Una mare denuncia a Salut Pública per “detenció il·legal”

 

 

La mare d’un dels 268 dels estudiants que es troben aïllats en un hotel Covid de Palma a causa del macrobrot, advocada de professió, ha denunciat a la directora general de Salut Pública del Govern de Francina Armengol, María Antònia Font, pels delictes de detenció il·legal i prevaricació.

El motiu de la denúncia d’esta mare és que assegura que es van emportar als menors sense permís patern.
De fet, i després del macrobrot que es va produir entre estudiants que estaven de viatge de fi de curs, des del Govern d’Armengol es va assegurar que el trasllat dels menors s’havia produït amb el permís dels progenitors, però les informacions sorgides posteriorment desmenteixen este extrem.

Pel que sembla, els estudiants van ser aïllats abans que els pares pogueren donar el permís.

Les autoritats sanitàries van informar els joves que podien haver sigut contacte estret que els casos positius s’havien produït a l’hotel. «Només ens van confinar a nosaltres i sense donar-nos cap mena d’explicació», assegura una jove que va fer el viatge de fi de curs a Mallorca. Compte que la resta de turistes i monitors sí que tenen permés eixir de l’habitació, fer vida normal.

Una altra estudiant explica que van cridar als pares demanant una autorització immediata, però que «els nostres pares no la van donar, però encara així, som ací», explica Lola, estudiant aïllada a l’hotel.

«Ningú d’ací ha estat en un d’eixos botellons, el concert, tot això són de dates anteriors a la nostra arribada a Mallorca», assegura Marina, una jove estudiant confinada a l’hotel covid a Mallorca.

Alguns pares es queixen que mai han donat eixa «autorització» perquè s’emporten a la seua filla a un hotel covid: «L’estan ficant en la gola del llop», afirma una mare.

Els delictes

 

Esta mare ha presentat la denúncia per dos delictes diferents. El primer és el de detenció il·legal que, segons resa l’article 163 del Codi Penal, el comet “el particular que tancara o detinguera a un altre, privant-li de la seua llibertat”.

En el cas dels estudiants de balears, la mare del menor hauria denunciat que María Antònia Font va tancar als menors sense permís patern, per la qual cosa, si un jutge el decideix, podria incardinar-se dins del delicte de detenció il·legal, que és la forma jurídica de cridar al segrest.

El segon dels delictes que presumptament hauria comés la directora general de Salut Pública és el de prevaricació, que només pot ser comés per una autoritat o per un funcionari públic i que consisteix a dictar una resolució arbitrària sabent la seua injustícia.

En el cas del segon dels delictes, la decisió de tancar als menors s’hauria pres a través d’una resolució en la qual es deia que els pares havien donat el consentiment, alguna cosa que no és cert, per la qual cosa la citada resolució “seria arbitrària”.

Últimes notícies

Tempestes molt intenses amb pedra i ratxes violentes en l’interior d’Alacant i València

L’interior nord d’Alacant i el sud de València han registrat esta vesprada tempestes molt breus però intenses, amb pedra i ratxes de vent que han arribat als 116 km/h a Villena.

El foc de Tírig queda estabilitzat després de cremar 810 hectàrees

L’incendi forestal declarat divendres a Tírig ha quedat estabilitzat este dilluns de vesprada, després d’afectar 810 hectàrees entre Tírig i Catí. Les persones desallotjades ja poden tornar a casa i la UME comença el repliegue cap a Bétera.

El València CF afegix un amistós contra el Teruel per l’ajornament de LaLiga

El València CF ha programat un nou amistós davant el Teruel este dimecres 12 d’agost a Paterna, després que s’haja retardat una setmana el seu debut en LaLiga davant el Betis. L’equip de Carlos Corberán aprofitarà així per sumar minuts i arribar amb més ritme a l’estrena oficial contra el Celta a Mestalla.

Condemna per l’agressió homòfoba a Benialí i suport a les menors atacades

La vicepresidenta Susana Camarero ha condemnat l’agressió homòfoba patida per diverses menors a Benialí, a la Vall de Gallinera, i ha oferit suport institucional, atenció especialitzada i acompanyament a les joves i a les seues famílies.

Els veïns de Catí desallotjats per l’incendi ja poden tornar a casa

Els veïns de Catí evacuats per l’incendi forestal han pogut tornar hui a les seues vivendes després de la bona evolució de l’extinció. La Generalitat recomana el retorn abans de les 17.00 hores per l’arribada de tempestes fortes a l’interior de Castelló i València.

Tancament de tots els parcs naturals valencians durant l’eclipsi solar del 12 d’agost

La Generalitat ha decretat el tancament de tots els parcs naturals de la Comunitat Valenciana el 12 d’agost, dia de l’eclipsi solar, per l’alt risc d’incendis i la previsió de tempestes seques. També s’imposen restriccions de pas en terrenys forestals i es recomana observar el fenomen des de punts urbans i oficials.

El control del porc senglar s’intensifica a Castelló amb 228 captures enguany

La Generalitat ha reforçat el dispositiu contra el porc senglar a la Plana, amb 31 caixes trampa i 228 captures des de principi de 2026, 76 d’elles al terme de Castelló.

Igualtat actua contra el cartell sexista d’una penya de Sagunt

El Ministeri d’Igualtat i l’Institut de les Dones han enviat dos oficis a l’Ajuntament de Sagunt i a la Federació de Penyes per la difusió d’un cartell considerat sexista d’una penya festiva. La Generalitat Valenciana també ha reclamat revisar el cas i les ajudes públiques vinculades.