Més de 260 ferits en caure una passarel·la després d’un concert a Vigo

Imagen del accidente.

Imatge de l’accident | EFE
 

 

La caiguda d’una passarel·la de fusta al port de Vigo durant la passada nit ha deixat més de 260 persones ferides, de les quals cinc es troben en estat greu. Els fets van succeir en ple concert d’un festival de música molt conegut a la ciutat i que rep el nom d’‘O Marisquiño’, i van tindre lloc al voltant de la mitjanit.

 

Segons les primeres informacions, tot apunta que la passarel·la ha col·lapsat a causa del pes de la gran quantitat d’assistents, i finalment ha acabat cedint i ha provocat que algunes persones fins i tot anaren a parar al mar.

 

L’accident no ha deixat cap víctima mortal ni cap persona atrapada baix el pont

Abel Caballero, alcalde de Vigo, ha dut a terme unes declaracions per als mitjans de comunicació on ha confirmat que, segons les dades «provisionals», cinc dels 260 ferits es trobarien en estat greu, malgrat que no hi ha hagut cap víctima moral com a conseqüència de l’accident.

 

En este sentit, l’alcalde de la ciutat ha explicat que ningú ha quedat atrapat baix el pont afonat. Almenys així ho han confirmat els bombers, que han estat els encarregats de dur a terme les comprovacions mitjançant l’ús de càmeres tèrmiques. 

 

Imagen del lugar de los hechos.

Imatge del lloc dels fets | EFE
 

 

Els ferits ja han estat traslladats als hospitals d’Álvaro Cunqueiro, POVISA, Fátima i Concheiro, a banda del lloc d’atenció continuada. Arran els fets, el Servei d’Emergències 112 de Galícia ha enviat fins al lloc de l’incident un total de sis ambulàncies de suport vital avançat, dos equips de PAC, 10 ambulàncies de suport vital i fins a 25 ambulàncies de suport.

 

«La impressió apunta a algun tipus d’errada estructural»

Tot apunta que una «errada estructural» podria haver estat el principal motiu de l’afonament. Així ho ha confirmat Enrique César López Veiga, el president de l’Autoritat Portuària de Vigo, que ha declarat per a Cadena Ser que «el primer que s’ha de vore és allò que està passant, malgrat que la impressió apunta a algun tipus d’errada estructural, perquè la part superior té fusta, però també té formigó».

 

Això configuraria el fet més estrany del cas, ja que, com explica López Veiga, «el formigó és molt resistent», de manera que «si estiguera ben armat, amb ferro, no és fàcil que passe res així».

 

López Veiga ha demanat prudència, però ja es busquen responsables

El president de l’Autoritat Portuària ha demanat prudència, ja que s’ha de dur a terme un peritatge de la zona abans de posar-se a buscar possibles culpables. En este sentit, ha explicat que «hi ha un acord entre les tres administracions, però el manteniment correspon a l’Ajuntament i les obres són zona franca i les paga el port».

 

Amb tot, ha expressat que «no m’agrada entrar en este tipus de discussions perquè sembla que ens culpem els uns als altres». Però López Veiga també ha aprofitat per deixar caure que potser l’organització té part de la responsabilitat, en cas que s’haguera produït un excés d’aforament al festival, encara que «la veritat és que es porta duent a terme molts anys i mai havia passat res».

 

 

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Paiporta s’alia amb el Teatre Nacional de Catalunya per a reforçar la seua reconstrucció cultural després de la dana

L'Ajuntament de Paiporta i el Teatre Nacional de Catalunya firmen un acord per a impulsar la reconstrucció cultural del municipi, reforçar les arts escèniques en català i acompanyar la reparació dels seus principals equipaments.

Pérez Llorca ressalta l’avanç de les obres de la futura Estació Central del TRAM d’Alacant

La Generalitat subratlla l'avanç de les obres de la futura Estació Central del TRAM d'Alacant, una infraestructura clau per a la intermodalitat que preveu entrar en servici a principis de 2029.

Justícia reforça el jutjat que instruïx la causa de la DANA a Catarroja

La Conselleria de Justícia garantix la continuïtat dels recursos humans en el jutjat de Catarroja que instruïx la causa de la DANA i convertix 200 reforços judicials en places estructurals a partir de juliol.

Emergències recomana a les persones asmàtiques usar màscara per l’alta concentració de pols en suspensió

La prevista màxima concentració de pols en suspensió entre la matinada del dissabte i la del diumenge porta a Emergències a aconsellar màscara i tancament de finestres a persones asmàtiques o amb problemes respiratoris.

El Llevant es juga la permanència davant el Getafe i busca el seu primer doble triomf a casa

El Llevant rep al Getafe en un dol clau per la permanència en el qual intentarà encadenar per primera vegada en la temporada dos victòries seguides en el Ciutat de València.

Morant reivindica la reconstrucció de Benetússer i avisa al Consell que no acaba al juny

Diana Morant destaca que el Govern destina més de 40 milions a la reconstrucció de Benetússer i retrau al Consell que parle d'una recuperació que acaba al juny.

Morant acusa a Pérez Llorca d’obstaculitzar la investigació de la dana i exigix retornar els reforços al jutjat

Diana Morant acusa a Juanfran Pérez Llorca d'obstruir la justícia en retirar reforços del jutjat que investiga la dana i reclama retornar immediatament tots els mitjans.

La primera setmana del juí a Ábalos destapa l’anomenada Espanya dels endolls

La primera setmana del juí a José Luis Ábalos ha girat més entorn de presumptes endolls i pagaments opacs que al tripijoc de contractes de màscares, amb testimoniatges que dibuixen una xarxa de favors, ocupacions arbitràries i suposades mossegades.