Una mare denuncia a Salut Pública per “detenció il·legal”

 

 

La mare d’un dels 268 dels estudiants que es troben aïllats en un hotel Covid de Palma a causa del macrobrot, advocada de professió, ha denunciat a la directora general de Salut Pública del Govern de Francina Armengol, María Antònia Font, pels delictes de detenció il·legal i prevaricació.

El motiu de la denúncia d’esta mare és que assegura que es van emportar als menors sense permís patern.
De fet, i després del macrobrot que es va produir entre estudiants que estaven de viatge de fi de curs, des del Govern d’Armengol es va assegurar que el trasllat dels menors s’havia produït amb el permís dels progenitors, però les informacions sorgides posteriorment desmenteixen este extrem.

Pel que sembla, els estudiants van ser aïllats abans que els pares pogueren donar el permís.

Les autoritats sanitàries van informar els joves que podien haver sigut contacte estret que els casos positius s’havien produït a l’hotel. «Només ens van confinar a nosaltres i sense donar-nos cap mena d’explicació», assegura una jove que va fer el viatge de fi de curs a Mallorca. Compte que la resta de turistes i monitors sí que tenen permés eixir de l’habitació, fer vida normal.

Una altra estudiant explica que van cridar als pares demanant una autorització immediata, però que «els nostres pares no la van donar, però encara així, som ací», explica Lola, estudiant aïllada a l’hotel.

«Ningú d’ací ha estat en un d’eixos botellons, el concert, tot això són de dates anteriors a la nostra arribada a Mallorca», assegura Marina, una jove estudiant confinada a l’hotel covid a Mallorca.

Alguns pares es queixen que mai han donat eixa «autorització» perquè s’emporten a la seua filla a un hotel covid: «L’estan ficant en la gola del llop», afirma una mare.

Els delictes

 

Esta mare ha presentat la denúncia per dos delictes diferents. El primer és el de detenció il·legal que, segons resa l’article 163 del Codi Penal, el comet “el particular que tancara o detinguera a un altre, privant-li de la seua llibertat”.

En el cas dels estudiants de balears, la mare del menor hauria denunciat que María Antònia Font va tancar als menors sense permís patern, per la qual cosa, si un jutge el decideix, podria incardinar-se dins del delicte de detenció il·legal, que és la forma jurídica de cridar al segrest.

El segon dels delictes que presumptament hauria comés la directora general de Salut Pública és el de prevaricació, que només pot ser comés per una autoritat o per un funcionari públic i que consisteix a dictar una resolució arbitrària sabent la seua injustícia.

En el cas del segon dels delictes, la decisió de tancar als menors s’hauria pres a través d’una resolució en la qual es deia que els pares havien donat el consentiment, alguna cosa que no és cert, per la qual cosa la citada resolució “seria arbitrària”.

Últimes notícies

Els hotels del Cabanyal podran recuperar llicències en suspendre’s part de la moratòria

El TSJCV ha declarat parcialment nul·la la suspensió de llicències d’hotels al Cabanyal-Canyamelar i Compromís alerta d’un possible impacte patrimonial en l’Ajuntament de València.

Les pedregades en la Ribera causen 14,3 milions en danys al camp valencià

La Unió Llauradora ha xifrat en 14,3 milions d’euros les pèrdues al camp valencià per les fortes tempestes de dijous, que han afectat 6.584 hectàrees, sobretot de caqui i cítrics a la Ribera Alta i Baixa.

Les infraccions penals baixen un 9 % a Torrevieja fins juliol però l’alcalde demana més agents

Les infraccions penals a Torrevieja han caigut un 9 % fins juliol de 2026 respecte a 2025, segons el Govern, però l’alcalde denuncia falta de guàrdies civils per a una població en creixement.

Gàtova espera alçar el confinament dilluns si l’incendi continua estabilitzat

Gàtova confia a quedar desconfina este dilluns de vesprada si l’incendi forestal iniciat dijous a Segorbe manté l’evolució positiva i les condicions no empitjoren.

Hosbec alerta que 15.000 llocs de treball perillen si l’Imserso seguix amb les mateixes tarifes

Hosbec advertix que la no participació dels hotels de la Comunitat Valenciana en l’Imserso pot implicar la pèrdua de 15.000 llocs de treball i 150 milions d’euros si no s’actualitzen les tarifes. La patronal defensa que el programa és clau per a desestacionalitzar el turisme i reclama una revisió urgent dels preus.

Avís groc este dimarts per temperatures de fins a 36 graus al litoral de València

Aemet ha activat per a este dimarts l’avís groc al litoral nord i sud de la província de València per temperatures de fins a 36 graus a partir de les 13.00 hores. Este dilluns les màximes pujaran lleugerament i no es descarten ruixats amb tempesta localment forts a València i al sud de Castelló.

Detingudes tres persones a Barcelona i Bunyol per una estafa amb contenidors prefabricats

Tres veïns de Barcelona i Bunyol han sigut detinguts per una presumpta estafa de 47.000 euros en la compravenda de contenidors marítims adaptats com a vivenda, amb víctimes a Sevilla i A Coruña. La investigació de la Guardia Civil continua oberta i no es descarten més afectats.

Detingut un empleat de banca per furtar 25.000 euros a una clienta major a Gandia

La Guàrdia Civil ha detingut a Gandia un empleat de banca de 29 anys acusat d’estafar 25.000 euros a una clienta d’avançada edat. L’home hauria sol·licitat una targeta al seu nom i fet extraccions durant mesos sense el seu consentiment.