Investiguen la mort d’una pacient a qui va tardar en ajudar una ambulància que va arribar sense metge

 

La Fiscalia Provincial de València ha obert diligències d’investigació penal després d’una denúncia interposada pel Defensor del Pacient en la que es posava de manifest la mort d’una pacient a qui va tardar en socórrer una ambulància que va arribar sense metge.

 

D’eixa manera es desprén de l’escrit, facilitat pel Defensor del Pacient i consultat per Europa Press, en el que el ministeri públic admet la denúncia i acorda obrir una investigació per a esclarir l’ocorregut.

 

El Defensor del Pacient es referix en la seua denúncia a una presumpta denegació del deure d’auxili en relació amb la falta d’atenció a una pacient que en la matinada del dia 27 d’abril de 2020 es va alçar en sa casa d’Alborache, en la Foia de Bunyol (València), dient que no es trobava bé i un familiar seu va telefonar al ‘112 Comunitat Valenciana’.

 

L’ambulància va tardar 30 minuts

Este familiar –sempre segons el mateix text de denúncia– va comunicar la gravetat de la situació, ja que la pacient estava sense coneixement en el terra i amb els llavis plens de blaus. L’ambulància, «a demés del temps que va tardar –30 minuts–, es va presentar sense metge», afirma.

 

I també diu que quan van vore la situació, va telefonar a una ambulància medicalitzada, que va arribar a les 02.00 hores de la matinada, però ja no va haver res a fer perquè la pacient havia mort. Davant d’això, l’entitat va demanar una investigació per a depurar possibles responsabilitats fonamentant-se en l’article 262 de la Llei d’Enjudiciament Criminal.

Últimes notícies

València exhibix l’espasa de Jaume I i allarga la mostra de la Reial Senyera pel 9 d’Octubre

L’Ajuntament de València ha obert en el Saló de Cristall una mostra especial amb la Reial Senyera i l’espasa de Jaume I, que eixirà en la Processó Cívica per primera vegada en 50 anys. La programació del 8 i 9 d’Octubre combina actes institucionals, música tradicional, pólvora i la mascletà a la plaça de l’Ajuntament.

La jutgessa de la DANA rebutja una nova víctima per lesions psíquiques

La jutgessa de Catarroja ha refusat que un home s’incorpore com a víctima per lesions psíquiques en la causa de la DANA, però ha admés noves proves i una declaració testifical d’un bomber de València.

La crisi de la vivenda marcarà el pròxim ple de Les Corts amb xoc de models entre blocs

El ple de Les Corts de la pròxima setmana estarà marcat pel debat sobre la crisi de la vivenda, amb iniciatives enfrontades de PP, PSPV, Compromís i Vox sobre preus, VPO, ajudes fiscals i immigració.

Pérez Llorca carrega contra l’amnistia de la malversació per “ambició de poder”

El president de la Generalitat Valenciana, Juanfran Pérez Llorca, ha expressat la seua indignació per l’aval del Tribunal Constitucional a l’amnistia del delicte de malversació i ha assenyalat el PSOE per “massa corrupció i massa impunitat”.

Els activistes de Greenpeace absolts a València després de cinc anys d’incertesa

Un jutjat de València ha absolt els 11 activistes de Greenpeace acusats de desordes públics agreujats per una acció al port de Sagunt en 2021. L’organització celebra que es reconega el caràcter pacífic de la protesta i defensa el dret a manifestar-se.

La Comunitat Valenciana es manté entre les autonomies amb menys sanitat privatitzada

La Comunitat Valenciana figura entre les autonomies amb menor grau de privatització sanitària, amb un índex 19, tot i que la despesa en assegurances privades per habitant s’ha disparat quasi un 78 % des de 2014.

El PSPV portarà a Fiscalia les entrades del Mundial que va usar Pérez Llorca

El PSPV-PSOE ha anunciat que remetrà a la Fiscalia Anticorrupció les entrades de la final del Mundial de futbol a Nova York que va usar el president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, per a aclarir qui les va gestionar i si hi ha indicis de delicte.

Llanos assegura que Vox presentarà els millors candidats i aspira a més diputats valencians

El síndic de Vox en Les Corts, José María Llanos, confia a augmentar el nombre de diputats el 29 de novembre i promet llistes amb els millors candidats, especialment a la Comunitat Valenciana. El dirigent vincula este objectiu a la seua crítica frontal al Govern de Sánchez, al qual acusa de corrupció i de gestionar mal els recursos.