Intervenen 66 objectes d’ivori en Alacant d’origen il·legal que es venien per internet

 

La Guàrdia Civil ha intervingut en la província d’Alacant un total de 66 objectes d’ivori de procedència il·legal, valorats en 3.860 euros, en un operatiu de tres setmanes de duració que ha dut a terme en el marc de les actuacions per a la protecció de la flora i la fauna.

 

Segons ha informat l’institut armat a través d’un comunicat, els agents han denunciat a 12 persones residents en diferents localitats per infringir la normativa estatal de repressió del contraban.

 

En el mes de setembre, el Servici de Protecció de la Naturalesa (Seprona) de la Guàrdia Civil d’Elx va detectar un gran número d’anuncis publicats en internet en els que s’oferia la venda de diferents objectes d’artesania i joieria que, per les seues característiques, podien ser d’ivori.

 

L’ivori, una espècie amenaçada

L’ivori està inclòs en els Apèndixs I i II del Conveni sobre el Comerç Internacional d’Espècies Amenaçades de Fauna i Flora Silvestre (CITES) com a part d’un animal protegit. Per al seu comerç ha d’acreditar-se la legal procedència i tinença.

 

Els agents van iniciar una investigació per a inspeccionar els objectes que s’estaven comercialitzant. En primer lloc, van localitzar i van identificar als venedors i, posteriorment, van procedir a inspeccionar els objectes el passat 20 d’octubre.

 

Després de comprovar que efectivament existia una significativa similitud morfològica dels efectes inspeccionats amb l’ivori, es va requerir als propietaris que acreditaren el seu origen legal. No obstant això, cap d’ells va poder aportar cap documentació que demostrarà que complien els requisits per a poder tindre i comercialitzar amb estes parts d’espècimens protegits pel Conveni CITES.

 

Un total de 12 persones detingudes

Com a resultat de l’operació, la Guàrdia Civil han denunciat a 12 persones -set dones i cinc hòmens- per la comercialització i tinença de parts d’espècies de fauna silvestre incloses en l’Apèndix I i II del Conveni CITES, sense acreditar que podien fer-ho.

 

L’import de les sancions dependrà en cada cas del valor total dels objectes que hagen sigut intervinguts a cada infractor, que en cap cas podrà ser inferior a 500 euros. Els infractors, tots ells de nacionalitat espanyola, són residents en Alacant, Elx, Torrevieja, Sant Vicent del Raspeig, Santa Pola, Xixona i Mutxamel.

 

Els objectes han sigut dipositats en les dependències de Vigilància Duanera de l’Agència Tributària a Alacant. La Guàrdia Civil ha sol·licitat que siguen analitzats i autenticats pel Servei Oficial d’Inspecció, Vigilància i Regulació de les Exportacions (SOIVRE).

Últimes notícies

Bejís es refà de la brutal tempesta que ha deixat 186 l/m² en poques hores

Bejís es recupera de la tempesta torrencial que este dissabte ha deixat 186 l/m², amb greus inundacions, danys en ponts i caiguda d’arbres. El temporal també ha afectat altres punts de Castelló i diverses localitats de la província de València.

Deting per amenaçar amb una navalla un socorrista i un banyista en una piscina municipal de València

La Policia Nacional ha detingut a València un home de 39 anys per amenaçar de mort amb una navalla un socorrista i un banyista en una piscina municipal, després d’una discussió per incomplir una norma del recinte.

Detinguts un pare i el seu fill per repartir cocaïna a domicili en moto a Elx

La Policia Nacional ha detingut a Elx un home de 56 anys i el seu fill de 30 per repartir cocaïna a domicili amb un ciclomotor des d’un pis del barri de Carrús, on s’han intervingut 95 grams de droga i més de 5.600 euros en metàl·lic.

El Rototom encén motors a Benicàssim com a gran cita reggae d’Europa

El Rototom Sunsplash ha iniciat a Benicàssim una setmana de música reggae, convivència i activitats socials, culturals i de benestar, amb especial atenció al calor i a la sostenibilitat. El festival reforça espais com el Foro Social i àrees familiars perquè el públic visca unes vacacions diferents.

Diumenge amb ruixats al nord de la Comunitat Valenciana i temperatures a la baixa

La Comunitat Valenciana viurà este diumenge un ambient poc nuvolós, amb ruixats i tronades a la vesprada al terç nord i temperatures màximes lleugerament més baixes.

Aemet activa l’avís taronja per fortes pluges a l’interior nord de Castelló

Aemet ha activat per a este diumenge l’avís taronja a l’interior nord de Castelló per pluges de fins a 40 l/m2 en una hora, i manté avisos grocs per precipitacions i tempestes en altres zones de la província.

Les entrades per a l’Elx-Barça costaran entre 95 i 340 euros

L’Elche ha fixat els preus de les entrades per al partit contra el Barcelona del 23 d’agost entre 95 i 340 euros, amb avantatges per a abonats i titulars del Carnet Franjiverde.

Bétera viu la Rodà de les Alfàbegues entre 11 tones de confeti i pólvora

Bétera ha celebrat l’ofrena a la Mare de Déu de l’Assumpció amb 16 Alfàbegues gegants batejades amb noms de dona i més de 11 tones de confeti. La festa continua de vesprada amb processó, Coet de Luxe i una espectacular Cordà de 400 metres.