Moren 21 persones pel fred durant una carrera de muntanya a la Xina

Ejemplo de shortcode con estilo
21 persones van morir de fred durant una carrera de muntanya celebrada este dissabte en Yellow River Stone Forest en Baiyin, una zona turística de la província septentrional xinesa de Gansu, informa este diumenge la premsa local. És la tragèdia més gran que ha sofert l’esport d’ultrarunning i entre els morts es troba el corredor xinès d’elit Jing Liang, que havia guanyat les tres edicions […]

21 persones van morir de fred durant una carrera de muntanya celebrada este dissabte en Yellow River Stone Forest en Baiyin, una zona turística de la província septentrional xinesa de Gansu, informa este diumenge la premsa local. És la tragèdia més gran que ha sofert l’esport d’ultrarunning i entre els morts es troba el corredor xinès d’elit Jing Liang, que havia guanyat les tres edicions anteriors d’esta carrera.

La carrera d’ultrafondo, en la qual els 172 participants havien de recórrer més uns 100 quilòmetres camp a través en una zona muntanyenca, va ser interrompuda després que alguns d’ells mostraren signes d’hipotèrmia i problemes físics després de la caiguda repentina de les temperatures en una zona de gran altitud.

Afectats per la granissada, la pluja gelada i els vendavals cap a les 13.00 hora local (05.00 GMT) d’ahir, alguns d’ells van desaparéixer. Els equips de rescat van confirmar la mort de 21 corredors dels corredors cap a les 08.00 hora local (00.00 GMT) d’este diumenge.

Els participants devien recórrer 100 kilòmetres camp a través

Segons van informar les autoritats locals en una roda de premsa, es va dur a terme una complexa missió de cerca i rescat, amb més de 700 persones implicades. El corredor xinès d’elit Jing Liang, el resultat internacional de la qual més recent va ser un segon lloc en la Vibram Hong Kong 100k 2020, s’hi hagi entre els morts.

Mala protecció

 

L’últim part ofert pel Govern local indica que 151 dels participants estan fora de perill, encara que vuit d’ells van sofrir xicotetes lesions per les quals han rebut tractament mèdic, i es troben estables. Segons els rescatadors, el principal problema va ser que les temperatures van descendir a prop de zero graus centígrads mentre els corredors vestien peces fines que no els van protegir del fred.

L’alcalde organitza una roda de premsa

L’alcalde de Baiyin, Zhang Xuchen, va celebrar una conferència de premsa i es va disculpar profundament com a organitzador de l’esdeveniment. «Expressem el nostre més sentit condol i el nostre més sentit condol a les famílies de les víctimes i els ferits«, va dir l’alcalde.

Últimes notícies

Deu detinguts per incitar disturbis vinculats a Blocus: tres a Valencia

Deu jóvens, quatre menors, han sigut detinguts en 24 hores per incitar disturbis vinculats a Blocus. Tres arrestos s’han practicat a la província de Valencia.

L’Atlético busca pressionar el lideratge al camp del Levante

L’Atlético visita el Levante este dissabte amb sis victòries consecutives i la mirada posada en el lideratge. Julián Alvarez arriba en ratxa golejadora.

Puente revela 170 incidències del sistema LZB durant 2026 i defensa la seua seguretat després de l’accident d’Urda

La tragèdia deixa 69 morts i 13 víctimes identificades, mentre 39 ferits continuen hospitalitzats a Castella-la Manxa, 17 d'ells en unitats de cures intensives

València aprova un pressupost de 1.361 milions per a 2027

El govern municipal de València ha aprovat el projecte de pressupost de 2027, un 8,8 % superior al de l’exercici actual. L’oposició l’ha rebutjat.

La dana de 2024 suma 234 víctimes mortals en la causa judicial

La jutgessa de Catarroja ha elevat a 234 el recompte oficial de víctimes mortals de la dana del 29 d’octubre de 2024. L’últim cas reconegut és el d’un home de Paiporta que va morir després d’una infecció bacteriana.

Castelló proposa 246,7 milions per als comptes provincials de 2027

La Diputació de Castelló debatrà el 3 de novembre un pressupost de 246.698.267,01 euros per a 2027, amb inversions en seguretat, serveis i infraestructures.

El Govern estudia tancar temporalment l’AVE Madrid-Barcelona per a accelerar les obres de renovació

Óscar Puente reconeix que Transports valora suspendre la circulació durant un o dos anys per a reduir els terminis de les obres, encara que no hi ha cap decisió definitiva

Catalá recomana evitar demà el centre de València davant els disturbis

L’alcaldessa ha anunciat que duplicarà els efectius policials este dissabte i ha recomanat a veïns i turistes que eviten el centre de València.