16.5 C
València
Dimarts, 27 gener, 2026

Mor l’snowboarder Marko Grilc, de 38 anys en els Alps

 

El reconegut snowboarder ‘Grilo’ ha mort als Alps després de perdre l’equilibri quan descendia sense casc per un pendent carregat de neu pols. El jove eslovac de 38 anys estava entrenant i gravant alguns trucs en la neu de Sölden, Àustria, però va perdre l’equilibri i es va colpejar mortalment amb una roca al cap.

Nascut en Ljubljana, Grilc es va convertir en un nom destacat en l’escena del surf de neu d’estil lliure al llarg de la seua carrera. Segons el lloc web de la Federació Internacional d’Esquí (FIS), l’eslové va fer el seu debut competitiu en el Campionat Mundial Juvenil de la FIS a Finlàndia en 2002 i després d’11 anys de carrera, la seua última aparició competitiva es va produir en la Copa del Món en Copper Mountain, Colorado, en 2013.

 

Una vida d’èxit

 

Grilo deixa una trajectòria professional endiable, que va començar quan tenia tan sols 14 anys. Ja llavors va aconseguir el seu primer sponsor i des de llavors ha deixat tot un llegat de grans actuacions en competicions com en la Copa del Món, victòries en el Big Air de Londres, l’Air & Style d’Innsbruck i el campionat del món júnior d’halfpipe.

No obstant això, si hi ha alguna cosa que apassionava veritablement a Grilo, era ajuntar la seua passió pel surf de neu amb la seua afició per l’audiovisual, gravant-se fent el seu esport favorit i pujant-ho a les xarxes, on veritablement es va popularitzar i va acumular més de 250 mil seguidors.

Grilo era relativament desconegut quan va aparéixer en “91 Words For Snow” del llavors famós David Benedek. No obstant això, una vegada que es va estrenar la pel·lícula no va romandre en l’anonimat per molt de temps. Això, més la seua contribució a “The Gap Session”, va consolidar la seua reputació com un talent increïble que sempre sabia com riure’s. Grilc posteriorment es va traslladar a una varietat d’empreses de filmació relacionades amb el surf de neu.

 

L’amor de Grilo per la seua família

 

En els seus últims anys estava més centrat a promoure l’esport entre els joves com a professor i a dedicar temps a la seua parella, Nina (embarassada del seu tercer fill) i als seus xicotets Max i Emma, dels quals també presumia en les seues xarxes socials i amb el que compartia la seua passió per l’esport.

Els missatges de comiat d’amics, familiars i fans (tenia més de 200.000 en Instagram) són múltiples. Entre ells, òbviament, està el d’un dels seus principals sponsors, Burton: “Amb el cor trencat us comuniquem que el nostre amic i rider de Burton Marko ‘Grilo’ Grilc ha mort en un accident mentre practicava surf de neu. El nostre cor està amb la seua parella Nina i els seus fills, la seua família i els seus amics, aquelles persones que sempre van compartir el seu amor i passió pel surf de neu”.

Últimes notícies

Aemet activa l’avís groc per vent de fins a 80 km/h i mar adversa en la Comunitat Valenciana

Aemet ha activat per a este dimarts l'avís groc per vent de l'oest en zones de l'interior i litoral de Castelló, València i Alacant, amb ratxes de fins a 80 km/h i fenòmens costaners a Alacant.

Els termòmetres han marcat 18é a Pego i han fregat 17é a València a primera hora

Pego ha registrat 18é de matinada i València ha fregat els 17é a primera hora d'este dimarts. El vent de l'oest bufarà moderat a fort, amb ratxes molt fortes a l'interior.

Cuina valenciana sense carn

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana presenta el llibre com una guia completa de cuina valenciana sense carn, que combina tradició, cultura, llengua i compromís amb una manera de menjar més conscient, sense renunciar a l’essència mediterrània

L’ocupació en la Comunitat Valenciana va sumar 98.800 persones en 2025 i l’atur va baixar al 10,39%

La Comunitat Valenciana va sumar 98.800 ocupats en 2025 i va tancar l'any amb 2,47 milions de treballadors. La taxa d'atur es va situar en el 10,39% després d'una forta retallada trimestral.

Ratxes molt fortes a l’interior, pluges febles i descens de la cota de neu en la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana afronta este dimarts vent de l'oest amb ratxes molt fortes a l'interior, cels nuvolosos i precipitacions febles; la cota de neu baixa a 1.200-1.400 m al final del dia. Demà persistirà el vent i hi haurà pluges avançant d'oest a est.

La música en directe es va consolidar en 2024 en la Comunitat Valenciana malgrat el fre de la dana

La música en directe es va consolidar en 2024 en la Comunitat Valenciana amb 6.081 concerts, més de tres milions d'assistents i 108,5 milions de recaptació. La dana de finals d'octubre va restar dinamisme en els dos últims mesos de l'any.

La Generalitat impulsa un grup de treball per a reforçar la seguretat dels unflables

Emergències i Interior ha acordat amb el sector crear un grup de treball per a actualitzar la normativa d'unflables. La proposta inclou un operador qualificat amb formació per a supervisar muntatge, ús i desmuntatge.

Més de 30 mitjans d’AMDComVal acudeixen a FITUR per a difondre l’oferta turística de la Comunitat Valenciana

Enguany, el pavelló de la Comunitat Valenciana a FITUR ha tancat amb un total de més de 206.000 visites, de les quals més de 100.000 es van registrar durant el cap de setmana.