12.1 C
València
Dijous, 18 desembre, 2025

Imputat per homicidi imprudent l’amo del pou a on va morir Julen

Amo pou Julen

L’amo del terreny imputat per un possible delicte d’homicidi imprudent greu | EFE

 

L’amo del terreny està imputat per possible delicte d’homicidi imprudent greu. D’eixa manera ho ha dictaminat la titular del Jutjat d’Instrucció número 9 de Màlaga, l’encarregada de determinar les causes de la mort de Julen, el xiquet de 2 anys que va caure en un pou el 13 de gener en Totalán, Màlaga.

 

Segons l’acte, la magistrada ha disposat que les actuacions seguiran el tràmit de procediment abreviat contra l’amo del terreny, David Serrano de qui existixen indicis de criminalitat en deixar obert el pou per a on va caure Julen.

 

La jutgessa ha dictaminat un termini de 10 dies per a que les acusacions personades en el procediment sol·liciten el juí oral i formulen les acusacions per escrit o el sobreseïment de la causa.

 

Sancions per al propietari i l’empresa que va fer el pou

Per altra banda, la Secretaria General d’Indústria, Energies i Mines de la Conselleria d’Hisenda de la Junta d’Andalusia ha obert dos expedients contra l’amo de la finca i contra l’empresa perforadora en concepte de «presumptes autors per infracció molt greu en matèria de seguretat minera». Els dos casos porten sancions que poden anar dels 300.000 al milió d’euros.

 

En el cas de l’empresa autora de la perforació se li atribuïx «la realització de sondejos o prospeccions sense l’aprovació del projecte corresponent» mentres que al propietari se li imputa que els treballs es van fer «sense Direcció Facultativa» a més de «l’omissió de l’aprovació prèvia dels treballs de prospecció d’aigües subterrànies». Uns procediments que es fonamenten en la Llei de Mines i del Reglament General de Normes Bàsiques de Seguretat Minera.

 

La Secretaria General ha notificat a les parts l’inici de la tramitació dels expedients i ara, la Conselleria d’Hisenda espera el pronunciament del Jutjat per a determinar si s’aplica la resolució judicial amb qualificació penal o només la sanció administrativa.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

La Diputació de València inaugura en el MuVIM l’exposició de Luis Vidal Corella

La Diputació de València ha inaugurat en el MuVIM una gran mostra dedicada a Luis Vidal Corella amb 200 imatges, 80 inèdites, sobre guerra i postguerra. L'exposició s'estructura en tres seccions i incorpora objectes originals, i podrà visitar-se fins al 29 de març de 2026.

El Racing tomba al Vila-real i es fica en octaus (2-1)

El Racing de Santander va véncer 2-1 al Vila-real en El Sardiner amb un doblet d'Arana i va segellar el seu passe a octaus de la Copa del Rei. Ayoze va retallar al final sense premi.

Emergències entrega a la jutgessa el primer esborrany del Es-Alert del dia de la DANA

La Subdirecció d'Emergències va remetre al jutjat l'esborrany del Es-Alert del 29 d'octubre de 2024, amb fitxa tècnica i mapa. L'avís final es va difondre a les 20.11 després del debat en el Cecopi.

1-0: la Cultural torna a octaus cinc anys després després d’eliminar al Llevant

La Cultural i Esportiva Lleonesa va superar al Llevant per 1-0 i tornarà als octaus de final cinc anys després. Un gol de Rafa Tresaco i la falta d'encert granota van decidir.

De Mònaco a Granada: la Volta 2026 combina alta muntanya i una crono llarga

La ronda es disputarà del 22 d'agost al 13 de setembre, amb eixida a Mònaco i arribada a Granada. Hi haurà set finals enlaire i una crono de 32 km.

El Racing elimina al Vila-real amb un doblet d’Arana (2-1)

El Racing de Santander va superar al Vila-real per 2-1 i va avançar a octaus de la Copa del Rei gràcies a dos gols d'Arana. El conjunt groc va quedar fora després d'un arreón final insuficient.

La Cultural torna a octaus cinc anys després amb un 1-0 al Llevant

La Cultural i Esportiva Lleonesa tornarà als octaus de la Copa del Rei cinc anys després després del 1-0 al Llevant. Bañuz va sostindre el triomf i el rival va perdonar.

Martínez Mus fixa 2026 per a tindre en marxa el 100% del Pla Endavant postdana

El vicepresident tercer ha assegurat que en el primer semestre de 2026 estaran iniciades totes les actuacions del Pla Endavant després de la dana de 2024. Ha detallat inversions en depuració, transport i medi ambient i ha obert un encreuament de retrets amb l'oposició en Les Corts.