Mor l’snowboarder Marko Grilc, de 38 anys en els Alps

 

El reconegut snowboarder ‘Grilo’ ha mort als Alps després de perdre l’equilibri quan descendia sense casc per un pendent carregat de neu pols. El jove eslovac de 38 anys estava entrenant i gravant alguns trucs en la neu de Sölden, Àustria, però va perdre l’equilibri i es va colpejar mortalment amb una roca al cap.

Nascut en Ljubljana, Grilc es va convertir en un nom destacat en l’escena del surf de neu d’estil lliure al llarg de la seua carrera. Segons el lloc web de la Federació Internacional d’Esquí (FIS), l’eslové va fer el seu debut competitiu en el Campionat Mundial Juvenil de la FIS a Finlàndia en 2002 i després d’11 anys de carrera, la seua última aparició competitiva es va produir en la Copa del Món en Copper Mountain, Colorado, en 2013.

 

Una vida d’èxit

 

Grilo deixa una trajectòria professional endiable, que va començar quan tenia tan sols 14 anys. Ja llavors va aconseguir el seu primer sponsor i des de llavors ha deixat tot un llegat de grans actuacions en competicions com en la Copa del Món, victòries en el Big Air de Londres, l’Air & Style d’Innsbruck i el campionat del món júnior d’halfpipe.

No obstant això, si hi ha alguna cosa que apassionava veritablement a Grilo, era ajuntar la seua passió pel surf de neu amb la seua afició per l’audiovisual, gravant-se fent el seu esport favorit i pujant-ho a les xarxes, on veritablement es va popularitzar i va acumular més de 250 mil seguidors.

Grilo era relativament desconegut quan va aparéixer en “91 Words For Snow” del llavors famós David Benedek. No obstant això, una vegada que es va estrenar la pel·lícula no va romandre en l’anonimat per molt de temps. Això, més la seua contribució a “The Gap Session”, va consolidar la seua reputació com un talent increïble que sempre sabia com riure’s. Grilc posteriorment es va traslladar a una varietat d’empreses de filmació relacionades amb el surf de neu.

 

L’amor de Grilo per la seua família

 

En els seus últims anys estava més centrat a promoure l’esport entre els joves com a professor i a dedicar temps a la seua parella, Nina (embarassada del seu tercer fill) i als seus xicotets Max i Emma, dels quals també presumia en les seues xarxes socials i amb el que compartia la seua passió per l’esport.

Els missatges de comiat d’amics, familiars i fans (tenia més de 200.000 en Instagram) són múltiples. Entre ells, òbviament, està el d’un dels seus principals sponsors, Burton: «Amb el cor trencat us comuniquem que el nostre amic i rider de Burton Marko ‘Grilo’ Grilc ha mort en un accident mentre practicava surf de neu. El nostre cor està amb la seua parella Nina i els seus fills, la seua família i els seus amics, aquelles persones que sempre van compartir el seu amor i passió pel surf de neu».

Últimes notícies

Estiu de rècord en ocupació: hostaleria i distribució oferixen milers de vacants qualificades

Hostaleria, supermercats i la indústria alimentària reforcen plantilles este estiu amb més de mig milió de contractes i noves escoles, beques i cursos per a captar personal qualificat.

‘La soledad del pecado’ i el robo de xiquets

Leo Giménez és lingüista y en el seu article d'esta setmana para la sobre la novel·la 'La soledad del pecado', que té com idea principal éuna Espanya marcada per la repressió moral, religiosa i política, on moltes dones embarassades fora del matrimoni eren castigades socialment i, en molts casos, separades dels seus fills

Roben a la casa de Largie Ramazani mentres disputava el València-Barcelona a Mestalla

Uns lladres van assaltar la vivenda de Largie Ramazani a Bétera mentres l'extrem del València jugava contra el Barcelona a Mestalla. El botí es xifra entorn de 100.000 euros en joies.

El curs escolar tanca amb més tensió: creix el malestar docent i es multipliquen les protestes

El final de curs arriba marcat per un augment del malestar del professorat i una onada de mobilitzacions en l'ensenyança pública i concertada davant la falta d'avanços en millores laborals.

Detinguda una empleada de llar a València pel furt de joies a la casa on treballava

La Policia Nacional ha detingut a València a una empleada de llar acusada de sostraure diverses joies d'or de la vivenda on treballava i vendre-les en comerços de compravenda per més de 1.500 euros.

El professorat valencià entra en la seua tercera setmana de vaga indefinida amb una nova proposta sindical

El professorat de l'ensenyança pública no universitària de la Comunitat Valenciana afronta la seua tercera setmana de vaga indefinida mentres els sindicats preparen una nova proposta per a intentar reobrir la negociació amb Educació.

Cel buidat i temperatures sense grans canvis en la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana afronta l'inici de la setmana amb cels poc nuvolosos o buidats, temperatures sense grans canvis i vent fluix de direcció variable que girarà a este.

Mor una persona i tres resulten ferides en precipitar-se un cotxe per un bancal en la CV-70 a Polop

Una persona ha mort i tres han resultat ferides després que un cotxe s'isquera de la carretera CV-70, a l'altura de Polop, i caiguera per un bancal amb uns 150 metres de desnivell.