16.6 C
València
Divendres, 13 febrer, 2026

Un home detingut per fer-se passar per treballador i canviar dos comptadors a Xàtiva

Un home ha sigut detingut este passat dilluns al matí a Xàtiva, a la Costera, per presumptament estafar als veïns d'un edifici fent-se passar per empleat d'una empresa de subministrament elèctric. Ha sigut arrestat per la Policia Nacional, ja que segons sembla, l'home, de 38 anys havia entrat en dos cases per a canviar el comptador i cobrar per això. Una de les estafes va ocórrer en octubre i l'altra en novembre, segons ha dit la Prefectura en un comunicat. La quantitat estafada ascén a uns 1.090 euros. La Policia va iniciar les investigacions al tindre coneixement els agents que una dona de 77 anys havia denunciat haver sigut víctima d'una estafa per part d'un home que l'havia abordat quan ella entrava a casa i li havia dit que havia de canviar-li el comptador de la llum.

  

 

 

Un volta la dona va deixar a l'individu passar, l'home li va dir que el cost ascenia a 500 euros. La dona li va donar 290, ja que en eixe moment no disposava de més diners, per la qual cosa el suposat treballador li va dir que si tenia cartilla bancària li l'entregara amb el seu pin i que ell mateix aniria a traure la resta dels diners. L'home li va dir aleshores que posara la llavadora per a fer unes proves, i en eixe moment va aprofitar per a anar-se'n de la casa. La dona va comprovar en revisar el seu compte bancari, que li havien realitzat una extracció de 600 euros.

  

 

No era l'únic cas

  

Les investigacions van traure a la llum un altre cas, que havia ocorregut de manera similar a l'anterior, en este cas la quantitat era de 200. Els agents van esbrinar que la identitat del sospitós i una vegada en comissaria fou detingut com un presumpte autor d'un delicte d'estafa. L'home tenia antecedents policials i després de ser escoltat en la declaració, va ser posat en llibertat i obligat a comparéixer davant l'Autoritat Judicial per a quan fóra requerit.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Alerta roja a Castelló: Emergències emet un nou avís per ratxes de més de 140 km/h

La Generalitat ha emés un nou avís especial i s'ha activat l'alerta roja per vent en tota la província de Castelló, amb risc extrem. Des de la mitjanit i durant el dissabte s'esperen ratxes que poden superar els 140 km/h i fenòmens costaners en el litoral.

Morant acusa a Pérez Llorca d’encobrir assetjadors i li retrau el cas de l’alcalde de Jérica

La líder del PSPV-PSOE ha sostingut que Pérez Llorca encobrix als assetjadors i no ha demanat l'acta ni reprovat a l'alcalde de Jérica. També ha estés les seues crítiques a Alacant i a Mazón.

L’alerta per vent tanca parcs i suspén mercats i Carnestoltes en la Comunitat Valenciana

Els avisos taronja i roig per ratxes fortes per al dissabte han provocat tancaments preventius i la cancel·lació de mercats i actes de Carnestoltes en diverses ciutats.

La FFCV suspén tots els partits del dissabte en la Comunitat per vent

La FFCV ha informat de la suspensió de tots els partits de futbol i futbol sala del dissabte 14 de febrer per les alertes d'AEMET per vent. La federació també revisarà possibles tancaments municipals que afecten la vesprada del divendres i al diumenge.

Dos detinguts a Castelló per adhesius racistes en comerços de magrebins

La Guàrdia Civil ha detingut a dos jóvens i investigat a un altre a Borriana per col·locar adhesius amb lemes racistes en comerços de magrebins. Després d'analitzar denúncies similars, els jutjats de Vila-real han decretat la llibertat amb càrrecs per als arrestats.

Alerta roja a Castelló per ratxes de més de 140 km/h i avís especial d’Emergències

Emergències ha emés un avís especial per temporal de vent amb alerta roja en tota la província de Castelló. El dissabte es preveuen ratxes que poden superar els 140 km/h i es demana extremar la precaució, també en actes de Carnestoltes.

Xàbia guarda un minut de silenci per les dos víctimes de l’incendi de l’Arenal

Autoritats i veïns han guardat un minut de silenci després de l'incendi en un bloc de l'Arenal que va deixar dos morts i desenes de desallotjats. L'ajuntament ha decretat dol oficial i ha activat suport als afectats.

Desarticulada una xarxa de trànsit internacional de gasos fluorats: 10 detinguts i 17 investigats

La Guàrdia Civil ha desarticulat una xarxa que traficava internacionalment amb gasos fluorats, amb 10 detinguts i 17 investigats en deu províncies. El grup introduïa material des de la Xina a través del Marroc i Turquia, va comercialitzar més de 15 tones i va evitar quotes i impostos per uns 500.000 euros.