16.3 C
València
Divendres, 23 gener, 2026

Investiguen una trama que oferia les respostes de l’examen de conduir per 1.500 euros en Castelló

Imatge d’arxiu d’una autoescola | València Diari

 

El Grup d’Informació de l’Agrupació de Trànsit de la Guàrdia Civil de Castelló està investigant un presumpte frau en l’examen teòric de conduir, a on s’haurien utilitzat micros i càmeres de xicotet tamany. Es tracta d’una trama que demanava 1.500 euros abans de facilitar estes xicotetes ferramentes per a copiar en l’examen de conduir.

 

Segons ha pogut saber el diari ‘Mediterráneo’, encara no se sap la quantitat de persones que haurien aprovat l’examen teòric utilitzant este mètode fraudulent en la província de Castelló, tot i que les sospites apunten a un elevat número.

 

Algunes autoescoles de la província es van donar compte quan, numeroses persones d’origen magrebí residents en altres províncies com Albacete o Múrcia acudien a elles afirmant que les seues empreses els havien traslladat a Castelló. A més, no acudien a les classes —fins i tot algun no va arribar a arreplegar els llibres— i només tenien pressa per pagar la taxa i presentar-se a l’examen.  L’excusa que utilitzaven era que ja s’havien preparat en les seues respectives ciutats i no feien cap error una volta fet l’examen.

 

Estes sospites van fer que la Guàrdia Civil intervinguera fins que pillaren a dos candidats amb els micros i les càmeres en ple examen. Estes dos persones apuntaren a una altra persona, a qui havien pagat 1.500 euros per a què els diguera les respostes en mig de l’examen a través dels micròfons. Els agents van haver de traslladar a l’hospital a estos dos candidats pel minúscul tamany dels micros, que s’introduïxen amb un pal molt fi i un imant fins el fons de l’oïda.

 

També pots llegir…

 

Últimes notícies

València, urgit arrere, busca impulse davant un Espanyol que vol frenar la seua caiguda

El València arriba amb la defensa en quadre i l'obligació de sumar per a allunyar-se del descens. L'Espanyol pretén tallar la seua mala ratxa i sostindre la seua baralla europea.

Simulacre d’incendi en la Llotja de València: rescats en altura i 135 evacuats

Bombers de València ha assajat un incendi en la Llotja amb rescat en altura i 135 evacuats en tres minuts. L'exercici ha provat protocols, coordinació i temps de resposta en una zona d'alt risc per la seua estructura de fusta.

El vicepresident de la comissió de la DANA ha anticipat un interrogatori molt dur a Feijóo

El vicepresident de la comissió de la DANA ha avançat un interrogatori molt dur a Alberto Núñez Feijóo el 2 de febrer. Se li demanarà que aclarisca el seu paper durant l'emergència i el presumpte encobriment a Carlos Mazón.

El Consell ha demanat declarar zona catastròfica en els municipis danyats per les pluges de desembre

El Consell ha sol·licitat al Govern declarar zona catastròfica per a tots els municipis de València i 30 d'Alacant després de les pluges del 28 i 29 de desembre de 2025. La mesura busca activar ajudes i agilitzar reparacions.

El Consell adapta l’Atenció Primària a la nova demanda: menys demores i més capacitat resolutiva

El Consell ha aprovat el decret que redissenya l'Atenció Primària en la Comunitat Valenciana. La norma agilitza cites, impulsa la digitalització i crea noves direccions.

Corberán esquiva parlar de Unai Núñez i el València confia a tancar un central en hores

Corberán va evitar pronunciar-se sobre Unai Núñez, però va confirmar que hi ha una operació molt avançada per a reforçar el centre de la saga. El club espera tancar-la en breu.

La Policia investiga noves filtracions de dades de Pérez Llorca i altres presidents

La Policia Nacional ha obert una investigació per noves filtracions de dades personals que afecten dirigents estatals i autonòmics. Els 'hackers' van difondre bases amb informació sensible en xarxes i fòrums, que s'haurien reactivat després del sinistre ferroviari de Adamuz

Corberán evita pronunciar-se sobre Unai Núñez i el València confia a tancar un central en hores

Corberán va defugir confirmar el nom del reforç per a la saga, però va assegurar que el València té una operació molt avançada i vol tancar-la en les pròximes hores.