8.5 C
València
Dimecres, 21 gener, 2026

Mor Alberto Uderzo, dibuixant i guionista d’Astèrix i Obèlix

Albert Uderzo

Albert Uderzo ha mort d’una parada cardíaca | València Diari

 

Este matí de dimarts, es coneixia la mort d’Albert Uderzo, el dibuixant, co-creador i guionista d’Astèrix i Obèlix, als 92 anys. Els familiars han enviat a primera hora d’este matí un comunicat a l’Agència France-Presse (AFP) informant de la fatídica notícia: «Albert Uderzo ha mort, mentres dormia, en sa casa de Neuilly (Paris), víctima d’una crisi cardíaca, sense relació amb el coronavirus. Estava molt cansat des de feia algunes setmanes».

 

El dibuixant i guionista de còmics va nàixer en Fismes (Normandia) l’any 1927 i de seguida va mostrar el seu talent amb el dibuix. Molt abans de la creació d’Astèrix va traslladar-se a França i va treballar en els diaris ‘France Dimanche‘, ‘France Soir‘ i en les revistes ‘Tintin‘ i ‘Pilote‘.

 

Juntament amb René Goscinny, van crear una sèrie d’historietes amb molta influència als anys 50 i 60, les conegudes històries d’Astèrix i Obèlix. Els còmics s’han arribat a traduir a més de cent idiomes i l’últim volum d’esta sèrie «La filla de Vercingétorix» va tindre una tirada inicial de cinc milions d’exemplars.

 

Amb la mort de Goscinny, Uderzo va seguir fent il·lustracions d’Astèrix i Obèlix en solitari. A partir de 2013, Jean-Yves i Didier Conrad van passar a recrear les històries dels dos herois gals, però sempre davall la supervisió d’Uderzo

Últimes notícies

Veïns de les platges de Sagunt denuncien abandó després dels danys de la borrasca Harry

L'Associació Veïnal de Almardà, Corint i Malva-rosa ha denunciat que la borrasca Harry ha deixat al descobert l'abandó institucional i l'erosió del nord de Sagunt. Reclamen defenses permanents, la licitació urgent del projecte de regeneració i un pla real de protecció costanera.

Catorze comunitats en avís per neu, pluja i vent; Galícia, en roig per ones de fins a 9 metres

Catorze comunitats estan en alerta per neu, pluja, vent, allaus i temporal marítim. Galícia activa el nivell roig per mala mar, i Astúries, Cantàbria i Balears passen a taronja.

Els maquinistes convoquen una vaga general ferroviària després dels accidents mortals d’Adamuz i Gelida

Semaf denuncia el deteriorament de la xarxa i exigeix garanties de seguretat després de la mort de tres maquinistes en 48 hores

Un descarrilament a Gelida deixa un mort i desenes de ferits a la línia R4 de Rodalies

El tren ha xocat contra un mur de contenció que s’ha desprès i ha caigut sobre la via

Dimecres amb ruixats febles en la Comunitat Valenciana i màximes en lleuger ascens

Ruixats dispersos que avançaran de l'interior al litoral i nuvolositat en augment a la vesprada. Mínimes sense canvis, ponent fluix a moderat i cota de neu alta.

Activat un dispositiu de busca per a localitzar a una dona desapareguda a Favara

Els bombers de València s'han unit a l'operatiu per a localitzar a una dona desapareguda en una zona rural de Favara. El desplegament inclou drons i unitats forestals.

98-84: la defensa del València Basket sotmet al París i decidix el dol d’anotadors

La muralla taronja es va imposar a un dels atacs més productius del torneig i va tancar el triomf per 98-84. Taylor va sumar 28 punts i Pedro Martínez va firmar un rècord.

Arnau Tenas recupera la titularitat en un Vila-real amb rotacions davant l’Ajax

Arnau Tenas recupera la porteria este dimarts en la Champions davant l'Ajax; només repetixen Renato Veiga, Comesaña i Moleiro. Marcelino ha apostat per un onze amb canvis en totes les línies.