L’esperança de vida a la Comunitat és de les més altes d’Europa, 82 anys

Un estudi vincula la solitud amb factors de risc cardiovascular i de salut mental

Imatge d’arxiu   | Europa Press

 

L’esperança de vida en la Comunitat Valenciana és de les més altes d’Europa, amb una mitjana de 82,3 anys (85,1 les dones i 79,5 els homes), mentre que des de l’any 2000 ha augmentat en 3,2 anys per a tots dos sexes, segons un informe de l’Observatori Valencià de Salut.

  

  

La Conselleria de Sanitat ha elaborat el primer informe de Desigualtats en salut en la Comunitat, que analitza diferents paràmetres i reflectix que les majors esperances de vida es donen a les comarques de la costa alacantina, l’interior de Castelló i el Baix Maestrat, mentre que en les grans ciutats Elx té la més alta per a homes (76, 98) i Alacant per a dones (83,04).

  

  

L’informe aprecia diferències de fins a cinc anys en l’esperança de vida segons el barri de residència en les grans ciutats, que expressen diferències socioeconòmiques que repercutixen en el nivell de salut.

 

 

El càncer de pulmó la primera causa de mortalitat per càncer en els homes

 

  

  

Així mateix, assenyala que el 80% de les morts evitables amb prevenció es produïxen en homes, en els quals el càncer de tràquea, bronquis i/o pulmó representa quasi el 50% de defuncions, i que les persones menors de 45 anys que residixen en zones socioeconòmiques menys afavorides tenen un risc tres vegades major de morir per causes evitables amb prevenció que les de les zones més afavorides.

  

  

En la Comunitat Valenciana, el càncer de pulmó és la primera causa de mortalitat per càncer en els homes i la tercera en les dones, encara que hi ha una major mortalitat per càncer de pulmó en els municipis amb major concentració de dones majors procedents de països com Regne Unit o Alemanya, com a la Marina Baixa o el Baix Segura.

 

 

Malalties cardiovasculars com a primera causa de mortalitat en tots dos sexes

 

  

Respecte de les malalties cardiovasculars, primera causa de mortalitat per a tots dos sexes i que va arribar a provocar una defunció cada 40 minuts en 2012, hi ha una clara tendència descendent (fins a un 33% menys), més marcada a Dénia, Sant Joan, Orihuela o Torrevieja.

  

  

En relació als accidents de trànsit de vehicle a motor, els homes presenten una taxa de mortalitat cinc vegades major que les dones, especialment entre els 15 i els 34 anys, excepte els majors de 65, que són el grup de major mortalitat entre les dones.

  

  

Entre els homes, moren sobretot motoristes (22%), i en les dones les que van a peu (40%), mentre que el 85,7% de les defuncions la víctima de les quals és un ciclista són masculines.

 

 

Les morts per suïcidi és tres vegades més freqüents en homes que en dones

 

  

  

L’informe dedica un capítol al suïcidi, i apunta que en la Comunitat, les morts per aquesta causa són tres vegades més freqüents en homes que en dones, encara que en aquestes la taxa de mortalitat és lleugerament superior a la de la resta d’Espanya.

  

  

Per zones, en tots dos sexes destaquen taxes més elevades de mort per suïcidi en alguns departaments de salut d’Alacant, com Dénia, i per edats les majors taxes de mortalitat per suïcidi es donen en homes de més de 65 anys i en dones de 45 a 64 anys.

 

Últimes notícies

Un bebé de cinc mesos, greu després de ser mossegat al cap per un gos a Abanilla

Un bebé de cinc mesos roman ingressat en l'UCI de l'Hospital Doctor Balmis d'Alacant després de patir una mossegada en el crani per part d'un gos de raça potencialment perillosa en un paratge rural d'Abanilla.

Compromís acusa a Camps de gastar 15.000 euros en gasolina del seu cotxe oficial en 2025

Compromís acusa a Francisco Camps d'usar 15.000 euros públics en combustible del seu cotxe oficial per a la seua campanya interna en el PP, xifra que l'entorn del expresident nega i tatxa d'errònia.

S’entrega l’home atrinxerat en la seua vivenda després de ser acusat de violència masclista a Teulada

Un home de 45 anys acusat de violència masclista s'entrega després de romandre prop d'una hora atrinxerat en la seua vivenda de Teulada. La Guàrdia Civil aconseguix la seua detenció sense ferits i amb la zona acordonada.

Alerta groga per ratxes de fins a 80 km/h a l’interior i litoral nord de Castelló

La Aemet manté actiu l'avís groc per vent del nord-oest en diverses zones de l'interior i litoral de Castelló, amb ratxes màximes d'entre 70 i 80 km/h i fenòmens costaners associats.

Detingut a València després de ser localitzat per la geolocalització d’uns auriculars robats

La Policia Local de València va detindre a un home acusat de robar l'equipatge complet d'uns turistes gràcies a la geolocalització activa d'uns auriculars sense fils sostrets de l'interior del vehicle.

Les màximes es recuperen en la Comunitat Valenciana i Llíria aconseguix 22,3 graus

Les temperatures màximes han repuntat este dilluns en la Comunitat Valenciana després d'un diumenge més fresc, amb pujades de fins a 7 graus i un màxim de 22,3 a Llíria.

Dos nous projectes empresarials opten a instal·lar-se en Parc Sagunt II

La Generalitat ha tancat el termini del concurs per a la compra de parcel·les en Parc Sagunt II amb dos noves propostes empresarials i obri ara la fase de valoració dels projectes presentats.

La Generalitat incorpora de manera immediata a 108 nous agricultors amb una ajuda de 4,4 milions

La Generalitat activa una ajuda directa de 4,4 milions d'euros que permet la incorporació immediata de 108 nous agricultors en la Comunitat Valenciana, amb majoria de dones i prioritat per a jóvens.