10.1 C
València
Dijous, 15 gener, 2026

Mor l’snowboarder Marko Grilc, de 38 anys en els Alps

 

El reconegut snowboarder ‘Grilo’ ha mort als Alps després de perdre l’equilibri quan descendia sense casc per un pendent carregat de neu pols. El jove eslovac de 38 anys estava entrenant i gravant alguns trucs en la neu de Sölden, Àustria, però va perdre l’equilibri i es va colpejar mortalment amb una roca al cap.

Nascut en Ljubljana, Grilc es va convertir en un nom destacat en l’escena del surf de neu d’estil lliure al llarg de la seua carrera. Segons el lloc web de la Federació Internacional d’Esquí (FIS), l’eslové va fer el seu debut competitiu en el Campionat Mundial Juvenil de la FIS a Finlàndia en 2002 i després d’11 anys de carrera, la seua última aparició competitiva es va produir en la Copa del Món en Copper Mountain, Colorado, en 2013.

 

Una vida d’èxit

 

Grilo deixa una trajectòria professional endiable, que va començar quan tenia tan sols 14 anys. Ja llavors va aconseguir el seu primer sponsor i des de llavors ha deixat tot un llegat de grans actuacions en competicions com en la Copa del Món, victòries en el Big Air de Londres, l’Air & Style d’Innsbruck i el campionat del món júnior d’halfpipe.

No obstant això, si hi ha alguna cosa que apassionava veritablement a Grilo, era ajuntar la seua passió pel surf de neu amb la seua afició per l’audiovisual, gravant-se fent el seu esport favorit i pujant-ho a les xarxes, on veritablement es va popularitzar i va acumular més de 250 mil seguidors.

Grilo era relativament desconegut quan va aparéixer en “91 Words For Snow” del llavors famós David Benedek. No obstant això, una vegada que es va estrenar la pel·lícula no va romandre en l’anonimat per molt de temps. Això, més la seua contribució a “The Gap Session”, va consolidar la seua reputació com un talent increïble que sempre sabia com riure’s. Grilc posteriorment es va traslladar a una varietat d’empreses de filmació relacionades amb el surf de neu.

 

L’amor de Grilo per la seua família

 

En els seus últims anys estava més centrat a promoure l’esport entre els joves com a professor i a dedicar temps a la seua parella, Nina (embarassada del seu tercer fill) i als seus xicotets Max i Emma, dels quals també presumia en les seues xarxes socials i amb el que compartia la seua passió per l’esport.

Els missatges de comiat d’amics, familiars i fans (tenia més de 200.000 en Instagram) són múltiples. Entre ells, òbviament, està el d’un dels seus principals sponsors, Burton: “Amb el cor trencat us comuniquem que el nostre amic i rider de Burton Marko ‘Grilo’ Grilc ha mort en un accident mentre practicava surf de neu. El nostre cor està amb la seua parella Nina i els seus fills, la seua família i els seus amics, aquelles persones que sempre van compartir el seu amor i passió pel surf de neu”.

Últimes notícies

Chimy Ávila firma la remuntada del Betis davant l’Elx i ho fica en quarts (2-1)

El Betis va avançar a quarts de la Copa del Rei després de remuntar a l'Elx en La Cartoixa. Chimy Ávila va anotar dos gols en la segona part per a voltejar el 0-1.

Betis i Elx arriben al descans 0-0 en un dol igualat

Betis i Elx empaten 0-0 al descans en La Cartoixa, en els octaus de la Copa del Rei a partit únic. Primera mitat parella i sense ocasions clares.

Jutgessa decreta el sobreseïment provisional de la causa contra un comandament de la Policia Local d’Alacant per violència de gènere

La jutgessa de la Secció de Violència sobre la Dona en funcions de guàrdia ha acordat el sobreseïment provisional de la causa contra un intendent de la Policia Local d'Alacant. El comandament ha quedat en llibertat sense mesures cautelars i la mesura sol·licitada per la denunciant ha sigut denegada al no apreciar-se indicis suficients.

Detonen un artefacte trobat a 500 metres de la costa de Dénia

L'Armada ha detonat un artefacte localitzat a uns 500 metres de la costa de Dénia, entre les platges del Raset i Els Albarenes. La zona s'ha reobert sobre les 15.30 després de l'operatiu.

Els reis elogien la recuperació de fotos familiars danyades per la dana en la UPV

Els reis han visitat la UPV per a conéixer el projecte que rescata i restituïx milers de fotos familiars danyades per la dana. Han destacat el seu valor científic i emocional.

Quelone, la tortuga babaua, ha sigut alliberada a Santa Pola després de dos mesos de recuperació

Quelone, una tortuga babaua (Caretta caretta), ha sigut retornada a la mar a la platja del Varadero després de dos mesos de cures en el Aquarium del Museu de la Mar. La solta ha reunit tècnics i escolars i ha servit per a reforçar l'educació ambiental.

La Generalitat denuncia una convocatòria falsa d’ajudes per la dana

La Generalitat ha alertat d'un document amb capçalera oficial que circula per WhatsApp i promet ajudes per la dana. Ha anunciat investigació i accions judicials.

El secretari de Presidència va avisar a Mazón a les 19.25: ‘Hi haurà un ou d’afectats’

Cayetano García va informar a Carlos Mazón a les 19.25 de la DANA que hi hauria 'un ou d'afectats' i que ja tenia llest un decret d'ajudes. Els missatges consten en una acta notarial remesa a la jutgessa que investiga la gestió de la catàstrofe del 29 d'octubre de 2024.