Una jove se suïcida després de patir ciberassetjament: va denunciar els fets dos vegades

La Guàrdia Civil i el jutjat d’instrucció de la Carolina, a Jaén, investiguen els fets que van portar a una jove de 20 anys a llevar-se la vida, el passat 28 de desembre, en el municipi de Jaén de Navas de San Juan. Tot apunta al fet que la jove patia ciberassetjament. Un fet que va arribar a denunciar fins a dos ocasions i en el qual ara se centra la investigació.

Segons fonts de la Guàrdia Civil, la jove va arribar a interposar un total de dos denúncies. La primera vegada que va reclamar davant els Cossos de Seguretat va ser a l’agost. Va denunciar que algú li havia suplantat la seua identitat en la xarxa social Instagram. La segona, una ampliació de la primera, la va interposar per una sèrie de cartells que es van col·locar al carrer.

La jove es va llevar la vida una setmana després d’acudir al jutjat

 

Així mateix, segons fonts pròximes al cas, el 21 de desembre des del jutjat es va citar a les parts, inclosa una persona sospitosa de ser l’autora de la suplantació d’identitat, i la família va eixir a mesura que per com anaven les investigacions. No obstant això, dies després, el 28 de desembre, la jove es va llevar la vida.

L’Ajuntament de Navas de San Juan (Jaén) ha convocat per a divendres que ve, 7 de gener, a les 17.30 hores, una concentració en suport a la família de la jove, segons ha explicat a EFE el president del Consell Consultiu de la Fundació Internacional de Drets Humans, que es troba acompanyant a la família, Luis Francisco Sánchez, qui ha manifestat el seu màxim respecte cap a la Justícia i la Forces i Cossos de Seguretat de l’Estat, però lamenta que, segons ells, no s’actuara amb més celeritat.

 

024, el número d’atenció telefònica contra el suïcidi

 

El Govern ha sol·licitat el número 024 perquè siga el número d’atenció telefònica contra el suïcidi. La mesura està publicada en el Boletín Oficial del Estado com a part del Pla d’Acció 2021-2024 de Salut Mental del Ministeri de Sanitat. No obstant això encara no està operatiu.

L’objectiu d’aquesta línia d’ajuda és, segons el que ha publicat el BOE, proporcionar atenció telefònica a totes les persones amb pensaments, ideacions o risc de conducta suïcida. El 024 serà d’abast nacional, anònim, gratuït i confidencial.

Últimes notícies

Pérez Llorca carrega contra el Govern central per finançar trasvasaments a Marroc i negar-los a la Comunitat

Juanfran Pérez Llorca denuncia que el Govern d’Espanya bloqueja trasvasaments a la Comunitat Valenciana per motius mediambientals mentres finança projectes similars a Marroc, al qual qualifica de gran competidor agrícola.

Pérez Llorca dona per feta la suspensió de militància de Bellver en el PP després de l’Azud

Pérez Llorca ha demanat al PP que aplique els estatuts amb Jorge Bellver, investigat en el cas Azud, i considera lògic suspendre’l de militància mentre continua al càrrec de director general de Transparència.

Les empreses podran agilitzar des d’esta setmana els expedients d’Energia a la Comunitat

Les Entitats Col·laboradores de Certificació podran intervindre des d’esta setmana en la tramitació d’expedients d’Energia. El nou sistema busca reduir burocràcia i accelerar els projectes elèctrics i renovables.

Pérez Llorca defensa la cancel·lació del Festival de Les Arts per incomplir les normes de soroll

El Festival de Les Arts s'ha cancel·lat este dissabte a València després de superar els decibels permesos. Pérez Llorca assegura que la Generalitat ha complit les resolucions judicials i les regles fixades.

Així et pot afectar la nova jornada de vaga en Metrovalencia i el TRAM d’Alacant

La vaga convocada pel sindicat SEMAF viu este dimarts una nova jornada de parades en Metrovalencia i TRAM d’Alacant, amb un 75 % de servicis mínims i sense incidències destacades.

El nou pla d’Educació arreplega propostes de tots els sindicats per a rebaixar la conflictivitat

La Conselleria d’Educació ha elaborat un nou document amb aportacions de tots els sindicats per a intentar rebaixar la conflictivitat en la cinquena setmana de vaga indefinida del professorat i confia a tancar acords en la reunió d’este dijous.

Pérez Llorca anima a mantindre el diàleg per a posar fi a la vaga del professorat

Juanfran Pérez Llorca destaca el diàleg en la Mesa d'Educació en plena vaga indefinida del professorat i anima totes les parts a mantindre la negociació per a transformar el sistema educatiu valencià.

Expulsen cinc anys d’Espanya un home per matar el gat de la seua parella a Torrevieja

Un jutjat d’Orihuela ha condemnat un home de 29 anys a cinc anys d’expulsió d’Espanya per matar al carrer el gat de la seua parella a Torrevieja. Els fets s’han considerat violència vicària i maltractament animal, i l’home serà traslladat a Colòmbia, el seu país d’origen.