Un menor condemnat per apunyalament a València

Un menor ha estat condemnat per apunyalar un altre en el pit. El jove, que es troba en un centre de menors de Castelló complirà dos anys d'internament semi obert i un altre de llibertat vigilada. Encara que el fiscal demanava que se li sentenciara per intent d'homicidi, l'Audiència ho va rebutjar al considerar-lo sols autor de delicte de lesions amb instrument perillós. L'agressor a més, haurà d'indemnitzar el ferit amb 18.900 euros pels danys i les seqüeles causades. Els fets es remunten en març de 2017 en València. L'ara sentenciat hauria anat a una discoteca en companyia d'altres menors, a la qual no el van deixar entrar. Aleshores es van quedar en les proximitats del local bevent i fumant haixix. En eixe moment la víctima va passar prop d'ells, i segons sembla estava sol i borratxo, i es va introduir en la platja. L'agressor i els seus amics el van seguir, el van rodejar i el van començar a increpar i agredir. Un dels adolescents no identificat va agafar la víctima i el va tirar a terra. Després el menor es va alçar i el grup es va dispersar, quedant sols el processat i la víctima i es van encarar. A continuació, segons consta, la víctima es va tirar cap a davant i presumptament va pegar al processat.

Aquest va traure una navalla, la va obrir i li la va mostrar per a intimidar-lo. Quan el ferit es va acostar a ell per a intentar colpejar-lo, el condemnat es va tirar arrere i va alçar el braç per a continuació clavar-li l'arma en el pit. Després d'apunyalar-lo, va fugir d'allí, però la víctima el va seguir uns metres cridant que havia sigut ell qui l'havia apunyalat. Però a l'altura del passeig es va desplomar i va ser aleshores quan van cridar a Emergències. Per tant la víctima va patir lesions per arma blanca, amb acumulació de sang en l'epicardi i una lesió en el ventricle dret que no va arribar a perforar la cavitat. Van ser necessaris 84 dies de curació dels quals cinc van ser d'ingrés hospitalari.

Les conseqüències de l'enfrontament i l'agressió són una cicatriu de 25 cm en la regió esternal, ja que l'arma utilitzada en l'agressió es va fer desaparéixer després de l'apunyalament. El jutge li va aplicar al processat les atenuants de legítima defensa, per les circumstàncies en què es va produir l'agressió, i la confessió del fet i analògica de consum de substàncies com alcohol i haixix. A més, segons ha avançat 'El Periódico Mediterráneo', el Jutjat de Menors insistix en el fet que la navalla que portava l'adolescent era per a «tallar l'haixix» i no explícitament per a atacar el jove. Finalment l'Audiència Provincial de València ha rebutjat el recurs del fiscal que sol·licitava una condemna de huit anys d'internament, per un delicte d'homicidi i ha confirmat la pena imposada contra la qual ja no serveix cap recurs ordinari.

Últimes notícies

Rafa Mir, condemnat a huit anys i mig de presó per agressió sexual i lesions a València

La Secció Quarta de l'Audiència Provincial de València ha condemnat el futbolista Rafa Mir a huit anys i mig de presó per agressió sexual i lesions, i ha imposat també dos anys de presó a un segon acusat, també futbolista i amic seu. La sentència no és ferma i fixa indemnitzacions econòmiques per a les víctimes.

Sara Sorribes confia a tornar al seu màxim nivell: encara em queda corda

La tenista castellonenca Sara Sorribes assegura que encara li queda corda per a competir al màxim nivell després de la seua retirada temporal i manté com a objectiu tornar a representar Espanya i ser als Jocs de Los Angeles 2028.

Rafa Mir, condemnat a 8 anys i mig de presó per agressió sexual i lesions a València

L'Audiència Provincial de València ha condemnat el futbolista Rafa Mir a 8,5 anys de presó per un delicte d'agressió sexual i un altre de lesions. Un segon acusat ha rebut 2 anys de presó i tots dos hauran d'indemnitzar les víctimes amb més de 70.000 euros.

Rafa Mir és condemnat a huit anys i mig de presó per agressió sexual i lesions a València

La Secció Quarta de l'Audiència Provincial de València ha condemnat el futbolista Rafa Mir a huit anys i mig de presó per un delicte d'agressió sexual i un altre de lesions, segons ha informat el Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana.

La nova campanya ‘En mi silla mando yo’ reivindica l’autonomia real de les persones amb diversitat funcional

Codifiva presentarà divendres en el MuVIM la campanya 'En mi silla mando yo', que defensa l'autonomia de les persones amb discapacitat més enllà de la mobilitat física i reclama un canvi en la mirada social.

Catalá admet en el Congrés que el pla municipal va fallar el dia de la DANA a València

La alcaldessa de València, María José Catalá, ha reconegut en la comissió del Congrés que investiga la riuada del 29 d’octubre de 2024 que el pla d’actuació municipal va fallar perquè no contemplava risc d’inundació en les pedanies del sud més afectades, on van morir 17 persones.

València Basket inicia la final de la Lliga Endesa amb pista a favor davant el Barcelona

València Basket i Barcelona reediten des de dijous la final de la Lliga Endesa de 2003, però ara amb factor pista taronja i més experiència per als valencians.

CCOO alerta d’un possible control horari al professorat en juliol sense pacte previ

CCOO-PV denuncia que Educacio vol implantar sistemes de control horari al professorat en juliol sense negociacio ni cobertura normativa clara, mentre la Conselleria assegura que no hi ha novetats respecte a altres cursos.