8.8 C
València
Dissabte, 21 febrer, 2026

Localitzats els tres menors sostrets d’un centre per la seua mare

 

La Policia Nacional ha localitzat en bon estat als tres menors que van ser sostrets diumenge passat 14 de novembre d’un centre d’Aranjuez i han detingut a la mare i a la seua parella, segons han informat fonts policials.

Els agents de la UFAM d’Aranjuez han localitzat als xiquets en la localitat madrilenya de Cadalso de los  Vidrios.
Els menors han sigut trobats en un domicili ocupat il·legalment en el qual els agents han entrat amb autorització judicial, segons han informat fonts de la investigació.

Els xiquets seran traslladats a un centre sanitari per a avaluar el seu estat i de moment es desconeix quan tornaran al seu centre d’origen.

 

Els agents han detingut a la mare i a la seua parella

 

El municipi on han sigut trobats els xiquets està a escassos 15 quilòmetres del poble toledà d’Almorox, on havia residit la parella actual de la progenitora.

Les autoritats han detingut a la mare com a presumpta autora de la sostracció i a la seua parella sentimental.

L’operació ha comptat amb l’ajuda de la Unitat Adscrita de Policia Nacional als Jutjats de Plaça de Castella.

Les primeres perquisicions policials van sospitar que aquesta dona va fugir amb els seus fills i el seua actual parella, alguna cosa que finalment s’ha concretat.

La investigació, que es troba sota secret de sumari, està sent realitzada pel Jutjat número 2 d’Aranjuez.

Els policies han buscat als xiquets per diferents províncies, entre elles Còrdova per l’arrelament que tenia el pare en aqueixa zona.

El pare havia recuperat part de la custòdia

 

La mare, Nieves, de 28 anys, i el pare, Miguel Cebrián, de 30, van perdre la custòdia dels tres fills a la fi de 2016 per suposada desatenció dels menors. Aqueix any es van separar.

Aquest mateix estiu la Comunitat de Madrid va començar a concedir visites programades als pares per separat. Al principi, supervisades pels educadors i després els van permetre traure als xiquets durant unes hores i sense companyia, encara que la mare solia anar amb el seu nóvio, que resideix a Còrdova, segons Miguel.

Aquest mateix mes, el pare havia aconseguit recuperar la custòdia parcial dels seus tres fills durant els caps de setmana, al contrari que la mare que només tenia permís per a veure’ls durant sis hores.

Miguel, el pare dels tres xics, imagina que la decisió presa per la seua exparella es deu al fet que no l’havien concedida la “guàrdia dels menors com a ell”. “A ella li van donar dos oportunitats per a recuperar-los i no va saber aprofitar-les”, assegura el progenitor, que està molt preocupat, perquè el seu fill major és hiperactiu i necessita medicació i el mitjà acaba d’operar-se de vegetacions i també requereix un fàrmac diari.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La UPV ret homenatge al gremi d’artistes fallers amb un mural

La UPV dedica un mural al gremi d'artistes fallers que recrea un taller tradicional i combina ciència, falles i divulgació amb perspectiva de gènere. L'obra, inspirada en ninots premiats de La Ciència als Falles, acompanya la tercera edició del concurs, obert fins al 14 de març.

Presó per a tres hòmens per robar i enviar cascall a Espanya i els Estats Units

Detinguts tres hòmens i ingressats a la presó per enviar càpsules seques de cascall a Màlaga, Àvila, Mallorca i els Estats Units. La Guàrdia Civil va confiscar 527 quilos robats en plantacions legals d'Albacete i va destapar la xarxa en l'operació Guru25.

Dos menors i deu dones assassinades en l’arrancada de 2026; sis casos tenien denúncies prèvies

L'inici de 2026 se salda amb 10 dones assassinades i dos crims vicaris contra menors. En sis casos hi havia denúncies prèvies, però la protecció va fallar.

Dos anys de l’incendi de Campanar: l’edifici avança en la seua reconstrucció integral

El residencial de Campanar complix dos anys de l'incendi amb les obres de rehabilitació ja encarrilades. Els veïns commemoren a les víctimes i miren al retorn a casa.

Relleva, la primera incubadora d’agricultors cooperativistes

Anecoop impulsa Relleva, un programa pioner que professionalitza a jóvens agricultors en cooperatives valencianes amb plans de negoci, mentoria i comunitat. Tres històries mostren que del camp es pot viure amb gestió i visió empresarial.

L’edat més comuna a Espanya és 49 anys i es repetix en la Comunitat Valenciana

L'INE situa en 49 anys l'edat més repetida a Espanya i en 12 comunitats, inclosa la Comunitat Valenciana. En àrees despoblades la moda escala fins a 61 anys.

Dissabte solejat i poc vent en la Comunitat Valenciana

El cel estarà buidat este dissabte, amb algun interval de núvols baixos en el sud d'Alacant a primeres hores i vent fluix amb brises a la vesprada. Les màximes pujaran a l'interior nord de Castelló, baixaran lleugerament en el litoral i es mantindran en la resta.

Pascual va revelar que van decidir al matí que Punter jugara i va negar una estratègia

El tècnic del Barcelona va explicar que la participació de Kevin Punter es va tancar el mateix matí de l'encreuament de quarts davant UCAM Murcia i va rebutjar que fora una maniobra. Va defendre que van seguir el pla mèdic i va valorar un dol igualat resolt en l'últim quart.