16.7 C
València
Dissabte, 20 desembre, 2025

El jurat declara culpable a Bernardo Montoya de l’assassinat i l’agressió sexual de Laura Luelmo

El jurat popular ha declarat este divendres per unanimitat culpable de tots els càrrecs dels quals se l’acusava -assassinat, agressió sexual i detenció il·legal- a Bernardo Montoya l’home acusat d’agredir sexualment i assassinar el mes de desembre de 2018 a Laura Luelmo, la professora zamorana de 26 anys, en la localitat del Campillo (Huelva).

El tribunal, que es va retirar a deliberar este divendres al voltant de les 12.30 hores després que el magistrat Florentí G. Ruiz Yamuza li fes lliurament del veredicte, assenyala a Montoya com a responsable de retenció il·legal, agressió sexual i assassinat. La pena per estos delictes és 20 anys per la primera acusació, 12 pel segon delicte i la màxima condemna per posar fi a la vida de la jove: presó permanent revisable.

Els membres del jurat

Els membres del jurat -sis homes i cinc dones, dos d’ells suplents- han iniciat la deliberació poc després de les 12.30 hores, després de rebre del magistrat-president del judici, Florentí G. Ruiz Yamuza, l’objecte del veredicte compost per 19 preguntes.

Després de conéixer el veredicte el jutge haurà de dictar sentència d’acord amb el manifestat per les parts i en el sentit en què s’ha pronunciat el jurat.

El jurat, a més, ha determinat que sí que va haver-hi agressió sexual. Hi havia restes d’ADN sobre la noia encara que no es va trobar semen, segons van confirmar els mèdics forenses. Això justifica la pena de presó permanent revisable que demanaven per a ell tant l’acusació particular, exercida per la família, com la popular, que representava a la conselleria d’Igualtat de la Junta d’Andalusia.

La condemna, elevada per la Fiscalia, recollia també dos agreujants, de gènere, per l’agressió sexual; i de reincidència, pel cas d’assassinat, alguna cosa que Rivera ha qualificat de “excessiu”. Recordem que Montoya va posar fi a la vida d’una anciana en Cortegana, també a Huelva, en els anys 90 quan va anar a robar-li.

Montoya demana perdó a la família Luelmo

Montoya, que a la seua arribada a l’Audiència Provincial de Huelva deia que sentia “odi“, afrontava el dia amb “enteresa i confiat en el sistema de recursos”, ja que donava per sabut que el dictamen no li seria favorable. Encara li queda una opció. Acudir al TSJA.

Segons ha comentat el seu advocat, el ja condemnat, fent ús de la seua paraula en la sessió d’ahir i en el dia d’avui, s’ha dirigit a la família de la víctima per a demanar-li perdó. “Lamenta tot l’ocorregut“, deia el seu advocat, però “sense perjudici de donar la seua versió”, una cosa “perfectament conciliable” en estar “involucrat” en el cas. Va ser ahir quan el mateix Montoya reconeixia haver “traslladat el cos” de noia, encara que insisteix que ni va violar ni va matar a la jove. “Motius per a demanar perdó té“, ha asseverat Rivera.

D’altra banda, la defensa ha reconegut que Bernardo no pateix d’algun trastorn de dissociació, és una persona “intel·ligent” i regeix com “un rellotge suís”. És a dir, sabia en tot moment el que feia i, així i tot, li va causar la mort a la docent.

De l’autòpsia al cadàver de Laura se sap que va rebre bastants cops, més de 50, els més greus al cap. També presentava lesions internes compatibles amb l’agressió. Referent a això, l’advocat de Montoya, el tercer que intenta defensar-li dels càrrecs als quals s’ha enfrontat, comentava que “no necessàriament” havien de ser “de procedència humana i de manera forçada”. Però este argument també ha caigut davant el jurat, que considera que sí que va haver-hi agressió.

El magistrat dictarà la sentència

Ha estat el magistrat que presideix la sala on es jutjava el crim de Laura qui, al caient de les 12.00 hores, lliurava al jurat popular l’objecte del veredicte. El qüestionari ha estat elaborat per Florentí G. Ruiz Yamuza i estava compost per 18 preguntes sobre les quals els membres del tribunal han hagut de debatre: quines són les circumstàncies que envolten el crim, quins són els delictes que se li imputen a Montoya i si hi ha agreujants o atenuants. L’objecte del veredicte també inclou els relats dels fets argumentats per Fiscalia, acusació particular i defensa.

Una vegada el jurat ha pres una determinació sobre el cas, l’ha comunicat al magistrat: culpable de tots els càrrecs. Ara, és Ruiz Yamuza qui ha de dictar sentència en el sentit en el qual s’ha pronunciat el jurat.

Últimes notícies

L’Elx busca tancar l’any invicte a casa davant un Raig eufòric a Europa

Elx, invicte com a local, aspira a acomiadar un any d'ascens amb un triomf davant un Raig eufòric per Europa però bloquejat en Lliga. Les baixes obliguen a ajustos.

Vila-real i Barcelona, dol en el cim en La Ceràmica

Vila-real rep al Barcelona en La Ceràmica en ple pols per LaLiga: líder contra un equip en ratxa i invicte a casa. Les baixes i els onces marquen el xoc.

Marcelino busca la seua primera victòria davant el Barcelona com a local en Lliga al nové intent

El tècnic del Vila-real afronta un altre dol en La Ceràmica amb el repte d'aconseguir el seu primer triomf de lliga a casa davant el Barça. El seu historial com a local reunix empats i derrotes, amb l'última cita saldada 1-5.

Pepelu demana desconnectar en l’aturada per a tornar més fortes: serà un camí llarg

Pepelu va reivindicar l'aturada de Nadal per a reinicialitzar i tornar donant la seua millor versió. Va lamentar que al València se li escapen punts per detalls, sobretot a pilota parada.

Pogacar bat el seu propi rècord al Coll de Rates en un entrenament a Alacant

Tadej Pogacar va batre el seu propi registre al Coll de Rates amb 11.57 durant un entrenament amb el UAE Team Emirates. Va millorar en 24 segons la seua marca de 2024 en els 6,5 km al 5,5%.

Corberán tanca l’any amb quatre punts més que en el relleu a Baralla

L'equip suma 16 punts i és setzé, quatre més que en el mateix tram del curs passat. La millora és lleugera i l'objectiu continua sent la permanència.

Ivace+i finança un procés per a obtindre ingredients naturals d’algues per a cosmètica

Ivace+i finança Biored, un projecte que desenrotlla una biorrefinería en cascada per a convertir algues en ingredients bioactivos per a cosmètica, nutracéutica i agricultura. La iniciativa integra cultiu, extracció sostenible i validació industrial amb suport de fons FEDER.

AVVAC xifra en quasi 7 milions les pèrdues no reconegudes per la DANA en l’art valencià

Un peritatge de AVVAC xifra en més de 6,9 milions l'impacte de la DANA del 29 d'octubre de 2024 en el sector de les arts visuals valencianes i denúncia que gran part dels danys seguixen sense ser compensats.