Investigat per assassinat i maltracte animal a Alcalà de Xivert

La Patrulla de SEPRONA de Guàrdia Civil de Vinaròs ha investigat a una persona com a presumpte autor d’un delicte contra la flora i la fauna i animals domèstics en trobar diversos animals amb símptomes evidents de desnutrició i 6 cadàvers de caps de bestiar braus.

Els guàrdies civils van localitzar una partida en el terme municipal d’Alcalà de Xivert on hi havia una explotació de caps de bestiar braus amb 15 exemplars que mostraven símptomes evidents de desnutrició i 6 cadàvers. En una altra parcel·la del mateix propietari van trobar un cavall i un altre gos totalment desatesos i en avançat estat de primesa.

Els guàrdies civils van mobilitzar de manera urgent i immediata els serveis veterinaris de la Conselleria d’Agricultura per a la presa de mesures encaminades a la protecció dels animals a causa del seu mal estat sanitari i de desnutrició, amb la finalitat d’aconseguir atendre’ls en la major brevetat possible.

Durant la investigació a més de trobar els caps de bestiar morts en les seues instal·lacions, van comprovar la inexistència de menjar i aigua en l’explotació ramadera.

En el desenvolupament de l’operació, els guàrdies civils van aconseguir identificar i localitzar al propietari de la parcel·la que va ser investigat com a suposat autor del delicte contra la flora, fauna i animals domèstics per maltractament animal. Per això es va procedir a la instrucció de diligències que van ser remeses al jutjat en funcions de Guàrdia de Vinaròs i còpia a la Fiscalia d’Audiència Provincial.

Gràcies a l’acció coordinada del SEPRONA de la Guàrdia Civil de Vinaròs amb els serveis veterinaris de la Generalitat Valenciana de la Vall d’Alba, s’ha aconseguit salvar a 13 caps de bestiar de lídia, les quals s’estan recuperant en diferents explotacions ramaderes, una egua i un gos que ja han sigut donats en adopció. 

Últimes notícies

Chelva i Utiel freguen els 40 graus en una nova jornada de calor extrema

Les màximes han arribat hui fins als 39,8 graus en municipis de linterior de la província de València, en una jornada amb avís taronja dAemet per calor extrema. Ademuz ha tornat a batre el seu rècord de temperatura més alta en un mes de setembre.

Els col·lectius valencianistes criden a buidar Mestalla fins al minut 19 contra Lim

Diversos col·lectius d’aficionats del València CF han demanat que els abonats no entren a Mestalla davant del Barcelona fins al minut 19, en una nova protesta contra la gestió de Peter Lim i Meriton.

El nou finançament autonòmic tira avant amb el suport de Catalunya i Canàries

El Consell de Política Fiscal i Financera ha aprovat la proposta de reforma del finançament autonòmic de Hisenda amb el suport de Catalunya i Canàries, que preveu 20.975 milions d’euros addicionals per a les comunitats autònomes en 2027.

La companyia valenciana La Hongaresa celebra 30 anys amb l’estrena de ‘Coro’ a Buenos Aires

La Hongaresa, companyia de teatre de Puerto de Sagunto, complix 30 anys d’escenari i ho celebra a Buenos Aires amb l’estrena absoluta de ‘Coro’, després d’una intensa residència artística amb tres muntatges en cartell.

El PP exige que l’alcalde de Villena explique en Les Corts el robatori del tresor del museu

El PP ha sol·licitat que l’alcalde de Villena comparega en la comissió d’Educació i Cultura de Les Corts per detallar el robatori del tresor del MUVI i les mesures de seguretat del museu.

El Vila-real busca la primera victòria en La Ceràmica davant un Deportivo invicte

El Vila-real juga este dissabte el primer partit en La Ceràmica contra un Deportivo invicte i recent ascendit, amb la baixa sensible de Juan Foyth i el dubte de diversos titulars en tots dos equips.

TJ Shorts es presenta com a nou líder del vestidor del Valencia Basket

El base nord-americà amb passaport de Macedònia del Nord TJ Shorts s’ha presentat amb el Valencia Basket amb l’objectiu de liderar el projecte ‘taronja’ i reforçar la química del vestidor des del primer dia.

La jutgessa de la DANA nega una investigació prospectiva sobre Mazón

La jutgessa de Catarroja que instruïx la causa per la gestió de la DANA ha rebutjat que existisca una investigació prospectiva sobre Carlos Mazón, recordant que és una persona aforada com a diputat autonòmic.