Mor Juan Urquijo de la Sierra, fill dels marquesos d’Urquijo, als 63 anys


L’empresari Juan Urquijo de la Sierra, marqués d’Urquijo, ha mort hui als 63 anys en una clínica de Madrid a causa d’una llarga malaltia, han confirmat fonts pròximes a la família.

Juan Urquijo residia des de fa anys a Panamà, on era president executiu de la junta directiva de l’agència de qualificació de riscos PCR (Pacific Credit Ràting).

Llicenciat en Dret per la Universitat Complutense de Madrid, MIM per l’American Graduate School  of International Managment i Diplomat en Ciències Empresarials per ESADE, va exercir diverses tasques en el món de la banca, des dels seus començaments en el Banco Urquijo Hispà Americà, en el Banco Urquijo i en Urquijo Leasing.

Juan Urquijo de la Sierra era el fill menor dels marquesos d’Urquijo

En el món empresarial, va ser director de companyies de primer ordre tant a Europa com a Amèrica com A.D.A., Edicions Agenda, Grup Mundial Tenidora, Banvivienda i Asseguradora Mundial, entre altres.

Segons detalla la web de PCR, va participar com a soci i col·laborador en l’adreça de les empreses London-La meua. Group, Energy Factor i en la principal empresa desenvolupadora de projectes immobiliaris en el Barri antic de Panamà, Immobiliària Sant Felip.

Juan Urquijo de la Serra era el fill menor dels marquesos d’Urquijo, l’assassinat dels quals l’1 d’agost de 1980 mentre dormien a la seua casa del barri residencial de Somosaguas, a Madrid, va causar una gran commoció social a Espanya i va posar en el disparador als dos fills del matrimoni. Més de quatre dècades després segueixen obertes moltes interrogants sobre l’autoria i els motius del crim.

Juan es va casar l’octubre de 2000 amb Rocío Caruncho, en una cerimònia celebrada a l’església dels Jerònims de Madrid, a la qual va assistir la seua germana Myriam (65), van tindre tres fills però es van separar. Per part seua, Myriam es va casar en 1987 amb Dick Rew, va tindre dos fills i es va divorciar.

esprés de l’assassinat, no van poder vendre les tres propietats dels marquesos situades en Somosaguas, Sotogrande (Cadis) i Banyeres (Tarragona) a causa de la macabra història. Tots dos van decidir fer una partició equitativa: Juan es va quedar amb la mansió madrilenya i Myriam amb les altres dos.

El futur de tots dos germans va transcórrer en diferents aigües, ja que el nou marqués d’Urquijo va continuar incrementant la seua fortuna mentre que la seua germana va tindre problemes monetaris després de diversos negocis fallits.

Va ser Juan qui va heretar la casa en la qual es va produir el crim i en ella residia quan tornava de Panamà, però Myriam va confessar en les seues memòries que havia sigut incapaç de tornar a trepitjar la mansió.

Últimes notícies

8,7 milions per a la segona fase d’obres en la presa de Buseo després de la DANA

El Consell ha declarat d’emergència la segona fase d’obres en la presa de Buseo, amb una inversió de 8,7 milions per a reforçar-ne la seguretat després de la DANA d’octubre de 2024. Després d’una primera intervenció ja acabada, es preveu una tercera fase per a augmentar la capacitat de desguàs davant crescudes extraordinàries.

El Consell manté congelats els preus universitaris i amplia les ajudes de 500 euros per material escolar per la dana

El Consell ha aprovat mantindre congelats un any més els preus públics universitaris a la Comunitat Valenciana i ha ampliat les ajudes extraordinàries de 500 euros per a material escolar a nous col·lectius d’estudiants afectats per la dana, amb un pressupost màxim de 20 milions d’euros per a 2026.

56,4 milions per a recuperar les conques del Túria, Magre, Poyo i Picassent afectades per la dana

El Consell ha autoritzat una inversió de 56,4 milions en 48 mesos per a renaturalitzar les conques del Túria, Magre, Poyo i Picassent afectades per la dana. Els treballs arribaran a 52 municipis valencians i se centraran en previndre danys futurs i millorar la biodiversitat.

Alicant activa un ampli dispositiu de seguretat pel pròxim eclipsi solar

L’Ajuntament d’Alacant ha organitzat un operatiu especial de seguretat als principals punts d’observació de la ciutat per l’eclipsi solar del 12 d’agost, que arribarà a tapar el 99,14 % del sol. El dispositiu es reforçarà en castells i miradors, i inclou recomanacions per a una observació segura.

Quatre detinguts en desmantellar dos laboratoris de marihuana a la Marina Alta

La Guàrdia Civil ha detingut quatre hòmens i ha desmantellat dos laboratoris interiors de marihuana a la Marina Alta, amb registres a Oliva, Adsubia i la Vall de la Gallinera. Els arrestats, de 21 a 44 anys, estan investigats per pertinença a grup criminal, delicte contra la salut pública i altres càrrecs.

Sagunt a Escena programa ‘Original Greek’ i la proposta participativa ‘Bailarina a la carta’

El festival Sagunt a Escena acollirà este dijous 6 d’agost la comèdia ‘Original Greek’ i l’espectacle participatiu de dansa ‘Bailarina a la carta’ a Sagunt.

El Levante es mesura al Vila-real en el amistós més exigent de l’estiu

El Levante visitarà este dimecres la ciutat esportiva del Vila-real per disputar el seu amistós més exigent de l’estiu, l’únic davant un rival de Primera i penúltim test abans de LaLiga EA Sports.

Luis Rioja es perd l’entrenament del València i Foulquier ja treballa amb el grup

Luis Rioja no s’ha entrenat este dimarts a Paterna per unes molèsties i és baixa per al Trofeu Taronja, mentres que Foulquier ha completat per primera vegada una part de la sessió amb el grup.
FILMOTECA D'ESTIU