16.1 C
València
Dijous, 27 novembre, 2025

Un menor condemnat per apunyalament a València

Un menor ha estat condemnat per apunyalar un altre en el pit. El jove, que es troba en un centre de menors de Castelló complirà dos anys d'internament semi obert i un altre de llibertat vigilada. Encara que el fiscal demanava que se li sentenciara per intent d'homicidi, l'Audiència ho va rebutjar al considerar-lo sols autor de delicte de lesions amb instrument perillós. L'agressor a més, haurà d'indemnitzar el ferit amb 18.900 euros pels danys i les seqüeles causades. Els fets es remunten en març de 2017 en València. L'ara sentenciat hauria anat a una discoteca en companyia d'altres menors, a la qual no el van deixar entrar. Aleshores es van quedar en les proximitats del local bevent i fumant haixix. En eixe moment la víctima va passar prop d'ells, i segons sembla estava sol i borratxo, i es va introduir en la platja. L'agressor i els seus amics el van seguir, el van rodejar i el van començar a increpar i agredir. Un dels adolescents no identificat va agafar la víctima i el va tirar a terra. Després el menor es va alçar i el grup es va dispersar, quedant sols el processat i la víctima i es van encarar. A continuació, segons consta, la víctima es va tirar cap a davant i presumptament va pegar al processat.

Aquest va traure una navalla, la va obrir i li la va mostrar per a intimidar-lo. Quan el ferit es va acostar a ell per a intentar colpejar-lo, el condemnat es va tirar arrere i va alçar el braç per a continuació clavar-li l'arma en el pit. Després d'apunyalar-lo, va fugir d'allí, però la víctima el va seguir uns metres cridant que havia sigut ell qui l'havia apunyalat. Però a l'altura del passeig es va desplomar i va ser aleshores quan van cridar a Emergències. Per tant la víctima va patir lesions per arma blanca, amb acumulació de sang en l'epicardi i una lesió en el ventricle dret que no va arribar a perforar la cavitat. Van ser necessaris 84 dies de curació dels quals cinc van ser d'ingrés hospitalari.

Les conseqüències de l'enfrontament i l'agressió són una cicatriu de 25 cm en la regió esternal, ja que l'arma utilitzada en l'agressió es va fer desaparéixer després de l'apunyalament. El jutge li va aplicar al processat les atenuants de legítima defensa, per les circumstàncies en què es va produir l'agressió, i la confessió del fet i analògica de consum de substàncies com alcohol i haixix. A més, segons ha avançat 'El Periódico Mediterráneo', el Jutjat de Menors insistix en el fet que la navalla que portava l'adolescent era per a «tallar l'haixix» i no explícitament per a atacar el jove. Finalment l'Audiència Provincial de València ha rebutjat el recurs del fiscal que sol·licitava una condemna de huit anys d'internament, per un delicte d'homicidi i ha confirmat la pena imposada contra la qual ja no serveix cap recurs ordinari.

Últimes notícies

Baldoví acusa a Pérez Llorca de ‘regent provisional’ i d’aprovar l’examen de Vox

Joan Baldoví ha qualificat a Juanfran Pérez Llorca de 'regent provisional' i ha sostingut que el seu discurs d'investidura ha passat amb nota l'examen de Vox. Compromís ha contraposat 10 compromisos i 50 propostes.

El PSPV diu que Mazón manté el poder i que Vox ja ha guanyat amb un pacte vergonyant

El PSPV ha denunciat en el ple d'investidura que Juanfran Pérez Llorca seguirà com el número 2 de Carlos Mazón i ha parlat d'un pacte vergonyant que, al seu juí, lliurament més concessions a Vox.

El València Basket obrirà la segona fase davant el Saragossa i es mesurarà a Landes i Venècia

El València Basket obrirà la segona fase de l'Eurolliga Femenina davant el Casademont Zaragoza en el Roig Arena i també s'enfrontarà a Basket Landes i Umana Reyer Venècia. Els resultats de la primera fase s'arrosseguen i l'objectiu és quedar entre els quatre primers del grup.

Les víctimes de la DANA esperen que Pérez Llorca explique per què es disculpa

La presidenta de l'Associació de Víctimes Mortals 29-O ha reclamat que el candidat del PP a la Generalitat detalle el motiu de les seues disculpes i assumisca responsabilitats. També ha censurat les al·lusions a immigració i l'acostament a Vox en el seu discurs d'investidura.

Álvaro Rodríguez repta al Getafe en el seu retorn al Coliseum

El davanter de l'Elx arriba amb dos gols en dos jornades i apunta a l'onze per a mesurar-se a un Getafe que encadena dos derrotes i perd a Abqar i Mario Martín. El dol es juga a les 21.00 en el Coliseum.

Pérez Llorca defén el retorn de menors no acompanyats i dades de delinqüència transparents

En la seua investidura, Pérez Llorca ha defés ordenar la immigració amb sentit comú i ha plantejat el retorn de menors no acompanyats als seus països d'origen. Ha reclamat dades transparents sobre delinqüència, controls d'edat i cooperació estatal i europea per a combatre màfies i reforçar la vigilància.

Pérez Llorca veu el Pacte Verd Europeu com la major amenaça per al camp i recolza Cofrentes

En la seua investidura en Les Corts, Juanfran Pérez Llorca ha denunciat que el Pacte Verd Europeu imposa costos i burocràcia i ha demanat igualtat enfront d'importacions de tercers països. També ha defés mantindre oberta la central de Cofrentes

Pérez Llorca apel·la a l’estabilitat en la seua investidura mentres Vox espera el seu discurs

El candidat del PP ha defés que la Comunitat Valenciana necessita 'moltíssima estabilitat' i ha evitat confirmar un pacte amb Vox, els vots del qual són decisius. El ple arranca a les 11 amb el seu discurs i Vox decidirà llavors el sentit del seu vot.