Mastodon
23.1 C
València
Dijous, 18 setembre, 2025

Més de 260 ferits en caure una passarel·la després d’un concert a Vigo

Imagen del accidente.

Imatge de l’accident | EFE
 

 

La caiguda d’una passarel·la de fusta al port de Vigo durant la passada nit ha deixat més de 260 persones ferides, de les quals cinc es troben en estat greu. Els fets van succeir en ple concert d’un festival de música molt conegut a la ciutat i que rep el nom d’‘O Marisquiño’, i van tindre lloc al voltant de la mitjanit.

 

Segons les primeres informacions, tot apunta que la passarel·la ha col·lapsat a causa del pes de la gran quantitat d’assistents, i finalment ha acabat cedint i ha provocat que algunes persones fins i tot anaren a parar al mar.

 

L’accident no ha deixat cap víctima mortal ni cap persona atrapada baix el pont

Abel Caballero, alcalde de Vigo, ha dut a terme unes declaracions per als mitjans de comunicació on ha confirmat que, segons les dades «provisionals», cinc dels 260 ferits es trobarien en estat greu, malgrat que no hi ha hagut cap víctima moral com a conseqüència de l’accident.

 

En este sentit, l’alcalde de la ciutat ha explicat que ningú ha quedat atrapat baix el pont afonat. Almenys així ho han confirmat els bombers, que han estat els encarregats de dur a terme les comprovacions mitjançant l’ús de càmeres tèrmiques. 

 

Imagen del lugar de los hechos.

Imatge del lloc dels fets | EFE
 

 

Els ferits ja han estat traslladats als hospitals d’Álvaro Cunqueiro, POVISA, Fátima i Concheiro, a banda del lloc d’atenció continuada. Arran els fets, el Servei d’Emergències 112 de Galícia ha enviat fins al lloc de l’incident un total de sis ambulàncies de suport vital avançat, dos equips de PAC, 10 ambulàncies de suport vital i fins a 25 ambulàncies de suport.

 

«La impressió apunta a algun tipus d’errada estructural»

Tot apunta que una «errada estructural» podria haver estat el principal motiu de l’afonament. Així ho ha confirmat Enrique César López Veiga, el president de l’Autoritat Portuària de Vigo, que ha declarat per a Cadena Ser que «el primer que s’ha de vore és allò que està passant, malgrat que la impressió apunta a algun tipus d’errada estructural, perquè la part superior té fusta, però també té formigó».

 

Això configuraria el fet més estrany del cas, ja que, com explica López Veiga, «el formigó és molt resistent», de manera que «si estiguera ben armat, amb ferro, no és fàcil que passe res així».

 

López Veiga ha demanat prudència, però ja es busquen responsables

El president de l’Autoritat Portuària ha demanat prudència, ja que s’ha de dur a terme un peritatge de la zona abans de posar-se a buscar possibles culpables. En este sentit, ha explicat que «hi ha un acord entre les tres administracions, però el manteniment correspon a l’Ajuntament i les obres són zona franca i les paga el port».

 

Amb tot, ha expressat que «no m’agrada entrar en este tipus de discussions perquè sembla que ens culpem els uns als altres». Però López Veiga també ha aprofitat per deixar caure que potser l’organització té part de la responsabilitat, en cas que s’haguera produït un excés d’aforament al festival, encara que «la veritat és que es porta duent a terme molts anys i mai havia passat res».

 

 

Últimes notícies

Mazón reivindica la fortalesa de l’economia valenciana després de la DANA i crida a no baixar la mirada

Mazón va defendre que l'economia valenciana ha resistit i crescut després de la DANA del 29 d'octubre, que va danyar el 20% dels actius en les zones afectades. Va reivindicar suport empresarial, va anunciar menys burocràcia i rebaixes fiscals, i va lamentar absències en la gala de la Nit de l'Economia Valenciana.

Manzanares cancel·la els seus compromisos després de fracturar-se una costella

José María Manzanares patix la fractura de l'octava costella esquerra i és baixa a Guadalajara, Salamanca, Nimes i Lorca. Marco Pérez li substituirà a Guadalajara.

Cos destaca que l’esforç empresarial ha permés eixir sense cicatrius del xoc aranzelari

Carlos Cuerpo enaltix a València la resiliència d'empreses i treballadors i eleva el creixement al 2,7%, amb consum i inversion com a motors. Parla d'un canvi estructural recolzat en un mercat laboral robust i en la modernizacion productiva.

Morata, president de Cambra València, reclama estabilitat i un projecte comú per a Espanya

José Vicente Morata alerta d'una polarització estructural que frena consensos i demana marcs estables per a les empreses. Reivindica autonomia estratègica i inversió en I+D i infraestructures.

La calor persistix en la Comunitat Valenciana i Ademuz frega els 36 graus

La Comunitat Valenciana encadena una altra jornada de calor estiuenca a menys d'una setmana de la tardor. Ademuz frega 36 °C i les capitals queden prop de 30 °C, amb pics locals encara majors.

Sánchez presenta demà el pla d’inversions d’Aena per als aeroports espanyols

Sánchez detallarà a Alacant-Elx el nou pla d'Aena per a la xarxa aeroportuària, amb xifres que el Govern anticipa com a elevades i amb el DAURA III en l'horitzó.

Tretze municipis se sumen al pla de la Generalitat per a reparar el clavegueram després de la dana

Tretze municipis s'adherixen al pla de la Generalitat per a arreglar el clavegueram danyat per la dana. Vaersa centralitza la contractació d'obres per 134,75 milions.

Mor un home després d’autolesionar-se amb una navaixa després d’agredir a un altre a Sant Joan

Un home de 53 anys va morir a Sant Joan després de tallar-se el coll amb una navaixa després d'agredir amb un pal a un altre de 48 anys. La investigació apunta a una disputa laboral com a detonant.