10 detinguts per robar més d’un milió d’euros rebentant caixers

 

La Guàrdia Civil ha detingut a deu persones i investiga a altres quatre per cometre un total de 33 robatoris amb força en sucursals bancàries de diferents zones rurals d’Albacete, Alacant, Burgos, Càceres, Cadis, Ciudad Real, Còrdova, Conca, Granada, Guadalajara, Jaén, Madrid, Màlaga, Múrcia, Navarra, Segòvia, Sevilla, Terol, Toledo, Valladolid i Zamora; i fora de les nostres fronteres, a Alemanya i Portugal.

A l’organització desmantellada – que hauria aconseguit un botí d’1.298.000 euros– se li imputen 123 delictes: 33 robatoris amb força, falsificació de documents i de matrícules, i pertinença a organització criminal, entre altres.

L’operació Bis-Bas va començar després del robatori de 131.000 euros en un banc de Minaya (Albacete), en el qual els atracadors van substituir els bombins forts de les portes d’accés a la sucursal i van forçar el caixer i la caixa forta. Els investigadors van detectar des del primer robatori el caràcter violent i l’alt nivell d’especialització.

Els membres de l’organització desmantellada residien a les províncies d’Alacant, Madrid i Toledo, on passaven desapercebuts. No obstant això, periòdicament s’activaven i conformaven cèl·lules d’entre cinc i deu integrants, que es dedicaven a la comissió de robatoris amb força en sucursals bancàries, al llarg de tot el territori nacional.

 

Modus operandi

 

Una vegada a la porta de la sucursal triada, forçaven el bombí fort del pany de la porta, substituint-lo per un altre nou, eliminat qualsevol signe extern de forçament o violència. Seguidament accedien a l’interior, proveïts de passamuntanyes, guants i inhibidors de freqüència, anul·lant els sistemes d’alarma i la línia telefònica, i sostraient els equips d’enregistrament d’imatges.

A continuació, eixien ràpidament del local, deixant la porta tancada amb la seua nova clau il·legítima, romanent amagats en els voltants a l’espera de la imminent resposta policial.

Quan les patrulles en servei arribaven a comprovar l’alarma no aconseguien detectar gens anormal, en trobar la porta tancada i cap signe de violència, entenent-se com una falsa alarma. Era llavors quan, amb l’alarma inutilitzada i sense possibilitat que s’activara una altra vegada, els delinqüents forçaven la caixa forta amb tranquil·litat utilitzant sofisticats sistemes d’obertura per al trencament de gruixuts metalls.

 

Vehicles d’alta gamma i amb plaques “doblegades”

 

Els vehicles utilitzats en els robatoris eren del tipus tot terreny, d’alta gamma i gran cilindrada, sempre amb plaques de matrícula “doblegades”, on viatjaven els autors materials dels robatoris, al costat de les eines que utilitzaven per a això.

Els segons vehicles, anomenades “llançadora”, de gamma mitjana-alta, se situaven en punts estratègics, per a vigilar el perímetre de la sucursal bancària triada per a detectar qualsevol incidència que poguera fer avortar les seues il·lícites intencions.

Parades previngudes

 

Una vegada que els membres de l’organització intuïen que les forces i cossos de seguretat pogueren haver detectat qualsevol de les rutines del seu modus operandi, cessava l’activitat durant diverses setmanes, desfent-se dels vehicles que havien utilitzat fins al moment, tornant cadascun al seu domicili.

Durant els quatre registres, realitzats en diverses localitats malaguenyes, la Guàrdia Civil ha aconseguit recuperar 125.000 euros, procedents dels últims robatoris.

L’operació Bis-Bas ha comptat amb la col·laboració de la Guàrdia Nacional Republicana de Portugal, EUROPOL i EUROJUST. Set dels detinguts tenien ordres europees de detenció. A Portugal van arribar a cometre 12 atracaments, i a Alemanya van robar tres cotxes de gran cilindrada.

En l’operatiu policial van intervindre efectius de la Unitat Orgànica de Policia Judicial, de la Comandància de la Guàrdia Civil d’Albacete, que van comptar amb suport de la Unitat de Seguretat Ciutadana (USECIC), també d’Albacete, de la Unitat Central Operativa (UCO), de l’Agrupació Rural de Seguretat (GRS) de Sevilla, així com de components de Seguretat Ciutadana de la Guàrdia Civil de Marbella (Màlaga).

 

Últimes notícies

Pérez Llorca encapçalarà la delegació valenciana en el primer míting electoral de Feijóo a Madrid

Juanfran Pérez Llorca liderarà este dissabte la delegació del PPCV que viatjarà a Madrid per a donar suport a Alberto Núñez Feijóo en el seu primer míting electoral de precampanya, amb una àmplia mobilització de militants i simpatitzants valencians.

L’inici del pont del Pilar ja col·lapsa diverses carreteres valencianes

L’arrancada del pont del Pilar ha deixat ja trànsit molt intens en les principals eixides i accessos de València, Castelló i Alacant, especialment a l’AP-7, l’A-3 i l’A-7, segons la DGT. Diversos accidents en altres punts d’Espanya, inclòs un a Gandia, empitjoren la situació viària.

Buchanan patix una lesió muscular al bíceps femoral dret i és baixa per al Villarreal

Tajon Buchanan ha patit una lesió muscular al bíceps femoral de la cama dreta i és baixa indefinida per al Villarreal, que no ha fixat termini de recuperació.

El Madrid busca reconciliar-se amb el Bernabéu davant un Vila-real llançat

El Real Madrid torna al Santiago Bernabéu després del paró de seleccions obligat a oferir una versió convincent davant un Vila-real en ratxa, amb dos triomfs seguits i la vista també posada en la Champions.

Detingut a Alcoi un quart membre d’una trama que portava embarassades a Espanya per a regularitzar-se

La Guàrdia Civil ha detingut a Alcoi un home de 38 anys, de nacionalitat brasilera, acusat de gestionar la logística d’una xarxa que portava dones embarassades al final de la gestació perquè els seus fills nasqueren a Espanya i així obtindre la nacionalitat. La investigació, iniciada a Burgos, ha permés desmantellar l’organització i continua oberta, sense descartar noves detencions.

Desmantellada una trama de frau de 70 milions d’euros en l’IVA a Espanya

La Agencia Tributaria ha liderat una macrooperació, amb registres a València i Màlaga i coordinació europea, contra una xarxa que ha defraudat 70 milions en IVA mitjançant frau carrusel.

Sanjuan agraïx als acampats de València que defenguen el dret a quedar-se

El portaveu socialista Borja Sanjuan agraïx a les persones acampades en la plaça de l'Ajuntament que reivindiquen el dret a la vivenda i a continuar vivint en València coincidint amb el 9 d'Octubre.

Robles celebra que la protesta per la vivenda i la processó cívica convisquen amb normalitat a València

La portaveu de Compromís a València, Papi Robles, ha celebrat que l’acampada pel dret a la vivenda a la plaça de l’Ajuntament i la processó cívica de la Senyera hagen conviscut amb normalitat el 9 d’Octubre, i ha reclamat a l’alcaldessa que talle els insults a la corporació municipal.