Intervenen 66 objectes d’ivori en Alacant d’origen il·legal que es venien per internet

 

La Guàrdia Civil ha intervingut en la província d’Alacant un total de 66 objectes d’ivori de procedència il·legal, valorats en 3.860 euros, en un operatiu de tres setmanes de duració que ha dut a terme en el marc de les actuacions per a la protecció de la flora i la fauna.

 

Segons ha informat l’institut armat a través d’un comunicat, els agents han denunciat a 12 persones residents en diferents localitats per infringir la normativa estatal de repressió del contraban.

 

En el mes de setembre, el Servici de Protecció de la Naturalesa (Seprona) de la Guàrdia Civil d’Elx va detectar un gran número d’anuncis publicats en internet en els que s’oferia la venda de diferents objectes d’artesania i joieria que, per les seues característiques, podien ser d’ivori.

 

L’ivori, una espècie amenaçada

L’ivori està inclòs en els Apèndixs I i II del Conveni sobre el Comerç Internacional d’Espècies Amenaçades de Fauna i Flora Silvestre (CITES) com a part d’un animal protegit. Per al seu comerç ha d’acreditar-se la legal procedència i tinença.

 

Els agents van iniciar una investigació per a inspeccionar els objectes que s’estaven comercialitzant. En primer lloc, van localitzar i van identificar als venedors i, posteriorment, van procedir a inspeccionar els objectes el passat 20 d’octubre.

 

Després de comprovar que efectivament existia una significativa similitud morfològica dels efectes inspeccionats amb l’ivori, es va requerir als propietaris que acreditaren el seu origen legal. No obstant això, cap d’ells va poder aportar cap documentació que demostrarà que complien els requisits per a poder tindre i comercialitzar amb estes parts d’espècimens protegits pel Conveni CITES.

 

Un total de 12 persones detingudes

Com a resultat de l’operació, la Guàrdia Civil han denunciat a 12 persones -set dones i cinc hòmens- per la comercialització i tinença de parts d’espècies de fauna silvestre incloses en l’Apèndix I i II del Conveni CITES, sense acreditar que podien fer-ho.

 

L’import de les sancions dependrà en cada cas del valor total dels objectes que hagen sigut intervinguts a cada infractor, que en cap cas podrà ser inferior a 500 euros. Els infractors, tots ells de nacionalitat espanyola, són residents en Alacant, Elx, Torrevieja, Sant Vicent del Raspeig, Santa Pola, Xixona i Mutxamel.

 

Els objectes han sigut dipositats en les dependències de Vigilància Duanera de l’Agència Tributària a Alacant. La Guàrdia Civil ha sol·licitat que siguen analitzats i autenticats pel Servei Oficial d’Inspecció, Vigilància i Regulació de les Exportacions (SOIVRE).

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

L’Elx tomba a un Atlètic en inferioritat i s’aferra a la permanència

L'Elx es va imposar 3-2 a un Atlètic ple de baixes i més d'una hora amb deu per la roja a Almada. Un doblet de André da Silva manté visca la lluita per la permanència.

L’Elx firma un triomf vital davant un Atlètic en inferioritat

L'Elx s'imposa 3-2 a un Atlètic amb moltes baixes i més d'una hora en inferioritat, i fa un pas clau en la lluita per la permanència en LaLiga.

L’Elx remunta a un Atlètic en inferioritat i s’agarra a la permanència

L'Elx va véncer 3-2 a l'Atlètic de Madrid, que va jugar amb un menys gran part del partit, i va fer un pas important en la seua lluita per eixir del descens.

El Segell de Patrimoni Europeu a la Nau reconeix el llegat valencià en l’humanisme europeu

La Nau de València rep el Segell de Patrimoni Europeu com a primer enclavament de la Comunitat, un reconeixement al seu paper històric en l'humanisme i la construcció cultural d'Europa.

Empat vibrant entre Elx i Atlètic després d’una primera part plena d’alternatives

Elx i Atlètic de Madrid firmen un empat 2-2 en un dol molt obert, amb remuntada local, doblet de Nico González i mitja hora de joc colchonero en inferioritat numèrica.

Un accident de camió provoca una gran apagada a Requena i Utiel i deixa sense llum a 14.000 usuaris

Un accident de camió a la província d'Albacete ha danyat una línia de molt alta tensió de 132 kV i ha deixat sense subministrament elèctric a uns 14.000 clients de Requena i Utiel des de les 16.30 hores.

La Generalitat garantix que la jutgessa de la dana mantindrà el seu equip de funcionaris a Catarroja

La Conselleria de Justícia assegura que el jutjat de Catarroja que investiga la gestió de la dana de 2024 conservarà el mateix nombre de funcionaris després del procés d'estabilització de la plantilla.

Xàtiva marca la temperatura màxima d’Espanya amb 32,6 graus en un nou repunt de calor

Xàtiva registra 32,6 graus i se situa com la màxima d'Espanya en una jornada d'ascensos generalitzats en la Comunitat Valenciana, amb diverses localitats per damunt dels 30 graus.