Imputat per homicidi imprudent l’amo del pou a on va morir Julen

Amo pou Julen

L’amo del terreny imputat per un possible delicte d’homicidi imprudent greu | EFE

 

L’amo del terreny està imputat per possible delicte d’homicidi imprudent greu. D’eixa manera ho ha dictaminat la titular del Jutjat d’Instrucció número 9 de Màlaga, l’encarregada de determinar les causes de la mort de Julen, el xiquet de 2 anys que va caure en un pou el 13 de gener en Totalán, Màlaga.

 

Segons l’acte, la magistrada ha disposat que les actuacions seguiran el tràmit de procediment abreviat contra l’amo del terreny, David Serrano de qui existixen indicis de criminalitat en deixar obert el pou per a on va caure Julen.

 

La jutgessa ha dictaminat un termini de 10 dies per a que les acusacions personades en el procediment sol·liciten el juí oral i formulen les acusacions per escrit o el sobreseïment de la causa.

 

Sancions per al propietari i l’empresa que va fer el pou

Per altra banda, la Secretaria General d’Indústria, Energies i Mines de la Conselleria d’Hisenda de la Junta d’Andalusia ha obert dos expedients contra l’amo de la finca i contra l’empresa perforadora en concepte de «presumptes autors per infracció molt greu en matèria de seguretat minera». Els dos casos porten sancions que poden anar dels 300.000 al milió d’euros.

 

En el cas de l’empresa autora de la perforació se li atribuïx «la realització de sondejos o prospeccions sense l’aprovació del projecte corresponent» mentres que al propietari se li imputa que els treballs es van fer «sense Direcció Facultativa» a més de «l’omissió de l’aprovació prèvia dels treballs de prospecció d’aigües subterrànies». Uns procediments que es fonamenten en la Llei de Mines i del Reglament General de Normes Bàsiques de Seguretat Minera.

 

La Secretaria General ha notificat a les parts l’inici de la tramitació dels expedients i ara, la Conselleria d’Hisenda espera el pronunciament del Jutjat per a determinar si s’aplica la resolució judicial amb qualificació penal o només la sanció administrativa.

 

També pots llegir…

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El València frustra el debut de Quique amb una remuntada agònica en el 99 (3-2)

Hugo Duro va decidir de penal en el 99 després de dos punts de Boyé i els empats de Javi Guerra i Cömert. El triomf va allunyar set punts el perill del descens.

3-2: El València remunta en el 99, amarga el debut de Quique i s’allunya del descens

El València va voltejar dos punts de Lucas Boyé i va decidir en el 99 amb un penal d'Hugo Duro, per a prendre aire i posar terra pel mig amb el descens.

El València firma la remuntada 3-2 davant l’Alabés amb un penal d’Hugo Duro en el 97

El València va guanyar 3-2 a l'Alabés a Mestalla amb un penal d'Hugo Duro en el 97 després d'empatar en el 90 amb Cömert. Boyé havia marcat dos per als visitants.

Un penal de Boyé en el 3 avança a l’Alabés a Mestalla (0-1)

Lucas Boyé va avançar a l'Alabés des del punt de penal en el minut 3 a Mestalla. El València, incòmode, va disposar d'ocasions per a igualar i no va encertar.

Ginés Marín i Aaron Palacio tallen una orella en una vesprada d’actitud a Castelló

Ginés Marín i Aaron Palacio han obert el capítol de trofeus en la Fira de la Magdalena amb una orella cada un. La correguda de La Quinta va resultar molt desigual i Javier Zulueta es va anar de buit.

El 8M a València rebutja la violència masclista i diu no a les guerres

Milers de persones han marxat a València en el 8M per a exigir igualtat real i mesures efectives contra la violència masclista, amb un missatge clar de no a les guerres.

Pedro Martínez subratlla l’equilibri del València Basket i refreda l’eufòria

El tècnic va valorar la folgada victòria davant UCAM Murcia i, després d'una altra bona imatge en Eurolliga, va demanar prudència: 'hem trobat l'equilibri, però no hi ha fórmula màgica'

110-84: el València Basket atropella al UCAM Murcia amb un Montero decisiu

El València Basket va dominar de principi a fi i va guanyar 110-84 al UCAM Murcia en el Roig Arena, impulsat pels 23 punts i 6 assistències de Jean Montero. Els taronja van arribar a manar per 30 i es van ensenyorir també del basket average.