Investiguen la mort d’una pacient a qui va tardar en ajudar una ambulància que va arribar sense metge

 

La Fiscalia Provincial de València ha obert diligències d’investigació penal després d’una denúncia interposada pel Defensor del Pacient en la que es posava de manifest la mort d’una pacient a qui va tardar en socórrer una ambulància que va arribar sense metge.

 

D’eixa manera es desprén de l’escrit, facilitat pel Defensor del Pacient i consultat per Europa Press, en el que el ministeri públic admet la denúncia i acorda obrir una investigació per a esclarir l’ocorregut.

 

El Defensor del Pacient es referix en la seua denúncia a una presumpta denegació del deure d’auxili en relació amb la falta d’atenció a una pacient que en la matinada del dia 27 d’abril de 2020 es va alçar en sa casa d’Alborache, en la Foia de Bunyol (València), dient que no es trobava bé i un familiar seu va telefonar al ‘112 Comunitat Valenciana’.

 

L’ambulància va tardar 30 minuts

Este familiar –sempre segons el mateix text de denúncia– va comunicar la gravetat de la situació, ja que la pacient estava sense coneixement en el terra i amb els llavis plens de blaus. L’ambulància, «a demés del temps que va tardar –30 minuts–, es va presentar sense metge», afirma.

 

I també diu que quan van vore la situació, va telefonar a una ambulància medicalitzada, que va arribar a les 02.00 hores de la matinada, però ja no va haver res a fer perquè la pacient havia mort. Davant d’això, l’entitat va demanar una investigació per a depurar possibles responsabilitats fonamentant-se en l’article 262 de la Llei d’Enjudiciament Criminal.

Últimes notícies

Els zoològics ibèrics detecten canvis en el comportament animal durant l’eclipsi solar

Diversos parcs zoològics d’Espanya i Portugal han registrat canvis en la conducta d’elefants, monos, aus i cérvols durant l’eclipsi solar, amb reagrupaments, fugides i vocalitzacions inusuals. Els centres han participat en un projecte coordinat per a estudiar la resposta dels animals a la baixada de llum.

147 atencions oftalmològiques en la Comunitat Valenciana després de l’eclipsi solar

Els centres de salut i hospitals de la Comunitat Valenciana han atés 147 persones per molèsties oculars relacionades amb l’eclipsi solar, cap d’elles amb necessitat d’ingrés.

Quaranta atesos durant la Nit de l’Albà d’Elx, amb dues ferides greus

La Nit de l'Albà d'Elx ha deixat 40 persones ateses, majoritàriament per lesions lleus, encara que dues menors han patit danys més greus per cremades i impacte de canyes.

Un camió bolcat col·lapsa l’A-7 a Benifaió amb 6 km de cues

El bolc d’un camió en l’A-7 al terme de Benifaió ha provocat este divendres almenys sis quilòmetres de retencions en direcció Alacant. El vehicle ha quedat creuat en la calçada i el trànsit circula només pel voral.

El Valencia fitxa el lateral veneçolà Román Davis per al Mestalla i el Juvenil A

El Valencia ha incorporat el jove lateral veneçolà Román Davis, de 18 anys, cedit per la Universidad Central de Venezuela amb opció de compra, per reforçar el Juvenil A i el Mestalla.

L’Elx confia a tancar prompte el retorn del davanter argentí Ezequiel Ponce

El director general de l’Elx, Pedro Schinocca, ha explicat que el club treballa per aconseguir el retorn del davanter argentí Ezequiel Ponce i ha detallat les posicions que encara vol reforçar abans del tancament del mercat.

Iñigo Pérez alerta d’un partit altament emocional en el debut a Santander

Iñigo Pérez preveu un partit molt emocional en el debut del Villarreal a LALIGA al camp del Racing de Santander i insistix que l’equip ha de saber gestionar eixa pressió. El tècnic navarrés es mostra satisfet amb la pretemporada, confia en els jòvens i fixa com a repte agarrar-se als llocs de Champions.

Luís Castro s’esborra els objectius llargs: el Levante només pensa en l’Espanyol

L’entrenador del Levante UD, Luís Castro, assegura que l’única meta ara és debutar amb victòria diumenge al camp de l’Espanyol en la primera jornada de LaLiga EA Sports.