Investiguen la mort d’una pacient a qui va tardar en ajudar una ambulància que va arribar sense metge

 

La Fiscalia Provincial de València ha obert diligències d’investigació penal després d’una denúncia interposada pel Defensor del Pacient en la que es posava de manifest la mort d’una pacient a qui va tardar en socórrer una ambulància que va arribar sense metge.

 

D’eixa manera es desprén de l’escrit, facilitat pel Defensor del Pacient i consultat per Europa Press, en el que el ministeri públic admet la denúncia i acorda obrir una investigació per a esclarir l’ocorregut.

 

El Defensor del Pacient es referix en la seua denúncia a una presumpta denegació del deure d’auxili en relació amb la falta d’atenció a una pacient que en la matinada del dia 27 d’abril de 2020 es va alçar en sa casa d’Alborache, en la Foia de Bunyol (València), dient que no es trobava bé i un familiar seu va telefonar al ‘112 Comunitat Valenciana’.

 

L’ambulància va tardar 30 minuts

Este familiar –sempre segons el mateix text de denúncia– va comunicar la gravetat de la situació, ja que la pacient estava sense coneixement en el terra i amb els llavis plens de blaus. L’ambulància, «a demés del temps que va tardar –30 minuts–, es va presentar sense metge», afirma.

 

I també diu que quan van vore la situació, va telefonar a una ambulància medicalitzada, que va arribar a les 02.00 hores de la matinada, però ja no va haver res a fer perquè la pacient havia mort. Davant d’això, l’entitat va demanar una investigació per a depurar possibles responsabilitats fonamentant-se en l’article 262 de la Llei d’Enjudiciament Criminal.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

79-108. València va atropellar a un Baskonia en ressaca copera

València Basket va firmar una primera part devastadora i va véncer 79-108 a un Baskonia desbordat després de la ressaca de la Copa. Pedro Martínez va demanar calma i Galbiati va confirmar la baixa de Sedekerskis per al que resta de curs.

València Basket atropella al Baskonia amb un festival de triples: 79-108 en Eurolliga

València Basket es va imposar 79-108 en el Buesa Arena després d'una primera part quasi perfecta, amb 11 triples al descans i un 35-68 que va deixar el xoc vist per a sentència. Pedro Martínez va demanar cautela i va reconéixer que el títol coper va condicionar al rival.

79-108: València Basket atropella a un Baskonia sense resposta després de la Copa

València Basket va véncer 79-108 amb una primera part quasi perfecta, 11 triples al descans i un 35-68 que va sentenciar el xoc. Baskonia va acusar la ressaca copera i les baixes.

Acomiaden a Antonio Tejero en la intimitat abans del trasllat de les seues cendres a Màlaga

Familiars i afins han celebrat una missa a Xàtiva i han incinerat al exmilitar. Les cendres es traslladaran a Torre de la Mar, amb l'acte sense declaracions.

La Generalitat impulsa l’alvocat valencià amb una campanya de 20 milions i una marca pròpia

La Generalitat ha presentat la Marca Alvocat Valencià i ha anunciat una campanya de 20 milions per a reforçar qualitat, competitivitat i seguretat. El pla de l'IVIA abasta noves varietats, reg eficient i millores en postcollita.

Dos detinguts pel robatori de 100 quilos de coure en les vies d’alta velocitat a Algemesí

La Policia Local d'Algemesí ha detingut a dos veïns de Silla per sostraure 100 quilos de coure del cablejat d'alta velocitat. Van ser interceptats de matinada amb una maleta i cisalles i van guiar als agents fins al punt del robatori.

El Congrés insta el Govern a invertir 1.500 milions en la Rodalia de la Comunitat Valenciana

El Congrés ha aprovat sis de huit punts d'una moció per a reforçar la Rodalia en la Comunitat Valenciana, inclòs un pla 2026-2030 de 1.500 milions. La transferència del servici a la Generalitat no ha tirat avant.

Sindicats convoquen manifestacions i vaga educativa per falta de compromisos de la Conselleria

STEPV-Iv, CSIF, CCOO i UGT han cridat a manifestar-se este dissabte a València, Alacant i Castelló i han fixat una vaga educativa el 31 de març per la falta d'avanços.