Mor Juan Urquijo de la Sierra, fill dels marquesos d’Urquijo, als 63 anys


L’empresari Juan Urquijo de la Sierra, marqués d’Urquijo, ha mort hui als 63 anys en una clínica de Madrid a causa d’una llarga malaltia, han confirmat fonts pròximes a la família.

Juan Urquijo residia des de fa anys a Panamà, on era president executiu de la junta directiva de l’agència de qualificació de riscos PCR (Pacific Credit Ràting).

Llicenciat en Dret per la Universitat Complutense de Madrid, MIM per l’American Graduate School  of International Managment i Diplomat en Ciències Empresarials per ESADE, va exercir diverses tasques en el món de la banca, des dels seus començaments en el Banco Urquijo Hispà Americà, en el Banco Urquijo i en Urquijo Leasing.

Juan Urquijo de la Sierra era el fill menor dels marquesos d’Urquijo

En el món empresarial, va ser director de companyies de primer ordre tant a Europa com a Amèrica com A.D.A., Edicions Agenda, Grup Mundial Tenidora, Banvivienda i Asseguradora Mundial, entre altres.

Segons detalla la web de PCR, va participar com a soci i col·laborador en l’adreça de les empreses London-La meua. Group, Energy Factor i en la principal empresa desenvolupadora de projectes immobiliaris en el Barri antic de Panamà, Immobiliària Sant Felip.

Juan Urquijo de la Serra era el fill menor dels marquesos d’Urquijo, l’assassinat dels quals l’1 d’agost de 1980 mentre dormien a la seua casa del barri residencial de Somosaguas, a Madrid, va causar una gran commoció social a Espanya i va posar en el disparador als dos fills del matrimoni. Més de quatre dècades després segueixen obertes moltes interrogants sobre l’autoria i els motius del crim.

Juan es va casar l’octubre de 2000 amb Rocío Caruncho, en una cerimònia celebrada a l’església dels Jerònims de Madrid, a la qual va assistir la seua germana Myriam (65), van tindre tres fills però es van separar. Per part seua, Myriam es va casar en 1987 amb Dick Rew, va tindre dos fills i es va divorciar.

esprés de l’assassinat, no van poder vendre les tres propietats dels marquesos situades en Somosaguas, Sotogrande (Cadis) i Banyeres (Tarragona) a causa de la macabra història. Tots dos van decidir fer una partició equitativa: Juan es va quedar amb la mansió madrilenya i Myriam amb les altres dos.

El futur de tots dos germans va transcórrer en diferents aigües, ja que el nou marqués d’Urquijo va continuar incrementant la seua fortuna mentre que la seua germana va tindre problemes monetaris després de diversos negocis fallits.

Va ser Juan qui va heretar la casa en la qual es va produir el crim i en ella residia quan tornava de Panamà, però Myriam va confessar en les seues memòries que havia sigut incapaç de tornar a trepitjar la mansió.

Últimes notícies

Exhibició del València Basket contra el Joventut i a un pas de la final de l’ACB

El València Basket ha derrotat l’Asisa Joventut per 90-76 al Roig Arena, posa el 2-0 en la semifinal de la Lliga Endesa i es queda a un triomf de la final.

Controlat l’incendi forestal de Serra i reobert el trànsit marítim al Port de Sagunt

L’incendi declarat este divendres a Serra s’ha estabilitzat cap a les 20.00 hores després d’una evolució positiva, fet que ha permés retirar els dos mitjans aeris del MITECO i reobrir el trànsit marítim al Port de Sagunt.

LIFE Intemares impulsa que quasi una quarta part de la mar espanyola estiga protegida

El projecte europeu LIFE Intemares ha ajudat a passar del 8 % al 22,5 % d’àrea marina protegida a Espanya des de 2017 i ha permés declarar 12 nous espais marins de la Red Natura 2000.

Set mitjans aeris lluiten contra un incendi forestal a Serra

Set mitjans aeris i nombroses unitats terrestres treballen en l’extinció d’un incendi forestal declarat esta vesprada al terme municipal de Serra, prop de la carretera CC-3341.

El professorat manté la pressió: STEPV i UGT veuen insuficients les mesures de la Generalitat

STEPV i UGT asseguren que la vaga indefinida del professorat valencià ha funcionat, però adverteixen que la mobilització continuarà perquè consideren insuficients les mesures anunciades per la Generalitat.

La Audiencia obliga la jutgessa a mantindre la transcripció de les declaracions del cas DANA

La Audiencia de València ha donat la raó a l’exconsellera de Justícia Salomé Pradas i ha ordenat a la jutgessa instructora del cas DANA que no interrompisca la transcripció de les declaracions a partir del 30 de juny de 2026. La decisió deixa sense efecte l’ordre inicial del jutjat de Catarroja, que preveia aturar este treball arran del cessament de quatre funcionàries assignades a la causa.

Paiporta afronta la renovació total del clavegueram amb 90 milions després de la DANA

Paiporta preveu reconstruir 22,46 quilometres de clavegueram en quatre anys amb una inversio de mes de 90 milions, en una actuacio considerada sense precedents a Espanya després de la DANA de 2024.

Colón estrena reforma este dilluns amb el nou segell urbà Valentia

La reurbanització del carrer Colón de València comença dilluns 15 de juny com a primera obra del Pla Valentia, amb cinc mesos de treballs, més espai per a vianants i un nou segell identitari al paviment.