Una mare denuncia a Salut Pública per “detenció il·legal”

 

 

La mare d’un dels 268 dels estudiants que es troben aïllats en un hotel Covid de Palma a causa del macrobrot, advocada de professió, ha denunciat a la directora general de Salut Pública del Govern de Francina Armengol, María Antònia Font, pels delictes de detenció il·legal i prevaricació.

El motiu de la denúncia d’esta mare és que assegura que es van emportar als menors sense permís patern.
De fet, i després del macrobrot que es va produir entre estudiants que estaven de viatge de fi de curs, des del Govern d’Armengol es va assegurar que el trasllat dels menors s’havia produït amb el permís dels progenitors, però les informacions sorgides posteriorment desmenteixen este extrem.

Pel que sembla, els estudiants van ser aïllats abans que els pares pogueren donar el permís.

Les autoritats sanitàries van informar els joves que podien haver sigut contacte estret que els casos positius s’havien produït a l’hotel. «Només ens van confinar a nosaltres i sense donar-nos cap mena d’explicació», assegura una jove que va fer el viatge de fi de curs a Mallorca. Compte que la resta de turistes i monitors sí que tenen permés eixir de l’habitació, fer vida normal.

Una altra estudiant explica que van cridar als pares demanant una autorització immediata, però que «els nostres pares no la van donar, però encara així, som ací», explica Lola, estudiant aïllada a l’hotel.

«Ningú d’ací ha estat en un d’eixos botellons, el concert, tot això són de dates anteriors a la nostra arribada a Mallorca», assegura Marina, una jove estudiant confinada a l’hotel covid a Mallorca.

Alguns pares es queixen que mai han donat eixa «autorització» perquè s’emporten a la seua filla a un hotel covid: «L’estan ficant en la gola del llop», afirma una mare.

Els delictes

 

Esta mare ha presentat la denúncia per dos delictes diferents. El primer és el de detenció il·legal que, segons resa l’article 163 del Codi Penal, el comet “el particular que tancara o detinguera a un altre, privant-li de la seua llibertat”.

En el cas dels estudiants de balears, la mare del menor hauria denunciat que María Antònia Font va tancar als menors sense permís patern, per la qual cosa, si un jutge el decideix, podria incardinar-se dins del delicte de detenció il·legal, que és la forma jurídica de cridar al segrest.

El segon dels delictes que presumptament hauria comés la directora general de Salut Pública és el de prevaricació, que només pot ser comés per una autoritat o per un funcionari públic i que consisteix a dictar una resolució arbitrària sabent la seua injustícia.

En el cas del segon dels delictes, la decisió de tancar als menors s’hauria pres a través d’una resolució en la qual es deia que els pares havien donat el consentiment, alguna cosa que no és cert, per la qual cosa la citada resolució “seria arbitrària”.

Últimes notícies

El Levante inicia la pretemporada 26-27 amb Bardeli com a únic fitxatge i pendent d’eixides

El Levante comença dilluns la pretemporada 26-27 amb Enzo Bardeli com a única cara nova, sense vendes tancades i amb diversos jugadors en l’aparador.

Justin de Haas celebrarà l’últim any de Mestalla abans del trasllat al Nou Mestalla

El central neerlandés Justin de Haas, nou jugador del Valencia CF fins a 2030, ha destacat la sort de poder jugar l’última temporada a Mestalla abans del trasllat al Nou Mestalla i ha elogiat la pressió i el suport de l’afició valencianista.

Diumenge assolellat i oratge estable abans d’una nova onada de calor

Este diumenge es manté l’oratget estable i assolellat a la Comunitat Valenciana, amb màximes per damunt dels 30 graus, abans que dilluns arribe una segona onada de calor amb valors pròxims als 40 graus en zones d’interior i prelitoral.

L’Alfàs del Pi consagra Eduard Fernández, Luisa Gavasa i Miguel Rellán amb el Faro de Plata

El Festival de l’Alfàs del Pi ha homenatjat Eduard Fernández, Luisa Gavasa i Miguel Rellán amb el Faro de Plata i una estrella al Passeig Marítim del Cinema de l’Albir, en una 38a edició que reunix més de mil curtmetratges.

L’assassí masclista d’Alacant continua ingressat i sota custòdia policial

L’home detingut per matar la seua dona i una filla i ferir greument una altra a la Cañada del Fenollar continua ingressat a l’hospital de Sant Joan d’Alacant sota custòdia policial, mentres el cas l’investiga l’EMUME de la Guàrdia Civil.

València tanca uns Gay Games històrics i passa el testic a Perth 2030

València ha posat punt final als Gay Games amb un acte a la Fonteta, on ha passat el testic a Perth, seu de l’edició de 2030, després d’una setmana amb més de 10.200 esportistes de 81 països.

Xabi López-Arostegui trenca el seu contracte i deixa el Valencia Basket després de cinc temporades

L’aler basc Xabi López-Arostegui ha acordat amb el Valencia Basket la rescissió del contracte fins a 2027 i se’n va del club després de cinc temporades i 253 partits.

Castelló reforça la seguretat a les platges amb un dron de socorrisme este estiu

Castelló ha activat des de l’1 de juliol un dron de socorrisme per a reforçar la vigilància i accelerar la resposta davant emergències en les platges durant els mesos de màxima afluència.