18.5 C
València
Dimecres, 19 novembre, 2025

Localitzats els tres menors sostrets d’un centre per la seua mare

 

La Policia Nacional ha localitzat en bon estat als tres menors que van ser sostrets diumenge passat 14 de novembre d’un centre d’Aranjuez i han detingut a la mare i a la seua parella, segons han informat fonts policials.

Els agents de la UFAM d’Aranjuez han localitzat als xiquets en la localitat madrilenya de Cadalso de los  Vidrios.
Els menors han sigut trobats en un domicili ocupat il·legalment en el qual els agents han entrat amb autorització judicial, segons han informat fonts de la investigació.

Els xiquets seran traslladats a un centre sanitari per a avaluar el seu estat i de moment es desconeix quan tornaran al seu centre d’origen.

 

Els agents han detingut a la mare i a la seua parella

 

El municipi on han sigut trobats els xiquets està a escassos 15 quilòmetres del poble toledà d’Almorox, on havia residit la parella actual de la progenitora.

Les autoritats han detingut a la mare com a presumpta autora de la sostracció i a la seua parella sentimental.

L’operació ha comptat amb l’ajuda de la Unitat Adscrita de Policia Nacional als Jutjats de Plaça de Castella.

Les primeres perquisicions policials van sospitar que aquesta dona va fugir amb els seus fills i el seua actual parella, alguna cosa que finalment s’ha concretat.

La investigació, que es troba sota secret de sumari, està sent realitzada pel Jutjat número 2 d’Aranjuez.

Els policies han buscat als xiquets per diferents províncies, entre elles Còrdova per l’arrelament que tenia el pare en aqueixa zona.

El pare havia recuperat part de la custòdia

 

La mare, Nieves, de 28 anys, i el pare, Miguel Cebrián, de 30, van perdre la custòdia dels tres fills a la fi de 2016 per suposada desatenció dels menors. Aqueix any es van separar.

Aquest mateix estiu la Comunitat de Madrid va començar a concedir visites programades als pares per separat. Al principi, supervisades pels educadors i després els van permetre traure als xiquets durant unes hores i sense companyia, encara que la mare solia anar amb el seu nóvio, que resideix a Còrdova, segons Miguel.

Aquest mateix mes, el pare havia aconseguit recuperar la custòdia parcial dels seus tres fills durant els caps de setmana, al contrari que la mare que només tenia permís per a veure’ls durant sis hores.

Miguel, el pare dels tres xics, imagina que la decisió presa per la seua exparella es deu al fet que no l’havien concedida la “guàrdia dels menors com a ell”. “A ella li van donar dos oportunitats per a recuperar-los i no va saber aprofitar-les”, assegura el progenitor, que està molt preocupat, perquè el seu fill major és hiperactiu i necessita medicació i el mitjà acaba d’operar-se de vegetacions i també requereix un fàrmac diari.

Últimes notícies

L’IVAM rescata a la generació que va trencar amb el sorollismo i va renovar l’art valencià

L'IVAM ha presentat 'Atrevir-se a més. València abans de l'art normatiu. 1947-1960', amb més de 200 obres de 50 artistes que van qüestionar l'academicisme i el sorollismo. La mostra reivindica el seu paper en la modernització artística dels anys cinquanta.

Bernabé urgix a actuar en l’IES Campanar per greus deficiències després de confirmar-se un cas de legionel·la

Bernabé ha exigit a la Generalitat i a l'Ajuntament intervindre d'urgència en l'IES Campanar per deficiències acumulades i un cas de legionel·la. Sanitat ha indicat que no hi ha cap cas confirmat de pneumònia per legionel·la en el centre.

La matinada més freda de la tardor en la Comunitat: -5,9 °C a Morella

La matinada ha sigut la més freda de la tardor en la Comunitat Valenciana, amb -5,9 °C a Morella i 49 estacions sota zero. En la costa, les mínimes han oscil·lat entre 9 i 13 °C.

Les obres del centre comercial de Turianova a València arrancaran a principis de 2026

Infinity, el futur complex de Turianova, iniciarà les obres a inicis de 2026, amb dos anys de treballs, 500 milions d'inversió i fins a 9.000 ocupacions previstes.

Catalá nega que Vox demanara renunciar a la ZBE per a facilitar a Pérez Llorca

L'alcaldessa ha rebutjat que la ZBE de València siga una moneda de canvi en la negociació autonòmica i ha defés mantindre el calendari per a no perdre fons europeus.

AVA estima que el graníssol del dilluns ha danyat 5.000 tones de caquis a la Ribera

AVA-Asaja estima 5.000 tones de caqui afectades per la calamarsada del dilluns a la Ribera, amb danys a Carlet i Massalavés. La pèrdua agreuja el minvament de la campanya i pot elevar el preu de la fruita sana

Massó consultarà als síndics i fixarà demà la investidura de Pérez Llorca

Massó consultarà als síndics este dijous sobre la candidatura de Juanfran Pérez Llorca i, després, fixarà la data del ple, que serà la setmana vinent. El PP va registrar la proposta després d'esgotar el termini i necessita el suport de Vox per a la majoria

Detingut a Castelló un fugitiu entre els deu més buscats del Canadà

La Policia Nacional ha detingut a Castelló a un fugitiu inclòs entre els deu més buscats del Canadà. Està reclamat per frau, robatori d'identitat i trànsit d'informació personal.