10.8 C
València
Divendres, 9 gener, 2026

Intervenen 66 objectes d’ivori en Alacant d’origen il·legal que es venien per internet

 

La Guàrdia Civil ha intervingut en la província d’Alacant un total de 66 objectes d’ivori de procedència il·legal, valorats en 3.860 euros, en un operatiu de tres setmanes de duració que ha dut a terme en el marc de les actuacions per a la protecció de la flora i la fauna.

 

Segons ha informat l’institut armat a través d’un comunicat, els agents han denunciat a 12 persones residents en diferents localitats per infringir la normativa estatal de repressió del contraban.

 

En el mes de setembre, el Servici de Protecció de la Naturalesa (Seprona) de la Guàrdia Civil d’Elx va detectar un gran número d’anuncis publicats en internet en els que s’oferia la venda de diferents objectes d’artesania i joieria que, per les seues característiques, podien ser d’ivori.

 

L’ivori, una espècie amenaçada

L’ivori està inclòs en els Apèndixs I i II del Conveni sobre el Comerç Internacional d’Espècies Amenaçades de Fauna i Flora Silvestre (CITES) com a part d’un animal protegit. Per al seu comerç ha d’acreditar-se la legal procedència i tinença.

 

Els agents van iniciar una investigació per a inspeccionar els objectes que s’estaven comercialitzant. En primer lloc, van localitzar i van identificar als venedors i, posteriorment, van procedir a inspeccionar els objectes el passat 20 d’octubre.

 

Després de comprovar que efectivament existia una significativa similitud morfològica dels efectes inspeccionats amb l’ivori, es va requerir als propietaris que acreditaren el seu origen legal. No obstant això, cap d’ells va poder aportar cap documentació que demostrarà que complien els requisits per a poder tindre i comercialitzar amb estes parts d’espècimens protegits pel Conveni CITES.

 

Un total de 12 persones detingudes

Com a resultat de l’operació, la Guàrdia Civil han denunciat a 12 persones -set dones i cinc hòmens- per la comercialització i tinença de parts d’espècies de fauna silvestre incloses en l’Apèndix I i II del Conveni CITES, sense acreditar que podien fer-ho.

 

L’import de les sancions dependrà en cada cas del valor total dels objectes que hagen sigut intervinguts a cada infractor, que en cap cas podrà ser inferior a 500 euros. Els infractors, tots ells de nacionalitat espanyola, són residents en Alacant, Elx, Torrevieja, Sant Vicent del Raspeig, Santa Pola, Xixona i Mutxamel.

 

Els objectes han sigut dipositats en les dependències de Vigilància Duanera de l’Agència Tributària a Alacant. La Guàrdia Civil ha sol·licitat que siguen analitzats i autenticats pel Servei Oficial d’Inspecció, Vigilància i Regulació de les Exportacions (SOIVRE).

Últimes notícies

Pedro Martínez lamenta el segon quart després de la derrota davant el Mònaco

València Basket va cedir davant Mònaco i el seu tècnic va subratllar que el segon quart va ser determinant per les pèrdues i l'encert rival. Spanoulis va destacar la solidesa defensiva i el repartiment de responsabilitats.

Sadiq arriba al València traspassat per la Reial Societat i firma fins a 2028

Umar Sadiq es va convertir este dijous en nou jugador del València després de l'acord de traspàs amb la Reial Societat. El davanter va firmar fins a 2028.

El PP acusa a Morant d’atacar a tot el partit perquè els seus alcaldes no avalen el relat de la reconstrucció

Fernando Pastor ha acusat a Diana Morant de carregar contra tot el PP al no aconseguir l'aval d'alcaldes socialistes al relat sobre la reconstrucció després de la dana. El síndic ha defés que les obres estan executades i ha criticat la judicialització del debat.

Rosa Peris presidirà la gestora del PSPV a Almussafes després de l’expulsió de l’alcalde per assetjament

El PSOE situarà a Rosa Peris al capdavant d'una gestora a Almussafes després de l'expulsió de Toni González. L'alcalde manté el càrrec des del grup mixt.

Carmen Martínez substituirà a Alejandro Soler com a coordinadora del PSPV en el Congrés

Carmen Martínez rellevarà a Alejandro Soler en la coordinació del PSPV en el Congrés. El PSPV ajustarà també la seua estructura en Les Corts amb canvis previstos i continuïtat.

Morant acusa el PP de deixar sense executar el 50% dels diners estatals per a la dana

Diana Morant ha denunciat que el Consell i el PP han deixat sense executar la mitat dels fons transferits pel Govern per a la recuperació després de la dana de 2024 en la Comunitat Valenciana. També ha defés el nou model de finançament i ha anunciat una conferència política del PSPV al maig a Alacant.

Feijóo declararà en el Congrés malgrat el recurs que demana la seua compareixença en un jutjat

Alberto Núñez Feijóo atestarà este divendres a les 9.30 des del seu despatx en el Congrés per la causa de la DANA, malgrat un recurs que demanava seu judicial pròxima. La magistrada va avalar la via telemàtica a l'empara de l'article 412 de la Llei d'Enjudiciament Criminal.

Feijóo declararà en el Congrés malgrat el recurs que demanava la seua compareixença en un jutjat

El president del PP atestarà este divendres a les 9.30 des del seu despatx en la Cambra, autoritzat per la jutgessa a l'empara de l'article 412 de la Llei d'Enjudiciament Criminal. La diligència seguix avant mentres es resol un recurs que sol·licitava la seua declaració en un jutjat pròxim al seu domicili.