11.2 C
València
Divendres, 2 gener, 2026

Afonament Peníscola: La macabra broma del destí que amaga la tragèdia

La mort d’un jove de 15 anys, natural de Morella, en l‘afonament d’un edifici d’habitatges residencials en la localitat de Peníscola (Castelló) ahir a la vesprada i la desaparició de la qual fins ara es pensava que era la seua mare, amaga una broma de mal gust per part del destí.

 

En realitat, el menor mort és fillastre de la dona desapareguda, fill de la seua parella, qui va tindre temps d’eixir de l’edifici abans que aquest s’enfonsarà, mentre que el jove de 26 anys que roman ingressat a l’hospital després de ser rescatat amb vida, és fill biològic de la dona, que en aquests moments segueix desapareguda.

 

És a dir, ha mort el fill de l’home que va aconseguir escapar de l’edifici que s’ha esfondrat a Peníscola, i ha sobreviscut el descendent de la dona. En aquests moments, els bombers treballen a contrarellotge per a trobar a la dona, d’origen cubà. Una grua ha procedit a alçar els enderrocs més pesats, i a aquestes hores continua la cerca de la desapareguda.

 

Continua la cerca de la dona desapareguda

El president de la Generalitat Valenciana, Ximo Puig, ha avançat que les causes de l’afonament de l’edifici “es judicialitzaran”. Durant la seua visita al lloc dels fets, Puig ha insistit que en aquest moment “la prioritat és trobar a la dona que continua soterrada”. Quan això succeïsca, es procedirà a l’anàlisi de la resta de l’edifici, així com dels habitatges confrontants.

 

D’altra banda, el conseller ha explicat, que segons li ha explicat el cap de Salvament, s’ha modificat l’estratègia de cerca de la dona desapareguda en no haver sigut trobada en la zona en la qual, segons diversos testimonis oculars, podria estar. En aquest moment, s’està a l’espera d’una grua de grans dimensions perquè alce els enderrocs capa per capa.

 

Durant la seua visita, el president ha transmès les condolences a la família del jove de 15 anys aparegut mort aquest matí. A més, Ximo Puig ha agraït la seua labor a tots els equips de rescat, que han estat tota la nit treballant per a rescatar als desapareguts. 

Últimes notícies

Així van transcórrer els missatges entre Feijóo i Mazón la nit de la DANA

El lliurament dels missatges d'Alberto Núñez Feijóo completa la seqüència del xat amb Carlos Mazón durant la DANA del 29 d'octubre de 2024. L'intercanvi reflectix problemes de comunicació, dubtes sobre víctimes i coordinació institucional.

PSOE i Compromís acusen a Feijóo de prioritzar el relat en la dana i demanen la seua dimissió

PSOE i Compromís han carregat contra Feijóo pels missatges enviats a Mazón la nit de la dana, que al seu juí proven que el PP va cuidar el relat i no a les víctimes.

Feijóo va animar a Mazón a liderar la comunicació el 29-O per considerar-la clau

Els WhatsApp aportats al jutjat mostren que Feijóo va instar a Mazón a portar la iniciativa informativa durant la DANA del 29-O i va oferir desplaçar-se immediatament.

La nova passarel·la del CEIP Joan XXIII a Torrent obrirà després del Nadal

La Generalitat posarà en servici després del Nadal la nova passarel·la del CEIP Joan XXIII, que reposa la destruïda per la DANA i permetrà creuar el barranc de Poio amb seguretat. L'obra incorpora accessibilitat i criteris de resiliència.

Utiel tornarà a batre rècord amb un Tortell de Reis de 60 metres

La Tahona d'Utiel elaborarà un tortell de 60 metres per a un berenar amb xocolate a les 18.00. El dolç, amb 90 peces, podrà servir a 2.700 persones.

Pérez Llorca encadena quasi mig centenar d’actes en el seu primer mes com president

El president ha centrat la seua agenda en la gestió de la DANA, els efectes de les intenses pluges i la coordinació institucional. En paral·lel, ha participat en actes nadalencs, de condemna de la violència masclista i en la recepció del Dia de la Constitució.

València, Torrent i Requena activen plans davant l’onada de fred

Diversos consistoris han activat operatius pel descens tèrmic previst. València tindrà cinc centres oberts la nit de Reis; Requena ha llançat avisos i Torrent habilita espais.

La Comunitat Valenciana va liderar 2025 amb un 36,1% més de matriculacions fins a 128.321; Espanya va pujar un 12,9%

La Comunitat Valenciana va registrar el major creixement del país en 2025 per la recuperació després de la dana. L'impuls dels electrificats i la demanda de particulars van marcar l'any.