Mor Juan Urquijo de la Sierra, fill dels marquesos d’Urquijo, als 63 anys


L’empresari Juan Urquijo de la Sierra, marqués d’Urquijo, ha mort hui als 63 anys en una clínica de Madrid a causa d’una llarga malaltia, han confirmat fonts pròximes a la família.

Juan Urquijo residia des de fa anys a Panamà, on era president executiu de la junta directiva de l’agència de qualificació de riscos PCR (Pacific Credit Ràting).

Llicenciat en Dret per la Universitat Complutense de Madrid, MIM per l’American Graduate School  of International Managment i Diplomat en Ciències Empresarials per ESADE, va exercir diverses tasques en el món de la banca, des dels seus començaments en el Banco Urquijo Hispà Americà, en el Banco Urquijo i en Urquijo Leasing.

Juan Urquijo de la Sierra era el fill menor dels marquesos d’Urquijo

En el món empresarial, va ser director de companyies de primer ordre tant a Europa com a Amèrica com A.D.A., Edicions Agenda, Grup Mundial Tenidora, Banvivienda i Asseguradora Mundial, entre altres.

Segons detalla la web de PCR, va participar com a soci i col·laborador en l’adreça de les empreses London-La meua. Group, Energy Factor i en la principal empresa desenvolupadora de projectes immobiliaris en el Barri antic de Panamà, Immobiliària Sant Felip.

Juan Urquijo de la Serra era el fill menor dels marquesos d’Urquijo, l’assassinat dels quals l’1 d’agost de 1980 mentre dormien a la seua casa del barri residencial de Somosaguas, a Madrid, va causar una gran commoció social a Espanya i va posar en el disparador als dos fills del matrimoni. Més de quatre dècades després segueixen obertes moltes interrogants sobre l’autoria i els motius del crim.

Juan es va casar l’octubre de 2000 amb Rocío Caruncho, en una cerimònia celebrada a l’església dels Jerònims de Madrid, a la qual va assistir la seua germana Myriam (65), van tindre tres fills però es van separar. Per part seua, Myriam es va casar en 1987 amb Dick Rew, va tindre dos fills i es va divorciar.

esprés de l’assassinat, no van poder vendre les tres propietats dels marquesos situades en Somosaguas, Sotogrande (Cadis) i Banyeres (Tarragona) a causa de la macabra història. Tots dos van decidir fer una partició equitativa: Juan es va quedar amb la mansió madrilenya i Myriam amb les altres dos.

El futur de tots dos germans va transcórrer en diferents aigües, ja que el nou marqués d’Urquijo va continuar incrementant la seua fortuna mentre que la seua germana va tindre problemes monetaris després de diversos negocis fallits.

Va ser Juan qui va heretar la casa en la qual es va produir el crim i en ella residia quan tornava de Panamà, però Myriam va confessar en les seues memòries que havia sigut incapaç de tornar a trepitjar la mansió.

Últimes notícies

Els desallotjaments a El Saler continuen mentre l’incendi seguix actiu

Els desallotjaments per l’incendi forestal d’El Saler, que ja ha cremat 37 hectàrees, continuaran fins que el foc es puga estabilitzar. En l’extinció treballen deu mitjans aeris, 40 terrestres i més de 270 professionals, segons el conseller d’Emergències, Juan Carlos Valderrama.

Continua la recerca d’un home desaparegut al pantà de Bellús

Els servicis d’emergència continuen buscant des de dijous de vesprada un home desaparegut al pantà de Bellús, a la comarca de la Vall d'Albaida. En l’operatiu participen brigades forestals, drons, mitjans aeris, Guàrdia Civil i voluntariat especialitzat.

L’incendi de la Devesa de El Saler es manté estable i el perímetre queda contés

Els mitjans aeris han représ este matí les tasques d’extinció a la Devesa de El Saler, on l’incendi forestal declarat dijous es manté estable i amb el perímetre contés. Fins anit s’havien cremat 31,38 hectàrees i els efectius terrestres han treballat sense parar durant tota la nit.

Naix en Bioparc una cria de duiker roig de Natal i reforça el seu paper clau en la protecció d’esta espècie

Bioparc València ha anunciat el naixement d’una nova cria de duiker roig de Natal, una femella, i consolida el parc com a referent europeu en la protecció d’este antílop amenaçat, amb 12 naixements des de la seua obertura.

Descens de les màximes i ruixats dèbils al sud de la Comunitat este divendres

Este divendres s’espera cel poc nuvolós a la Comunitat Valenciana, amb ruixats dèbils possibles al sud i temperatures màximes en descens. El dissabte continuaran els cels tranquils, amb mínimes més baixes i canvis lleugers en les màximes segons la zona.

Més de 160 veïns desallotjats per l’incendi d’El Saler passen la nit a la Fonteta

Un total de 161 persones desallotjades d’El Saler i dels càmpings pròxims han passat la nit al pavelló de la Fonteta, mentres continuen els treballs d’extinció i les principals carreteres de la zona seguixen tallades.

L’incendi de la Devesa de El Saler continua fora de control després de calcinar 31 hectàrees

L’incendi forestal declarat este dijous a la Devesa de El Saler continua actiu i sense control després de cremar 31,38 hectàrees. Més de 250 efectius, 12 mitjans aeris i 40 terrestres treballen en l’extinció, mentre s’han evacuat la pedania, càmpings i diversos recursos naturals.

Les persones desallotjades d’El Saler hauran de passar la nit fora per l’incendi encara actiu

Les persones desallotjades d’El Saler i dels càmpings pròxims no podran tornar a casa esta nit perquè l’incendi continua actiu i amb risc per canvi de vent. 250 professionals treballen en l’extinció al parc natural de l’Albufera i les carreteres CV-500 i CV-421 continuen tallades.