11.7 C
València
Divendres, 23 gener, 2026

Un menor condemnat per apunyalament a València

Un menor ha estat condemnat per apunyalar un altre en el pit. El jove, que es troba en un centre de menors de Castelló complirà dos anys d'internament semi obert i un altre de llibertat vigilada. Encara que el fiscal demanava que se li sentenciara per intent d'homicidi, l'Audiència ho va rebutjar al considerar-lo sols autor de delicte de lesions amb instrument perillós. L'agressor a més, haurà d'indemnitzar el ferit amb 18.900 euros pels danys i les seqüeles causades. Els fets es remunten en març de 2017 en València. L'ara sentenciat hauria anat a una discoteca en companyia d'altres menors, a la qual no el van deixar entrar. Aleshores es van quedar en les proximitats del local bevent i fumant haixix. En eixe moment la víctima va passar prop d'ells, i segons sembla estava sol i borratxo, i es va introduir en la platja. L'agressor i els seus amics el van seguir, el van rodejar i el van començar a increpar i agredir. Un dels adolescents no identificat va agafar la víctima i el va tirar a terra. Després el menor es va alçar i el grup es va dispersar, quedant sols el processat i la víctima i es van encarar. A continuació, segons consta, la víctima es va tirar cap a davant i presumptament va pegar al processat.

Aquest va traure una navalla, la va obrir i li la va mostrar per a intimidar-lo. Quan el ferit es va acostar a ell per a intentar colpejar-lo, el condemnat es va tirar arrere i va alçar el braç per a continuació clavar-li l'arma en el pit. Després d'apunyalar-lo, va fugir d'allí, però la víctima el va seguir uns metres cridant que havia sigut ell qui l'havia apunyalat. Però a l'altura del passeig es va desplomar i va ser aleshores quan van cridar a Emergències. Per tant la víctima va patir lesions per arma blanca, amb acumulació de sang en l'epicardi i una lesió en el ventricle dret que no va arribar a perforar la cavitat. Van ser necessaris 84 dies de curació dels quals cinc van ser d'ingrés hospitalari.

Les conseqüències de l'enfrontament i l'agressió són una cicatriu de 25 cm en la regió esternal, ja que l'arma utilitzada en l'agressió es va fer desaparéixer després de l'apunyalament. El jutge li va aplicar al processat les atenuants de legítima defensa, per les circumstàncies en què es va produir l'agressió, i la confessió del fet i analògica de consum de substàncies com alcohol i haixix. A més, segons ha avançat 'El Periódico Mediterráneo', el Jutjat de Menors insistix en el fet que la navalla que portava l'adolescent era per a «tallar l'haixix» i no explícitament per a atacar el jove. Finalment l'Audiència Provincial de València ha rebutjat el recurs del fiscal que sol·licitava una condemna de huit anys d'internament, per un delicte d'homicidi i ha confirmat la pena imposada contra la qual ja no serveix cap recurs ordinari.

Últimes notícies

93-89: el Bayern castiga el València amb defensa i els ex ‘taronja’ Lucic i Dimitrijevic

El Bayern es va imposar 93-89 al València a Munic amb Lucic i Dimitrijevic al comandament. La defensa agressiva i el contraatac van castigar el 27% en triples dels visitants.

Identificades les 45 víctimes de l’accident de Adamuz

S'han identificat les 45 persones mortes en el sinistre ferroviari de Adamuz i s'han completat totes les autòpsies. La majoria es va confirmar per petjades i part per ADN.

Pluges febles, neu des de 500-700 m el dissabte i vent fort a l’interior el diumenge

El cap de setmana es presenta amb cels nuvolosos i ruixats febles. El dissabte baixa la cota de neu a 500-700 m i el diumenge el vent de l'oest deixarà ratxes molt fortes a l'interior.

Es desactiva l’alerta groga per vent en la Comunitat Valenciana

Emergències ha donat per finalitzada l'alerta groga per vent i no queden avisos actius en la Comunitat Valenciana. Els últims avisos a Castelló, València i Alacant també han cessat.

Els sindicats mèdics convoquen una setmana de vaga al mes des del 16 de febrer

El Comité de Vaga anuncia un atur indefinit articulat en setmanes mensuals des del 16 de febrer. Protesten per l'estatut marc i exigixen una regulació específica.

CGT convoca tres dies de vaga ferroviària i reclama un canvi immediat

CGT convoca una vaga del 9 a l'11 de febrer i se suma a l'atur dels maquinistes de Semaf per a prioritzar la seguretat després dels accidents. Transports considera que l'atur no és necessari i obri la via del diàleg.

Presó per a dos detinguts per la mort d’un home a Benifaió

El Jutjat d'Instrucció 2 de Carlet ordena presó provisional per a dos implicats en la mort d'un veí de Benifaió i l'incendi de la seua vivenda. La investigació apunta a l'entorn pròxim i manté a altres dos investigats amb mesures cautelars.

Ingrid deixarà un temporal atlàntic amb vent molt fort, pluges i nevades

Els fronts de la borrasca Ingrid deixaran este dijous un temporal atlàntic amb pluges generalitzades, ratxes molt fortes i neu en cotes mitjanes. Galícia mantindrà l'avís roig per fenòmens costaners i hi haurà avís taronja a Astúries, Cantàbria, País Basc i Andalusia.