15.6 C
València
Dimarts, 13 gener, 2026

El jutjat dicta presó sense fiança per al detingut pel crim masclista de Planes i obri causa per assassinat

 

La titular del Jutjat de Primera Instància i Instrucció 1 d’Alcoi ha decretat este dijous l’ingrés a la presó provisional, comunicada i sense fiança per a l’home detingut dilluns passat com a presumpte autor de la mort violenta de la seua companya sentimental en la localitat alacantina de Planes. Segons ha informat el Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCV), el sospitós ha quedat investigat en una causa oberta per un delicte d’assassinat.

 

La magistrada ha acordat també com a mesura cautelar la prohibició que l’investigat puga acostar-se o comunicar-se amb el fill menor d’edat que tenia amb la morta, un bebé la custòdia del qual ha estat concedida de forma provisional a la família materna. El jutjat no té constància de l’existència de denúncies prèvies de la víctima contra el presumpte assassí. Els fets es van produir dissabte passat al voltant de les sis del matí, quan l’home va alertar que havia trobat a la seua parella morta, després de despertar-se pels plors del bebé que compartien. Al principi, la causa es va investigar com un possible suïcidi, però finalment l’autòpsia va determinar que la dona presentava ferides incompatibles amb el suïcidi.

Detingut un jove de 21 anys a València per colpejar i escopir a la seua parella de 19

La Policia Local de València ha detingut a un jove de 21 anys per presumptament colpejar i escopir a la seua parella, una xica de 19, en l’Avinguda Ausiàs March. Els fets van tindre lloc a les 23.00 hores de la nit d’aquest dimecres, quan els agents van ser requerits per una telefonada a la Sala del 092. Quan els policies van arribar al lloc, es van entrevistar amb la jove de 19 anys, que va declarar que, mentre estava en un establiment al costat de la seua mare, va arribar la seua parella i va començar a menysprear-les, arribant fins i tot a escopir a la jove.

 

En un moment donat, segons el relat de la víctima, l’home va començar a colpejar-la amb manotades i patades, per la qual cosa va haver d’intervindre el propietari del bar. A més, la jove va contar que no és el primer episodi de violència que pateix per part de la seua parella i que ell l’amenaçava si telefonava a la policia.

 

Posteriorment, la jove va proporcionar als agents el domicili del presumpte agressor així com una descripció física. Immediatament, la patrulla es va traslladar a l’habitatge del jove i, després de donar-li l’alt, van parlar amb l’home, que va admetre haver discutit amb la seua parella. Per tot això, el presumpte autor dels fets va ser detingut i lloc a disposició judicial mentre que la jove va ser traslladada a un centre mèdic per a rebre assistència.

Últimes notícies

Bernabé demana al PP donar suport al nou finançament autonòmic per a no defraudar al poble valencià

Bernabé ha demanat al PP i a Pérez Llorca que recolzen el nou model de finançament autonòmic, que preveu 3.670 milions més en 2027 per a la Comunitat. Ha defés que permetria duplicar personal essencial i accelerar vivenda i sanitat.

Bernabé sosté que l’acarament confirma que Pradas va atendre a Conca per a no confinar el 29-O

Bernabé ha assegurat que l'acarament entre Salomé Pradas i José Manuel Cuenca ha deixat clar que es va obeir el 'Sale, de confinar res' i que el primer És-Alert no incloïa confinament. També ha acusat el PP de voler canviar el relat i ha defés el treball de la Guàrdia Civil després de l'incident a Catarroja.

El València Basket es juga davant el Venècia el salt al segon lloc en l’Eurolliga

L'equip rep al Umana Reyer Venècia en el Roig Arena amb l'opció de pujar al segon lloc del grup si gana i Basket Landes no suma davant Fenerbahce.

Experts valencians condicionen la reforma del finançament a la condonació de deute i a un fons transitori

La comissió d'experts veu que la proposta del Govern podria aportar un increment substancial de recursos si s'acompanya de condonació de deute i un fons transitori. El Consell i els grups fixen posició davant el CPFF mentres reclamen transparència i detalls.

Betis i Elx es juguen el passe a habitacions en La Cartoixa

Betis i Elx s'enfronten en octaus de la Copa del Rei a partit únic en La Cartoixa. La passada es decidix en una sola trobada, amb factor camp per al Betis i nombroses baixes.

Bernabé defén denunciar davant les acusacions a Julio Iglesias per assetjament sexual

La secretària d'Igualtat del PSOE ha ressaltat que el masclisme és estructural i ha cridat a denunciar qualsevol assetjament o agressió, arran de les acusacions contra el cantant.

Experts valencians vinculen la reforma del finançament a la condonació del deute

La comissió d'experts de Les Corts considera que la proposta del Govern pot augmentar de manera substancial els recursos per a la Comunitat Valenciana. Demana aplicar la reforma al costat de la condonació del deute i un fons d'anivellament en 2026 davant l'entrada del nou model en 2027.

Pérez Llorca retrau que el Govern subvencione transvasaments al Marroc i els retalle a Espanya

Pérez Llorca ha criticat que l'Executiu finance transvasaments al Marroc mentres limita el Tajo-Segura. Ha demanat explicacions i ha defés criteris tècnics.