Mor Juan Urquijo de la Sierra, fill dels marquesos d’Urquijo, als 63 anys


L’empresari Juan Urquijo de la Sierra, marqués d’Urquijo, ha mort hui als 63 anys en una clínica de Madrid a causa d’una llarga malaltia, han confirmat fonts pròximes a la família.

Juan Urquijo residia des de fa anys a Panamà, on era president executiu de la junta directiva de l’agència de qualificació de riscos PCR (Pacific Credit Ràting).

Llicenciat en Dret per la Universitat Complutense de Madrid, MIM per l’American Graduate School  of International Managment i Diplomat en Ciències Empresarials per ESADE, va exercir diverses tasques en el món de la banca, des dels seus començaments en el Banco Urquijo Hispà Americà, en el Banco Urquijo i en Urquijo Leasing.

Juan Urquijo de la Sierra era el fill menor dels marquesos d’Urquijo

En el món empresarial, va ser director de companyies de primer ordre tant a Europa com a Amèrica com A.D.A., Edicions Agenda, Grup Mundial Tenidora, Banvivienda i Asseguradora Mundial, entre altres.

Segons detalla la web de PCR, va participar com a soci i col·laborador en l’adreça de les empreses London-La meua. Group, Energy Factor i en la principal empresa desenvolupadora de projectes immobiliaris en el Barri antic de Panamà, Immobiliària Sant Felip.

Juan Urquijo de la Serra era el fill menor dels marquesos d’Urquijo, l’assassinat dels quals l’1 d’agost de 1980 mentre dormien a la seua casa del barri residencial de Somosaguas, a Madrid, va causar una gran commoció social a Espanya i va posar en el disparador als dos fills del matrimoni. Més de quatre dècades després segueixen obertes moltes interrogants sobre l’autoria i els motius del crim.

Juan es va casar l’octubre de 2000 amb Rocío Caruncho, en una cerimònia celebrada a l’església dels Jerònims de Madrid, a la qual va assistir la seua germana Myriam (65), van tindre tres fills però es van separar. Per part seua, Myriam es va casar en 1987 amb Dick Rew, va tindre dos fills i es va divorciar.

esprés de l’assassinat, no van poder vendre les tres propietats dels marquesos situades en Somosaguas, Sotogrande (Cadis) i Banyeres (Tarragona) a causa de la macabra història. Tots dos van decidir fer una partició equitativa: Juan es va quedar amb la mansió madrilenya i Myriam amb les altres dos.

El futur de tots dos germans va transcórrer en diferents aigües, ja que el nou marqués d’Urquijo va continuar incrementant la seua fortuna mentre que la seua germana va tindre problemes monetaris després de diversos negocis fallits.

Va ser Juan qui va heretar la casa en la qual es va produir el crim i en ella residia quan tornava de Panamà, però Myriam va confessar en les seues memòries que havia sigut incapaç de tornar a trepitjar la mansió.

Últimes notícies

Iniciativa-Compromís renova la seua adreça i tria a Carles Esteve com a nou portaveu

Iniciativa-Compromís celebra el seu 7é Congrés a València, tria a Carles Esteve com a nou portaveu, renova la seua adreça i llança a Mónica Oltra com a candidata a l'Alcaldia de València.

La Processó del Perdó reforça el lideratge femení en la Setmana Santa Marinera

La delegada del Govern en la Comunitat Valenciana, Pilar Bernabé, destaca el pes majoritari de les dones en la Germanor del Santíssim Crist del Perdó com a mostra que tradició, evolució i igualtat avancen de la mà.

Pilar Bernabé celebra el retorn de Mónica Oltra i el veu com una bona notícia per a la política

Pilar Bernabé valora el retorn de Mónica Oltra a la primera línia com una bona notícia per a la política i per a articular tota l'esquerra a València.

El València Basket doblega al Casademont Zaragoza i es fica en la final de la Copa de la Reina

El València Basket s'imposa per 72-82 al Casademont Zaragoza en una semifinal amb aroma a final i barallarà pel seu segon títol consecutiu de la Copa de la Reina.

Mónica Oltra anuncia el seu retorn per a competir per l’Alcaldia de València

Mónica Oltra anuncia la seua tornada a la primera línia política i confirma que es presentarà com a candidata a l'Alcaldia de València en les pròximes eleccions municipals, després de quatre anys de silenci marcats per la seua causa judicial.

Nova manifestació a València per a exigir que Mazón deixe el seu escó per la dana

Una marxa recorre el centre de València per a reclamar que Carlos Mazón renuncie a la seua acta de diputat per la gestió de la dana i comparega davant la jutgessa de Catarroja.

Mónica Oltra trenca el seu silenci i anuncia que es presenta a l’Alcaldia de València

Mónica Oltra posa fi a quasi quatre anys de silenci polític i anuncia que serà candidata a l'Alcaldia de València per Iniciativa-Compromís després del seu processament judicial encara pendent de juí.

Mónica Oltra anuncia la seua tornada a la política per a optar a l’Alcaldia de València

Mónica Oltra anuncia el seu retorn a la primera línia política i confirma que es presentarà a l'Alcaldia de València en les pròximes eleccions municipals, després de quatre anys quasi en silenci i amb un juí oral pendent.