Un menor amb discapacitat, en estat greu en caure per la finestra de l’escola en Alacant

Un menor, de 15 anys, es troba ingressat en la Unitat de Cures Intensives (UCI) de l’Hospital General d’Alacant després de caure per la finestra el passat divendres en el col·legi Jesús María de Villafranqueza d’Alacant a on estudia. El xiquet, amb un 33% de discapacitat motora i verbal, ha d’estar vigilat les 24 hores del dia.

 

Segons ha avançat el diari ‘Información’, encara es desconeixen les causes per les que el menor va caure i hui mateix li han llevat la sedació, tot i que no ha recuperat la consciència del tot. Només mou un poc les cames i els braços. El xiquet va patir un fort traumatisme cranial després de caure des d’un primer pis.

 

El pare ha afirmat que el xiquet només acudia dos hores al dia a esta escola des de fa dos anys, ja que el col·legi no compta amb «l’ajuda» que el menor necessita per la seua discapacitat. «La Conselleria d’Educació anava a buscar a una persona per a que estiguera amb ell, però no n’hi ha. El centre té un especialista en pedagogia terapèutica per a dos hores i ell anava eixe temps a classe amb la seua ajuda», ha afegit el pare del menor.

 

Tot apunta a que es tracte d’un accident

Agents de la Policia Nacional ientífica i judicial i una ambulància del Servici d’Ajuda Mèdica Urgent (SAMU) es van desplaçar fins a l’escola, tot i que encara no s’han pogut decretar les causes de l’incident. La Policia considera que es tracta d’un accident, pel que no van a investigar més els fets si no ho considera el jutjat.

 

Per la seua banda, tampoc va a emprendre accions legals la família del menor, que ha afirmat que ara es volen centrar en la recuperació del seu fill. Pel moment, es desconeixen les causes de l’incident, tot i que el pare ha volgut afegir que el seu fill és nerviós i li agrada cridar l’atenció, «però no com per a tirar-se per la finestra».

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Castro ix reforçat de Pamplona: empat sense gols però amb bona imatge del Levante

El Levante ha empatat a zero al camp d’Osasuna però Luís Castro destacat que l’equip ha recuperat la identitat desitjada i confia a continuar millorant amb el pas de les jornades.

Ryan destaca el punt d’or davant Osasuna i el creiximent defensiu del Llevant

El porter australià Mathew Ryan ha remarcat les sensacions positives del Llevant després de l’empat sense gols contra Osasuna a El Sadar, on ha sigut clau sota pals.

Osasuna punxa davant un Llevant resistent en un empat sense gols

Osasuna ha empatat 0-0 amb el Llevant en un Sadar ple, després de dominar bona part del partit i topar una vegada i una altra amb un inspirat Ryan. Els granotes, molt sòlids arrere, s'han emportat un punt sense quasi crear perill en atac.

Kayne Van Oevelen reforça la porteria del València cedit per l’Ipswich Town

El València CF ha incorporat el porter neerlandés Kayne Van Oevelen cedit per l’Ipswich Town per a esta temporada i sense opció de compra. El jove guardameta arriba després de destacar amb el FC Volendam en l’Eredivisie 2023-24.

La Delegación del Govern descarta requisaments d’estelades en l’Elx-Barça i obri investigació

La Delegación del Govern en la Comunitat Valenciana ha obert una investigació interna sobre l’actuació policial en l’Elx-Barça i ha negat que s’hi requisaren estelades, malgrat les denúncies de partits i del FC Barcelona.

El Govern desmenteix la confiscació d’estelades en el partit Elx-Barça i obri una investigació

La Delegación del Gobierno nega que la Policia Nacional confiscara estelades en el partit Elx-Barcelona i ha obert una investigació interna per aclarir l’actuació dels agents, criticada per partits independentistes i pel FC Barcelona.

Els apartaments turístics de Benicalap continuen avant: l’Ajuntament garantix que tenen llicència

L’Ajuntament de València assegura que les obres per a convertir baixos de Benicalap en apartaments turístics compten amb llicència després d’una modificació del projecte. Urbanisme defensa que s’aplica una normativa molt exigent i recorda la reducció d’apartaments turístics a la ciutat.

Un nou pla millorarà l’atenció al dolor crònic a la Comunitat Valenciana

Sanitat ha dissenyat un pla específic per a unificar i millorar l’atenció al dolor en totes les etapes de la vida, amb especial focus en el dolor crònic i la coordinació entre nivells assistencials.