Mor Alberto Uderzo, dibuixant i guionista d’Astèrix i Obèlix

Albert Uderzo

Albert Uderzo ha mort d’una parada cardíaca | València Diari

 

Este matí de dimarts, es coneixia la mort d’Albert Uderzo, el dibuixant, co-creador i guionista d’Astèrix i Obèlix, als 92 anys. Els familiars han enviat a primera hora d’este matí un comunicat a l’Agència France-Presse (AFP) informant de la fatídica notícia: «Albert Uderzo ha mort, mentres dormia, en sa casa de Neuilly (Paris), víctima d’una crisi cardíaca, sense relació amb el coronavirus. Estava molt cansat des de feia algunes setmanes».

 

El dibuixant i guionista de còmics va nàixer en Fismes (Normandia) l’any 1927 i de seguida va mostrar el seu talent amb el dibuix. Molt abans de la creació d’Astèrix va traslladar-se a França i va treballar en els diaris ‘France Dimanche‘, ‘France Soir‘ i en les revistes ‘Tintin‘ i ‘Pilote‘.

 

Juntament amb René Goscinny, van crear una sèrie d’historietes amb molta influència als anys 50 i 60, les conegudes històries d’Astèrix i Obèlix. Els còmics s’han arribat a traduir a més de cent idiomes i l’últim volum d’esta sèrie «La filla de Vercingétorix» va tindre una tirada inicial de cinc milions d’exemplars.

 

Amb la mort de Goscinny, Uderzo va seguir fent il·lustracions d’Astèrix i Obèlix en solitari. A partir de 2013, Jean-Yves i Didier Conrad van passar a recrear les històries dels dos herois gals, però sempre davall la supervisió d’Uderzo

Últimes notícies

Fortes tempestes deixen fins a 62 l/m² a Castellfort en poques hores

Les fortes tempestes d’este diumenge han deixat fins a 62 litres per metre quadrat a Castellfort i han activat l’avís taronja a l’interior nord de Castelló per intensitat de pluja, calamarsa i ratxes fortes de vent.

Compte arrere de 200 dies per a l’Europeu de pista curta a València

La fi de l’Europeu de Birmingham dona pas a un compte arrere de 200 dies per al Campionat d’Europa de pista curta de 2027 al Velòdrom Lluís Puig, que l’Ajuntament de València ja està adaptant amb obres i millores tècniques.

Corbalán afronta la Euroliga amb el València Basket com el gran repte de la seua carrera

L’escorta argentí Gonzalo Corbalán ha arribat a València per a incorporar-se al València Basket i ha assegurat que jugar la Euroliga i defensar el títol de la Lliga ACB és un repte molt gran en la seua trajectòria professional.

Arriaga es queda fora de la llista del Llevant i obri la porta a Bardeli i Manu Sánchez

Kevin Arriaga s ha quedat fora de la llista del Llevant davant l Espanyol i podria eixir prompte cap a l AEK d Atenes, fet que ha obert plaça per a Manu Sánchez i Enzo Bardeli.

Altea encapçala les màximes amb 38,3 graus en un diumenge de calor intensa

Altea ha registrat este diumenge la temperatura més alta de la Comunitat Valenciana, amb 38,3 graus, seguida per Callosa d'en Sarrià i diverses localitats de València i Castelló. Les capitals de província s'han mantingut per davall dels 34 graus, segons Avamet i Aemet.

Jóvens amb discapacitat intel·lectual d’Alacant i Castelló tindran formació per a l’ocupació a la universitat

Les universitats d’Alacant i Castelló participaran en un programa de la Fundació ONCE i el Fons Social Europeu Plus per a formar jóvens amb discapacitat intel·lectual i millorar-ne l’ocupabilitat de cara al curs 2025-26.

Metrovalencia guanya usuaris en juliol mentre el TRAM d’Alacant retrocedix

Metrovalencia ha transportat 6,6 milions de persones en juliol, un 6,22 % més que en 2025, mentres que el TRAM d’Alacant ha baixat fins a 1,7 milions, un 2,48 % menys. El TRAM de Castelló ha crescut un 9,63 % fins als 242.180 viatgers.

Riazor celebra el retorn del Dépor a Primera en l’estrena d’Anselmi amb l’Elche

El Deportivo torna a Primera huit anys després davant un Elche que inicia el projecte de Martín Anselmi, encara amb la plantilla per tancar.