10.3 C
València
Dimecres, 28 gener, 2026

Mor el raper DMX als 50 anys d’edat

 

El conegut raper DMX, nascut Earl Simmons, ha mort este divendres als 50 anys al no superar una sobredosi. El raper portava setmana tractant de recuperar-se de la sobredosi. Al llarg de tota la jornada s’han donat notícies sobre la seua defunció i des del seu entorn han hagut de desmentir-les, però finalment va arribar el trist desenllaç per a un artista que no va poder superar la seua addicció a les drogues. “Ens entristeix profundament anunciar hui que nostre volgut DMX va morir als 50 anys en White Plains Hospital amb la seua família al seu costat després d’haver estat sotmés a suport viral durant els últims dies”, va escriure la seua família en un comunicat.

“Earl va ser un guerrer que va lluitar fins al final. Estimava a la seua família amb tot el seu cor i apreciem el temps que passem amb ell. La música de Earl va inspirar a innombrables fanàtics a tot el món i el seu llegat icònic sempre estarà viu. Apreciem tot l’amor i suport durant este moment increïblement difícil. Respecten la nostra privacitat mentre lamentem la pèrdua del nostre germà, pare, tio i l’home que el món coneixia com DMX”, van agregar.

DMX va començar en la indústria música en la dècada dels 80, però no va ser fins als anys 90 quan va començar a despuntar i a cridar l’atenció dels més grans. Per al record la seua batalla amb Jay Z a mitjan dècada i les seues col·laboracions en discos del raper, de LL Cool J o de Mase, a més de participar en cançons amb la banda Sum 41. Però el seu gran moment va arribar en 1998 quan va llançar l’àlbum ‘It’s Dark and Hell is Hot’, que ràpidament es va guanyar a la crítica i va crear una enorme comunitat de fervents seguidors.

Mentre la seua carrera musical no feia més que créixer, els seus problemes amb la salut i la justícia també creixien. Però tot semblava que havia canviat en 2019 després de complir una condemna de 12 mesos per evasió d’impostos. En este moment va realitzar el seu últim període de rehabilitació i va tornar als escenaris, però dos anys més tard la seua vida acaba de la forma més abrupta possible, amb una sobredosi que li ha tingut en estat vegetatiu durant els últims dies.

El seu llegat perdura en la història de la música i en els 15 fills que ha tingut durant la seua curta vida. L’últim d’ells tan sols té 5 anys i el va tindre amb Desiree Lindstrom, la seua promesa.

Últimes notícies

El vent obliga a tallar la línia 1 de Metrovalencia entre Alginet i Castelló

Metrovalencia ha informat de la interrupció de la línia 1 entre Alginet i Castelló pel temporal i s'ha establit un servici alternatiu amb autobusos. Aemet manté l'avís groc per ratxes fortes en la Comunitat.

Pintades de ‘assassí’ a la casa del detingut per la mort d’un menor a Sueca

La vivenda on va ocórrer el crim ha aparegut amb pintades i seguix precintada. L'arrestat ha passat la seua primera nit a la presó i el funeral se celebra esta vesprada.

Consell i alcaldes veuen necessari adaptar la normativa nacional per a agilitzar les obres postdana

La Generalitat i els municipis de l'Horta Sud han coincidit a adaptar la normativa nacional per a accelerar la reconstrucció després de la DANA, amb 2.500 milions mobilitzats i noves reunions per a coordinar obres en domini públic hidràulic.

Les pintures de Sorolla de la Hispanic Society arribaran a València abans de l’estiu en tres enviaments

Generalitat i Ajuntament de València han firmat amb la Hispanic Society l'arribada abans de l'estiu d'unes 220 obres de Joaquín Sorolla. Hi haurà tres enviaments, seu provisional en el Museu de la Ciutat i futura seu europea en el Palau de les Comunicacions.

Emergències recomana extremar precaucions per vent, onatge i neu en la Comunitat Valenciana

Emergències i Interior demana prudència davant un episodi amb alertes per vent, fenòmens costaners i neu. S'activen avisos taronges i grocs en diverses zones.

Sal i salmorra en la CV-35 i CV-355 per a previndre neu i plaques de gel

El Consell ha aplicat sal i salmorra en la CV-35 i la CV-355 per a previndre neu i plaques de gel. El dispositiu de serveis viaris hivernals opera de manera preventiva i coordinada en la xarxa autonòmica.

Chiva aprova més de 1,5 milions en noves ajudes per a afectats per la DANA

El ple municipal ha donat llum verda a més de 1,5 milions en ajudes per a damnificats de la DANA del 29 d'octubre, amb fons de la Fundació Amancio Ortega i altres donacions. A més, corregix la taxa d'escombraries i amplia fins a 2026 l'exempció de taxes urbanístiques.

Voluntaris de la DANA deixen cadenats amb missatges en l’escultura ‘Gràcies’ d’Alaquàs

Voluntaris que van ajudar durant la DANA han deixat cadenats amb missatges en l'escultura 'Gràcies' d'Alaquàs, instal·lada al desembre com a símbol de gratitud. L'obra s'integrarà en una ruta turística per municipis afectats en la qual treballa la Mancomunitat de l'Horta Sud