Investiguen la mort d’una pacient a qui va tardar en ajudar una ambulància que va arribar sense metge

 

La Fiscalia Provincial de València ha obert diligències d’investigació penal després d’una denúncia interposada pel Defensor del Pacient en la que es posava de manifest la mort d’una pacient a qui va tardar en socórrer una ambulància que va arribar sense metge.

 

D’eixa manera es desprén de l’escrit, facilitat pel Defensor del Pacient i consultat per Europa Press, en el que el ministeri públic admet la denúncia i acorda obrir una investigació per a esclarir l’ocorregut.

 

El Defensor del Pacient es referix en la seua denúncia a una presumpta denegació del deure d’auxili en relació amb la falta d’atenció a una pacient que en la matinada del dia 27 d’abril de 2020 es va alçar en sa casa d’Alborache, en la Foia de Bunyol (València), dient que no es trobava bé i un familiar seu va telefonar al ‘112 Comunitat Valenciana’.

 

L’ambulància va tardar 30 minuts

Este familiar –sempre segons el mateix text de denúncia– va comunicar la gravetat de la situació, ja que la pacient estava sense coneixement en el terra i amb els llavis plens de blaus. L’ambulància, «a demés del temps que va tardar –30 minuts–, es va presentar sense metge», afirma.

 

I també diu que quan van vore la situació, va telefonar a una ambulància medicalitzada, que va arribar a les 02.00 hores de la matinada, però ja no va haver res a fer perquè la pacient havia mort. Davant d’això, l’entitat va demanar una investigació per a depurar possibles responsabilitats fonamentant-se en l’article 262 de la Llei d’Enjudiciament Criminal.

Últimes notícies

Panyols blancs a la plaça dels Estels per a la mascletà d’Alto Palancia que tanca les Fogueres

Pirotècnia Alto Palancia, de Castelló, ha tancat el concurs de mascletaes de les Fogueres de Sant Joan d’Alacant amb un espectacle de més de sis minuts i 150 quilos de pólvora que ha fet onejar panyols blancs a la plaça dels Estels.

Cau un lladre de vehicles i el seu còmplice després d’una onada de robatoris a Cabo de Palos i El Algar

La Guàrdia Civil ha detingut el presumpte autor d’una dotzena de robatoris vinculats a vehicles en zones del Mar Menor i investiga el seu principal col·laborador. Els robatoris, comesos sobretot a Cabo de Palos i El Algar, inclouen sostracció de vehicles, diners en efectiu i loteria.

Nou morts pel calor extrem en la Comunitat Valenciana, cinc d’elles a la província de València

La Comunitat Valenciana ha registrat nou morts atribuïdes a l’onada de calor des del 30 de maig, cinc d’elles a la província de València i totes en persones majors de 65 anys.

Micó exige a Sánchez reaccionar davant la corrupció encara que ja puga ser tard

Águeda Micó reprova a Pedro Sánchez la falta de resposta contundent davant els casos de corrupció que afecten el PSOE i li retreu les quatre setmanes que ha tardat a comparéixer al Congrés.

La nit de Sant Joan de 2026 a València, quasi tan calorosa com el rècord de 2003

La nit de Sant Joan de 2026 ha sigut la segona més calorosa registrada a València, amb una mínima de 22,8 graus, i deixa també valors molt alts a Castelló, Alacant i l’interior.

Un jove de 22 anys amenaça veïns amb una escopeta des d’un balcó a Castelló

Un jove de 22 anys ha sigut detingut a Castelló després de presumptament apuntar amb una escopeta a diversos veïns des del balcó del seu domicili. La Policia Local ha intervengut diverses escopetes i munició i ha traslladat el detingut a la Policia Nacional.

Detingut un menor per una violació la Nit de Sant Joan a València

La Policia Nacional ha detingut un menor a València com a presumpte autor d’una agressió sexual amb penetració durant la Nit de Sant Joan. El dispositiu especial ha acabat amb 40 detinguts i quasi un miler de persones identificades.

Creu Roja reivindica que plantar cara a la desinformació en la DANA no trau neutralitat

Creu Roja Espanyola assegura que respondre amb fermesa a la desinformació durant la DANA d’octubre de 2024 a la Comunitat Valenciana no ha compromés la seua neutralitat ni independència, i defensa incorporar la lluita contra la informació danyosa als estàndards de treball humanitari.