12.9 C
València
Dimecres, 18 febrer, 2026

Localitzats els tres menors sostrets d’un centre per la seua mare

 

La Policia Nacional ha localitzat en bon estat als tres menors que van ser sostrets diumenge passat 14 de novembre d’un centre d’Aranjuez i han detingut a la mare i a la seua parella, segons han informat fonts policials.

Els agents de la UFAM d’Aranjuez han localitzat als xiquets en la localitat madrilenya de Cadalso de los  Vidrios.
Els menors han sigut trobats en un domicili ocupat il·legalment en el qual els agents han entrat amb autorització judicial, segons han informat fonts de la investigació.

Els xiquets seran traslladats a un centre sanitari per a avaluar el seu estat i de moment es desconeix quan tornaran al seu centre d’origen.

 

Els agents han detingut a la mare i a la seua parella

 

El municipi on han sigut trobats els xiquets està a escassos 15 quilòmetres del poble toledà d’Almorox, on havia residit la parella actual de la progenitora.

Les autoritats han detingut a la mare com a presumpta autora de la sostracció i a la seua parella sentimental.

L’operació ha comptat amb l’ajuda de la Unitat Adscrita de Policia Nacional als Jutjats de Plaça de Castella.

Les primeres perquisicions policials van sospitar que aquesta dona va fugir amb els seus fills i el seua actual parella, alguna cosa que finalment s’ha concretat.

La investigació, que es troba sota secret de sumari, està sent realitzada pel Jutjat número 2 d’Aranjuez.

Els policies han buscat als xiquets per diferents províncies, entre elles Còrdova per l’arrelament que tenia el pare en aqueixa zona.

El pare havia recuperat part de la custòdia

 

La mare, Nieves, de 28 anys, i el pare, Miguel Cebrián, de 30, van perdre la custòdia dels tres fills a la fi de 2016 per suposada desatenció dels menors. Aqueix any es van separar.

Aquest mateix estiu la Comunitat de Madrid va començar a concedir visites programades als pares per separat. Al principi, supervisades pels educadors i després els van permetre traure als xiquets durant unes hores i sense companyia, encara que la mare solia anar amb el seu nóvio, que resideix a Còrdova, segons Miguel.

Aquest mateix mes, el pare havia aconseguit recuperar la custòdia parcial dels seus tres fills durant els caps de setmana, al contrari que la mare que només tenia permís per a veure’ls durant sis hores.

Miguel, el pare dels tres xics, imagina que la decisió presa per la seua exparella es deu al fet que no l’havien concedida la “guàrdia dels menors com a ell”. “A ella li van donar dos oportunitats per a recuperar-los i no va saber aprofitar-les”, assegura el progenitor, que està molt preocupat, perquè el seu fill major és hiperactiu i necessita medicació i el mitjà acaba d’operar-se de vegetacions i també requereix un fàrmac diari.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Detingut l’exmarit de la dona assassinada a Xilxes per infringir l’orde d’allunyament

La Guàrdia Civil ha detingut a l'exmarit per infringir una orde d'allunyament vigent fins a 2027. Els cossos de la dona i la seua filla de 12 anys van ser trobats amb signes de violència i la Policia Judicial investiga.

Tècnics avaluen el retorn dels desallotjats per una solsida a Puçol

Els tècnics municipals revisaran este dimecres les vivendes desallotjades al carrer Sant Pere per a decidir si els veïns poden tornar. No hi ha ferits i 25 persones han sigut reallotjades en un hotel.

Cas Yelmo, Necessitat de canvis legals per a ‘les altres llengües’

Leo Giménez es lingüista y reclama un reforç legal del pluralisme lingüístic i del dret d’usar el valencià sense que això supose traves

Detingut el marit de la dona assassinada a Xilxes per infringir l’orde d’allunyament

La Guàrdia Civil ha detingut al marit de la víctima per incomplir una orde que li prohibia acostar-se a 300 metres. Els cossos de la dona i la seua filla de 12 anys van ser trobats amb signes de violència.

Cel poc nuvolós i ratxes molt fortes a l’interior de València este dimecres

Dimecres amb cels poc nuvolosos i ratxes molt fortes de ponent a l'interior de València. El dijous es preveu un descens notable de les màximes, sobretot en el sud i l'interior de Castelló.

Dos actes per la unitat exhibixen les diferències a l’esquerra del PSOE

L'espai a l'esquerra del PSOE celebra dos cites per a reivindicar la unitat, però amb protagonistes i llistes de convidats diferents. Les presències i absències anticipen el pols pel lideratge i la marca.

Comença el ramadà a Espanya: dejuni diürn fins al 19 de març i ruptura amb el iftar

Més de 2,5 milions de musulmans a Espanya comencen este dimecres el ramadà, un mes d'oració, reflexió, caritat i dejuni durant les hores de sol, que es trencarà cada dia amb el iftar.

Detingut el marit de la dona assassinada a Xilxes per infringir una orde d’allunyament

La Guàrdia Civil ha detingut al marit de la dona assassinada al costat de la seua filla de 12 anys a Xilxes per infringir l'orde d'allunyament vigent. La víctima estava en VioGén amb risc mitjà i la Policia Judicial investiga el doble crim.