Mastodon
23.1 C
València
Dijous, 18 setembre, 2025

Una mare denuncia a Salut Pública per “detenció il·legal”

 

 

La mare d’un dels 268 dels estudiants que es troben aïllats en un hotel Covid de Palma a causa del macrobrot, advocada de professió, ha denunciat a la directora general de Salut Pública del Govern de Francina Armengol, María Antònia Font, pels delictes de detenció il·legal i prevaricació.

El motiu de la denúncia d’esta mare és que assegura que es van emportar als menors sense permís patern.
De fet, i després del macrobrot que es va produir entre estudiants que estaven de viatge de fi de curs, des del Govern d’Armengol es va assegurar que el trasllat dels menors s’havia produït amb el permís dels progenitors, però les informacions sorgides posteriorment desmenteixen este extrem.

Pel que sembla, els estudiants van ser aïllats abans que els pares pogueren donar el permís.

Les autoritats sanitàries van informar els joves que podien haver sigut contacte estret que els casos positius s’havien produït a l’hotel. “Només ens van confinar a nosaltres i sense donar-nos cap mena d’explicació”, assegura una jove que va fer el viatge de fi de curs a Mallorca. Compte que la resta de turistes i monitors sí que tenen permés eixir de l’habitació, fer vida normal.

Una altra estudiant explica que van cridar als pares demanant una autorització immediata, però que “els nostres pares no la van donar, però encara així, som ací”, explica Lola, estudiant aïllada a l’hotel.

“Ningú d’ací ha estat en un d’eixos botellons, el concert, tot això són de dates anteriors a la nostra arribada a Mallorca”, assegura Marina, una jove estudiant confinada a l’hotel covid a Mallorca.

Alguns pares es queixen que mai han donat eixa “autorització” perquè s’emporten a la seua filla a un hotel covid: “L’estan ficant en la gola del llop”, afirma una mare.

Els delictes

 

Esta mare ha presentat la denúncia per dos delictes diferents. El primer és el de detenció il·legal que, segons resa l’article 163 del Codi Penal, el comet “el particular que tancara o detinguera a un altre, privant-li de la seua llibertat”.

En el cas dels estudiants de balears, la mare del menor hauria denunciat que María Antònia Font va tancar als menors sense permís patern, per la qual cosa, si un jutge el decideix, podria incardinar-se dins del delicte de detenció il·legal, que és la forma jurídica de cridar al segrest.

El segon dels delictes que presumptament hauria comés la directora general de Salut Pública és el de prevaricació, que només pot ser comés per una autoritat o per un funcionari públic i que consisteix a dictar una resolució arbitrària sabent la seua injustícia.

En el cas del segon dels delictes, la decisió de tancar als menors s’hauria pres a través d’una resolució en la qual es deia que els pares havien donat el consentiment, alguna cosa que no és cert, per la qual cosa la citada resolució “seria arbitrària”.

Últimes notícies

Mazón reivindica la fortalesa de l’economia valenciana després de la DANA i crida a no baixar la mirada

Mazón va defendre que l'economia valenciana ha resistit i crescut després de la DANA del 29 d'octubre, que va danyar el 20% dels actius en les zones afectades. Va reivindicar suport empresarial, va anunciar menys burocràcia i rebaixes fiscals, i va lamentar absències en la gala de la Nit de l'Economia Valenciana.

Manzanares cancel·la els seus compromisos després de fracturar-se una costella

José María Manzanares patix la fractura de l'octava costella esquerra i és baixa a Guadalajara, Salamanca, Nimes i Lorca. Marco Pérez li substituirà a Guadalajara.

Cos destaca que l’esforç empresarial ha permés eixir sense cicatrius del xoc aranzelari

Carlos Cuerpo enaltix a València la resiliència d'empreses i treballadors i eleva el creixement al 2,7%, amb consum i inversion com a motors. Parla d'un canvi estructural recolzat en un mercat laboral robust i en la modernizacion productiva.

Morata, president de Cambra València, reclama estabilitat i un projecte comú per a Espanya

José Vicente Morata alerta d'una polarització estructural que frena consensos i demana marcs estables per a les empreses. Reivindica autonomia estratègica i inversió en I+D i infraestructures.

La calor persistix en la Comunitat Valenciana i Ademuz frega els 36 graus

La Comunitat Valenciana encadena una altra jornada de calor estiuenca a menys d'una setmana de la tardor. Ademuz frega 36 °C i les capitals queden prop de 30 °C, amb pics locals encara majors.

Sánchez presenta demà el pla d’inversions d’Aena per als aeroports espanyols

Sánchez detallarà a Alacant-Elx el nou pla d'Aena per a la xarxa aeroportuària, amb xifres que el Govern anticipa com a elevades i amb el DAURA III en l'horitzó.

Tretze municipis se sumen al pla de la Generalitat per a reparar el clavegueram després de la dana

Tretze municipis s'adherixen al pla de la Generalitat per a arreglar el clavegueram danyat per la dana. Vaersa centralitza la contractació d'obres per 134,75 milions.

Mor un home després d’autolesionar-se amb una navaixa després d’agredir a un altre a Sant Joan

Un home de 53 anys va morir a Sant Joan després de tallar-se el coll amb una navaixa després d'agredir amb un pal a un altre de 48 anys. La investigació apunta a una disputa laboral com a detonant.