Mor Alberto Uderzo, dibuixant i guionista d’Astèrix i Obèlix

Albert Uderzo

Albert Uderzo ha mort d’una parada cardíaca | València Diari

 

Este matí de dimarts, es coneixia la mort d’Albert Uderzo, el dibuixant, co-creador i guionista d’Astèrix i Obèlix, als 92 anys. Els familiars han enviat a primera hora d’este matí un comunicat a l’Agència France-Presse (AFP) informant de la fatídica notícia: «Albert Uderzo ha mort, mentres dormia, en sa casa de Neuilly (Paris), víctima d’una crisi cardíaca, sense relació amb el coronavirus. Estava molt cansat des de feia algunes setmanes».

 

El dibuixant i guionista de còmics va nàixer en Fismes (Normandia) l’any 1927 i de seguida va mostrar el seu talent amb el dibuix. Molt abans de la creació d’Astèrix va traslladar-se a França i va treballar en els diaris ‘France Dimanche‘, ‘France Soir‘ i en les revistes ‘Tintin‘ i ‘Pilote‘.

 

Juntament amb René Goscinny, van crear una sèrie d’historietes amb molta influència als anys 50 i 60, les conegudes històries d’Astèrix i Obèlix. Els còmics s’han arribat a traduir a més de cent idiomes i l’últim volum d’esta sèrie «La filla de Vercingétorix» va tindre una tirada inicial de cinc milions d’exemplars.

 

Amb la mort de Goscinny, Uderzo va seguir fent il·lustracions d’Astèrix i Obèlix en solitari. A partir de 2013, Jean-Yves i Didier Conrad van passar a recrear les històries dels dos herois gals, però sempre davall la supervisió d’Uderzo

Últimes notícies

Mor un motorista en un avançament antireglamentari en la N-332 a Santa Pola

Un motorista de 61 anys ha mort esta matinada en la N-332, a Santa Pola, després d’un avançament antireglamentari i de ser atropellat per un segon vehicle. Els altres conductors han resultat il·lesos i tres acompanyants han patit ferides lleus.

Cultura reunirà les autonomies i la Policia per l’onada de robatoris en museus

Cultura ha convocat per a la setmana que ve una reunió amb les comunitats autònomes i la Policia Nacional per a abordar l’augment de robatoris en museus amb col·leccions d’or i metalls preciosos, després dels furts a Badajoz, Albacete i Villena.

‘Libre’, la comèdia romàntica que acosta l’univers de Nino Bravo a una nova generació

‘Libre’ és una comèdia romàntica de superació i tendresa que ret homenatge a Nino Bravo a través d’un jove perdut, la música i una història contemporània rodada a Alfafar, València, Madrid i Màlaga. El film, dirigit per David Serrano i amb Alberto San Juan com a ‘àngel de la guarda’, s’estrenarà en 2027.

Mor als 63 anys l’actor valencià i exagent local Paco Sarro

L’actor valencià Paco Sarro, conegut pel paper de Ferri en la sèrie 'L'Alqueria Blanca' i exagent de la Policia Local de València, ha mort als 63 anys.

Noves jornades de parada a Ford Almussafes en setembre i octubre

La comissio de seguiment de l ERTE-RED a Ford Almussafes ha fixat noves jornades de parada de la produccio en les plantes de motors i vehicles durant setembre i octubre. Sindicats i empresa tornaran a reunir-se per a negociar dimarts a la vesprada.

STEPV convoca per al 12 de setembre la primera manifestació educativa del curs 2026-27

El sindicat STEPV ha convocat per al dissabte 12 de setembre la primera manifestació educativa del curs 2026-27, amb marxes a Alacant, València i Castelló de la Plana com a continuïtat de les mobilitzacions del curs passat.

Presó per a un home que va maltractar i va tancar amb clau la seua nòvia menor a Manises

La Audiencia Provincial de Valencia ha imposat un any i nou mesos de presó a un home de 29 anys per maltractar, amenaçar i tancar amb clau la seua parella, una menor de 15 anys que vivia en un centre de menors. La jove, que va poder escapar una setmana després, pateix ara un síndrome ansioso depressiu i rep tractament psicològic i farmacològic.

Compromís exigeix saber quan es va avisar la Generalitat del risc de robatoris en museus

Àgueda Micó ha registrat al Congrés diverses preguntes per aclarir quan va rebre el Govern l alerta d Europol sobre robatoris en museus i quan la va traslladar a la Generalitat, arran del robatori del Tresor de Villena.