Mor un home a l’A-35 al ser atropellat pel seu propi germà quan furtaven junts combustible a Moixent

Un home va morir ahir de matinada en ser atropellat pel seu germà quan els dos, junt amb una tercera persona, es disposaven a furtar combustible en Moixent, a la comarca de la Costera. L'home, de 41 anys, junt al seu germà i un altre home es trobaven furtant combustible del dipòsit d'un altre transport pesat en una àrea de servei de l'autovia A-35, a l'altura del terme municipal de Moixent. Segons sembla, el camioner afectat en vore que li estaven furtant el gasoil va aproximar-se a ells, moment en el qual el germà que es va vore descobert va voler emprendre la fugida. L'home va donar marxa enrere al vehicle pesat per poder reconduir i fugir però com ho va fer de pressa, sense adonar-se, el germà de 34 anys, no es va adonar que en la part de darrere del camió encara estava el seu germà i el va atropellar sense voler.

Fins al lloc de l'accident es van mobilitzar patrulles de la Guàrdia Civil i una ambulància. La víctima va morir en l'acte sense que els mitjans sanitaris pogueren fer res per a salvar-li la vida. Per la seua banda, els agents de la Guàrdia Civil van procedir a la detenció del més jove dels dos germans i de l'altre acompanyant que participava en el robatori, els dos de 34 i 53 anys respectivament. Als dos se'ls imputa un delicte d'homicidi per imprudència i un de robatori amb força per la sostracció del combustible. De fet, en el lloc de l'accident, els agents van trobar una mànega de les utilitzades per a traure gasoli amb succió, i la tapa del dipòsit del camió, que estava forçada.

 

Un camioner va espantar els lladres encenent les llums del camió

 

Els fets van succeir concretament a les 3.00 hores de la matinada d'ahir en el punt kilomètric 15 de la nomenada autovia, que uneix València i Albacete, i passa per Moixent. En el costat dret sentit València, en una àrea de servei on solen para camioners a descansar. Segons ha informat la Guàrdia Civil de Xàtiva, els lladres van col·locar el seu camió frigorífic en paral·lel a un altre per a suposadament traure gasoil aprofitant que el camioner estava dins del bar prenent-se alguna cosa. Segons sembla, el major dels germans (la víctima mortal), va baixar amb la mànega per a buidar el dipòsit i passar-ho directament al seu vehicle a través de la succió.

El camioner va eixir del bar i es va adonar del que estava passant, de manera que va accionar el comandament a distància de la cabina i es van encendre les llums del vehicle. Això va espantar els lladres, que van arrancar el camió i van intentar fugir donant marxa enrere, amb tan mala sort que darrere estava el germà amb la mànega.

 

Els detinguts a disposició judicial per homicidi

 

L'alçament del cadàver s'ha ordenat pel Jutjat d'Instrucció número 3 de Xàtiva i a continuació va ser traslladat a l'Institut de Medicina Legal de València per a realitzar-li l'autòpsia. Els detinguts van passar eixe mateix matí a disposició judicial acusats d'homicidi per imprudència i robatori amb força. El tercer implicat va al·legar estar dormint en el camió quan van ocórrer els fets. L'altre es trobava molt afectat pel que havia passat. Els dos homes, de nacionalitat romanesa, han quedat en llibertat amb càrrecs.

Últimes notícies

Alicant tornarà a confiar en Espadero i Gómez per a les fogueres oficials de 2027

Les maquetes de Pedro Espadero i Sergio Gómez han sigut triades com a foguera oficial adulta i infantil dAlicant per a 2027, en la seua vintena i catorzena plantà davant lAjuntament.

Barrachina evita pronunciar-se sobre si un avís Es-Alert abans hauria salvat vides el 29-O

El portaveu del Consell, Miguel Barrachina, admet que no sap si un Es-Alert més prompte el 29 d’octubre de 2024 hauria evitat morts per la dana i remeta el debat als tècnics, en línia amb la defensa de Carlos Mazón en la causa oberta a Catarroja.

Un episodi de calor molt anòmal portarà temperatures de rècord en setembre

A partir de divendres, la Comunitat Valenciana viurà un episodi de calor molt anòmal per a setembre, amb màximes de fins a 34 graus en el litoral i nits de fort oratge de bochor.

Deu tortugues babaues nascudes a Almassora tornen a la mar després d’un any de cures

Deu tortugues babaues nascudes en 2025 a la platja de Benafelí, a Almassora, han sigut alliberades al Mediterrani després d’un any en el programa de conservació ‘Head Starting’. El projecte, impulsat per la Fundació Oceanogràfic i la Fundació Azul Marino, busca augmentar la supervivència d’esta espècie amenaçada.

Agost de 2026 bat tots els rècords de calor a la Comunitat Valenciana

Agost de 2026 ha sigut el més calorós registrat a la Comunitat Valenciana, amb una anomalia tèrmica de 2,1 graus i nits sufocants. Les pluges han sigut globalment normals, però molt irregulars i amb reventons que han deixat ratxes de vent de més de 100 km/h.

El Consell se suma a la petició de dimissió de Pedro Sánchez per la crisi de Ceuta

El portaveu del Consell, Miguel Barrachina, ha afirmat que el Govern valencià dona suport a la petició de dimissió de Pedro Sánchez per la crisi migratòria de Ceuta i ha exigit la convocatòria d’eleccions generals. També ha defensat les mobilitzacions multitudinàries en diverses ciutats i ha remarcat que la Comunitat Valenciana no ha rebut cap proposta per a l’acollida de menors no acompanyats.

Pérez Llorca insta la nova presidenta de l’AVL a reforçar el diàleg i el consens

Juanfran Pérez Llorca ha demanat a Maria Àngels Francés que la nova etapa de l’AVL es base en el diàleg, el rigor i el consens, i ella s’ha compromés a impulsar el valencià amb independència i objectivitat.

Bamba acosta als lectors valencians ‘La vida en la escritura’ d’Annie Dillard

'La vida en la escritura', clàssic contemporani sobre l'ofici d'escriure d'Annie Dillard, es publica per primera vegada a Espanya de la mà de l'editorial valenciana Bamba, que continua així el seu projecte de recuperació de l'autora.