Imputat per homicidi imprudent l’amo del pou a on va morir Julen

Amo pou Julen

L’amo del terreny imputat per un possible delicte d’homicidi imprudent greu | EFE

 

L’amo del terreny està imputat per possible delicte d’homicidi imprudent greu. D’eixa manera ho ha dictaminat la titular del Jutjat d’Instrucció número 9 de Màlaga, l’encarregada de determinar les causes de la mort de Julen, el xiquet de 2 anys que va caure en un pou el 13 de gener en Totalán, Màlaga.

 

Segons l’acte, la magistrada ha disposat que les actuacions seguiran el tràmit de procediment abreviat contra l’amo del terreny, David Serrano de qui existixen indicis de criminalitat en deixar obert el pou per a on va caure Julen.

 

La jutgessa ha dictaminat un termini de 10 dies per a que les acusacions personades en el procediment sol·liciten el juí oral i formulen les acusacions per escrit o el sobreseïment de la causa.

 

Sancions per al propietari i l’empresa que va fer el pou

Per altra banda, la Secretaria General d’Indústria, Energies i Mines de la Conselleria d’Hisenda de la Junta d’Andalusia ha obert dos expedients contra l’amo de la finca i contra l’empresa perforadora en concepte de «presumptes autors per infracció molt greu en matèria de seguretat minera». Els dos casos porten sancions que poden anar dels 300.000 al milió d’euros.

 

En el cas de l’empresa autora de la perforació se li atribuïx «la realització de sondejos o prospeccions sense l’aprovació del projecte corresponent» mentres que al propietari se li imputa que els treballs es van fer «sense Direcció Facultativa» a més de «l’omissió de l’aprovació prèvia dels treballs de prospecció d’aigües subterrànies». Uns procediments que es fonamenten en la Llei de Mines i del Reglament General de Normes Bàsiques de Seguretat Minera.

 

La Secretaria General ha notificat a les parts l’inici de la tramitació dels expedients i ara, la Conselleria d’Hisenda espera el pronunciament del Jutjat per a determinar si s’aplica la resolució judicial amb qualificació penal o només la sanció administrativa.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Víctor Muñoz celebra el seu debut somiat amb Espanya davant Sèrbia

Víctor Muñoz debuta amb la selecció espanyola marcant en el 3-0 a Sèrbia i destaca el suport dels seus companys i la confiança del seleccionador en ple camí cap al Mundial 2026.

Espanya s’exhibix davant Sèrbia amb un 3-0 i encarrila el seu camí cap al Mundial

La selecció espanyola va firmar un convincent 3-0 davant Sèrbia a Vila-real amb doblet de Oyarzabal i estrena golejadora de Víctor Muñoz, reforçant les seues sensacions abans del Mundial.

Les pèrdues condemnen al València Basket en la segona pròrroga davant el Partizan

El València Basket malgasta diversos avantatges de fins a deu i dotze punts en la pista del Partizan i cedix 110-104 en la segona pròrroga, frenant la seua baralla pel play in de l'Eurolliga.

Espanya es lluïx davant Sèrbia amb un 3-0 i consolida el seu camí cap al Mundial

La selecció espanyola va firmar un sòlid 3-0 davant Sèrbia en un amistós que De la Font va plantejar com a part del Mundial, amb doblet de Oyarzabal i debut golejador de Víctor Muñoz.

Les 22 pèrdues condemnen al València Basket en la segona pròrroga davant el Partizan

Les 22 pèrdues de pilota impedixen al València Basket tancar un dol que va dominar durant molts minuts i acaba perdent 110-104 davant el Partizan en la segona pròrroga.

Presó provisional per a tres dels cinc detinguts per l’homicidi d’un estatunidenc a Sagunt

El Jutjat de Sagunt ordena presó provisional sense fiança per a tres dels cinc jóvens detinguts per l'homicidi d'un ciutadà estatunidenc el cadàver del qual va aparéixer en un edifici abandonat en 2025.

Mor un home de 80 anys en bolcar el seu tractor en una pista agrícola de Figueroles

Un home de 80 anys ha mort en bolcar el seu tractor en una pista forestal del terme municipal de Figueroles. Els bombers i els servicis sanitaris només han pogut certificar la defunció del conductor.

Morant manté la gestora del PSPV a Alacant i la veu amb molta faena per davant

Diana Morant descarta posar fi a curt termini a la gestora del PSPV a Alacant, defén el seu projecte polític i càrrega contra el repartiment de vivendes de protecció pública a la Platja de Sant Joan.