16.1 C
València
Dimarts, 9 desembre, 2025

Un menor amb discapacitat, en estat greu en caure per la finestra de l’escola en Alacant

Un menor, de 15 anys, es troba ingressat en la Unitat de Cures Intensives (UCI) de l’Hospital General d’Alacant després de caure per la finestra el passat divendres en el col·legi Jesús María de Villafranqueza d’Alacant a on estudia. El xiquet, amb un 33% de discapacitat motora i verbal, ha d’estar vigilat les 24 hores del dia.

 

Segons ha avançat el diari ‘Información’, encara es desconeixen les causes per les que el menor va caure i hui mateix li han llevat la sedació, tot i que no ha recuperat la consciència del tot. Només mou un poc les cames i els braços. El xiquet va patir un fort traumatisme cranial després de caure des d’un primer pis.

 

El pare ha afirmat que el xiquet només acudia dos hores al dia a esta escola des de fa dos anys, ja que el col·legi no compta amb «l’ajuda» que el menor necessita per la seua discapacitat. «La Conselleria d’Educació anava a buscar a una persona per a que estiguera amb ell, però no n’hi ha. El centre té un especialista en pedagogia terapèutica per a dos hores i ell anava eixe temps a classe amb la seua ajuda», ha afegit el pare del menor.

 

Tot apunta a que es tracte d’un accident

Agents de la Policia Nacional ientífica i judicial i una ambulància del Servici d’Ajuda Mèdica Urgent (SAMU) es van desplaçar fins a l’escola, tot i que encara no s’han pogut decretar les causes de l’incident. La Policia considera que es tracta d’un accident, pel que no van a investigar més els fets si no ho considera el jutjat.

 

Per la seua banda, tampoc va a emprendre accions legals la família del menor, que ha afirmat que ara es volen centrar en la recuperació del seu fill. Pel moment, es desconeixen les causes de l’incident, tot i que el pare ha volgut afegir que el seu fill és nerviós i li agrada cridar l’atenció, «però no com per a tirar-se per la finestra».

 

També pots llegir…

Últimes notícies

La magrana mollar d’Elx arribarà este nadal a valencians que viuen fora

La DOP de la magrana mollar d'Elx enviarà 200 caixes per a acostar els sabors de la terra a valencians que residixen a Espanya i a la UE. L'acció forma part de 'El Nostre Nadal' i inclourà una postal.

El Govern ha autoritzat l’alliberament definitiu del peatge de l’AP-7 en la circumval·lació d’Alacant

El Consell de Ministres ha autoritzat l'alliberament definitiu del peatge en la circumval·lació d'Alacant després de la prova de gratuïtat iniciada en 2024. L'AP-7 queda com a alternativa permanent per a alleujar l'A-70, amb transició de la gestió de SEITT a la Direcció General de Carreteres.

El Consell aprova el projecte per a condonar deute autonòmic: 11.210 milions per a la Comunitat Valenciana

El Consell de Ministres ha aprovat el projecte de llei per a condonar 83.252 milions de deute a les autonomies del règim comú. La Comunitat Valenciana tindria 11.210 milions i la iniciativa passa ara al Congrés, amb rebuig de governs del PP.

L’Audiència de València demana identificar a agents mediambientals per la dana com a possibles testimonis

La Secció Segona estima parcialment un recurs i demana la identificació dels agents que van actuar el 29 d'octubre de 2024 per a poder citar-los com a testimonis. A més, readmet a una acusació particular i confirma un altre acte, i rebutja indagar sobre una junta de la CHJ per no guardar relació amb els fets.

El balanç anual denúncia demores a migrants en la renda d’inclusió i cobraments per tractaments de càncer

El tercer balanç sobre discriminació quotidiana a València documenta retards de més d'un any en la Renda Valenciana d'Inclusió i reclamacions de 30.000 euros per teràpies oncològiques a persones migrants. L'informe identifica barreres en padró, vivenda, servicis socials, ocupació, educació i el CIE de Sapadors.

El Deleste confirma per a 2026 a Primal Scream, Apparat i Kerala Dust

El Deleste ha anunciat les seues primeres confirmacions per a 2026 amb Primal Scream, Apparat, Kerala Dust, Holy Fuck, Els Invaders i Billy Nomates. El festival se celebrarà el 22 i 23 de maig als Jardins de Vivers.

El PP demanarà a València el cessament immediat de Pilar Bernabé per casos d’assetjament en el PSOE

El PP va anunciar que exigirà en el ple de València el cessament immediat de Pilar Bernabé per la seua actitud que consideren negligent davant denúncies d'assetjament en el PSOE. La iniciativa, defesa per Juan Carlos Caballero, retrau silenci i doble moral i busca un posicionament clar de la resta de grups.

UGT de Ford exigix que el premi a Almussafes es traduïsca en càrrega de treball i ocupació

El sindicat ha valorat el reconeixement mundial a la factoria valenciana i ha reclamat que es concrete en producció suficient per a mantindre els 4.142 llocs. També ha sol·licitat una reunió amb el president de Ford Europa.