Investigat per assassinat i maltracte animal a Alcalà de Xivert

La Patrulla de SEPRONA de Guàrdia Civil de Vinaròs ha investigat a una persona com a presumpte autor d’un delicte contra la flora i la fauna i animals domèstics en trobar diversos animals amb símptomes evidents de desnutrició i 6 cadàvers de caps de bestiar braus.

Els guàrdies civils van localitzar una partida en el terme municipal d’Alcalà de Xivert on hi havia una explotació de caps de bestiar braus amb 15 exemplars que mostraven símptomes evidents de desnutrició i 6 cadàvers. En una altra parcel·la del mateix propietari van trobar un cavall i un altre gos totalment desatesos i en avançat estat de primesa.

Els guàrdies civils van mobilitzar de manera urgent i immediata els serveis veterinaris de la Conselleria d’Agricultura per a la presa de mesures encaminades a la protecció dels animals a causa del seu mal estat sanitari i de desnutrició, amb la finalitat d’aconseguir atendre’ls en la major brevetat possible.

Durant la investigació a més de trobar els caps de bestiar morts en les seues instal·lacions, van comprovar la inexistència de menjar i aigua en l’explotació ramadera.

En el desenvolupament de l’operació, els guàrdies civils van aconseguir identificar i localitzar al propietari de la parcel·la que va ser investigat com a suposat autor del delicte contra la flora, fauna i animals domèstics per maltractament animal. Per això es va procedir a la instrucció de diligències que van ser remeses al jutjat en funcions de Guàrdia de Vinaròs i còpia a la Fiscalia d’Audiència Provincial.

Gràcies a l’acció coordinada del SEPRONA de la Guàrdia Civil de Vinaròs amb els serveis veterinaris de la Generalitat Valenciana de la Vall d’Alba, s’ha aconseguit salvar a 13 caps de bestiar de lídia, les quals s’estan recuperant en diferents explotacions ramaderes, una egua i un gos que ja han sigut donats en adopció. 

Últimes notícies

El gasto social per habitant puja un 27 % en cinc anys a la Comunitat Valenciana

El gasto social per habitant de la Generalitat ha passat de 2.912 euros en 2020 a 3.465 en 2025, un augment del 27,6 %, encara que la Comunitat Valenciana se situa en desena posició en el rànquing autonòmic.

La Nucia acull el Ple del Consell en el 321 aniversari de la seua fundació

La Nucia ha acollit el Ple del Consell amb motiu del 321 aniversari de la seua fundació, en una jornada en què Juanfran Pérez Llorca ha reivindicat el municipi com a referent esportiu europeu i ha ratificat el suport de la Generalitat als nous centres educatius.

Emotiva despedida d’El Último de la Fila a València després de dotze nits de gira

El Último de la Fila ha tancat la seua gira amb un últim concert al Ciutat de València, carregat de nostàlgia, humor i agraïment al públic valencià.

Cada valencià rep 3.465 euros en gasto social, un 27 % més que fa cinc anys

El gasto en sanitat, educació i servicis socials de la Generalitat ha augmentat un 27,6 % des de 2020 i arriba als 3.465 euros anuals per persona, segons un informe estatal.

Pérez Llorca oferix ajuda a Andalusia després de l’incendi mortal d’Almeria

Juanfran Pérez Llorca ha telefonat a Juan Manuel Moreno Bonilla per traslladar-li el suport de la Comunitat Valenciana després de l’incendi forestal d’Almeria, amb onze morts, i li ha oferit tots els mitjans que considere necessaris.

València acomiada El Último de la Fila amb dotze nits de felicitat i un últim concert inesborrable

El Último de la Fila ha tancat a l’Estadi Ciutat de València la seua gira de retorn, després de quasi trenta anys, amb un concert d’homenatge als seus fans valencians i d’altres territoris. Manolo García i Quim Portet han agraït dotze nits de música, emoció i records compartits.

Pérez Llorca oferix a Andalusia tots els mitjans valencians després de l’incendi mortal d’Almeria

El president Juanfran Pérez Llorca ha telefonat a Juan Manuel Moreno Bonilla per traslladar-li suport pel greu incendi d’Almeria, amb onze morts, i ha oferit tots els recursos valencians que calguen.

El Último de la Fila s’acomiada a València amb un últim concert ple d’emoció

El Último de la Fila ha tancat a l’Estadi Ciutat de València la seua gira de retorn després de quasi trenta anys, amb un concert emotiu, records als fans i un missatge final d’agraïment.