Intervenen 66 objectes d’ivori en Alacant d’origen il·legal que es venien per internet

 

La Guàrdia Civil ha intervingut en la província d’Alacant un total de 66 objectes d’ivori de procedència il·legal, valorats en 3.860 euros, en un operatiu de tres setmanes de duració que ha dut a terme en el marc de les actuacions per a la protecció de la flora i la fauna.

 

Segons ha informat l’institut armat a través d’un comunicat, els agents han denunciat a 12 persones residents en diferents localitats per infringir la normativa estatal de repressió del contraban.

 

En el mes de setembre, el Servici de Protecció de la Naturalesa (Seprona) de la Guàrdia Civil d’Elx va detectar un gran número d’anuncis publicats en internet en els que s’oferia la venda de diferents objectes d’artesania i joieria que, per les seues característiques, podien ser d’ivori.

 

L’ivori, una espècie amenaçada

L’ivori està inclòs en els Apèndixs I i II del Conveni sobre el Comerç Internacional d’Espècies Amenaçades de Fauna i Flora Silvestre (CITES) com a part d’un animal protegit. Per al seu comerç ha d’acreditar-se la legal procedència i tinença.

 

Els agents van iniciar una investigació per a inspeccionar els objectes que s’estaven comercialitzant. En primer lloc, van localitzar i van identificar als venedors i, posteriorment, van procedir a inspeccionar els objectes el passat 20 d’octubre.

 

Després de comprovar que efectivament existia una significativa similitud morfològica dels efectes inspeccionats amb l’ivori, es va requerir als propietaris que acreditaren el seu origen legal. No obstant això, cap d’ells va poder aportar cap documentació que demostrarà que complien els requisits per a poder tindre i comercialitzar amb estes parts d’espècimens protegits pel Conveni CITES.

 

Un total de 12 persones detingudes

Com a resultat de l’operació, la Guàrdia Civil han denunciat a 12 persones -set dones i cinc hòmens- per la comercialització i tinença de parts d’espècies de fauna silvestre incloses en l’Apèndix I i II del Conveni CITES, sense acreditar que podien fer-ho.

 

L’import de les sancions dependrà en cada cas del valor total dels objectes que hagen sigut intervinguts a cada infractor, que en cap cas podrà ser inferior a 500 euros. Els infractors, tots ells de nacionalitat espanyola, són residents en Alacant, Elx, Torrevieja, Sant Vicent del Raspeig, Santa Pola, Xixona i Mutxamel.

 

Els objectes han sigut dipositats en les dependències de Vigilància Duanera de l’Agència Tributària a Alacant. La Guàrdia Civil ha sol·licitat que siguen analitzats i autenticats pel Servei Oficial d’Inspecció, Vigilància i Regulació de les Exportacions (SOIVRE).

Últimes notícies

Cultura reclama una resposta unitària i coordinada pel robatori del Tresor de Villena

La Conselleria de Cultura ha exigit una resposta conjunta amb el Ministeri i les autonomies després del robatori del Tresor de Villena, que s’emmarca en una onada de colps contra museus espanyols i europeus. El Govern valencià insistix que no és un cas aïllat i demana reforçar la cooperació i revisar els protocols de seguretat.

Les platges de Guardamar i Torrevieja registren xicotets meteotsunamis este divendres

Les platges de Guardamar del Segura i Torrevieja han registrat este divendres al migdia xicotets meteotsunamis i no es descarta que es repetisquen al llarg de la vesprada. Les oscil·lacions han sigut suaus i, tot i que a Torrevieja oneja la bandera verda en quasi totes les platges, a Guardamar es mantenen les banderes roges per precaució.

El termòmetre es desploma fins a 12 graus en un dia i Vinaròs es queda en 31,8

Les temperatures màximes han baixat fins a 12 graus en punts de la Comunitat Valenciana, amb una màxima de 31,8 a Vinaròs com a valor més alt del dia.

Els veïns desallotjats per l’incendi d’El Saler poden tornar a casa esta vesprada

Unes 160 persones desallotjades de vivendes i càmpings d’El Saler poden tornar ja a casa després que l’incendi haja quedat estabilitzat, encara que continua sense estar controlat.

València viu el juliol i agost més càlids des que hi ha registres

Aemet ha confirmat que el període juliol-agost d’enguany serà el més càlid registrat a València almenys des de 1869, amb temperatures molt per damunt del normal des de mitjan maig.

Antifrau tanca la investigació sobre la plaça provincial de la parella de Pérez Llorca

L’Agència Valenciana Antifrau ha arxivat la investigació sobre l’accés de la parella de Juanfran Pérez Llorca a una plaça de secretaria de direcció en la Diputació de València, en constatar que es van complir els requisits legals. L’òrgan manté dubtes sobre la urgència de la cobertura però dona per tancat l’expedient perquè la treballadora no s’ha presentat a la provisió definitiva.

Els bombers donen per estabilitzat l’incendi intencionat de la Devesa de El Saler

L’incendi forestal declarat dijous a la Devesa de El Saler, confirmat com a intencionat, ha sigut donat per estabilitzat pels bombers municipals i Emergències de la Generalitat.

Arriba per mar l’equip clau del nou centre de protonteràpia de València

La Conselleria de Sanitat ha rebut per via marítima els primers components del sistema de protonteràpia connectat a l’Hospital La Fe, finançat per la Fundació Amancio Ortega, i preveu tractar el primer pacient abans que acabe 2027.