7.5 C
València
Dilluns, 5 gener, 2026

Un menor amb discapacitat, en estat greu en caure per la finestra de l’escola en Alacant

Un menor, de 15 anys, es troba ingressat en la Unitat de Cures Intensives (UCI) de l’Hospital General d’Alacant després de caure per la finestra el passat divendres en el col·legi Jesús María de Villafranqueza d’Alacant a on estudia. El xiquet, amb un 33% de discapacitat motora i verbal, ha d’estar vigilat les 24 hores del dia.

 

Segons ha avançat el diari ‘Información’, encara es desconeixen les causes per les que el menor va caure i hui mateix li han llevat la sedació, tot i que no ha recuperat la consciència del tot. Només mou un poc les cames i els braços. El xiquet va patir un fort traumatisme cranial després de caure des d’un primer pis.

 

El pare ha afirmat que el xiquet només acudia dos hores al dia a esta escola des de fa dos anys, ja que el col·legi no compta amb «l’ajuda» que el menor necessita per la seua discapacitat. «La Conselleria d’Educació anava a buscar a una persona per a que estiguera amb ell, però no n’hi ha. El centre té un especialista en pedagogia terapèutica per a dos hores i ell anava eixe temps a classe amb la seua ajuda», ha afegit el pare del menor.

 

Tot apunta a que es tracte d’un accident

Agents de la Policia Nacional ientífica i judicial i una ambulància del Servici d’Ajuda Mèdica Urgent (SAMU) es van desplaçar fins a l’escola, tot i que encara no s’han pogut decretar les causes de l’incident. La Policia considera que es tracta d’un accident, pel que no van a investigar més els fets si no ho considera el jutjat.

 

Per la seua banda, tampoc va a emprendre accions legals la família del menor, que ha afirmat que ara es volen centrar en la recuperació del seu fill. Pel moment, es desconeixen les causes de l’incident, tot i que el pare ha volgut afegir que el seu fill és nerviós i li agrada cridar l’atenció, «però no com per a tirar-se per la finestra».

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Pluges en el sud de la Comunitat i baixada de temperatures este dilluns

Cel cobert, pluges més probables cap al sud i descens tèrmic, amb la cota de neu en 500 metres en el nord. El dimarts seguirà el fred amb gelades i ratxes de nord-oest.

Indonèsia intensifica la busca de dos espanyols desapareguts després de trobar un segon cos

Indonèsia va reprendre l'operatiu per a localitzar a dos menors després del naufragi del KM Putri Sakinah; el diumenge es va identificar el cos de Fernando Martín.

Pedro Martínez refreda l’eufòria després del 103-76 del València Basket davant el Baxi Manresa

València Basket va atropellar 103-76 a Baxi Manresa i Pedro Martínez va rebaixar l'eufòria, destacant defensa, rebot i transició. El tècnic va defendre les rotacions per a una setmana exigent.

València Basket atropella al Manresa (103-76) i consolida la seua segona plaça

El conjunt taronja va imposar un ritme alt, va castigar les pèrdues del rival i va tancar el dol amb parcials demolidors. Pradilla va destacar amb 21 punts.

El Govern valencià dona suport a una transició democràtica i pacífica a Veneçuela

Susana Camarero ha expressat el suport del Consell a una transició pacífica i amb garanties a Veneçuela i ha demanat respecte als drets humans i l'alliberament de presos polítics. L'Executiu ha acudit a una concentració de la diàspora a València i ha reclamat responsabilitat a actors internacionals i fermesa al Govern d'Espanya.

Aemet ha activat el nivell groc per nevades a l’interior i per mala mar a Alacant

Aemet ha establit avisos per neu a l'interior de Castelló, València i Alacant, i per fenòmens costaners a Alacant. Les alertes s'escalonen per franges horàries i zones.

Indonèsia confirma que ha recuperat el cadàver de Fernando Martín i manté la busca de dos menors

Les autoritats indonèsies han confirmat la recuperació del cos de Fernando Martín després del naufragi del 26 de desembre i mantenen la busca de dos menors. La Policia investiga possibles negligències de la tripulació.

Quatre ferits en un xoc entre dos cotxes en la N-340 a l’altura d’Almenara

Quatre persones han resultat ferides en un xoc entre dos cotxes en la N-340 a l'altura d'Almenara. El sinistre s'ha produït a les 14.40 en el km 943 i ha obligat a tallar la via en els dos sentits.