Mor Alberto Uderzo, dibuixant i guionista d’Astèrix i Obèlix

Albert Uderzo

Albert Uderzo ha mort d’una parada cardíaca | València Diari

 

Este matí de dimarts, es coneixia la mort d’Albert Uderzo, el dibuixant, co-creador i guionista d’Astèrix i Obèlix, als 92 anys. Els familiars han enviat a primera hora d’este matí un comunicat a l’Agència France-Presse (AFP) informant de la fatídica notícia: «Albert Uderzo ha mort, mentres dormia, en sa casa de Neuilly (Paris), víctima d’una crisi cardíaca, sense relació amb el coronavirus. Estava molt cansat des de feia algunes setmanes».

 

El dibuixant i guionista de còmics va nàixer en Fismes (Normandia) l’any 1927 i de seguida va mostrar el seu talent amb el dibuix. Molt abans de la creació d’Astèrix va traslladar-se a França i va treballar en els diaris ‘France Dimanche‘, ‘France Soir‘ i en les revistes ‘Tintin‘ i ‘Pilote‘.

 

Juntament amb René Goscinny, van crear una sèrie d’historietes amb molta influència als anys 50 i 60, les conegudes històries d’Astèrix i Obèlix. Els còmics s’han arribat a traduir a més de cent idiomes i l’últim volum d’esta sèrie «La filla de Vercingétorix» va tindre una tirada inicial de cinc milions d’exemplars.

 

Amb la mort de Goscinny, Uderzo va seguir fent il·lustracions d’Astèrix i Obèlix en solitari. A partir de 2013, Jean-Yves i Didier Conrad van passar a recrear les històries dels dos herois gals, però sempre davall la supervisió d’Uderzo

Últimes notícies

El Barça apallissa el Bidasoa a Alacant i alça la seua trentena Copa del Rei

El Barça d handbol revalida per tretzé any consecutiu la Copa del Rei després de destrossar el Bidasoa Irún al Centre de Tecnificació d Alacant amb un contundent 17-37 i un inici de partit demolidor.

Més de 200 agents participen en un macrooperatiu antipirateria al voltant del Martínez Valero

Més de dos-cents agents de la Policia Nacional han desplegat este diumenge un ampli dispositiu antipirateria al mercat dominical dels voltants de l'estadi Martínez Valero d'Elx, centrat en falsificacions vinculades al Mundial de futbol dels Estats Units, Mèxic i Canadà.

Localitzen un cos a la platja d’Almassora on va desaparéixer un menor dijous passat

La Guàrdia Civil ha trobat este diumenge un cos a prop de la desembocadura del riu Millars, a Almassora, en la zona on dijous va desaparéixer un menor, i investiga si correspon al jove buscat.

Agents dels Estats Units i Alemanya s’incorporen a un intercanvi amb la Policia Local d’Alacant

La Policia Local d’Alacant ha rebut tres agents d’Austin (Estats Units) i un de Hessen (Alemanya) en el marc del programa Star Internacional per compartir mètodes de treball i coneiximents en seguretat.

El STEPV veu avanços en les propostes d’Educació gràcies a la vaga indefinida

El sindicat STEPV assegura que la vaga indefinida del professorat de l’ensenyament públic ha forçat avanços en les propostes de la Conselleria d’Educació, encara que alerta que el valencià continua encallat i que caldrà decidir si les mobilitzacions seguixen.

Castelló reunix 14 consolats en una jornada de convivència amb música i artesania al parc Ribalta

Castelló ha acollit en el parc Ribalta una jornada de la Mesa Consular amb 14 consolats, actuacions folclòriques, mostres artesanals i gastronomia per a visibilitzar la diversitat cultural de la ciutat. L’Ajuntament destaca que l’esdeveniment reforça la convivència i acostà l’atenció consular al veïnat d’origen estranger.

València celebra un Corpus de 700 anys amb cavalcada, mascletà i processó general

València celebra este diumenge un Corpus Christi extraordinari pel 700 aniversari de la Festa grossa, amb missa a la catedral, Cavalcada del Convit, mascletà i la tradicional processó general.

Morant assegura que el PP ha perdut el carrer i que el PSPV liderarà el canvi sense sorpasso

La secretària general del PSPV-PSOE, Diana Morant, sosté que el PP ha perdut el carrer en la Comunitat Valenciana, que part de l’abstenció tornarà a votar a l’esquerra i que el PSPV encapçalarà el canvi polític sense sorpasso de Compromís.