12.6 C
València
Divendres, 21 novembre, 2025

Imputat per homicidi imprudent l’amo del pou a on va morir Julen

Amo pou Julen

L’amo del terreny imputat per un possible delicte d’homicidi imprudent greu | EFE

 

L’amo del terreny està imputat per possible delicte d’homicidi imprudent greu. D’eixa manera ho ha dictaminat la titular del Jutjat d’Instrucció número 9 de Màlaga, l’encarregada de determinar les causes de la mort de Julen, el xiquet de 2 anys que va caure en un pou el 13 de gener en Totalán, Màlaga.

 

Segons l’acte, la magistrada ha disposat que les actuacions seguiran el tràmit de procediment abreviat contra l’amo del terreny, David Serrano de qui existixen indicis de criminalitat en deixar obert el pou per a on va caure Julen.

 

La jutgessa ha dictaminat un termini de 10 dies per a que les acusacions personades en el procediment sol·liciten el juí oral i formulen les acusacions per escrit o el sobreseïment de la causa.

 

Sancions per al propietari i l’empresa que va fer el pou

Per altra banda, la Secretaria General d’Indústria, Energies i Mines de la Conselleria d’Hisenda de la Junta d’Andalusia ha obert dos expedients contra l’amo de la finca i contra l’empresa perforadora en concepte de «presumptes autors per infracció molt greu en matèria de seguretat minera». Els dos casos porten sancions que poden anar dels 300.000 al milió d’euros.

 

En el cas de l’empresa autora de la perforació se li atribuïx «la realització de sondejos o prospeccions sense l’aprovació del projecte corresponent» mentres que al propietari se li imputa que els treballs es van fer «sense Direcció Facultativa» a més de «l’omissió de l’aprovació prèvia dels treballs de prospecció d’aigües subterrànies». Uns procediments que es fonamenten en la Llei de Mines i del Reglament General de Normes Bàsiques de Seguretat Minera.

 

La Secretaria General ha notificat a les parts l’inici de la tramitació dels expedients i ara, la Conselleria d’Hisenda espera el pronunciament del Jutjat per a determinar si s’aplica la resolució judicial amb qualificació penal o només la sanció administrativa.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Marcelino admet que les aturades no els han vingut bé i apunta al Mallorca

Marcelino va subratllar que les dos aturades anteriors van perjudicar el Vila-real i confia a revertir la dinàmica davant el Mallorca en La Ceràmica este dissabte.

València endurix l’ordenança de neteja: fins a 3.000 euros per orinar al carrer i 1.500 per no arreplegar les caques

L'Ajuntament impulsa una reforma de l'ordenança per a adaptar la norma a la legislació vigent i frenar conductes incíviques. Hi haurà sancions de fins a 3.000 euros i noves obligacions per a amos de mascotes, comerços i organitzadors d'esdeveniments.

La Fundació Princesa de Girona destaca el paper dels jóvens en la reconstrucció després de la DANA

El CongresFest x València ha reunit a Aldaia a prop de 900 estudiants per a impulsar la reconstrucció de l'ecosistema jove després de la DANA. La jornada ha posat a la joventut en el centre i impulsat la coordinació institucional.

El Consorci de Bombers de València aprova l’acord que posa fi al conflicte laboral

La Taula General de Negociació ha aprovat l'Acord de Condicions Comunes 2026-2029, que substituïx al de 2022 i normalitza la relació amb els sindicats.

La Diputació de València aportarà 3 milions per als 28 municipis exclosos per la DANA

La institució provincial cobrirà el 50% no finançat per l'Estat en projectes de reparació després de la riuada. Reclama igualtat de tracte per als municipis.

El PP de València aprova la declaració del 25-N de la FEMP amb el vot en contra de Vox

L'Ajuntament de València ha recolzat la moció de la FEMP pel 25-N per a reforçar la lluita contra la violència masclista. Vox, soci de govern, ha votat en contra.

Una tortuga es recupera en el Oceanogràfic després de perdre una aleta per art de fons

Una tortuga Caretta caretta de 30 quilos es recupera en l'Arca de la Mar del Oceanogràfic després de ser rescatada a Oliva amb plàstics i cordes. Els veterinaris li van amputar una aleta i evoluciona favorablement.

Un projecte pioner d’IA recupera la veu d’un pacient amb ELA

Un equip de la UPV ha reconstruït la veu d'un pacient amb ELA a partir de 20 minutos d'àudios. El sistema reproduïx la seua entonació en castellà i valencià.