Investiguen la mort d’una pacient a qui va tardar en ajudar una ambulància que va arribar sense metge

 

La Fiscalia Provincial de València ha obert diligències d’investigació penal després d’una denúncia interposada pel Defensor del Pacient en la que es posava de manifest la mort d’una pacient a qui va tardar en socórrer una ambulància que va arribar sense metge.

 

D’eixa manera es desprén de l’escrit, facilitat pel Defensor del Pacient i consultat per Europa Press, en el que el ministeri públic admet la denúncia i acorda obrir una investigació per a esclarir l’ocorregut.

 

El Defensor del Pacient es referix en la seua denúncia a una presumpta denegació del deure d’auxili en relació amb la falta d’atenció a una pacient que en la matinada del dia 27 d’abril de 2020 es va alçar en sa casa d’Alborache, en la Foia de Bunyol (València), dient que no es trobava bé i un familiar seu va telefonar al ‘112 Comunitat Valenciana’.

 

L’ambulància va tardar 30 minuts

Este familiar –sempre segons el mateix text de denúncia– va comunicar la gravetat de la situació, ja que la pacient estava sense coneixement en el terra i amb els llavis plens de blaus. L’ambulància, «a demés del temps que va tardar –30 minuts–, es va presentar sense metge», afirma.

 

I també diu que quan van vore la situació, va telefonar a una ambulància medicalitzada, que va arribar a les 02.00 hores de la matinada, però ja no va haver res a fer perquè la pacient havia mort. Davant d’això, l’entitat va demanar una investigació per a depurar possibles responsabilitats fonamentant-se en l’article 262 de la Llei d’Enjudiciament Criminal.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Alerta taronja per vent en el nord de Castelló amb ratxes de fins a 120 km/h el dimecres i dijous

Aemet activa l'avís taronja per fortes ratxes de vent del nord-oest a l'interior i litoral nord de Castelló entre la vesprada del dimecres i el matí del dijous.

Cel poc nuvolós i màximes a l’alça en la Comunitat Valenciana excepte en el sud d’Alacant

La Comunitat Valenciana afronta una jornada de cel poc nuvolós i temperatures màximes en ascens generalitzat, excepte en la mitat sud d'Alacant, amb vent fluix i mar en calma relativa.

Rescatada una dona després de desplomar-se el sòl d’una vivenda a Venta del Moro

Una dona de 55 anys ha sigut rescatada després de caure uns 2,5 metres en cedir el sòl d'una vivenda en el llogaret Els Marcs, a Venta del Moro, i traslladada a l'Hospital de Requena per policontusiones.

La cooptació dels acadèmics és nociva per al valencià

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana fa una crítica sobre com s’elegixen els acadèmics de l’AVL i una defensa d’un model més plural, transversal i representatiu de les diferents visions sobre el valencià

Bernabé critica la votació de la confraria de Sagunt per anar contra la igualtat de gènere

Pilar Bernabé considera que la negativa de la Confraria de la Puríssima Sang de Sagunt a permetre que les dones processionen per Setmana Santa és contrària a la igualtat i obri la porta a accions legals.

L’exdirectora de la residència de Paiporta afirma que no va rebre avisos de la DANA abans de la riuada

L'exdirectora de la residència Saba de Paiporta sosté davant la comissió del Congrés que no va haver-hi avisos directes de l'administració sobre la DANA i defén que tot l'equip va actuar per a salvar la vida dels majors.

Barcala descarta obrir ara el debat sobre la taxa turística en la Comunitat Valenciana

Luis Barcala insistix que no és el moment de parlar de la taxa turística en la Comunitat Valenciana, malgrat la pressió de PSPV i Compromís per a recuperar-la.

Barcala ultima amb el ministre Puente el projecte de soterrament del Parc Central

Luis Barcala afirma que ha tancat amb el ministre Óscar Puente la presentació imminent del projecte del Parc Central, que preveu soterrar les vies ferroviàries al seu pas per Alacant.