Una mare denuncia a Salut Pública per “detenció il·legal”

 

 

La mare d’un dels 268 dels estudiants que es troben aïllats en un hotel Covid de Palma a causa del macrobrot, advocada de professió, ha denunciat a la directora general de Salut Pública del Govern de Francina Armengol, María Antònia Font, pels delictes de detenció il·legal i prevaricació.

El motiu de la denúncia d’esta mare és que assegura que es van emportar als menors sense permís patern.
De fet, i després del macrobrot que es va produir entre estudiants que estaven de viatge de fi de curs, des del Govern d’Armengol es va assegurar que el trasllat dels menors s’havia produït amb el permís dels progenitors, però les informacions sorgides posteriorment desmenteixen este extrem.

Pel que sembla, els estudiants van ser aïllats abans que els pares pogueren donar el permís.

Les autoritats sanitàries van informar els joves que podien haver sigut contacte estret que els casos positius s’havien produït a l’hotel. “Només ens van confinar a nosaltres i sense donar-nos cap mena d’explicació”, assegura una jove que va fer el viatge de fi de curs a Mallorca. Compte que la resta de turistes i monitors sí que tenen permés eixir de l’habitació, fer vida normal.

Una altra estudiant explica que van cridar als pares demanant una autorització immediata, però que “els nostres pares no la van donar, però encara així, som ací”, explica Lola, estudiant aïllada a l’hotel.

“Ningú d’ací ha estat en un d’eixos botellons, el concert, tot això són de dates anteriors a la nostra arribada a Mallorca”, assegura Marina, una jove estudiant confinada a l’hotel covid a Mallorca.

Alguns pares es queixen que mai han donat eixa “autorització” perquè s’emporten a la seua filla a un hotel covid: “L’estan ficant en la gola del llop”, afirma una mare.

Els delictes

 

Esta mare ha presentat la denúncia per dos delictes diferents. El primer és el de detenció il·legal que, segons resa l’article 163 del Codi Penal, el comet “el particular que tancara o detinguera a un altre, privant-li de la seua llibertat”.

En el cas dels estudiants de balears, la mare del menor hauria denunciat que María Antònia Font va tancar als menors sense permís patern, per la qual cosa, si un jutge el decideix, podria incardinar-se dins del delicte de detenció il·legal, que és la forma jurídica de cridar al segrest.

El segon dels delictes que presumptament hauria comés la directora general de Salut Pública és el de prevaricació, que només pot ser comés per una autoritat o per un funcionari públic i que consisteix a dictar una resolució arbitrària sabent la seua injustícia.

En el cas del segon dels delictes, la decisió de tancar als menors s’hauria pres a través d’una resolució en la qual es deia que els pares havien donat el consentiment, alguna cosa que no és cert, per la qual cosa la citada resolució “seria arbitrària”.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Les temperatures pugen en la Comunitat Valenciana en una jornada estable amb possibles pluges a l’interior

La Comunitat Valenciana viurà este dimecres un temps estable i predomini de cels poc nuvolosos, amb temperatures a l'alça i risc de ruixats i alguna tempesta a l'interior abans d'un descens tèrmic a partir del dijous.

Mallorca i València es frenen a Son Moix amb un empat que fa gust de poc

Mallorca i València van empatar 1-1 a Son Moix, en un dol directe per la permanència on els locals van desaprofitar diverses ocasions clares i van acabar cedint un punt que no satisfà a cap.

Carlos Corberán lamenta el criteri arbitral pel possible penal a Gayà al Mallorca-València

Carlos Corberán considera que l'acció sobre Gayà en l'última jugada del Mallorca-València deixa un criteri arbitral confús, encara que destaca el punt reeixit per la resiliència de l'equip.

El València Basket se cita amb el Panathinaikos en els quarts de l’Eurolliga

El València Basket, segon en la fase regular de l'Eurolliga, s'enfrontarà al Panathinaikos en una sèrie al millor de cinc partits amb avantatge de camp en el Roig Arena.

Pepelu reivindica el valor de l’empat del València a Mallorca

Pepelu subratlla la importància de l'empat del València davant el Mallorca en plena lluita per la permanència i admet errors defensius després del descans i a pilota parada.

Mallorca i València es frenen a Son Moix amb un empat que no alleuja el descens

Mallorca i València empaten a Son Moix amb gols de Samu Costa i Sadiq en un partit gris que deixa als dos equips sense l'impuls que necessitaven en la lluita per la permanència.

Desallotjat un edifici de cinc plantes a Torrevieja per l’incendi d’una vivenda

Un incendi en una vivenda del carrer Verge del Colom ha obligat a desallotjar per complet un edifici de cinc plantes a Torrevieja, sense que consten ferits.

Fem profetes a John Lennon i a Bob Dylan

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana parla sobre que la pau mundial continua sent una utopia perquè darrere de les guerres manen els interessos materials i de poder