14.5 C
València
Dijous, 5 febrer, 2026

Mor l’snowboarder Marko Grilc, de 38 anys en els Alps

 

El reconegut snowboarder ‘Grilo’ ha mort als Alps després de perdre l’equilibri quan descendia sense casc per un pendent carregat de neu pols. El jove eslovac de 38 anys estava entrenant i gravant alguns trucs en la neu de Sölden, Àustria, però va perdre l’equilibri i es va colpejar mortalment amb una roca al cap.

Nascut en Ljubljana, Grilc es va convertir en un nom destacat en l’escena del surf de neu d’estil lliure al llarg de la seua carrera. Segons el lloc web de la Federació Internacional d’Esquí (FIS), l’eslové va fer el seu debut competitiu en el Campionat Mundial Juvenil de la FIS a Finlàndia en 2002 i després d’11 anys de carrera, la seua última aparició competitiva es va produir en la Copa del Món en Copper Mountain, Colorado, en 2013.

 

Una vida d’èxit

 

Grilo deixa una trajectòria professional endiable, que va començar quan tenia tan sols 14 anys. Ja llavors va aconseguir el seu primer sponsor i des de llavors ha deixat tot un llegat de grans actuacions en competicions com en la Copa del Món, victòries en el Big Air de Londres, l’Air & Style d’Innsbruck i el campionat del món júnior d’halfpipe.

No obstant això, si hi ha alguna cosa que apassionava veritablement a Grilo, era ajuntar la seua passió pel surf de neu amb la seua afició per l’audiovisual, gravant-se fent el seu esport favorit i pujant-ho a les xarxes, on veritablement es va popularitzar i va acumular més de 250 mil seguidors.

Grilo era relativament desconegut quan va aparéixer en “91 Words For Snow” del llavors famós David Benedek. No obstant això, una vegada que es va estrenar la pel·lícula no va romandre en l’anonimat per molt de temps. Això, més la seua contribució a “The Gap Session”, va consolidar la seua reputació com un talent increïble que sempre sabia com riure’s. Grilc posteriorment es va traslladar a una varietat d’empreses de filmació relacionades amb el surf de neu.

 

L’amor de Grilo per la seua família

 

En els seus últims anys estava més centrat a promoure l’esport entre els joves com a professor i a dedicar temps a la seua parella, Nina (embarassada del seu tercer fill) i als seus xicotets Max i Emma, dels quals també presumia en les seues xarxes socials i amb el que compartia la seua passió per l’esport.

Els missatges de comiat d’amics, familiars i fans (tenia més de 200.000 en Instagram) són múltiples. Entre ells, òbviament, està el d’un dels seus principals sponsors, Burton: “Amb el cor trencat us comuniquem que el nostre amic i rider de Burton Marko ‘Grilo’ Grilc ha mort en un accident mentre practicava surf de neu. El nostre cor està amb la seua parella Nina i els seus fills, la seua família i els seus amics, aquelles persones que sempre van compartir el seu amor i passió pel surf de neu”.

Últimes notícies

Iñaki Williams fica a l’Athletic en semifinals amb un gol en el 96

L'Athletic va guanyar 1-2 a Mestalla i va segellar el seu passe a semifinals. Sadiq Umar es va marcar en pròpia i després va empatar; Dimitrievski va detindre un penal abans del punt final.

Sadiq iguala després d’un error de Padilla i el València-Athletic arriba 1-1 al descans

El davanter nigerià va compensar el seu autogol en aprofitar una fallada del portera Alex Padilla i va deixar el dol de quarts 1-1 a l'intermedi a Mestalla.

Sadiq, novetat al València; Izeta encapçala a l’Athletic en els quarts de Copa

El València introduïx a Sadiq al costat de Lucas Beltrán a Mestalla, mentres l'Athletic confia en Urko Izeta. Els dos busquen el passe a semifinals amb onces ofensius.

La Comissió Mixta per a la DANA a València fixa la seua primera reunió per al 18 de febrer

La Comissió Mixta per a coordinar la recuperació de danys de la DANA del 29 d'octubre a València es reunirà el 18 de febrer. El Consell de Ministres va aprovar la seua creació i composició.

Guirmay s’imposa a l’esprint i estrena el jersei groc en la Volta

L'eritreu va véncer per centímetres a Torreblanca i, amb les bonificacions, es va col·locar líder després de 160 km entre Segorbe i Torreblanca. El vent i el port van seleccionar la carrera.

La Nucia acollirà la primera NBA Basketball School d’Espanya amb un nou pavelló en el Col·legi Vallemar

La Nucia serà seu de la primera NBA Basketball School d'Espanya, amb base en un nou pavelló del Col·legi Vallemar. L'acadèmia formarà a jóvens de 6 a 18 anys i activarà campus des de Setmana Santa.

Víctimes de la DANA exigixen a la Generalitat indemnitzacions i responsabilitats després de 15 mesos

Els col·lectius de víctimes del 29-O exigixen a la Generalitat reconéixer a les seues víctimes, assumir responsabilitats i indemnitzar als familiars de les 230 persones mortes. Critiquen comparacions amb un accident ferroviari i denuncien 15 mesos sense compensacions als deudos.

Febrer no és curt per al Llevant: fins a cinc partits i derbi davant el València

El Llevant, penúltim amb 18 punts, encara un mes comprimit amb Athletic, València, Vila-real i Barcelona, i podria afegir a l'Alabés si es confirma la data.