16.4 C
València
Dijous, 19 febrer, 2026

Un menor condemnat per apunyalament a València

Un menor ha estat condemnat per apunyalar un altre en el pit. El jove, que es troba en un centre de menors de Castelló complirà dos anys d'internament semi obert i un altre de llibertat vigilada. Encara que el fiscal demanava que se li sentenciara per intent d'homicidi, l'Audiència ho va rebutjar al considerar-lo sols autor de delicte de lesions amb instrument perillós. L'agressor a més, haurà d'indemnitzar el ferit amb 18.900 euros pels danys i les seqüeles causades. Els fets es remunten en març de 2017 en València. L'ara sentenciat hauria anat a una discoteca en companyia d'altres menors, a la qual no el van deixar entrar. Aleshores es van quedar en les proximitats del local bevent i fumant haixix. En eixe moment la víctima va passar prop d'ells, i segons sembla estava sol i borratxo, i es va introduir en la platja. L'agressor i els seus amics el van seguir, el van rodejar i el van començar a increpar i agredir. Un dels adolescents no identificat va agafar la víctima i el va tirar a terra. Després el menor es va alçar i el grup es va dispersar, quedant sols el processat i la víctima i es van encarar. A continuació, segons consta, la víctima es va tirar cap a davant i presumptament va pegar al processat.

Aquest va traure una navalla, la va obrir i li la va mostrar per a intimidar-lo. Quan el ferit es va acostar a ell per a intentar colpejar-lo, el condemnat es va tirar arrere i va alçar el braç per a continuació clavar-li l'arma en el pit. Després d'apunyalar-lo, va fugir d'allí, però la víctima el va seguir uns metres cridant que havia sigut ell qui l'havia apunyalat. Però a l'altura del passeig es va desplomar i va ser aleshores quan van cridar a Emergències. Per tant la víctima va patir lesions per arma blanca, amb acumulació de sang en l'epicardi i una lesió en el ventricle dret que no va arribar a perforar la cavitat. Van ser necessaris 84 dies de curació dels quals cinc van ser d'ingrés hospitalari.

Les conseqüències de l'enfrontament i l'agressió són una cicatriu de 25 cm en la regió esternal, ja que l'arma utilitzada en l'agressió es va fer desaparéixer després de l'apunyalament. El jutge li va aplicar al processat les atenuants de legítima defensa, per les circumstàncies en què es va produir l'agressió, i la confessió del fet i analògica de consum de substàncies com alcohol i haixix. A més, segons ha avançat 'El Periódico Mediterráneo', el Jutjat de Menors insistix en el fet que la navalla que portava l'adolescent era per a «tallar l'haixix» i no explícitament per a atacar el jove. Finalment l'Audiència Provincial de València ha rebutjat el recurs del fiscal que sol·licitava una condemna de huit anys d'internament, per un delicte d'homicidi i ha confirmat la pena imposada contra la qual ja no serveix cap recurs ordinari.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Luís Castro: ‘Si haguérem jugat tota la nit tampoc haguérem marcat’

El tècnic del Llevant va lamentar la falta d'encert després de la derrota davant el Vila-real i va defendre el lliurament de l'equip. Va assenyalar el dol davant el Barça com una final i va explicar la situació de Etta Eyong i la seua clàusula.

Marcelino avisa després del 0-1 al Llevant: la tranquil·litat m’agrada poc

El Vila-real va guanyar 0-1 al Llevant i Marcelino va restar importància a l'avantatge de set punts sobre el Betis. Va celebrar la porteria a zero i va lamentar no sentenciar.

El Vila-real assalta el Ciutat amb un gol de Mikautadze i complica encara més la situació del Llevant

Una miqueta de Mikautadze en el 57 va donar la victòria al Vila-real en el Ciutat de València en el dol ajornat de la jornada 16. Els groguets es van afermar tercers i el Llevant va continuar penúltim.

Mikautadze decidix en Llevant i firma el seu octau gol en LaLiga

El davanter del Vila-real va donar la victòria a domicili amb el seu octau tant del curs. El seu encert li col·loca en el grup de huit gols després de 24 jornades.

Renúncia el regidor de Mobilitat de Castelló investigat per la gestió de multes

Cristian Ramírez ha deixat l'acta i totes les seues responsabilitats després de la reobertura de diligències per les multes de la zona ORA. Al·lega pressió política i prioritza la seua salut mental.

Tres associacions de víctimes del 29-O reclamen a Pérez Llorca mesures més enllà de les ajudes

Tres associacions d'afectats responen a l'ajuda de 80.000 euros per família de les 230 víctimes mortals i demanen reconeixement, responsabilitat i transparència, a més de prevenció i canvi de polítiques.

Detingut l’exmarit i pare de les víctimes com a presumpte autor del doble crim de Xilxes

L'exmarit i pare de la dona i la xiqueta trobades mortes a Xilxes ha sigut detingut com a presumpte autor. La investigació seguix oberta per a determinar si és violència de gènere.

Pérez Llorca defén la gestió del Consell en les vivendes públiques d’Alacant i l’oposició exigix dimissions

En la seua primera sessió de control, Pérez Llorca ha reivindicat la política útil i ha detallat mesures davant les irregularitats en adjudicacions a Alacant, mentres PSPV i Compromís reclamen cessaments i eleccions.