El jutjat dicta presó sense fiança per al detingut pel crim masclista de Planes i obri causa per assassinat

 

La titular del Jutjat de Primera Instància i Instrucció 1 d’Alcoi ha decretat este dijous l’ingrés a la presó provisional, comunicada i sense fiança per a l’home detingut dilluns passat com a presumpte autor de la mort violenta de la seua companya sentimental en la localitat alacantina de Planes. Segons ha informat el Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCV), el sospitós ha quedat investigat en una causa oberta per un delicte d’assassinat.

 

La magistrada ha acordat també com a mesura cautelar la prohibició que l’investigat puga acostar-se o comunicar-se amb el fill menor d’edat que tenia amb la morta, un bebé la custòdia del qual ha estat concedida de forma provisional a la família materna. El jutjat no té constància de l’existència de denúncies prèvies de la víctima contra el presumpte assassí. Els fets es van produir dissabte passat al voltant de les sis del matí, quan l’home va alertar que havia trobat a la seua parella morta, després de despertar-se pels plors del bebé que compartien. Al principi, la causa es va investigar com un possible suïcidi, però finalment l’autòpsia va determinar que la dona presentava ferides incompatibles amb el suïcidi.

Detingut un jove de 21 anys a València per colpejar i escopir a la seua parella de 19

La Policia Local de València ha detingut a un jove de 21 anys per presumptament colpejar i escopir a la seua parella, una xica de 19, en l’Avinguda Ausiàs March. Els fets van tindre lloc a les 23.00 hores de la nit d’aquest dimecres, quan els agents van ser requerits per una telefonada a la Sala del 092. Quan els policies van arribar al lloc, es van entrevistar amb la jove de 19 anys, que va declarar que, mentre estava en un establiment al costat de la seua mare, va arribar la seua parella i va començar a menysprear-les, arribant fins i tot a escopir a la jove.

 

En un moment donat, segons el relat de la víctima, l’home va començar a colpejar-la amb manotades i patades, per la qual cosa va haver d’intervindre el propietari del bar. A més, la jove va contar que no és el primer episodi de violència que pateix per part de la seua parella i que ell l’amenaçava si telefonava a la policia.

 

Posteriorment, la jove va proporcionar als agents el domicili del presumpte agressor així com una descripció física. Immediatament, la patrulla es va traslladar a l’habitatge del jove i, després de donar-li l’alt, van parlar amb l’home, que va admetre haver discutit amb la seua parella. Per tot això, el presumpte autor dels fets va ser detingut i lloc a disposició judicial mentre que la jove va ser traslladada a un centre mèdic per a rebre assistència.

Últimes notícies

Pérez Llorca considera que la vaga de docents ja no té sentit en plena negociació

Juanfran Pérez Llorca afirma que la vaga del professorat valencià ha perdut sentit perquè la Generalitat manté la negociació oberta i mostra voluntat d'acord.

Pérez Llorca defén que els pròxims pressupostos faran justícia fiscal a la societat valenciana

Juanfran Pérez Llorca anuncia que els pròxims pressupostos de la Generalitat Valenciana inclouran una rebaixa fiscal i millores salarials per a docents, que, sosté, iniciaran una etapa de major justícia fiscal en la Comunitat.

Paco Roca denuncia el plagi d’un cartell seu i alerta de l’ús indegut de la IA

Paco Roca denuncia el plagi del cartell de la 60 Fira del Llibre de València en un anunci de la Fira del Llibre de San Martín de la Vega i advertix del risc d'usar IA vulnerant drets d'autor.

Educació i sindicats xoquen per les ràtios i la Conselleria prepara una nova proposta

La Conselleria d'Educació i els sindicats docents mantenen el seu desacord sobre la reducció de ràtios i l'administració es compromet a presentar una nova proposta mentres continua la vaga indefinida.

La regidora de Vox a València Cecilia Herrero serà jutjada per un delicte d’odi

L'Audiència de València manté el processament de la regidora de Vox Cecilia Herrero per un presumpte delicte d'odi per missatges reiterats contra migrants, col·lectiu LGTBI i persones amb discapacitat.

Educació precisa que la revisió salarial pactada amb ANPE i CSIF cobrirà els 200 euros fins a 2028

Educació aclarix en la taula sectorial que l'actualització conforme a l'IPC afectarà el total dels 200 euros de pujada del complement específic pactats amb ANPE i CSIF fins a 2028, i no sols a l'últim tram de 50 euros.

Dos nous crebalossos reforcen la reintroducció en la Tinença de Benifassà

Dos nous exemplars de crebalossos s'incorporen al projecte de reintroducció en la Tinença de Benifassà, que busca consolidar una població estable d'esta au en perill d'extinció.

Un bomber critica que en la dana no s’activara a tota la plantilla i solo es demanaren voluntaris

Un bomber de la Unitat de Xàtiva va declarar com a testimoni que, durant la dana en la qual van morir 230 persones, s'hauria d'haver activat a tota la plantilla i no sols haver demanat voluntaris.