pensions, SMI i reforma laboral.

Morant demana als presidents autonòmics no bloquejar un finançament on ningú perd

Diana Morant ha instat els presidents autonòmics a no obstaculitzar el nou model de finançament, que no retalla a cap comunitat i millora la posició valenciana. Els agents socials han recolzat la proposta i han demanat un fons d'anivellament i la condonació del deute per l'infrafinançament.

PP i PSOE xoquen a Benidorm després de la condemna milionària pel sòl de Serra Gelada

El Constitucional ha rebutjat l'empara de l'Ajuntament de Benidorm i ha reavivat el xoc entre PP i PSOE per la condemna de més de 350 milions. Les acusacions creuades inclouen peticions de dimissió i retrets per la gestió dels convenis i la negociació amb els propietaris.

La Aemet advertix d’un temporal al Mediterrani al començament de la setmana vinent

La Aemet ha avisat d'un temporal al Mediterrani amb dilluns i dimarts com a dies més intensos, amb pluges persistents, vent molt fort i temporal marítim. Es preveuen acumulats importants en àrees a sobrevent i risc en rambles i capçaleres de rius.

Pérez Llorca rebutja demanar l’acta a Mazón i recorda que la decidixen els electors

Pérez Llorca ha sostingut que les actes no les donen ni les lleven els polítics, sinó els electors, en ser preguntat per una possible petició de renúncia a Mazón. Ha defés que el expresident ja va assumir la seua responsabilitat en dimitir.

Sagunt encara 2026 com a any clau i reclama avanços en vivenda, transport i educació

L'alcalde ha situat 2026 com un any clau: l'expansió industrial seguix el seu curs, però demana avanços reals en vivenda, transport, sanitat i educació. Després d'un 2025 de creixement i consolidació, el Consistori lliga desenrotllament econòmic i reforç de servicis.