El jurat declara culpable a Bernardo Montoya de l’assassinat i l’agressió sexual de Laura Luelmo

El jurat popular ha declarat este divendres per unanimitat culpable de tots els càrrecs dels quals se l’acusava -assassinat, agressió sexual i detenció il·legal- a Bernardo Montoya l’home acusat d’agredir sexualment i assassinar el mes de desembre de 2018 a Laura Luelmo, la professora zamorana de 26 anys, en la localitat del Campillo (Huelva).

El tribunal, que es va retirar a deliberar este divendres al voltant de les 12.30 hores després que el magistrat Florentí G. Ruiz Yamuza li fes lliurament del veredicte, assenyala a Montoya com a responsable de retenció il·legal, agressió sexual i assassinat. La pena per estos delictes és 20 anys per la primera acusació, 12 pel segon delicte i la màxima condemna per posar fi a la vida de la jove: presó permanent revisable.

Els membres del jurat

Els membres del jurat -sis homes i cinc dones, dos d’ells suplents- han iniciat la deliberació poc després de les 12.30 hores, després de rebre del magistrat-president del judici, Florentí G. Ruiz Yamuza, l’objecte del veredicte compost per 19 preguntes.

Després de conéixer el veredicte el jutge haurà de dictar sentència d’acord amb el manifestat per les parts i en el sentit en què s’ha pronunciat el jurat.

El jurat, a més, ha determinat que sí que va haver-hi agressió sexual. Hi havia restes d’ADN sobre la noia encara que no es va trobar semen, segons van confirmar els mèdics forenses. Això justifica la pena de presó permanent revisable que demanaven per a ell tant l’acusació particular, exercida per la família, com la popular, que representava a la conselleria d’Igualtat de la Junta d’Andalusia.

La condemna, elevada per la Fiscalia, recollia també dos agreujants, de gènere, per l’agressió sexual; i de reincidència, pel cas d’assassinat, alguna cosa que Rivera ha qualificat de “excessiu”. Recordem que Montoya va posar fi a la vida d’una anciana en Cortegana, també a Huelva, en els anys 90 quan va anar a robar-li.

Montoya demana perdó a la família Luelmo

Montoya, que a la seua arribada a l’Audiència Provincial de Huelva deia que sentia “odi“, afrontava el dia amb “enteresa i confiat en el sistema de recursos”, ja que donava per sabut que el dictamen no li seria favorable. Encara li queda una opció. Acudir al TSJA.

Segons ha comentat el seu advocat, el ja condemnat, fent ús de la seua paraula en la sessió d’ahir i en el dia d’avui, s’ha dirigit a la família de la víctima per a demanar-li perdó. “Lamenta tot l’ocorregut“, deia el seu advocat, però “sense perjudici de donar la seua versió”, una cosa “perfectament conciliable” en estar “involucrat” en el cas. Va ser ahir quan el mateix Montoya reconeixia haver “traslladat el cos” de noia, encara que insisteix que ni va violar ni va matar a la jove. “Motius per a demanar perdó té“, ha asseverat Rivera.

D’altra banda, la defensa ha reconegut que Bernardo no pateix d’algun trastorn de dissociació, és una persona “intel·ligent” i regeix com “un rellotge suís”. És a dir, sabia en tot moment el que feia i, així i tot, li va causar la mort a la docent.

De l’autòpsia al cadàver de Laura se sap que va rebre bastants cops, més de 50, els més greus al cap. També presentava lesions internes compatibles amb l’agressió. Referent a això, l’advocat de Montoya, el tercer que intenta defensar-li dels càrrecs als quals s’ha enfrontat, comentava que “no necessàriament” havien de ser “de procedència humana i de manera forçada”. Però este argument també ha caigut davant el jurat, que considera que sí que va haver-hi agressió.

El magistrat dictarà la sentència

Ha estat el magistrat que presideix la sala on es jutjava el crim de Laura qui, al caient de les 12.00 hores, lliurava al jurat popular l’objecte del veredicte. El qüestionari ha estat elaborat per Florentí G. Ruiz Yamuza i estava compost per 18 preguntes sobre les quals els membres del tribunal han hagut de debatre: quines són les circumstàncies que envolten el crim, quins són els delictes que se li imputen a Montoya i si hi ha agreujants o atenuants. L’objecte del veredicte també inclou els relats dels fets argumentats per Fiscalia, acusació particular i defensa.

Una vegada el jurat ha pres una determinació sobre el cas, l’ha comunicat al magistrat: culpable de tots els càrrecs. Ara, és Ruiz Yamuza qui ha de dictar sentència en el sentit en el qual s’ha pronunciat el jurat.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La Generalitat mobilitza 421 milions per a ajudar famílies i empreses davant la crisi per la guerra de l’Iran

El Consell pacta amb sindicats i patronal 27 mesures que inclouen ajudes a hipoteques, lloguer, transport, autònoms i finançament bonificat

Juan Roig confia en medalles del Projecte FER a Los Angeles 2028

Juan Roig destaca la cultura de l'esforç del Projecte FER i expressa la seua confiança que diversos dels esportistes becats aconseguisquen medalla en els Jocs Olímpics de Los Angeles 2028.

Projecte FER 2026 presenta el seu programa de beques amb 140 esportistes sota el lema Basat en somni reals

El Projecte FER 2026 llança la seua catorzena edició amb 140 esportistes becats i l'objectiu a mitjà termini dels Jocs Olímpics de Los Angeles 2028, reforçant a més l'impacte de la marató i mitja marató com a eixos de mecenatge esportiu.

CCOO reclama a la Generalitat aplicar enguany la jornada de 35 hores al personal públic

CCOO PV reclama a la Generalitat Valenciana que pose en marxa este mateix any la jornada de 35 hores setmanals per a tot el seu personal públic, tal com arreplega l'acord de legislatura de 2024.

El València Basket busca apurar les seues opcions de ser segon davant un IDK obligat a guanyar

El València Basket visita a un IDK Euskotren que es juga continuar viu en la lluita pel play off, mentres les valencianes apuren les seues opcions d'arrabassar la segona plaça al Spar Girona.

Cambra València anticipa una desacceleració econòmica per l’impacte de la guerra a l’Iran

Cambra València preveu que l'economia de la Comunitat cresca entre un 2 i un 2,5% enguany, per davall del 3% estimat inicialment, a causa de l'encariment energètic i a la incertesa generada per la guerra a l'Iran.

Pérez Llorca nega cap retall al jutjat de la dana i el PSPV l’acusa d’afeblir la investigació

El president defensa que Catarroja manté tots els mitjans sol·licitats, mentre Diana Morant reclama restituir de manera immediata els recursos del jutjat

Mazón recorre el veto a personar-se en la causa de la DANA per la seriosa indefensió que denúncia

La defensa de Carlos Mazón ha recorregut davant l'Audiència Provincial de València la decisió de la jutgessa de Catarroja que li impedix personar-se en la causa per la DANA, en considerar que li provoca una seriosa indefensió processal.