18.5 C
València
Divendres, 24 octubre, 2025

Un incendi crema 1,5 hectàrees forestals en la partida del Moralet en Alacant

 

Bombers del Servici de Prevenció, Extinció d’Incendis i Salvament de l’Ajuntament d’Alacant (SPEIS), juntament amb els del Consorci Provincial, han extingit un incendi declarat este migdia de dimarts en la partida del Moralet, i que ha afectat 1,5 hectàrees de terreny forestal en Alacant.

 

Segons fonts dels bombers municipals, l’avís s’ha donat cap a les 12.00 hores, i immediatament s’ha organitzat un operatiu. Els efectius s’han mobilitzat fins a l’incendi que estava situat en una zona en el camí del Bon Vent de Tunís, i han començat a atacar el foc que tenia diferents focus d’ignició.

 

Fonts del SPEIS han informat que les ratxes de vent han dificultat les faenes d’extinció avivant les flames i generant xicotets focus. Les flames s’han donat per extingides cap a les 15.00 hores, i encara que no es pot determinar les causes, els primers indicis apunten a la crema de restes agrícoles.

Últimes notícies

El Govern invertirà 56,3 milions per a recuperar l’Albufera després de la DANA

El Govern destinarà 56,3 milions a un pla per a restaurar l'Albufera i el seu entorn després de la DANA. El full de ruta reforça la resiliència amb infraestructures verdes.

Rosalía celebrarà el llançament de ‘Lux’ en el Roig Arena de València el 7 de novembre

Rosalía ha confirmat que presentarà 'Lux' en directe el 7 de novembre en el Roig Arena de València, durant Els 40 Music Awards. Serà l'arrancada de la seua nova era amb un xou creat per a l'ocasió.

Cap de setmana amb núvols i pluges febles i baixada notable de temperatures el diumenge

El cap de setmana arriba a la Comunitat Valenciana amb nuvolositat i pluges febles, més probables en el nord de Castelló, i un descens tèrmic acusat el diumenge.

La gestió de la dana aviva la crispació i marca un any de retrets entre Govern i PP

Un any després de la dana del 29 d'octubre, la seua gestió s'ha convertit en eix de la confrontació política. Govern i PP creuen acusacions per responsabilitats i ajudes.

Les ajudes estatals per a la recuperació després de la dana ascendixen a 6.612 milions

L'Estat ha abonat 6.612 milions en ajudes per la dana d'octubre de 2024 i ha mobilitzat 16.600. L'esforç va elevar el dèficit sense afectar el PIB.

Ábalos ha qüestionat la validesa dels documents de Aldama sobre la compra d’un local a València

L'exministre ha restat valor als correus i esborranys entregats per Víctor de Aldama al Suprem, que apunten a canvis en el contracte. El seu defensa sosté que només regixen les condicions firmades i que els pagaments es van fer per vies bancàries i una hipoteca.

Sanitat i comunitats es reunixen enmig del xoc pels cribratges de càncer

El Consell Interterritorial es reunix a Saragossa marcat per la disputa sobre les dades de cribratges de càncer que diverses autonomies del PP no remeten. Sobre la taula també hi ha protocols enfront de virus respiratoris, l'informe d'avortament en la sanitat pública i votacions tècniques.

Els floristes encaren el Dia de Tots els Sants amb compres més primerenques i tiquets de fins a 50 euros

El gasto mig se situa entre 40 i 50 euros i creixen les comandes anticipades i personalitzades. El canal en línia gana pese, amb retards de campanya per la calor i més plàstic.