Una jove se suïcida després de patir ciberassetjament: va denunciar els fets dos vegades

La Guàrdia Civil i el jutjat d’instrucció de la Carolina, a Jaén, investiguen els fets que van portar a una jove de 20 anys a llevar-se la vida, el passat 28 de desembre, en el municipi de Jaén de Navas de San Juan. Tot apunta al fet que la jove patia ciberassetjament. Un fet que va arribar a denunciar fins a dos ocasions i en el qual ara se centra la investigació.

Segons fonts de la Guàrdia Civil, la jove va arribar a interposar un total de dos denúncies. La primera vegada que va reclamar davant els Cossos de Seguretat va ser a l’agost. Va denunciar que algú li havia suplantat la seua identitat en la xarxa social Instagram. La segona, una ampliació de la primera, la va interposar per una sèrie de cartells que es van col·locar al carrer.

La jove es va llevar la vida una setmana després d’acudir al jutjat

 

Així mateix, segons fonts pròximes al cas, el 21 de desembre des del jutjat es va citar a les parts, inclosa una persona sospitosa de ser l’autora de la suplantació d’identitat, i la família va eixir a mesura que per com anaven les investigacions. No obstant això, dies després, el 28 de desembre, la jove es va llevar la vida.

L’Ajuntament de Navas de San Juan (Jaén) ha convocat per a divendres que ve, 7 de gener, a les 17.30 hores, una concentració en suport a la família de la jove, segons ha explicat a EFE el president del Consell Consultiu de la Fundació Internacional de Drets Humans, que es troba acompanyant a la família, Luis Francisco Sánchez, qui ha manifestat el seu màxim respecte cap a la Justícia i la Forces i Cossos de Seguretat de l’Estat, però lamenta que, segons ells, no s’actuara amb més celeritat.

 

024, el número d’atenció telefònica contra el suïcidi

 

El Govern ha sol·licitat el número 024 perquè siga el número d’atenció telefònica contra el suïcidi. La mesura està publicada en el Boletín Oficial del Estado com a part del Pla d’Acció 2021-2024 de Salut Mental del Ministeri de Sanitat. No obstant això encara no està operatiu.

L’objectiu d’aquesta línia d’ajuda és, segons el que ha publicat el BOE, proporcionar atenció telefònica a totes les persones amb pensaments, ideacions o risc de conducta suïcida. El 024 serà d’abast nacional, anònim, gratuït i confidencial.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Mor un vianant atropellat de matinada en l’A-7 al seu pas per Orihuela

Un vianant ha mort de matinada després de ser atropellat per un vehicle en l'A-7, a l'altura del quilòmetre 545 en el terme municipal d'Orihuela.

Temps inestable i ruixats en la Comunitat Valenciana en el primer gran pont de maig

La Comunitat Valenciana afronta el primer cap de setmana llarg de maig amb inestabilitat, ruixats, possibles tempestes, pols en suspensió i temperatures sense grans canvis.

La Comunitat Valenciana lidera la pujada del preu de la vivenda al costat de Cantàbria amb un 17,4% al febrer

El preu de la vivenda en la Comunitat Valenciana va repuntar un 17,4% al febrer, el segon major augment autonòmic, en un context de caiguda de compravendes i encariment general del metre quadrat a Espanya.

CaixaBank eleva el seu benefici trimestral a 1.572 milions, un 7% més per l’estirada comercial

CaixaBank tanca el primer trimestre amb un benefici net de 1.572 milions, un 7% més, impulsat per la major activitat comercial i els ingressos per servicis en un entorn d'incertesa geopolítica.

Hui és el millor dia per a triar on veure l’eclipsi total de Sol del 12 d’agost

Esta vesprada el Sol estarà quasi en la mateixa posició que durant l'eclipsi total del 12 d'agost, una oportunitat clau per a comprovar si el lloc triat oferix una visió buidada.

Els sindicats convoquen una vaga indefinida de docents en la Comunitat Valenciana des de l’11 de maig

Els sindicats d'ensenyança STEPV, CCOO i UGT convoquen una vaga indefinida del professorat valencià a partir de l'11 de maig, recolzada per una àmplia majoria de docents després d'una consulta interna.

Els sindicats docents convoquen una vaga indefinida en la Comunitat Valenciana des de l’11 de maig

Els sindicats STEPV, CCOO i UGT convoquen una vaga indefinida de docents en la Comunitat Valenciana a partir de l'11 de maig, recolzada per una àmplia majoria del professorat.

Morant exigix al Consell que explique què farà amb els fons no usats per a la reconstrucció

Diana Morant reclama al Consell que aclarisca el destí de més de 1.500 milions d'euros no utilitzats en la reconstrucció i anuncia una nova etapa política des del PSPV-PSOE.