12.2 C
València
Dissabte, 17 gener, 2026

Posposat fins a març el juí a un catequista que violà a dos menors en Castelló

 

La Secció Segona de l’Audiència Provincial de Castelló jutjarà en març a un catequista acusat d’abusar sexualment de dos menors d’edat i d’exhibicionisme. Per això, s’enfronta a una petició de díhuit anys i sis mesos de presó i una multa de 5.740 euros.

 

La celebració del juí estava prevista per a este dijous encara que s’ha suspés a causa de l’absència justificada d’un dels testimonis, segons ha informat el Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana. Per este motiu ha sigut assenyalat de nou per a les deu del matí del 9 de març de 2020.

 

Violà a dos adolescents en un pis, propietat de l’església

La Fiscalia afirma, en l’escrit d’acusació provisional, que el catequista col·laborava amb una parròquia del partit judicial de Vila-real, tot i que no s’ha revelat la localitat concreta, segons informa ‘Levante-EMV’. «Disposava de les claus d’un pis propietat d’esta església i, per tant, del Bisbat, a on es guardaven objectes religiosos», a on portava a dos adolescents per a, presumptament, violar-los, segons afirma el Ministeri Públic. A un d’ells, durant tres mesos —maig, juny i setembre de 2014—.

 

El fiscal afegix que el processat conegué, l’any 2014, a un xic de 15 anys «de personalitat submisa-inhibida, dependent i vergonyós, amb una maduresa psicològica poc desenvolupada». La Fiscalia també insistix en què  l’adolescent es va deixar «impressionar pel caràcter manipulador del docent» i que el catequista li enviava missatges sexuals amb imàtgens de les seues parts íntimes a través de WhatsApp i li demanava al menor que fera el mateix.

 

El catequista també es va citar en setembre de l’any següent amb un altre adolescent, este de 14 anys, i abusà d’ell en el portal del mateix pis a on violà a l’altre menor durant tres mesos. 

 

També pots llegir…

 

Últimes notícies

València atorgarà la Medalla d’Or a la Real Germanor de Sant Antoni Abad

L'Ajuntament concedirà la seua màxima distinció a la Real Germanor de Sant Antoni Abad. El lliurament serà el 9 d'Octubre, després de rebre el títol de 'Real' i a les portes del seu 75 aniversari.

Mor un jove de 19 anys en ennuegar-se amb un grilló de mandarina a Alacant

Un jove de 19 anys ha mort a la Platja de Sant Joan després d'ennuegar-se amb un grilló de mandarina mentres estava amb amics. Els equips d'emergència no han aconseguit reanimar-ho i s'ha ordenat l'autòpsia.

Corberán crida a rebel·lar-se en Lliga davant el Getafe

El tècnic del València apel·la a caràcter i determinació per a competir en el Coliseum després de menys de 72 hores de descans. Assenyala pilota parada, transicions i defensa com a claus.

Final per la supervivència: Getafe i València es juguen aire en el Coliseum

Getafe i València disputen un dol directe per la permanència. Els azulones arriben en mala ratxa i amb tres reforços, mentres els che busquen el seu primer triomf fora.

Alliberat un octogenari explotat per una xarxa de Bizkaia per a estafes per internet

La Guàrdia Civil ha alliberat un home de més de 80 anys utilitzat per una xarxa assentada en Bizkaia per a estafes en línia. Hi ha 19 detinguts, 121 víctimes identificades i 57 comptes bloquejats.

Montero critica als barons del PP per parlar sense propostes sobre finançament autonòmic

La vicepresidenta primera ha retret al PP que convoque un cim per a debatre sense plantejar alternatives i ha defés una proposta de 21.000 milions.

La família del naufragi a Indonèsia s’acomiada entre dolor i pau i demana justícia

L'única supervivent adulta del naufragi a Indonèsia ha agraït el suport en el funeral a València i ha reclamat una justícia sense odi ni rancor. La família demana a la societat que no s'oblide i recorda que seguix desaparegut un xiquet.

El PSPV impulsa mocions en tots els ajuntaments per a recolzar el nou model de finançament

El PSPV-PSOE presentarà mocions en tots els ajuntaments de la Comunitat Valenciana per a recolzar el nou sistema de finançament autonòmic. La proposta preveu 21.000 milions extra i 3.669 per a la Comunitat en 2027, amb impacte directe en servicis públics