31.7 C
València
Dimecres, 25 juny, 2025

Posposat fins a març el juí a un catequista que violà a dos menors en Castelló

 

La Secció Segona de l’Audiència Provincial de Castelló jutjarà en març a un catequista acusat d’abusar sexualment de dos menors d’edat i d’exhibicionisme. Per això, s’enfronta a una petició de díhuit anys i sis mesos de presó i una multa de 5.740 euros.

- Advertisement -Telegram València Diari

 

La celebració del juí estava prevista per a este dijous encara que s’ha suspés a causa de l’absència justificada d’un dels testimonis, segons ha informat el Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana. Per este motiu ha sigut assenyalat de nou per a les deu del matí del 9 de març de 2020.

 

Violà a dos adolescents en un pis, propietat de l’església

La Fiscalia afirma, en l’escrit d’acusació provisional, que el catequista col·laborava amb una parròquia del partit judicial de Vila-real, tot i que no s’ha revelat la localitat concreta, segons informa ‘Levante-EMV’. «Disposava de les claus d’un pis propietat d’esta església i, per tant, del Bisbat, a on es guardaven objectes religiosos», a on portava a dos adolescents per a, presumptament, violar-los, segons afirma el Ministeri Públic. A un d’ells, durant tres mesos —maig, juny i setembre de 2014—.

 

El fiscal afegix que el processat conegué, l’any 2014, a un xic de 15 anys «de personalitat submisa-inhibida, dependent i vergonyós, amb una maduresa psicològica poc desenvolupada». La Fiscalia també insistix en què  l’adolescent es va deixar «impressionar pel caràcter manipulador del docent» i que el catequista li enviava missatges sexuals amb imàtgens de les seues parts íntimes a través de WhatsApp i li demanava al menor que fera el mateix.

 

El catequista també es va citar en setembre de l’any següent amb un altre adolescent, este de 14 anys, i abusà d’ell en el portal del mateix pis a on violà a l’altre menor durant tres mesos. 

 

També pots llegir…

 

Últimes notícies

PP i Vox aproven el Pla Econòmic Financer a Alacant malgrat crítiques de l’oposició

El PP i Vox han aprovat el Pla Econòmic Financer a Alacant, que contempla mantindre inversions, baixar l'IBI i garantir projectes clau, mentres l'oposició denuncia una cessió a la ultradreta.

L’alcalde d’Alacant exigix a BBVA que l’OPA preserve ocupació i servicis en el Banc Sabadell

Luis Barcala, alcalde d'Alacant, subratlla que la línia roja en l'OPA de BBVA a Banc Sabadell és salvaguardar les condicions laborals i servicis a clients, en un context de preocupació pel futur de la plantilla i la ciutat.

Incrementen a 52 els processaments per corrupció en el primer trimestre, set en la Comunitat Valenciana

En el primer trimestre de 2025, els jutges a Espanya van processar a 52 persones per corrupció, set d'elles en la Comunitat Valenciana, segons el CGPJ.

Maltractaments previs en el cas de l’assassinat d’una mare i el seu fill a Algemesí

La família d'Alejandra Villegas i el seu fill Samuel, assassinats presumptament per la parella d'ella a Algemesí, revela antecedents de violència no denunciats per por.

L’octava manifestació a València exigix la dimissió de Mazón per la falta de reconstrucció després de la DANA

Huit mesos després de la DANA del 29 d'octubre que va causar 228 morts i greus danys, l'octava manifestació a València denuncia demores en la reconstrucció d'escoles i servicis essencials sota la gestió de Carlos Mazón.

Cinc dones i un menor assassinats en crims masclistes al juny, un dels mesos més mortals de l’any

Cinc dones i un xiquet de 3 anys han sigut assassinats en crims masclistes durant juny, un mes crític per a la violència de gènere a Espanya que concentra nombroses víctimes mortals, al costat de juliol i agost.

La família de la dona i el seu fill assassinats a Algemesí denuncia maltractaments previs

Familiars d'Alejandra Villegas, assassinada al costat del seu fill Samuel a Algemesí, denuncien maltractaments previs no denunciats per por.

Tragèdia a Algemesí: Home mata a la seua dona i al seu fill de 3 anys i és detingut per violència masclista

Un home de 34 anys ha sigut detingut després de matar presumptament a la seua dona i al seu fill de tres anys a Algemesí, València, en un nou cas de violència masclista.