Un menor amb discapacitat, en estat greu en caure per la finestra de l’escola en Alacant

Un menor, de 15 anys, es troba ingressat en la Unitat de Cures Intensives (UCI) de l’Hospital General d’Alacant després de caure per la finestra el passat divendres en el col·legi Jesús María de Villafranqueza d’Alacant a on estudia. El xiquet, amb un 33% de discapacitat motora i verbal, ha d’estar vigilat les 24 hores del dia.

 

Segons ha avançat el diari ‘Información’, encara es desconeixen les causes per les que el menor va caure i hui mateix li han llevat la sedació, tot i que no ha recuperat la consciència del tot. Només mou un poc les cames i els braços. El xiquet va patir un fort traumatisme cranial després de caure des d’un primer pis.

 

El pare ha afirmat que el xiquet només acudia dos hores al dia a esta escola des de fa dos anys, ja que el col·legi no compta amb «l’ajuda» que el menor necessita per la seua discapacitat. «La Conselleria d’Educació anava a buscar a una persona per a que estiguera amb ell, però no n’hi ha. El centre té un especialista en pedagogia terapèutica per a dos hores i ell anava eixe temps a classe amb la seua ajuda», ha afegit el pare del menor.

 

Tot apunta a que es tracte d’un accident

Agents de la Policia Nacional ientífica i judicial i una ambulància del Servici d’Ajuda Mèdica Urgent (SAMU) es van desplaçar fins a l’escola, tot i que encara no s’han pogut decretar les causes de l’incident. La Policia considera que es tracta d’un accident, pel que no van a investigar més els fets si no ho considera el jutjat.

 

Per la seua banda, tampoc va a emprendre accions legals la família del menor, que ha afirmat que ara es volen centrar en la recuperació del seu fill. Pel moment, es desconeixen les causes de l’incident, tot i que el pare ha volgut afegir que el seu fill és nerviós i li agrada cridar l’atenció, «però no com per a tirar-se per la finestra».

 

També pots llegir…

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Redó i Morant se citen a València amb les dones vetades en la confraria de Sagunt

Les ministres Ana Redondo i Diana Morant es reunixen a València amb representants del col·lectiu Setmana Santa Inclusiva després de la negativa de la Confraria de la Puríssima Sang de Sagunt a admetre dones, una decisió que pot tindre conseqüències legals i turístiques.

Rajoy elogia la sensatesa de Pérez Llorca i la seua gestió al capdavant de la Generalitat

Mariano Rajoy presenta a Torrent el seu llibre 'L'art de governar' i reivindica la sensatesa i moderació de Juanfran Pérez Llorca al capdavant de la Generalitat, en un acte centrat en la defensa de la democràcia i les bones pràctiques de govern.

Detingut un aficionat del Múrcia per una brutal pallissa a un seguidor de l’Hèrcules després del partit

La Policia Nacional ha arrestat a Alacant a un jove de 29 anys, seguidor del Real Murcia, per la seua presumpta participació en la pallissa a un aficionat de l'Hèrcules després del partit del 15 de març.

Un jutjat obliga a València a actuar contra el soroll dels festivals a la Ciutat de les Arts

Una sentència reconeix que el soroll dels festivals a la Ciutat de les Arts vulnera drets fonamentals dels veïns i ordena a l'Ajuntament adoptar mesures, inclosa la possible reubicació dels esdeveniments.

Ciutadans demana ser acusació popular en la causa de les vivendes protegides de la Platja de Sant Joan

Ciutadans sol·licita personar-se com a acusació popular en la investigació judicial per les presumptes irregularitats en l'adjudicació de vivendes de protecció pública a la Platja de Sant Joan, a Alacant.

Més de 550 corredors desafiaran les escales del Gran Hotel Bali en la Pujada Vertical

La XX Pujada Vertical al Gran Hotel Bali reunirà este dissabte a Benidorm a més de 550 esportistes, inclosos els millors especialistes del circuit mundial de carreres de gratacels.

València impulsa la recuperació dels seus ponts històrics i prioritza el de San José

L'Ajuntament de València aferma el pla de conservació dels cinc ponts històrics i concentra ara els treballs en el Pont de San José, on ja s'ha actuat en nou dels seus tretze arcs.

L’alberg i centre d’experiències mediterrànies de Tabarca reobri amb nova oferta sostenible

L'alberg i centre d'experiències mediterrànies de l'illa de Tabarca reobri després d'una renovació sostenible, amb tallers gastronòmics, rutes guiades i activitats astronòmiques per a desestacionalitzar el turisme en la Costa Blanca.