16.7 C
València
Dijous, 12 febrer, 2026

Un home detingut per fer-se passar per treballador i canviar dos comptadors a Xàtiva

Un home ha sigut detingut este passat dilluns al matí a Xàtiva, a la Costera, per presumptament estafar als veïns d'un edifici fent-se passar per empleat d'una empresa de subministrament elèctric. Ha sigut arrestat per la Policia Nacional, ja que segons sembla, l'home, de 38 anys havia entrat en dos cases per a canviar el comptador i cobrar per això. Una de les estafes va ocórrer en octubre i l'altra en novembre, segons ha dit la Prefectura en un comunicat. La quantitat estafada ascén a uns 1.090 euros. La Policia va iniciar les investigacions al tindre coneixement els agents que una dona de 77 anys havia denunciat haver sigut víctima d'una estafa per part d'un home que l'havia abordat quan ella entrava a casa i li havia dit que havia de canviar-li el comptador de la llum.

  

 

 

Un volta la dona va deixar a l'individu passar, l'home li va dir que el cost ascenia a 500 euros. La dona li va donar 290, ja que en eixe moment no disposava de més diners, per la qual cosa el suposat treballador li va dir que si tenia cartilla bancària li l'entregara amb el seu pin i que ell mateix aniria a traure la resta dels diners. L'home li va dir aleshores que posara la llavadora per a fer unes proves, i en eixe moment va aprofitar per a anar-se'n de la casa. La dona va comprovar en revisar el seu compte bancari, que li havien realitzat una extracció de 600 euros.

  

 

No era l'únic cas

  

Les investigacions van traure a la llum un altre cas, que havia ocorregut de manera similar a l'anterior, en este cas la quantitat era de 200. Els agents van esbrinar que la identitat del sospitós i una vegada en comissaria fou detingut com un presumpte autor d'un delicte d'estafa. L'home tenia antecedents policials i després de ser escoltat en la declaració, va ser posat en llibertat i obligat a comparéixer davant l'Autoritat Judicial per a quan fóra requerit.

Últimes notícies

L’Elx busca frenar la seua caiguda davant un Osasuna en ratxa

L'Elx rep a Osasuna este divendres (21.00) amb l'obligació de tallar sis jornades sense guanyar i diverses baixes, davant un rival que suma 10 de 12 punts.

Incendi en un edifici de set plantes a Xàbia: els bombers treballen per a sufocar-ho

Els bombers intenten sufocar un incendi declarat en un edifici de set plantes a Xàbia. S'han evacuat veïns fins a la sexta planta i l'operatiu seguix actiu.

Thomas Partey, acusat de dos nous càrrecs de violació a Londres

Dos nous càrrecs de violació presentats a Londres amplien el cas contra el migcampista del Vila-real: ja suma set per tres dones i una agressió sexual. El jugador es va declarar no culpable de les acusacions inicials i haurà de comparéixer el 13 de març.

Sense rastre de Mariano García Calatayud quatre anys després de la seua detenció a Ucraïna

Quatre anys després de ser detingut per forces russes a Kherson, no hi ha notícies de Mariano García Calatayud. El seu entorn manté la busca i alerta per la seua salut.

València assaja un sistema que detecta senglars i activa senyals per a evitar accidents

La Diputació de València ha iniciat en la CV-600 una prova pilot de senyalització intel·ligent que detecta senglars i encén avisos lluminosos solo quan hi ha risc real. El pla inclou avaluar resultats en setmanes i estendre'l a trams sensibles si funciona.

L’IVF eleva un 7% la seua activitat i tanca 2025 amb 201,9 milions en finançament

L'IVF va tancar 2025 amb 201,9 milions finançats, un 7% més que en 2024. Les operacions es van duplicar de 807 a 1.612, amb línies bonificades i suport després de la DANA.

Arranquen les obres de 91 vivendes públiques de lloguer social en Malilla

Comencen les obres de 91 vivendes protegides en Malilla dins del Pla Viu, amb 12,7 milions d'inversió. Els lloguers aniran de 525 a 840 euros i l'adjudicació es preveu en 2028.

El vent s’agreujarà este divendres i, sobretot, el dissabte amb ratxes de fins a 120 km/h

El temporal d'origen atlàntic donarà una breu treva fins al matí del divendres, quan tornaran els avisos en la Comunitat Valenciana. A Picassent s'ha decidit tancar un col·legi per danys en un finestral.