Investigat per assassinat i maltracte animal a Alcalà de Xivert

La Patrulla de SEPRONA de Guàrdia Civil de Vinaròs ha investigat a una persona com a presumpte autor d’un delicte contra la flora i la fauna i animals domèstics en trobar diversos animals amb símptomes evidents de desnutrició i 6 cadàvers de caps de bestiar braus.

Els guàrdies civils van localitzar una partida en el terme municipal d’Alcalà de Xivert on hi havia una explotació de caps de bestiar braus amb 15 exemplars que mostraven símptomes evidents de desnutrició i 6 cadàvers. En una altra parcel·la del mateix propietari van trobar un cavall i un altre gos totalment desatesos i en avançat estat de primesa.

Els guàrdies civils van mobilitzar de manera urgent i immediata els serveis veterinaris de la Conselleria d’Agricultura per a la presa de mesures encaminades a la protecció dels animals a causa del seu mal estat sanitari i de desnutrició, amb la finalitat d’aconseguir atendre’ls en la major brevetat possible.

Durant la investigació a més de trobar els caps de bestiar morts en les seues instal·lacions, van comprovar la inexistència de menjar i aigua en l’explotació ramadera.

En el desenvolupament de l’operació, els guàrdies civils van aconseguir identificar i localitzar al propietari de la parcel·la que va ser investigat com a suposat autor del delicte contra la flora, fauna i animals domèstics per maltractament animal. Per això es va procedir a la instrucció de diligències que van ser remeses al jutjat en funcions de Guàrdia de Vinaròs i còpia a la Fiscalia d’Audiència Provincial.

Gràcies a l’acció coordinada del SEPRONA de la Guàrdia Civil de Vinaròs amb els serveis veterinaris de la Generalitat Valenciana de la Vall d’Alba, s’ha aconseguit salvar a 13 caps de bestiar de lídia, les quals s’estan recuperant en diferents explotacions ramaderes, una egua i un gos que ja han sigut donats en adopció. 

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Redó i Morant se citen a València amb les dones vetades en la confraria de Sagunt

Les ministres Ana Redondo i Diana Morant es reunixen a València amb representants del col·lectiu Setmana Santa Inclusiva després de la negativa de la Confraria de la Puríssima Sang de Sagunt a admetre dones, una decisió que pot tindre conseqüències legals i turístiques.

Rajoy elogia la sensatesa de Pérez Llorca i la seua gestió al capdavant de la Generalitat

Mariano Rajoy presenta a Torrent el seu llibre 'L'art de governar' i reivindica la sensatesa i moderació de Juanfran Pérez Llorca al capdavant de la Generalitat, en un acte centrat en la defensa de la democràcia i les bones pràctiques de govern.

Detingut un aficionat del Múrcia per una brutal pallissa a un seguidor de l’Hèrcules després del partit

La Policia Nacional ha arrestat a Alacant a un jove de 29 anys, seguidor del Real Murcia, per la seua presumpta participació en la pallissa a un aficionat de l'Hèrcules després del partit del 15 de març.

Un jutjat obliga a València a actuar contra el soroll dels festivals a la Ciutat de les Arts

Una sentència reconeix que el soroll dels festivals a la Ciutat de les Arts vulnera drets fonamentals dels veïns i ordena a l'Ajuntament adoptar mesures, inclosa la possible reubicació dels esdeveniments.

Ciutadans demana ser acusació popular en la causa de les vivendes protegides de la Platja de Sant Joan

Ciutadans sol·licita personar-se com a acusació popular en la investigació judicial per les presumptes irregularitats en l'adjudicació de vivendes de protecció pública a la Platja de Sant Joan, a Alacant.

Més de 550 corredors desafiaran les escales del Gran Hotel Bali en la Pujada Vertical

La XX Pujada Vertical al Gran Hotel Bali reunirà este dissabte a Benidorm a més de 550 esportistes, inclosos els millors especialistes del circuit mundial de carreres de gratacels.

València impulsa la recuperació dels seus ponts històrics i prioritza el de San José

L'Ajuntament de València aferma el pla de conservació dels cinc ponts històrics i concentra ara els treballs en el Pont de San José, on ja s'ha actuat en nou dels seus tretze arcs.

L’alberg i centre d’experiències mediterrànies de Tabarca reobri amb nova oferta sostenible

L'alberg i centre d'experiències mediterrànies de l'illa de Tabarca reobri després d'una renovació sostenible, amb tallers gastronòmics, rutes guiades i activitats astronòmiques per a desestacionalitzar el turisme en la Costa Blanca.