Un menor condemnat per apunyalament a València

Un menor ha estat condemnat per apunyalar un altre en el pit. El jove, que es troba en un centre de menors de Castelló complirà dos anys d'internament semi obert i un altre de llibertat vigilada. Encara que el fiscal demanava que se li sentenciara per intent d'homicidi, l'Audiència ho va rebutjar al considerar-lo sols autor de delicte de lesions amb instrument perillós. L'agressor a més, haurà d'indemnitzar el ferit amb 18.900 euros pels danys i les seqüeles causades. Els fets es remunten en març de 2017 en València. L'ara sentenciat hauria anat a una discoteca en companyia d'altres menors, a la qual no el van deixar entrar. Aleshores es van quedar en les proximitats del local bevent i fumant haixix. En eixe moment la víctima va passar prop d'ells, i segons sembla estava sol i borratxo, i es va introduir en la platja. L'agressor i els seus amics el van seguir, el van rodejar i el van començar a increpar i agredir. Un dels adolescents no identificat va agafar la víctima i el va tirar a terra. Després el menor es va alçar i el grup es va dispersar, quedant sols el processat i la víctima i es van encarar. A continuació, segons consta, la víctima es va tirar cap a davant i presumptament va pegar al processat.

Aquest va traure una navalla, la va obrir i li la va mostrar per a intimidar-lo. Quan el ferit es va acostar a ell per a intentar colpejar-lo, el condemnat es va tirar arrere i va alçar el braç per a continuació clavar-li l'arma en el pit. Després d'apunyalar-lo, va fugir d'allí, però la víctima el va seguir uns metres cridant que havia sigut ell qui l'havia apunyalat. Però a l'altura del passeig es va desplomar i va ser aleshores quan van cridar a Emergències. Per tant la víctima va patir lesions per arma blanca, amb acumulació de sang en l'epicardi i una lesió en el ventricle dret que no va arribar a perforar la cavitat. Van ser necessaris 84 dies de curació dels quals cinc van ser d'ingrés hospitalari.

Les conseqüències de l'enfrontament i l'agressió són una cicatriu de 25 cm en la regió esternal, ja que l'arma utilitzada en l'agressió es va fer desaparéixer després de l'apunyalament. El jutge li va aplicar al processat les atenuants de legítima defensa, per les circumstàncies en què es va produir l'agressió, i la confessió del fet i analògica de consum de substàncies com alcohol i haixix. A més, segons ha avançat 'El Periódico Mediterráneo', el Jutjat de Menors insistix en el fet que la navalla que portava l'adolescent era per a «tallar l'haixix» i no explícitament per a atacar el jove. Finalment l'Audiència Provincial de València ha rebutjat el recurs del fiscal que sol·licitava una condemna de huit anys d'internament, per un delicte d'homicidi i ha confirmat la pena imposada contra la qual ja no serveix cap recurs ordinari.

Últimes notícies

València celebrarà els Premis Rei Jaume I amb un espectacle pirotècnic en la plaça de l’Ajuntament

L'Ajuntament de València organitzarà l'1 de juny un espectacle pirotècnic de cinc minuts en la plaça de l'Ajuntament per a acompanyar la reunió dels jurats dels Premis Rei Jaume I.

Aemet activa l’avís groc en el litoral de València per màximes de 36 graus este divendres

Aemet activa este divendres l'avís groc en el litoral de la província de València per temperatures màximes de fins a 36 graus, amb una probabilitat d'entre el 40 i el 70 per cent.

Presó per a tres hòmens que van intentar assaltar un caixer a Benifairó de la Valldigna

Tres hòmens han ingressat a la presó després de ser sorpresos per la Guàrdia Civil quan manipulaven la part posterior d'un caixer automàtic a Benifairó de la Valldigna. Estan acusats de robatori en grau de temptativa, falsedat documental, furt i pertinença a grup criminal.

El Consell aprovarà el divendres els Pressupostos de 2026 després de tancar un nou acord amb Vox

El Govern valencià aprovarà este divendres el projecte de Pressupostos de la Generalitat per a 2026, els primers de Juanfran Pérez Llorca, gràcies al suport de Vox i a un calendari parlamentari ampliat fins a juliol.

Entra a la presó per estafar 30.000 euros amb una falsa empresa de tendals a Santa Pola

Un home de 45 anys ha ingressat a la presó acusat d'estafar 30.000 euros a sis clients a Santa Pola mitjançant una empresa de muntatge de tendals els treballs dels quals mai arribava a realitzar.

Rafa Mir i Pablo Jara se senten en la banqueta a València per presumpta agressió sexual a dos dones

Rafa Mir i Pablo Jara compareixen en l'Audiència Provincial de València acusats d'agredir sexualment i lesionar a dos dones a Bétera en 2024, amb la Fiscalia demanant fins a 10,5 anys de presó.

Detingut a Vinaròs per robar patinets elèctrics i revendre’ls de segona mà

La Guàrdia Civil ha detingut a Vinaròs a un home de 44 anys pel presumpte robatori de diversos patinets elèctrics i ha investigat a una dona per receptació després de localitzar un dels vehicles i retornar-lo al seu amo.

La vaga docent encadena 14 dies a l’espera d’una octava negociació decisiva

La vaga indefinida del professorat públic no universitari en la Comunitat Valenciana complix 14 dies mentres la Conselleria d'Educació intenta tancar un acord en l'octava taula de negociació.