Mor l’snowboarder Marko Grilc, de 38 anys en els Alps

 

El reconegut snowboarder ‘Grilo’ ha mort als Alps després de perdre l’equilibri quan descendia sense casc per un pendent carregat de neu pols. El jove eslovac de 38 anys estava entrenant i gravant alguns trucs en la neu de Sölden, Àustria, però va perdre l’equilibri i es va colpejar mortalment amb una roca al cap.

Nascut en Ljubljana, Grilc es va convertir en un nom destacat en l’escena del surf de neu d’estil lliure al llarg de la seua carrera. Segons el lloc web de la Federació Internacional d’Esquí (FIS), l’eslové va fer el seu debut competitiu en el Campionat Mundial Juvenil de la FIS a Finlàndia en 2002 i després d’11 anys de carrera, la seua última aparició competitiva es va produir en la Copa del Món en Copper Mountain, Colorado, en 2013.

 

Una vida d’èxit

 

Grilo deixa una trajectòria professional endiable, que va començar quan tenia tan sols 14 anys. Ja llavors va aconseguir el seu primer sponsor i des de llavors ha deixat tot un llegat de grans actuacions en competicions com en la Copa del Món, victòries en el Big Air de Londres, l’Air & Style d’Innsbruck i el campionat del món júnior d’halfpipe.

No obstant això, si hi ha alguna cosa que apassionava veritablement a Grilo, era ajuntar la seua passió pel surf de neu amb la seua afició per l’audiovisual, gravant-se fent el seu esport favorit i pujant-ho a les xarxes, on veritablement es va popularitzar i va acumular més de 250 mil seguidors.

Grilo era relativament desconegut quan va aparéixer en “91 Words For Snow” del llavors famós David Benedek. No obstant això, una vegada que es va estrenar la pel·lícula no va romandre en l’anonimat per molt de temps. Això, més la seua contribució a “The Gap Session”, va consolidar la seua reputació com un talent increïble que sempre sabia com riure’s. Grilc posteriorment es va traslladar a una varietat d’empreses de filmació relacionades amb el surf de neu.

 

L’amor de Grilo per la seua família

 

En els seus últims anys estava més centrat a promoure l’esport entre els joves com a professor i a dedicar temps a la seua parella, Nina (embarassada del seu tercer fill) i als seus xicotets Max i Emma, dels quals també presumia en les seues xarxes socials i amb el que compartia la seua passió per l’esport.

Els missatges de comiat d’amics, familiars i fans (tenia més de 200.000 en Instagram) són múltiples. Entre ells, òbviament, està el d’un dels seus principals sponsors, Burton: «Amb el cor trencat us comuniquem que el nostre amic i rider de Burton Marko ‘Grilo’ Grilc ha mort en un accident mentre practicava surf de neu. El nostre cor està amb la seua parella Nina i els seus fills, la seua família i els seus amics, aquelles persones que sempre van compartir el seu amor i passió pel surf de neu».

Últimes notícies

De l’eufòria a la polèmica: així han sigut els dos cicles de Pedro Martínez al Valencia Basket

L’eixida de Pedro Martínez del Valencia Basket per fitxar pel Real Madrid tanca una segona etapa idèntica a la primera: il·lusió, èxits esportius i un final carregat de tensió i decepció a la grada taronja.

Pedro Martínez se’n va al Real Madrid i tanca una segona etapa intensa al València Basket

Pedro Martínez ha decidit eixir del València Basket rumb al Real Madrid, després de repetir un cicle d’il·lusió, títols i eixida polèmica com ja va passar en la seua primera etapa.

Pedro Martínez se’n va al Real Madrid i tanca una segona etapa tan exitosa com polèmica al València Basket

La marxa de Pedro Martínez al Real Madrid trenca l’acord fins a 2028 amb el València Basket i reprodueix el patró d’il·lusió, títols i final polèmic de la seua primera etapa al club taronja.

Del somni a la polèmica: així han sigut els dos cicles de Pedro Martínez al Valencia Basket

L’eixida de Pedro Martínez cap al Real Madrid tanca una segona etapa al Valencia Basket marcada, com la primera, per l’eufòria inicial, els títols i una ruptura controvertida amb el club i l’afició.

De la il·lusió a la polèmica: així han sigut els dos cicles de Pedro Martínez al València Basket

El València Basket ha confirmat l’eixida de Pedro Martínez cap al Real Madrid, un adeu que tanca el seu segon cicle al club, marcat de nou per l’èxit esportiu i una marxa polèmica.

Delirio taronja i final polèmic: així han sigut les dues etapes de Pedro Martínez al Valencia Basket

Pedro Martínez ha tancat la seua segona etapa al Valencia Basket rumb al Real Madrid, repetint un cicle d’il·lusió, èxits esportius i una eixida molt controvertida per a l’afició taronja.

Del somni al comiat polèmic: els dos cicles de Pedro Martínez al Valencia Basket

La segona etapa de Pedro Martínez al Valencia Basket ha repetit el patró de la primera: il·lusió inicial, èxits esportius històrics i un comiat tens, ara amb el seu fitxatge pel Real Madrid.

València s’atura per homenatjar les víctimes de l’accident del metro 20 anys després

València ha commemorat el vinté aniversari de l’accident de Metrovalencia amb un emotiu homenatge davant el monument a les víctimes, que ha reunit l’AVM3J i associacions de víctimes de la dana.