Investiguen una trama que oferia les respostes de l’examen de conduir per 1.500 euros en Castelló

Imatge d’arxiu d’una autoescola | València Diari

 

El Grup d’Informació de l’Agrupació de Trànsit de la Guàrdia Civil de Castelló està investigant un presumpte frau en l’examen teòric de conduir, a on s’haurien utilitzat micros i càmeres de xicotet tamany. Es tracta d’una trama que demanava 1.500 euros abans de facilitar estes xicotetes ferramentes per a copiar en l’examen de conduir.

 

Segons ha pogut saber el diari ‘Mediterráneo’, encara no se sap la quantitat de persones que haurien aprovat l’examen teòric utilitzant este mètode fraudulent en la província de Castelló, tot i que les sospites apunten a un elevat número.

 

Algunes autoescoles de la província es van donar compte quan, numeroses persones d’origen magrebí residents en altres províncies com Albacete o Múrcia acudien a elles afirmant que les seues empreses els havien traslladat a Castelló. A més, no acudien a les classes —fins i tot algun no va arribar a arreplegar els llibres— i només tenien pressa per pagar la taxa i presentar-se a l’examen.  L’excusa que utilitzaven era que ja s’havien preparat en les seues respectives ciutats i no feien cap error una volta fet l’examen.

 

Estes sospites van fer que la Guàrdia Civil intervinguera fins que pillaren a dos candidats amb els micros i les càmeres en ple examen. Estes dos persones apuntaren a una altra persona, a qui havien pagat 1.500 euros per a què els diguera les respostes en mig de l’examen a través dels micròfons. Els agents van haver de traslladar a l’hospital a estos dos candidats pel minúscul tamany dels micros, que s’introduïxen amb un pal molt fi i un imant fins el fons de l’oïda.

 

També pots llegir…

 

Anuncios

Últimes notícies

Les màximes superen els 25 graus en nombrosos observatoris de la Comunitat Valenciana

Les temperatures màximes han sobrepassat els 25 graus en nombrosos observatoris de la Comunitat Valenciana, amb pics pròxims als 28 graus i tempestes menys intenses en el nord de Castelló.

Una acusació demana un acarament entre Pradas i Suárez pel retard del Es-Alert en la DANA

Una acusació particular sol·licita un acarament entre Salomé Pradas i Jorge Suárez per a esclarir per què es va retardar més d'una hora l'enviament del missatge És-Alert durant la DANA del 29 d'octubre de 2024.

Educació rebaixa els servicis mínims en 2n de Batxillerat i manté només l’avaluació final

Educació proposa uns servicis mínims més flexibles en la vaga del professorat de 2n de Batxillerat, limitats a l'avaluació final, però els sindicats rebutgen l'oferta i anuncien que la impugnaran.

El Govern aprova la licitació del corredor d’autobús Madrid-València, tercer eix del nou mapa concessional

El Govern dona llum verda a la licitació del corredor Madrid-València, que unifica tres concessions d'autobús en 22 rutes, amb 275 parades i previsió de més de mig milió de viatgers anuals des de 2025.

Continua la retirada de pins secs en Serra Gelada i els treballs s’amplien a Benidorm

Medi Ambient manté la retirada de pins secs al parc natural de Serra Gelada i amplia la intervenció al terme municipal de Benidorm, amb tales, desbrossaments i mesures preventives enfront d'incendis i riscos per a la població.

La Universitat d’Alacant i la de Machala impulsen un ecosistema d’emprenedoria i innovació a l’Equador

La Universitat d'Alacant i la Universitat Tècnica de Machala han firmat un conveni per a crear un ecosistema d'emprenedoria i innovació a la província equatoriana de l'Or, basat en el model de quàdruple hèlice.

Medi Ambient retira pins secs en Serra Gelada i amplia els treballs a Benidorm

Medi Ambient continua la retirada de pins secs al parc natural de Serra Gelada i amplia les actuacions al terme municipal de Benidorm per a reduir el risc d'incendis i millorar l'estat de la muntanya.

Cinema Jove homenatja a Greta Gerwig pel seu impacte en el paper de la dona a Hollywood

La 41 edició de Cinema Jove dedicarà un cicle a Greta Gerwig, repassant la seua evolució del cinema independent als grans èxits de taquilla i la seua mirada feminista a Hollywood.