Investiguen una trama que oferia les respostes de l’examen de conduir per 1.500 euros en Castelló

Imatge d’arxiu d’una autoescola | València Diari

 

El Grup d’Informació de l’Agrupació de Trànsit de la Guàrdia Civil de Castelló està investigant un presumpte frau en l’examen teòric de conduir, a on s’haurien utilitzat micros i càmeres de xicotet tamany. Es tracta d’una trama que demanava 1.500 euros abans de facilitar estes xicotetes ferramentes per a copiar en l’examen de conduir.

 

Segons ha pogut saber el diari ‘Mediterráneo’, encara no se sap la quantitat de persones que haurien aprovat l’examen teòric utilitzant este mètode fraudulent en la província de Castelló, tot i que les sospites apunten a un elevat número.

 

Algunes autoescoles de la província es van donar compte quan, numeroses persones d’origen magrebí residents en altres províncies com Albacete o Múrcia acudien a elles afirmant que les seues empreses els havien traslladat a Castelló. A més, no acudien a les classes —fins i tot algun no va arribar a arreplegar els llibres— i només tenien pressa per pagar la taxa i presentar-se a l’examen.  L’excusa que utilitzaven era que ja s’havien preparat en les seues respectives ciutats i no feien cap error una volta fet l’examen.

 

Estes sospites van fer que la Guàrdia Civil intervinguera fins que pillaren a dos candidats amb els micros i les càmeres en ple examen. Estes dos persones apuntaren a una altra persona, a qui havien pagat 1.500 euros per a què els diguera les respostes en mig de l’examen a través dels micròfons. Els agents van haver de traslladar a l’hospital a estos dos candidats pel minúscul tamany dels micros, que s’introduïxen amb un pal molt fi i un imant fins el fons de l’oïda.

 

També pots llegir…

 

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Antonio Tejero ha mort en el seu domicili d’Alzira als 93 anys

L'ex tinent coronel de la Guàrdia Civil ha mort este dimecres a la seua casa d'Alzira, on rebia hospitalització a domicili de l'Hospital de la Ribera. Tenia 93 anys.

Mor en Alzira Antonio Tejero, figura del 23F, als 93 anys

Antonio Tejero ha mort a Alzira als 93 anys. El decés arriba l'endemà passat del 45 aniversari del 23F i coincidix amb la desclassificació de documents.

Antonio Tejero ha mort als 93 anys en el seu domicili d’Alzira

L'ex tinent coronel de la Guàrdia Civil ha mort este dimecres a la seua casa d'Alzira als 93 anys. Rebia hospitalització a domicili de l'Hospital de la Ribera.

Mor Antonio Tejero als 93 anys el mateix dia de la desclassificació del 23F

Antonio Tejero ha mort als 93 anys a Alzira. La seua defunció coincidix amb la desclassificació dels documents del 23F, que detallen la temptativa i el seu paper.

Mor Antonio Tejero als 93 anys a Alzira, figura del 23F

L'extinent coronel de la Guàrdia Civil ha mort als 93 anys a Alzira. El decés ha coincidit amb la desclassificació de documents del 23F.

El PSPV obri expedient a l’alcalde d’Almussafes per amenaça vetlada a Diana Morant

El Comité d'Ètica del PSPV ha obert expedient a Toni González per una amenaça vetlada a Diana Morant i deslleialtat. L'alcalde nega assetjament i denúncia una guerra interna.

Set anys i mig de presó per a un septuagenari per agredir sexualment a la seua neta de quatre anys

L'Audiència d'Alacant ha condemnat a un home a set anys, sis mesos i un dia per agredir sexualment a la seua neta de quatre anys a San Miguel de Salinas. La sentència es recolza en testimonis, agents i restes biològiques, i imposa a més allunyament i llibertat vigilada.

Aena destina 402,1 milions a l’aeroport de València entre 2027 i 2031

Aena preveu invertir 402,1 milions en l'aeroport de València entre 2027 i 2031, molt per damunt dels 60,1 milions de 2022-2026. El pla amplia terminal, seguretat i accessos i contempla una pujada mitjana de tarifes de 35 cèntims.