Acaba l’infern de Jesús Garcia, el valencià hospitalitzat en R. Dominicana per una negligència

Jesús Garcia viu en infern en l'hospital de la República Dominicana

Jesús, entre plors, només té ganes de tornar a casa per a continuar recuperant-se | La Sexta

 

ACTUALITZAT 26/08/2019 15.30 hores. Jesús García, el veí d’Alaquàs ferit després de patir una caiguda el primer dia de vacacions en Punta Cana (República Dominicana), ja ha tornat a casa amb la seua dona Araceli. El divendres passat, la parella va ser traslladada des de l’hospital fins a l’aeroport de Santo Domingo, la capital del país, per a agarrar un avió cap a Madrid.

 

El dissabte, una volta en l’Aeroport Adolfo Suárez Madrid–Barajas, una ambulància traslladà al matrimoni a l’Hospital General de València. Després d’unes hores en observació, els doctors van donar l’alta a Jesús i ja es troba en casa i en bon estat. L’infern d’esta família pareix que ja ha arribat al seu final, «ha sigut una situació molt estressant, i em considere una persona que no es bloqueja fàcilment, però esta volta em vaig quedar amb la ment en blanc. Ara ja estic més contenta», ha afirmat Araceli a ‘Las Provincias’.

 

Un infern que va començar el primer dia de vacacions

El terrible calvari de Jesús Garcia i la seua dona Araceli, veïns d’Alaquàs, ‘atrapats’ per una accidentada caiguda en Punta Cana (la República Dominicana), pareix que està a punt d’acabar. Jesús, hospitalitzat en el país caribenc arran d’una caiguda patida en l’hotel el primer dia de vacacions, ha hagut de fer front a múltiples complicacions derivades de l’operació que s’han agreujat per la burocràcia i pels costos de la sanitat en aquell país. Per tot això, encara no han pogut tornar a casa.

 

Tot va començar quan Jesús, de 64 anys, va arribar a l’hotel en un resort de Punta Cana el dissabte 10 d’agost. Un entorn paradisíac que hauria de portar immediatament al relax. Però quan encara no havien passat ni 24 hores d’estar allí i es preparaven per a anar a la platja cap a les 6 del matí de diumenge, Jesús va patir una caiguda accidental. El valencià es va esvarar en un xicotet bassal d’aigua que hi havia en el bany a causa d’una fuga i, amb tan mala sort, que el bac li va trencar el costat i el fèmur.

 

El fan esperar 20 hores abans d’ingressar-lo en l’hospital privat

Immediatament, Araceli va tocar a recepció, que va demanar una ambulància per a que el dugueren a un hospital i confirmaren el diagnòstic. Però les complicacions ja van començar en el moment d’arribar. L’assegurança de viatges contractada per este matrimoni valencià –més una altra particular– cobrixen 30.000 euros. Però l’asseguradora no paga fins a 20 hores després d’arribar els 5.000 euros que calen per donar-li una habitació, tal com informa ‘ABC’. Vint hores llargues que Jesús ha d’esperar-se en un box d’hospital abans de poder ingressar.

 

I en l’habitació va haver d’esperar-se dos dies mentres arribaven 24.000 dòlars més per a poder operar-lo. Però amb eixe pas de temps, els pulmons de Jesús s’havien omplit de líquid i els renyons havien deixat de funcionar. Deu hores d’operacions va haver de patir el valencià per a poder solucionar-li els problemes ocasionats per les esperes de la paperassa. Perquè Garcia, que és diabètic, va haver d’estar tres dies després de la caiguda amb una ferida oberta des del genoll fins al maluc.

 

L’ambaixada espanyola, mentrestant, va recomanar que no assistiren a la sanitat pública dominicana, però els costos de mantindre ingressat a Jesús a 7.000 quilòmetres de casa són enormes. Un dia en l’UCI són 5.000 dòlars, mentres que un dia en planta en són 2.000 més. Això ha provocat que la família haja hagut d’assumir uns quants milers d’euros mentrestant.

 

L’hotel considera que no és una negligència

L’hotel els va tirar quan se’ls va acabar la reserva. Una reserva que no van poder disfrutar perquè estaven en l’hospital. A més, consideren que no tenen responsabilitat amb l’accident de Jesús. Ara, la família es reserva el dret d’emprendre accions legals contra l’empresa, una volta acabe tot, segons ‘ABC’. Calculen que ara hauran de pagar encara uns 6.300 euros, que no cobrix l’assegurança i que són els gastos de més que ha hagut de pagar esta família valenciana.

 

I ara, si tot va bé, podrà tornar a casa en, màxim una setmana. El seu fill Javier, que ha anat a la República Dominicana per a ajudar a sos pares,  ha explicat a ‘Las Provincias’ que tenen dos opcions. O viatgen cap a Espanya amb un acompanyament mèdic en classe ‘business’, cosa que serà més ràpid, o demanen un viatge en llitera que requerix desmuntar tota una filera de seients, cosa que faria retardar el viatge una setmana. Tal com diu Araceli, en el vídeo, esta família «es troba bloquejada i amb ganes de tornar-se’n a València». I serà en casa a on intentaran oblidar estes vacacions terrorífiques.

 

 

 

També pots llegir…

Últimes notícies

André Almeida continua al marge mentre el València espera la seua decisió

André Almeida s ha tornat a entrenar dos dies seguits al marge del grup a Paterna mentre València CF i Swansea ja tenen un acord pel seu traspàs i esperen la decisió final del migcampista portugués.

CSIF exigix començar el curs amb totes les plantilles cobertes i aules condicionades

El sindicat CSIF insta Educació a garantir que l’1 de setembre tots els llocs docents estiguen coberts i que els centres educatius tinguen infraestructures i climatització en condicions adequades.

La Comunitat Valenciana lidera l’envelliment agrari amb quasi la mitat de perceptors majors de 65 anys

Quasi la mitat dels perceptors valencians de la PAC tenen més de 65 anys i només un 5,8 % és menor de 40, segons AVA-Asaja, que alerta del risc d’abandonament de camps i reclama mesures estructurals.

La Generalitat adverteix del col·lapse dels centres de menors abans d’assumir nous xiquets de Ceuta

La consellera Elena Albalat avisa que els centres de menors de la Comunitat Valenciana estan col·lapsats i exigeix informació, recursos i finançament abans d’acceptar un nou repartiment de menors no acompanyats procedents de Ceuta.

Logan Costa decidix un amistós igualat entre Villarreal i Levante

Un gol de Logan Costa en la segona part ha donat el triomf al Villarreal en un amistós de preparació davant un Levante molt sòlid en defensa, marcat també pel debut del porter Péter Gulácsi i el retorn de Juan Foyth.

1,6 milions per a recuperar l’entorn cremat a la Vall d’Uixó

La Generalitat ha demanat al Govern reorientar 1,64 milions de fons europeus destinats a plans turístics de Castelló per a actuacions de prevenció, mitigació i restauració de l’entorn afectat per l’incendi forestal de la Vall d’Uixó, que ha cremat 9.568 hectàrees, part d’elles al parc natural de la Serra d’Espadà. La petició inclou mesures com plans d’adaptació climàtica, sistemes d’alerta, cortafocs verds, restauració de senderes i reforestació.

Ferran Torres serà imatge i ambaixador de la Comunitat Valenciana

Ferran Torres signarà este divendres al Palau de la Generalitat un protocol per a exercir com a imatge i ambaixador de la Comunitat Valenciana després del gol que ha donat a Espanya el Mundial.

València es prepara per a estrenar el Spain Sail Grand Prix en només un mes

València acollirà per primera vegada el Spain Sail Grand Prix els dies 5 i 6 de setembre, amb 13 equips internacionals competint amb catamarans F50 d’alta velocitat. La ciutat ultima la logística i estrenarà condició de seu de SailGP durant almenys tres temporades.
FILMOTECA D'ESTIU