20.8 C
València
Dijous, 5 febrer, 2026

Acaba l’infern de Jesús Garcia, el valencià hospitalitzat en R. Dominicana per una negligència

Jesús Garcia viu en infern en l'hospital de la República Dominicana

Jesús, entre plors, només té ganes de tornar a casa per a continuar recuperant-se | La Sexta

 

ACTUALITZAT 26/08/2019 15.30 hores. Jesús García, el veí d’Alaquàs ferit després de patir una caiguda el primer dia de vacacions en Punta Cana (República Dominicana), ja ha tornat a casa amb la seua dona Araceli. El divendres passat, la parella va ser traslladada des de l’hospital fins a l’aeroport de Santo Domingo, la capital del país, per a agarrar un avió cap a Madrid.

 

El dissabte, una volta en l’Aeroport Adolfo Suárez Madrid–Barajas, una ambulància traslladà al matrimoni a l’Hospital General de València. Després d’unes hores en observació, els doctors van donar l’alta a Jesús i ja es troba en casa i en bon estat. L’infern d’esta família pareix que ja ha arribat al seu final, «ha sigut una situació molt estressant, i em considere una persona que no es bloqueja fàcilment, però esta volta em vaig quedar amb la ment en blanc. Ara ja estic més contenta», ha afirmat Araceli a ‘Las Provincias’.

 

Un infern que va començar el primer dia de vacacions

El terrible calvari de Jesús Garcia i la seua dona Araceli, veïns d’Alaquàs, ‘atrapats’ per una accidentada caiguda en Punta Cana (la República Dominicana), pareix que està a punt d’acabar. Jesús, hospitalitzat en el país caribenc arran d’una caiguda patida en l’hotel el primer dia de vacacions, ha hagut de fer front a múltiples complicacions derivades de l’operació que s’han agreujat per la burocràcia i pels costos de la sanitat en aquell país. Per tot això, encara no han pogut tornar a casa.

 

Tot va començar quan Jesús, de 64 anys, va arribar a l’hotel en un resort de Punta Cana el dissabte 10 d’agost. Un entorn paradisíac que hauria de portar immediatament al relax. Però quan encara no havien passat ni 24 hores d’estar allí i es preparaven per a anar a la platja cap a les 6 del matí de diumenge, Jesús va patir una caiguda accidental. El valencià es va esvarar en un xicotet bassal d’aigua que hi havia en el bany a causa d’una fuga i, amb tan mala sort, que el bac li va trencar el costat i el fèmur.

 

El fan esperar 20 hores abans d’ingressar-lo en l’hospital privat

Immediatament, Araceli va tocar a recepció, que va demanar una ambulància per a que el dugueren a un hospital i confirmaren el diagnòstic. Però les complicacions ja van començar en el moment d’arribar. L’assegurança de viatges contractada per este matrimoni valencià –més una altra particular– cobrixen 30.000 euros. Però l’asseguradora no paga fins a 20 hores després d’arribar els 5.000 euros que calen per donar-li una habitació, tal com informa ‘ABC’. Vint hores llargues que Jesús ha d’esperar-se en un box d’hospital abans de poder ingressar.

 

I en l’habitació va haver d’esperar-se dos dies mentres arribaven 24.000 dòlars més per a poder operar-lo. Però amb eixe pas de temps, els pulmons de Jesús s’havien omplit de líquid i els renyons havien deixat de funcionar. Deu hores d’operacions va haver de patir el valencià per a poder solucionar-li els problemes ocasionats per les esperes de la paperassa. Perquè Garcia, que és diabètic, va haver d’estar tres dies després de la caiguda amb una ferida oberta des del genoll fins al maluc.

 

L’ambaixada espanyola, mentrestant, va recomanar que no assistiren a la sanitat pública dominicana, però els costos de mantindre ingressat a Jesús a 7.000 quilòmetres de casa són enormes. Un dia en l’UCI són 5.000 dòlars, mentres que un dia en planta en són 2.000 més. Això ha provocat que la família haja hagut d’assumir uns quants milers d’euros mentrestant.

 

L’hotel considera que no és una negligència

L’hotel els va tirar quan se’ls va acabar la reserva. Una reserva que no van poder disfrutar perquè estaven en l’hospital. A més, consideren que no tenen responsabilitat amb l’accident de Jesús. Ara, la família es reserva el dret d’emprendre accions legals contra l’empresa, una volta acabe tot, segons ‘ABC’. Calculen que ara hauran de pagar encara uns 6.300 euros, que no cobrix l’assegurança i que són els gastos de més que ha hagut de pagar esta família valenciana.

 

I ara, si tot va bé, podrà tornar a casa en, màxim una setmana. El seu fill Javier, que ha anat a la República Dominicana per a ajudar a sos pares,  ha explicat a ‘Las Provincias’ que tenen dos opcions. O viatgen cap a Espanya amb un acompanyament mèdic en classe ‘business’, cosa que serà més ràpid, o demanen un viatge en llitera que requerix desmuntar tota una filera de seients, cosa que faria retardar el viatge una setmana. Tal com diu Araceli, en el vídeo, esta família «es troba bloquejada i amb ganes de tornar-se’n a València». I serà en casa a on intentaran oblidar estes vacacions terrorífiques.

 

 

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Igualtat farà seguiment del cas de transfòbia institucional denunciat en un centre de salut de Gandia

Igualtat ha pres nota i seguirà el cas d'una dona que va denunciar transfòbia institucional en un centre de salut de Gandia. L'Ajuntament tramita la queixa en Orienta.

El vent causa incidències en Rodalia València i Metrovalencia

Les ratxes de vent han provocat un tall en la C1 entre Silla i Cullera per la caiguda d'un arbre i demores en Metrovalencia per plàstics en la catenària. Part de les incidències ja s'ha resolt i es treballa per a restablir la circulació en el tram afectat.

El vent causa corts i retards en Rodalia i Metrovalencia

Les ratxes de vent en la Comunitat Valenciana han provocat incidències en el transport: interrupció entre Silla i Cullera en la C1 i retards en Metrovalencia ja resolts.

El PSPV porta a la Fiscalia l’adjudicació de vivendes públiques a Alacant i demana una comissió en Les Corts

El PSPV-PSOE ha presentat una denúncia per l'adjudicació de vivendes públiques a Alacant i sol·licitarà una comissió d'investigació en Les Corts. El partit assenyala assignacions a càrrecs, familiars i tècnics, revendes per damunt de 400.000 euros i canvis normatius que van ampliar el concepte de família vulnerable.

Morant, davant accions legals de Gómez per injúries: continuaré defenent als valencians

Diana Morant ha respost a l'anunci d'accions legals per injúries de Marciano Gómez assegurant que continuarà defenent els drets dels valencians. La líder del PSPV-PSOE exigix investigar les presumptes irregularitats vinculades a Ribera Salut i critica la falta de reacció del Consell.

La consellera d’Educació tendirà la mà als sindicats per a pactar el màxim de millores

Carmen Ortí es compromet a escoltar les organitzacions i activa una taula de negociació que arranca el 10 de febrer, amb focus en millores per al professorat.

El Govern recorrerà la Llei d’Acompanyament valenciana per retallades en drets LGTBI

El Govern ha anunciat que presentarà abans que acabe febrer un recurs contra la Llei d'Acompanyament del Consell per restringir drets LGTBI. Entitats i Diana Morant han recolzat el pas i l'han descrit com un escut per al col·lectiu

Redó alerta que el negacionismo de l’extrema dreta està alimentant la violència

La ministra d'Igualtat ha vinculat l'auge del negacionismo i del discurs d'odi amb un increment de la violència i ha assenyalat repunts a Andalusia i la Comunitat Valenciana.