11.5 C
València
Diumenge, 1 febrer, 2026

Investiguen una trama que oferia les respostes de l’examen de conduir per 1.500 euros en Castelló

Imatge d’arxiu d’una autoescola | València Diari

 

El Grup d’Informació de l’Agrupació de Trànsit de la Guàrdia Civil de Castelló està investigant un presumpte frau en l’examen teòric de conduir, a on s’haurien utilitzat micros i càmeres de xicotet tamany. Es tracta d’una trama que demanava 1.500 euros abans de facilitar estes xicotetes ferramentes per a copiar en l’examen de conduir.

 

Segons ha pogut saber el diari ‘Mediterráneo’, encara no se sap la quantitat de persones que haurien aprovat l’examen teòric utilitzant este mètode fraudulent en la província de Castelló, tot i que les sospites apunten a un elevat número.

 

Algunes autoescoles de la província es van donar compte quan, numeroses persones d’origen magrebí residents en altres províncies com Albacete o Múrcia acudien a elles afirmant que les seues empreses els havien traslladat a Castelló. A més, no acudien a les classes —fins i tot algun no va arribar a arreplegar els llibres— i només tenien pressa per pagar la taxa i presentar-se a l’examen.  L’excusa que utilitzaven era que ja s’havien preparat en les seues respectives ciutats i no feien cap error una volta fet l’examen.

 

Estes sospites van fer que la Guàrdia Civil intervinguera fins que pillaren a dos candidats amb els micros i les càmeres en ple examen. Estes dos persones apuntaren a una altra persona, a qui havien pagat 1.500 euros per a què els diguera les respostes en mig de l’examen a través dels micròfons. Els agents van haver de traslladar a l’hospital a estos dos candidats pel minúscul tamany dels micros, que s’introduïxen amb un pal molt fi i un imant fins el fons de l’oïda.

 

També pots llegir…

 

Últimes notícies

Avís groc per vent a València i fenòmens costaners a Alacant

Aemet ha establit l'avís groc per ratxes de fins a 70 km/h en el litoral nord i interior sud de València i per mala mar a Alacant. El vent del sud-oest deixarà ones de fins a 3 metres i els avisos es prolongaran del diumenge a la vesprada al dimarts de matinada segons el fenomen.

Domingo amb cels nuvolosos i possibles pluges en la Comunitat Valenciana

Este diumenge 1 de febrer es preveuen cels nuvolosos en tota la Comunitat i precipitacions més probables en la mitat sud, amb temperatures amb pocs canvis.

Barrachina: els agricultors no temen al mercat, però exigixen igualtat de tracte

El conseller d'Agricultura sosté que el camp valencià competix sense por, però reclama un marc just. Critica l'acord UE-Mercosur sense salvaguardes i demana una PAC específica.

L’IVO complix 50 anys: d’ajudar a bé morir a un referent que cura i cuida

L'Institut Valencià d'Oncologia celebra el seu 50 aniversari després de transformar-se d'un centre centrat en el final de la vida a un referent integral del càncer. La institució prepara una ampliació per a incorporar noves tecnologies i modalitats assistencials.

El Barcelona protegix el lideratge amb un 1-3 a Elx i agreuja la ratxa local

El Barcelona es va imposar 1-3 en el Martínez Valero després d'un partit dominat i amb moltes ocasions. L'Elx seguix sense guanyar en 2026 i s'acosta al descens.

1-3: el Barcelona aferma el lideratge i complica la vida a l’Elx

El Barcelona va guanyar 1-3 en el Martínez Valero i va protegir el lideratge una jornada més. L'Elx va seguir sense guanyar en 2026 i va quedar més prop del descens.

Sorloth, sense fractures ni hematomes cranials, torna a Madrid amb l’equip

Les proves mèdiques descarten fractures i hematomes cranials en Alexander Sorloth després del xoc de cap en el Llevant-Atlètic (0-0). El davanter torna a Madrid amb l'expedició i queda pendent d'evolució.

El Barcelona mana al descans davant l’Elx (1-2)

El Barcelona mana 1-2 al descans gràcies a Lamine Yamal i Ferran Torres; l'Elx va arribar a igualar per mitjà d'Álvaro Rodríguez. Els blaugranes han generat moltes ocasions i els pals han evitat un avantatge major.