Un menor amb discapacitat, en estat greu en caure per la finestra de l’escola en Alacant

Un menor, de 15 anys, es troba ingressat en la Unitat de Cures Intensives (UCI) de l’Hospital General d’Alacant després de caure per la finestra el passat divendres en el col·legi Jesús María de Villafranqueza d’Alacant a on estudia. El xiquet, amb un 33% de discapacitat motora i verbal, ha d’estar vigilat les 24 hores del dia.

 

Segons ha avançat el diari ‘Información’, encara es desconeixen les causes per les que el menor va caure i hui mateix li han llevat la sedació, tot i que no ha recuperat la consciència del tot. Només mou un poc les cames i els braços. El xiquet va patir un fort traumatisme cranial després de caure des d’un primer pis.

 

El pare ha afirmat que el xiquet només acudia dos hores al dia a esta escola des de fa dos anys, ja que el col·legi no compta amb «l’ajuda» que el menor necessita per la seua discapacitat. «La Conselleria d’Educació anava a buscar a una persona per a que estiguera amb ell, però no n’hi ha. El centre té un especialista en pedagogia terapèutica per a dos hores i ell anava eixe temps a classe amb la seua ajuda», ha afegit el pare del menor.

 

Tot apunta a que es tracte d’un accident

Agents de la Policia Nacional ientífica i judicial i una ambulància del Servici d’Ajuda Mèdica Urgent (SAMU) es van desplaçar fins a l’escola, tot i que encara no s’han pogut decretar les causes de l’incident. La Policia considera que es tracta d’un accident, pel que no van a investigar més els fets si no ho considera el jutjat.

 

Per la seua banda, tampoc va a emprendre accions legals la família del menor, que ha afirmat que ara es volen centrar en la recuperació del seu fill. Pel moment, es desconeixen les causes de l’incident, tot i que el pare ha volgut afegir que el seu fill és nerviós i li agrada cridar l’atenció, «però no com per a tirar-se per la finestra».

 

També pots llegir…

Últimes notícies

El CSN recolza més de 100 inspeccions nuclears i radiològiques de la Generalitat per a 2026

El Consell de Seguretat Nuclear valguda la planificació de la Generalitat per a 2026, amb més d'un centenar d'inspeccions en instal·lacions radioactives, sanitàries i de transport de material radioactiu.

Pugen les temperatures i s’imposa el temps estable en quasi tota Espanya

Un anticicló sobre Europa manté el temps estable en la major part d'Espanya, amb cels buidats i un ascens generalitzat de les temperatures, notable en el sud-oest i el sud de Galícia.

Troben un dofí mular mort i molt descompost a la platja de Almardá a Sagunt

Un dofí mular, l'espècie de dofí més comú al Mediterrani, apareix mort en avançat estat de descomposició a la platja de Almardá de Sagunt després de l'avís d'un vianant.

Educació fixa fins demà el termini perquè els sindicats docents firmen l’acord

Educació dona de termini fins a este dimecres a les 17.00 hores perquè els sindicats docents accepten l'última oferta, que manté la pujada salarial de 200 euros fins a 2028 i retira canvis sobre valencià i substitucions.

El Gómez Ulla prepara visites segures per als 13 aïllats per hantavirus després de donar de nou negatiu

L'Hospital Gómez Ulla organitza visites escalonades i controlades per als 13 contactes de hantavirus, que han tornat a donar negatiu, mentres l'únic cas positiu evoluciona de manera favorable.

Aagesen veu fonamental que l’ex alt càrrec investigat per l’àudio de Aemet rendisca comptes

Sara Aagesen considera fonamental que el exsubsecretario de Justícia valencià rendisca comptes per la filtració de l'àudio manipulat de Aemet durant la dana de 2024 a València.

Diana Morant reivindica el seu doble paper de ministra i candidata a la Generalitat Valenciana

Diana Morant defén que el seu càrrec de ministra reforça, i no resta, la seua candidatura a la Generalitat Valenciana i reivindica que la seua prioritat és presidir el govern autonòmic.

Scariolo reivindica al Reial Madrid abans de la Final Four malgrat les baixes de Tavares i Len

Sergio Scariolo afronta la Final Four de l'Eurolliga a Atenes amb il·lusió i recalca que el Reial Madrid sempre competix, malgrat les importants baixes de Walter Tavares i Alex Len en el joc interior.