Acaba l’infern de Jesús Garcia, el valencià hospitalitzat en R. Dominicana per una negligència

Jesús Garcia viu en infern en l'hospital de la República Dominicana

Jesús, entre plors, només té ganes de tornar a casa per a continuar recuperant-se | La Sexta

 

ACTUALITZAT 26/08/2019 15.30 hores. Jesús García, el veí d’Alaquàs ferit després de patir una caiguda el primer dia de vacacions en Punta Cana (República Dominicana), ja ha tornat a casa amb la seua dona Araceli. El divendres passat, la parella va ser traslladada des de l’hospital fins a l’aeroport de Santo Domingo, la capital del país, per a agarrar un avió cap a Madrid.

 

El dissabte, una volta en l’Aeroport Adolfo Suárez Madrid–Barajas, una ambulància traslladà al matrimoni a l’Hospital General de València. Després d’unes hores en observació, els doctors van donar l’alta a Jesús i ja es troba en casa i en bon estat. L’infern d’esta família pareix que ja ha arribat al seu final, «ha sigut una situació molt estressant, i em considere una persona que no es bloqueja fàcilment, però esta volta em vaig quedar amb la ment en blanc. Ara ja estic més contenta», ha afirmat Araceli a ‘Las Provincias’.

 

Un infern que va començar el primer dia de vacacions

El terrible calvari de Jesús Garcia i la seua dona Araceli, veïns d’Alaquàs, ‘atrapats’ per una accidentada caiguda en Punta Cana (la República Dominicana), pareix que està a punt d’acabar. Jesús, hospitalitzat en el país caribenc arran d’una caiguda patida en l’hotel el primer dia de vacacions, ha hagut de fer front a múltiples complicacions derivades de l’operació que s’han agreujat per la burocràcia i pels costos de la sanitat en aquell país. Per tot això, encara no han pogut tornar a casa.

 

Tot va començar quan Jesús, de 64 anys, va arribar a l’hotel en un resort de Punta Cana el dissabte 10 d’agost. Un entorn paradisíac que hauria de portar immediatament al relax. Però quan encara no havien passat ni 24 hores d’estar allí i es preparaven per a anar a la platja cap a les 6 del matí de diumenge, Jesús va patir una caiguda accidental. El valencià es va esvarar en un xicotet bassal d’aigua que hi havia en el bany a causa d’una fuga i, amb tan mala sort, que el bac li va trencar el costat i el fèmur.

 

El fan esperar 20 hores abans d’ingressar-lo en l’hospital privat

Immediatament, Araceli va tocar a recepció, que va demanar una ambulància per a que el dugueren a un hospital i confirmaren el diagnòstic. Però les complicacions ja van començar en el moment d’arribar. L’assegurança de viatges contractada per este matrimoni valencià –més una altra particular– cobrixen 30.000 euros. Però l’asseguradora no paga fins a 20 hores després d’arribar els 5.000 euros que calen per donar-li una habitació, tal com informa ‘ABC’. Vint hores llargues que Jesús ha d’esperar-se en un box d’hospital abans de poder ingressar.

 

I en l’habitació va haver d’esperar-se dos dies mentres arribaven 24.000 dòlars més per a poder operar-lo. Però amb eixe pas de temps, els pulmons de Jesús s’havien omplit de líquid i els renyons havien deixat de funcionar. Deu hores d’operacions va haver de patir el valencià per a poder solucionar-li els problemes ocasionats per les esperes de la paperassa. Perquè Garcia, que és diabètic, va haver d’estar tres dies després de la caiguda amb una ferida oberta des del genoll fins al maluc.

 

L’ambaixada espanyola, mentrestant, va recomanar que no assistiren a la sanitat pública dominicana, però els costos de mantindre ingressat a Jesús a 7.000 quilòmetres de casa són enormes. Un dia en l’UCI són 5.000 dòlars, mentres que un dia en planta en són 2.000 més. Això ha provocat que la família haja hagut d’assumir uns quants milers d’euros mentrestant.

 

L’hotel considera que no és una negligència

L’hotel els va tirar quan se’ls va acabar la reserva. Una reserva que no van poder disfrutar perquè estaven en l’hospital. A més, consideren que no tenen responsabilitat amb l’accident de Jesús. Ara, la família es reserva el dret d’emprendre accions legals contra l’empresa, una volta acabe tot, segons ‘ABC’. Calculen que ara hauran de pagar encara uns 6.300 euros, que no cobrix l’assegurança i que són els gastos de més que ha hagut de pagar esta família valenciana.

 

I ara, si tot va bé, podrà tornar a casa en, màxim una setmana. El seu fill Javier, que ha anat a la República Dominicana per a ajudar a sos pares,  ha explicat a ‘Las Provincias’ que tenen dos opcions. O viatgen cap a Espanya amb un acompanyament mèdic en classe ‘business’, cosa que serà més ràpid, o demanen un viatge en llitera que requerix desmuntar tota una filera de seients, cosa que faria retardar el viatge una setmana. Tal com diu Araceli, en el vídeo, esta família «es troba bloquejada i amb ganes de tornar-se’n a València». I serà en casa a on intentaran oblidar estes vacacions terrorífiques.

 

 

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Un incendi originat en un cotxe mobilitza tres aeronaus a Peníscola

Tres mitjans aeris i diversos efectius terrestres combaten un incendi declarat en una zona d’interfície urbana-forestal de Peníscola, originat en un vehicle i que ha afectat altres cotxes i vegetació pròxima. El municipi és un dels nou punts oficials d’observació de l’eclipsi solar programat per a esta vesprada a la Comunitat Valenciana.

Mario Kempes tornarà a Mestalla al setembre per a celebrar 50 anys de la seua arribada

Mario Alberto Kempes ha anunciat que viatjarà a València els dies 25 i 26 de setembre per a celebrar els 50 anys de la seua arribada a Mestalla i ha agraït de nou l’afecte de l’afició, de la qual assegura que continua sent ‘hincha’.

Izpisúa reivindica envellir amb salut i no només allargar la vida

El científic Juan Carlos Izpisúa ha defensat a Benidorm que la recerca sobre envelliment ha de prioritzar viure millor, no només viure més anys. L’Ajuntament li ha entregat la Distinció Europa per la seua trajectòria en biologia regenerativa i medicina avançada.

Elx es prepara per a una Nit de l’Albà històrica amb rècord de pólvora i palmeres

Elx ultima la Nit de l'Albà d'este dijous 13 d'agost, amb 2,8 tones de pólvora, més de 88.000 unitats pirotècniques i 312 palmeres, i una Palmera de la Mare de Déu formada per 1.080 cohetons.

Recomanen no distraure’s ni parar al voral durant l’eclipsi solar

La Delegació del Govern insta els conductors de la Comunitat Valenciana a evitar distraccions i no parar en el voral durant l’eclipsi solar, especialment en diversos trams de carretera amb risc elevat.

El Teatre Romà de Sagunt porta a escena el clàssic de Lope de Vega ‘La dama boba’

'La dama boba' de Lope de Vega es representa este dijous al Teatre Romà de Sagunt dins de Sagunt a Escena, en una jornada que es completa amb l'espectacle de circ i teatre físic 'Caso enterrado' a la Glorieta.

Nou Observatori Climàtic per a vigilar els parcs inundables metropolitans

La Generalitat posarà en marxa un Observatori Climàtic als parcs inundables metropolitans per a mesurar el seu efecte davant del canvi climàtic i reforçar la protecció de la població davant fenòmens extrems.

Morcillo tria l’Elche com a oportunitat clau per a la seua carrera

El centrecampista Javier Morcillo ha destacat en la seua presentació amb l’Elche que fitxar pel club il·licità és una oportunitat única i que confia en l’alt nivell de l’equip per a aconseguir la permanència.