El jurat declara culpable a Bernardo Montoya de l’assassinat i l’agressió sexual de Laura Luelmo

El jurat popular ha declarat este divendres per unanimitat culpable de tots els càrrecs dels quals se l’acusava -assassinat, agressió sexual i detenció il·legal- a Bernardo Montoya l’home acusat d’agredir sexualment i assassinar el mes de desembre de 2018 a Laura Luelmo, la professora zamorana de 26 anys, en la localitat del Campillo (Huelva).

El tribunal, que es va retirar a deliberar este divendres al voltant de les 12.30 hores després que el magistrat Florentí G. Ruiz Yamuza li fes lliurament del veredicte, assenyala a Montoya com a responsable de retenció il·legal, agressió sexual i assassinat. La pena per estos delictes és 20 anys per la primera acusació, 12 pel segon delicte i la màxima condemna per posar fi a la vida de la jove: presó permanent revisable.

Els membres del jurat

Els membres del jurat -sis homes i cinc dones, dos d’ells suplents- han iniciat la deliberació poc després de les 12.30 hores, després de rebre del magistrat-president del judici, Florentí G. Ruiz Yamuza, l’objecte del veredicte compost per 19 preguntes.

Després de conéixer el veredicte el jutge haurà de dictar sentència d’acord amb el manifestat per les parts i en el sentit en què s’ha pronunciat el jurat.

El jurat, a més, ha determinat que sí que va haver-hi agressió sexual. Hi havia restes d’ADN sobre la noia encara que no es va trobar semen, segons van confirmar els mèdics forenses. Això justifica la pena de presó permanent revisable que demanaven per a ell tant l’acusació particular, exercida per la família, com la popular, que representava a la conselleria d’Igualtat de la Junta d’Andalusia.

La condemna, elevada per la Fiscalia, recollia també dos agreujants, de gènere, per l’agressió sexual; i de reincidència, pel cas d’assassinat, alguna cosa que Rivera ha qualificat de “excessiu”. Recordem que Montoya va posar fi a la vida d’una anciana en Cortegana, també a Huelva, en els anys 90 quan va anar a robar-li.

Montoya demana perdó a la família Luelmo

Montoya, que a la seua arribada a l’Audiència Provincial de Huelva deia que sentia “odi“, afrontava el dia amb “enteresa i confiat en el sistema de recursos”, ja que donava per sabut que el dictamen no li seria favorable. Encara li queda una opció. Acudir al TSJA.

Segons ha comentat el seu advocat, el ja condemnat, fent ús de la seua paraula en la sessió d’ahir i en el dia d’avui, s’ha dirigit a la família de la víctima per a demanar-li perdó. “Lamenta tot l’ocorregut“, deia el seu advocat, però “sense perjudici de donar la seua versió”, una cosa “perfectament conciliable” en estar “involucrat” en el cas. Va ser ahir quan el mateix Montoya reconeixia haver “traslladat el cos” de noia, encara que insisteix que ni va violar ni va matar a la jove. “Motius per a demanar perdó té“, ha asseverat Rivera.

D’altra banda, la defensa ha reconegut que Bernardo no pateix d’algun trastorn de dissociació, és una persona “intel·ligent” i regeix com “un rellotge suís”. És a dir, sabia en tot moment el que feia i, així i tot, li va causar la mort a la docent.

De l’autòpsia al cadàver de Laura se sap que va rebre bastants cops, més de 50, els més greus al cap. També presentava lesions internes compatibles amb l’agressió. Referent a això, l’advocat de Montoya, el tercer que intenta defensar-li dels càrrecs als quals s’ha enfrontat, comentava que “no necessàriament” havien de ser “de procedència humana i de manera forçada”. Però este argument també ha caigut davant el jurat, que considera que sí que va haver-hi agressió.

El magistrat dictarà la sentència

Ha estat el magistrat que presideix la sala on es jutjava el crim de Laura qui, al caient de les 12.00 hores, lliurava al jurat popular l’objecte del veredicte. El qüestionari ha estat elaborat per Florentí G. Ruiz Yamuza i estava compost per 18 preguntes sobre les quals els membres del tribunal han hagut de debatre: quines són les circumstàncies que envolten el crim, quins són els delictes que se li imputen a Montoya i si hi ha agreujants o atenuants. L’objecte del veredicte també inclou els relats dels fets argumentats per Fiscalia, acusació particular i defensa.

Una vegada el jurat ha pres una determinació sobre el cas, l’ha comunicat al magistrat: culpable de tots els càrrecs. Ara, és Ruiz Yamuza qui ha de dictar sentència en el sentit en el qual s’ha pronunciat el jurat.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Badio i Moore lideren al València Basket davant el Zalgiris (91-87)

El València Basket va derrotar 91-87 al Zalgiris amb una defensa clau de Badio i les penetracions de Moore. Va aconseguir la seua 20a victòria en Eurolliga i es consolida segon.

91-87: Badio i Moore tiren del València Basket per a deixar arrere al Zalgiris

València Basket es va imposar 91-87 a Zalgiris Kaunas amb una defensa clau de Papi Badio i les penetracions de Omari Moore. És la 20a victòria i reforça el segon lloc.

Pérez Llorca enaltix el talent del sector audiovisual valencià després dels Goya

Pérez Llorca ha enaltit la creativitat, el treball i el talent dels professionals valencians premiats en els Goya, destacant la maduresa del sector. El Consell reforça el seu suport amb ajudes, el pol de Ciutat de la Llum i un pla estratègic.

La Generalitat perfila un Pla 2030 d’investigació per a atraure talent i inversions

El Consell impulsa un marc estable i avaluable fins a 2030 per a coordinar l'I+D+i, reactivar infraestructures i simplificar tràmits amb focus en talent i inversió

Pérez Llorca afirma que un jutjat de Ceuta avala el rebuig del Consell al repartiment de menors no acompanyats

Pérez Llorca ha anunciat en Les Corts que el Jutjat contenciós administratiu núm. 1 de Ceuta recolza el recurs del Consell contra el decret estatal de repartiment de menors migrants no acompanyats. El president ha presentat la resolució com un primer aval judicial a la seua postura i ha exigit al Govern aclarir els criteris d'assignació.

Nogueras, de Llançadora: l’emprenedor espanyol és més madur i exigix més oportunitats

Marta Nogueras assegura que l'ecosistema exigix rapidesa i més portes a la venda, inversió i talent. Llançadora ha guiat 1.800 projectes en 13 anys i fixa la IA com a repte.

Rodríguez ha insistit que el Govern vetlarà per a evitar desnonaments a famílies vulnerables

La ministra de Vivenda ha reiterat que l'Executiu continuarà treballant perquè no es produïsquen desnonaments de llars vulnerables i usarà els instruments públics disponibles. Ho ha dit després de la caiguda en el Congrés del decret del 'escut social'.

Aemet activa l’avís groc en la Comunitat Valenciana per pluges intenses i onatge a Alacant

Aemet activa l'avís groc este divendres en la Comunitat Valenciana per pluges de 20 l/m² en una hora, amb tempestes ocasionals. A Alacant se suma alerta costanera per vent del sud-oest i ones de 3 metres.