Acaba l’infern de Jesús Garcia, el valencià hospitalitzat en R. Dominicana per una negligència

Jesús Garcia viu en infern en l'hospital de la República Dominicana

Jesús, entre plors, només té ganes de tornar a casa per a continuar recuperant-se | La Sexta

 

ACTUALITZAT 26/08/2019 15.30 hores. Jesús García, el veí d’Alaquàs ferit després de patir una caiguda el primer dia de vacacions en Punta Cana (República Dominicana), ja ha tornat a casa amb la seua dona Araceli. El divendres passat, la parella va ser traslladada des de l’hospital fins a l’aeroport de Santo Domingo, la capital del país, per a agarrar un avió cap a Madrid.

 

El dissabte, una volta en l’Aeroport Adolfo Suárez Madrid–Barajas, una ambulància traslladà al matrimoni a l’Hospital General de València. Després d’unes hores en observació, els doctors van donar l’alta a Jesús i ja es troba en casa i en bon estat. L’infern d’esta família pareix que ja ha arribat al seu final, «ha sigut una situació molt estressant, i em considere una persona que no es bloqueja fàcilment, però esta volta em vaig quedar amb la ment en blanc. Ara ja estic més contenta», ha afirmat Araceli a ‘Las Provincias’.

 

Un infern que va començar el primer dia de vacacions

El terrible calvari de Jesús Garcia i la seua dona Araceli, veïns d’Alaquàs, ‘atrapats’ per una accidentada caiguda en Punta Cana (la República Dominicana), pareix que està a punt d’acabar. Jesús, hospitalitzat en el país caribenc arran d’una caiguda patida en l’hotel el primer dia de vacacions, ha hagut de fer front a múltiples complicacions derivades de l’operació que s’han agreujat per la burocràcia i pels costos de la sanitat en aquell país. Per tot això, encara no han pogut tornar a casa.

 

Tot va començar quan Jesús, de 64 anys, va arribar a l’hotel en un resort de Punta Cana el dissabte 10 d’agost. Un entorn paradisíac que hauria de portar immediatament al relax. Però quan encara no havien passat ni 24 hores d’estar allí i es preparaven per a anar a la platja cap a les 6 del matí de diumenge, Jesús va patir una caiguda accidental. El valencià es va esvarar en un xicotet bassal d’aigua que hi havia en el bany a causa d’una fuga i, amb tan mala sort, que el bac li va trencar el costat i el fèmur.

 

El fan esperar 20 hores abans d’ingressar-lo en l’hospital privat

Immediatament, Araceli va tocar a recepció, que va demanar una ambulància per a que el dugueren a un hospital i confirmaren el diagnòstic. Però les complicacions ja van començar en el moment d’arribar. L’assegurança de viatges contractada per este matrimoni valencià –més una altra particular– cobrixen 30.000 euros. Però l’asseguradora no paga fins a 20 hores després d’arribar els 5.000 euros que calen per donar-li una habitació, tal com informa ‘ABC’. Vint hores llargues que Jesús ha d’esperar-se en un box d’hospital abans de poder ingressar.

 

I en l’habitació va haver d’esperar-se dos dies mentres arribaven 24.000 dòlars més per a poder operar-lo. Però amb eixe pas de temps, els pulmons de Jesús s’havien omplit de líquid i els renyons havien deixat de funcionar. Deu hores d’operacions va haver de patir el valencià per a poder solucionar-li els problemes ocasionats per les esperes de la paperassa. Perquè Garcia, que és diabètic, va haver d’estar tres dies després de la caiguda amb una ferida oberta des del genoll fins al maluc.

 

L’ambaixada espanyola, mentrestant, va recomanar que no assistiren a la sanitat pública dominicana, però els costos de mantindre ingressat a Jesús a 7.000 quilòmetres de casa són enormes. Un dia en l’UCI són 5.000 dòlars, mentres que un dia en planta en són 2.000 més. Això ha provocat que la família haja hagut d’assumir uns quants milers d’euros mentrestant.

 

L’hotel considera que no és una negligència

L’hotel els va tirar quan se’ls va acabar la reserva. Una reserva que no van poder disfrutar perquè estaven en l’hospital. A més, consideren que no tenen responsabilitat amb l’accident de Jesús. Ara, la família es reserva el dret d’emprendre accions legals contra l’empresa, una volta acabe tot, segons ‘ABC’. Calculen que ara hauran de pagar encara uns 6.300 euros, que no cobrix l’assegurança i que són els gastos de més que ha hagut de pagar esta família valenciana.

 

I ara, si tot va bé, podrà tornar a casa en, màxim una setmana. El seu fill Javier, que ha anat a la República Dominicana per a ajudar a sos pares,  ha explicat a ‘Las Provincias’ que tenen dos opcions. O viatgen cap a Espanya amb un acompanyament mèdic en classe ‘business’, cosa que serà més ràpid, o demanen un viatge en llitera que requerix desmuntar tota una filera de seients, cosa que faria retardar el viatge una setmana. Tal com diu Araceli, en el vídeo, esta família «es troba bloquejada i amb ganes de tornar-se’n a València». I serà en casa a on intentaran oblidar estes vacacions terrorífiques.

 

 

 

També pots llegir…

Últimes notícies

UGT denuncia manca de bombers mínims als parcs de València davant Treball

UGT Serveis Públics PV ha denunciat davant la Inspecció de Treball el Consorci Provincial de Bombers de València per incomplir, segons el sindicat, les dotacions mínimes de plantilla acordades per al període 2026-2029, en un context de risc elevat per calor extrema i possibles pluges torrencials.

Rècord històric de passatgers a l’aeroport de Castelló i nova ruta amb Eivissa en 2027

L’aeroport de Castelló ha batut el seu rècord mensual amb 52.337 passatgers en agost i preveu reforçar en 2027 la connexió amb Balears amb més vols a Palma i una nova ruta directa amb Eivissa.

Pilar Bernabé presenta el seu projecte per a ser alcaldessa dels 87 barris de València en 2027

Pilar Bernabé ha registrat la seua candidatura a les primàries del PSPV per a encapçalar la llista a l’alcaldia de València en 2027, amb un projecte centrat en habitatge, renaturalització i atenció als 87 barris de la ciutat.

Pilar Bernabé es presenta a València com el seu projecte vital i promet posar la ciutat al centre

Pilar Bernabé ha registrat la seua candidatura a les primàries del PSPV per a l’alcaldia de València en 2027 i ha promés centrar totes les seues polítiques en la ciutat, amb mesures sobre vivenda, turisme i renaturalització urbana.

El Torrent arranca fort i es col·loca líder del grup VI de Tercera

El Torrent s'ha situat com a primer líder del grup VI de Tercera Federació després de golejar l'Español de San Vicente en una jornada inaugural amb remuntades i finals ajustats.

Vuit dels onze fitxatges del Levante ja s’han estrenat en LALIGA

El Levante ha fet jugar huit dels onze reforços incorporats este estiu en el seu retorn a Primera, després dels debuts de Yanis Musuayi i Dani Requena en l’empat sense gols davant el Málaga.

El Vila-real busca a Dortmund el primer triomf en un debut de Champions

El Vila-real visita el Borussia Dortmund amb l’objectiu d’aconseguir per fi una victòria en el seu partit inaugural de la Lliga de Campions, un repte que se li ha resistit en les cinc participacions anteriors.

Més d’1,7 milions de persones passen pel Roig Arena en el seu primer any a València

El Roig Arena de València ha tancat el seu primer any amb més d’1,7 milions d’assistents en 310 esdeveniments, entre partits del Valencia Basket, grans concerts, espectacles i actes corporatius, i s’ha situat en els principals rànquings internacionals de recintes.