Mor Alberto Uderzo, dibuixant i guionista d’Astèrix i Obèlix

Albert Uderzo

Albert Uderzo ha mort d’una parada cardíaca | València Diari

 

Este matí de dimarts, es coneixia la mort d’Albert Uderzo, el dibuixant, co-creador i guionista d’Astèrix i Obèlix, als 92 anys. Els familiars han enviat a primera hora d’este matí un comunicat a l’Agència France-Presse (AFP) informant de la fatídica notícia: «Albert Uderzo ha mort, mentres dormia, en sa casa de Neuilly (Paris), víctima d’una crisi cardíaca, sense relació amb el coronavirus. Estava molt cansat des de feia algunes setmanes».

 

El dibuixant i guionista de còmics va nàixer en Fismes (Normandia) l’any 1927 i de seguida va mostrar el seu talent amb el dibuix. Molt abans de la creació d’Astèrix va traslladar-se a França i va treballar en els diaris ‘France Dimanche‘, ‘France Soir‘ i en les revistes ‘Tintin‘ i ‘Pilote‘.

 

Juntament amb René Goscinny, van crear una sèrie d’historietes amb molta influència als anys 50 i 60, les conegudes històries d’Astèrix i Obèlix. Els còmics s’han arribat a traduir a més de cent idiomes i l’últim volum d’esta sèrie «La filla de Vercingétorix» va tindre una tirada inicial de cinc milions d’exemplars.

 

Amb la mort de Goscinny, Uderzo va seguir fent il·lustracions d’Astèrix i Obèlix en solitari. A partir de 2013, Jean-Yves i Didier Conrad van passar a recrear les històries dels dos herois gals, però sempre davall la supervisió d’Uderzo

Últimes notícies

Castelló llança la seua nova marca turística per a un model sense massificacions

L'Ajuntament de Castelló presenta la marca turística 'Castelló, viure l'autèntic' per a posicionar la ciutat com a destí mediterrani de qualitat, pròxim i allunyat de la massificació.

La jutgessa imposa a Ciutadans una fiança de 3.000 euros per a acusar en el cas de VPP d’Alacant

La magistrada de la Plaça 5 del Tribunal d'Instància d'Alacant imposa a Ciutadans una fiança de 3.000 euros per a personar-se com acusacion popular en la causa sobre les VPP de la Platja de Sant Joan.

Sindicats convoquen una vaga educativa en la Comunitat Valenciana el 31 de març

Els sindicats STEPV, CSIF, CCOO i UGT criden a una vaga educativa el 31 de març en la Comunitat Valenciana per a reclamar millores salarials i laborals i desbloquejar la negociació amb la Conselleria d'Educació.

Quatre anys de presó per vendre la casa del seu pare malalt i quedar-se amb tots els diners

L'Audiència Provincial d'Alacant condemna a quatre anys de presó a un home que va aprofitar la deterioració cognitiva del seu pare de 78 anys per a buidar els seus comptes i vendre la seua vivenda per 90.000 euros.

Ford Almussafes fixa deu dies d’atur al maig per l’ERTO Xarxa

Ford Almussafes detindrà la producció de vehicles huit dies i la de motors dos dies al maig dins de l'ERTO Xarxa, que afecta de manera rotativa a tota la plantilla.

Alacant reforça els controls per a adjudicar les noves vivendes públiques

L'Ajuntament d'Alacant actualitza per decret els criteris d'adjudicació i control de les vivendes de protecció pública, mentres l'oposició critica el model triat per a la promoció del carrer Ceuta.

Quasi 400.000 escolars valencians celebren el Dia de l’Esport amb jocs tradicionals

Prop de 400.000 alumnes de més de 1.100 centres de la Comunitat Valenciana van participar en el Dia de l’Esport, una jornada que recupera jocs tradicionals i fomenta l'activitat física a l'aire lliure.

Condemnats cinc membres de la secta de Vistabella per abusos sexuals a menors

L'Audiència de Castelló ha condemnat a penes d'entre 3,5 i 7 anys de presó a cinc membres d'una comunitat pseudoreligiosa de Vistabella del Maestrat per la seua implicació en abusos sexuals a menors comesos durant anys.