10.1 C
València
Divendres, 16 gener, 2026

Investiguen una trama que oferia les respostes de l’examen de conduir per 1.500 euros en Castelló

Imatge d’arxiu d’una autoescola | València Diari

 

El Grup d’Informació de l’Agrupació de Trànsit de la Guàrdia Civil de Castelló està investigant un presumpte frau en l’examen teòric de conduir, a on s’haurien utilitzat micros i càmeres de xicotet tamany. Es tracta d’una trama que demanava 1.500 euros abans de facilitar estes xicotetes ferramentes per a copiar en l’examen de conduir.

 

Segons ha pogut saber el diari ‘Mediterráneo’, encara no se sap la quantitat de persones que haurien aprovat l’examen teòric utilitzant este mètode fraudulent en la província de Castelló, tot i que les sospites apunten a un elevat número.

 

Algunes autoescoles de la província es van donar compte quan, numeroses persones d’origen magrebí residents en altres províncies com Albacete o Múrcia acudien a elles afirmant que les seues empreses els havien traslladat a Castelló. A més, no acudien a les classes —fins i tot algun no va arribar a arreplegar els llibres— i només tenien pressa per pagar la taxa i presentar-se a l’examen.  L’excusa que utilitzaven era que ja s’havien preparat en les seues respectives ciutats i no feien cap error una volta fet l’examen.

 

Estes sospites van fer que la Guàrdia Civil intervinguera fins que pillaren a dos candidats amb els micros i les càmeres en ple examen. Estes dos persones apuntaren a una altra persona, a qui havien pagat 1.500 euros per a què els diguera les respostes en mig de l’examen a través dels micròfons. Els agents van haver de traslladar a l’hospital a estos dos candidats pel minúscul tamany dels micros, que s’introduïxen amb un pal molt fi i un imant fins el fons de l’oïda.

 

També pots llegir…

 

Últimes notícies

Cap de setmana amb pluges, neu en el nord de Castelló i màximes en descens

El cap de setmana deixarà precipitacions en tota la Comunitat, amb episodis intensos en el nord de Castelló i cota de neu de 1.000-1.200 m. Les màximes baixaran i el vent anirà rolando, afavorint més nuvolositat.

0-1: El València pren avantatge al descans a Burgos

El València s'ha anat al vestuari per davant gràcies a una cabotada de Rubén Iranzo als deu minuts. El Burgos va generar ocasions, però l'eficàcia visitant va marcar la diferència.

La federació veïnal demana reunir-se amb Catalá per a desbloquejar la ZBE a València

La federació veïnal sol·licita una reunió directa amb l'alcaldessa per a desbloquejar la Zona de Baixes Emissions, després de mesos sense acord malgrat la pròrroga estatal.

El pont de l’estació de Paiporta continuarà obert al trànsit durant la seua reconstrucció

El pont de l'estació de Paiporta es mantindrà obert amb dos carrils mentres s'intensifiquen les obres. Els treballs seran per fases i hi haurà talls puntuals comunicats amb antelació.

Jordi Sevilla demana al PSOE canviar el rumb i pactar amb grans partits, no amb Junts, ERC ni Podemos

Jordi Sevilla ha instat el PSOE a corregir el rumb i a buscar pactes amb grans partits per a afrontar vivenda i ocupació juvenil, no amb Junts, ERC ni Podemos. Emmarca el seu missatge en el manifest 'Socialdemocràcia 21' i ha demanat a PP i PSOE frenar la polarització.

Catarroja inicia la segona fase de les obres del clavegueram per via d’emergència

L'Ajuntament ha activat una nova actuació de rehabilitació del clavegueram per la via d'emergència després dels danys de la DANA d'octubre. Els treballs es repartixen en diversos punts, duraran huit mesos i compten amb 264.124,11 euros de pressupost.

Pérez Llorca veu el finançament com a ‘cartell electoral’ de Montero i demana una reunió amb presidents

Pérez Llorca sosté que la proposta del Govern manca de consens i la vincula a la candidatura de María Jesús Montero. Reclama una trobada amb tots els presidents autonòmics per a abordar un model real i urgent per a la Comunitat Valenciana.

Morant demana als presidents autonòmics no torpedinar un model de finançament sense perdedors

La ministra ha reclamat als presidents autonòmics que no bloquegen la reforma del finançament i ha defés que el model no resta a cap comunitat i millora de manera notable els recursos de la Comunitat Valenciana. Agents socials han avalat la proposta i han demanat acompanyar-la d'un fons transitori i de la condonació parcial del deute.