Mor Juan Urquijo de la Sierra, fill dels marquesos d’Urquijo, als 63 anys


L’empresari Juan Urquijo de la Sierra, marqués d’Urquijo, ha mort hui als 63 anys en una clínica de Madrid a causa d’una llarga malaltia, han confirmat fonts pròximes a la família.

Juan Urquijo residia des de fa anys a Panamà, on era president executiu de la junta directiva de l’agència de qualificació de riscos PCR (Pacific Credit Ràting).

Llicenciat en Dret per la Universitat Complutense de Madrid, MIM per l’American Graduate School  of International Managment i Diplomat en Ciències Empresarials per ESADE, va exercir diverses tasques en el món de la banca, des dels seus començaments en el Banco Urquijo Hispà Americà, en el Banco Urquijo i en Urquijo Leasing.

Juan Urquijo de la Sierra era el fill menor dels marquesos d’Urquijo

En el món empresarial, va ser director de companyies de primer ordre tant a Europa com a Amèrica com A.D.A., Edicions Agenda, Grup Mundial Tenidora, Banvivienda i Asseguradora Mundial, entre altres.

Segons detalla la web de PCR, va participar com a soci i col·laborador en l’adreça de les empreses London-La meua. Group, Energy Factor i en la principal empresa desenvolupadora de projectes immobiliaris en el Barri antic de Panamà, Immobiliària Sant Felip.

Juan Urquijo de la Serra era el fill menor dels marquesos d’Urquijo, l’assassinat dels quals l’1 d’agost de 1980 mentre dormien a la seua casa del barri residencial de Somosaguas, a Madrid, va causar una gran commoció social a Espanya i va posar en el disparador als dos fills del matrimoni. Més de quatre dècades després segueixen obertes moltes interrogants sobre l’autoria i els motius del crim.

Juan es va casar l’octubre de 2000 amb Rocío Caruncho, en una cerimònia celebrada a l’església dels Jerònims de Madrid, a la qual va assistir la seua germana Myriam (65), van tindre tres fills però es van separar. Per part seua, Myriam es va casar en 1987 amb Dick Rew, va tindre dos fills i es va divorciar.

esprés de l’assassinat, no van poder vendre les tres propietats dels marquesos situades en Somosaguas, Sotogrande (Cadis) i Banyeres (Tarragona) a causa de la macabra història. Tots dos van decidir fer una partició equitativa: Juan es va quedar amb la mansió madrilenya i Myriam amb les altres dos.

El futur de tots dos germans va transcórrer en diferents aigües, ja que el nou marqués d’Urquijo va continuar incrementant la seua fortuna mentre que la seua germana va tindre problemes monetaris després de diversos negocis fallits.

Va ser Juan qui va heretar la casa en la qual es va produir el crim i en ella residia quan tornava de Panamà, però Myriam va confessar en les seues memòries que havia sigut incapaç de tornar a trepitjar la mansió.

Últimes notícies

David Ferrer presenta la nova samarreta de la selecció espanyola de tenis

La selecció espanyola de tenis estrena samarreta per a les pròximes eliminatòries de la Copa Davis, un equipament roig i groc presentada pel capità David Ferrer, que confia en la nova generació de jugadors.

Sanitat reforça l’atenció 24 hores, la salut mental i les teràpies oncològiques en els pressupostos de 2026

La Conselleria de Sanitat destina 9.453 milions en 2026, un 3% més, amb focus en nous centres d'urgències 24 hores, reforç de salut mental i alta tecnologia contra el càncer.

Callosa de Segura es concentra en silenci per Patricia, víctima d’un assassinat masclista

Desenes de veïns de Callosa de Segura es concentren davant l'Ajuntament per a guardar un minut de silenci i condemnar l'assassinat masclista de Patricia a les mans de la seua parella.

El detingut per l’assassinat masclista de Callosa confessa que va escanyar a la seua parella després d’una discussió

L'home detingut per l'assassinat masclista de Patricia, de 48 anys, a Callosa de Segura ha confessat que la va escanyar després d'una discussió i que ja tenia denúncies prèvies d'altres exparelles.

Iñigo Pérez es presenta al Vila-real: un desafiament clau en la seua carrera

Iñigo Pérez s'estrena com a entrenador del Vila-real i definix el repte com un desafiament important en la seua carrera, amb la mirada posada a mantindre el nivell de l'equip en LaLiga i en la Lliga de Campions.

Educació reduïx al 12,62% el seguiment de la vaga docent en el seu moment 17

La Conselleria d'Educació situa en el 12,62% el seguiment de la vaga indefinida del professorat valencià en el seu desseté dia, amb lleugeres diferències entre províncies i coincidència amb les proves d'accés a la universitat.

La Generalitat destina més de 26 milions a obres antiriuades per a blindar els polígons industrials

La Conselleria d'Indústria prioritza en els pressupostos de 2026 la recuperació després de la dana amb més de 26 milions per a obres antiriuades i ajudes a empreses, en un marc de retallada global del departament i crítiques de l'oposició.

Morales s’acomiada del Llevant després de tancar el seu espinita amb l’ascens a Burgos

José Luis Morales s'acomiada del Llevant després de deu temporades, 377 partits i 83 gols, i reconeix que l'ascens reeixit a Burgos li va permetre tancar la espinita del descens de 2022.