Imputat per homicidi imprudent l’amo del pou a on va morir Julen

Amo pou Julen

L’amo del terreny imputat per un possible delicte d’homicidi imprudent greu | EFE

 

L’amo del terreny està imputat per possible delicte d’homicidi imprudent greu. D’eixa manera ho ha dictaminat la titular del Jutjat d’Instrucció número 9 de Màlaga, l’encarregada de determinar les causes de la mort de Julen, el xiquet de 2 anys que va caure en un pou el 13 de gener en Totalán, Màlaga.

 

Segons l’acte, la magistrada ha disposat que les actuacions seguiran el tràmit de procediment abreviat contra l’amo del terreny, David Serrano de qui existixen indicis de criminalitat en deixar obert el pou per a on va caure Julen.

 

La jutgessa ha dictaminat un termini de 10 dies per a que les acusacions personades en el procediment sol·liciten el juí oral i formulen les acusacions per escrit o el sobreseïment de la causa.

 

Sancions per al propietari i l’empresa que va fer el pou

Per altra banda, la Secretaria General d’Indústria, Energies i Mines de la Conselleria d’Hisenda de la Junta d’Andalusia ha obert dos expedients contra l’amo de la finca i contra l’empresa perforadora en concepte de «presumptes autors per infracció molt greu en matèria de seguretat minera». Els dos casos porten sancions que poden anar dels 300.000 al milió d’euros.

 

En el cas de l’empresa autora de la perforació se li atribuïx «la realització de sondejos o prospeccions sense l’aprovació del projecte corresponent» mentres que al propietari se li imputa que els treballs es van fer «sense Direcció Facultativa» a més de «l’omissió de l’aprovació prèvia dels treballs de prospecció d’aigües subterrànies». Uns procediments que es fonamenten en la Llei de Mines i del Reglament General de Normes Bàsiques de Seguretat Minera.

 

La Secretaria General ha notificat a les parts l’inici de la tramitació dels expedients i ara, la Conselleria d’Hisenda espera el pronunciament del Jutjat per a determinar si s’aplica la resolució judicial amb qualificació penal o només la sanció administrativa.

 

També pots llegir…

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El juí ràpid al regidor d’Altea se celebrarà a Benidorm en les pròximes setmanes

Rafael Ramón Mompó, edil de Compromís, ha quedat en llibertat amb càrrecs després de ser detingut per presumpta agressió a la seua parella. El cas passa a Benidorm amb un juí ràpid per violència de gènere.

Z, l’artista faller xilé-croat que ha encimbellat la falla infantil d’Esparter

Zvonimir Ostoic, conegut com a Z, s'ha convertit en el primer artista faller estranger amb un ninot indultat infantil i ha portat a Esparter al primer premi infantil de la Secció Especial amb Arca. El viatge de Pepet. La seua trajectòria unix formació musical, escenografia i un taller versàtil que ha sabut traduir il·lustració a volum i apostar per materials més sostenibles.

Z, l’artista faller xilé-croat que ha encimbellat la falla infantil d’Esparter

Zvonimir Ostoic s'ha convertit en el primer artista faller estranger a guanyar el ninot indultat infantil i a portar a Esparter-Gran Via Ramón y Cajal al primer premi infantil de la Secció Especial 2026. El seu projecte destaca per la coordinació amb Ramón Pla, el suport de la comissió i l'ús de materials més sostenibles.

Mor en caure per un penya-segat a Orihuela en intentar recuperar unes ulleres

Un home de 28 anys ha mort després de precipitar-se per un penya-segat d'Orihuela quan intentava recuperar unes ulleres. El GEAS de la Guàrdia Civil va recuperar el cos de la mar.

El exasesor de Mazón es nega a respondre davant la comissió de la DANA en el Congrés

Josep Lanuza s'ha negat a contestar en la comissió que investiga la DANA i ha remés les seues explicacions al jutjat, entre retrets de diversos grups.

Identificats cinc jóvens per un incendi en El Saler després de llançar un artefacte pirotècnic

La Policia Local de València ha identificat a cinc jóvens després d'un incendi en la zona protegida del Saler, originat per un artefacte pirotècnic. El foc va afectar 200 m² i un d'ells va quedar investigat per presumpte delicte d'incendi forestal.

Tres anys de presó per a un agressor sexual reincident a la Vila Joiosa

L'Audiència d'Alacant ha condemnat a tres anys de presó a un home per agredir sexualment a una dona que dormia a la seua casa a la Vila Joiosa. La pena inclou atenuants de reparació i embriaguesa i l'agreujant de reincidència, a més d'allunyament i llibertat vigilada.

El port d’Alacant estrenarà una línia regular de mercaderies amb Algèria

Algèria Express connectarà Alacant amb Orà i Bejaia amb freqüència quinzenal. El servici, operat per Sidra Line, combinarà càrrega contenerizada i convencional.