Moren 21 persones pel fred durant una carrera de muntanya a la Xina

21 persones van morir de fred durant una carrera de muntanya celebrada este dissabte en Yellow River Stone Forest en Baiyin, una zona turística de la província septentrional xinesa de Gansu, informa este diumenge la premsa local. És la tragèdia més gran que ha sofert l’esport d’ultrarunning i entre els morts es troba el corredor xinès d’elit Jing Liang, que havia guanyat les tres edicions anteriors d’esta carrera.

La carrera d’ultrafondo, en la qual els 172 participants havien de recórrer més uns 100 quilòmetres camp a través en una zona muntanyenca, va ser interrompuda després que alguns d’ells mostraren signes d’hipotèrmia i problemes físics després de la caiguda repentina de les temperatures en una zona de gran altitud.

Afectats per la granissada, la pluja gelada i els vendavals cap a les 13.00 hora local (05.00 GMT) d’ahir, alguns d’ells van desaparéixer. Els equips de rescat van confirmar la mort de 21 corredors dels corredors cap a les 08.00 hora local (00.00 GMT) d’este diumenge.

Els participants devien recórrer 100 kilòmetres camp a través

Segons van informar les autoritats locals en una roda de premsa, es va dur a terme una complexa missió de cerca i rescat, amb més de 700 persones implicades. El corredor xinès d’elit Jing Liang, el resultat internacional de la qual més recent va ser un segon lloc en la Vibram Hong Kong 100k 2020, s’hi hagi entre els morts.

Mala protecció

 

L’últim part ofert pel Govern local indica que 151 dels participants estan fora de perill, encara que vuit d’ells van sofrir xicotetes lesions per les quals han rebut tractament mèdic, i es troben estables. Segons els rescatadors, el principal problema va ser que les temperatures van descendir a prop de zero graus centígrads mentre els corredors vestien peces fines que no els van protegir del fred.

L’alcalde organitza una roda de premsa

L’alcalde de Baiyin, Zhang Xuchen, va celebrar una conferència de premsa i es va disculpar profundament com a organitzador de l’esdeveniment. «Expressem el nostre més sentit condol i el nostre més sentit condol a les famílies de les víctimes i els ferits«, va dir l’alcalde.

Últimes notícies

Funzo encén les Fogueres dAlacant amb un pregó que reclama als jóvens mantindre la festa viva

El cantant alacantí Funzo pronuncia el pregó de les Fogueres de Sant Joan 2026 i apel·la als jóvens a assumir la responsabilitat de mantindre vives les tradicions, combinant identitat i modernitat.

Educació i sindicats reprendran dilluns les negociacions per la vaga del professorat

La Conselleria d'Educació i els principals sindicats es tornaran a reunir dilluns per a continuar negociant després d'una trobada de més de sis hores este divendres sobre una proposta d'inversions de més de 3.300 milions d'euros.

El Valencia Basket passa per damunt del Surne Bilbao (71-88) i es planta en semifinals de la Lliga Endesa

El Valencia Basket guanya amb autoritat el Surne Bilbao Basket a Miribilla (71-88), tanca l’eliminatòria per la via ràpida i es convertix en el primer semifinalista de la Lliga Endesa.

El professorat valencià torna als carrers mentres es reobrin les negociacions amb Educació

Centenars de docents valencians tornen a manifestar-se al centre de València en el marc de la vaga indefinida iniciada l’11 de maig, coincidint amb la reobertura de la taula de negociacio amb la Conselleria d’Educacio.

Arresten a Benidorm un home per intentar ofegar una jove en l’aigua i un xiquet en l’arena

Un home està en presó provisional després d’intentar ofegar una jove en l’aigua i, minuts després, un xiquet en l’arena de la platja de Ponent de Benidorm. Diverses persones, entre elles el cap de socorristes, el van reduir fins a l’arribada de la Policia Local de Platges.

El Barça i el Bidasoa Irún obrin les semifinals de la Copa del Rei a Alacant

El Barça, vigent campió, goleja el Recoletas Atlético Valladolid i el Bidasoa Irún supera el Bathco Torrelavega per a convertir-se en els primers semifinalistes de la Copa del Rei d handbol al Centre de Tecnificació d Alacant.

Investiguen si uns ossos trobats en Dénia són d’un jove assassinat pel seu pare el 1994

La Policia Nacional analitza uns ossos humans localitzats baix el sòl d’una vivenda de Dénia per a comprovar si pertanyen a un jove desaparegut el 1994 després de la confessió en el llit de mort del seu pare.

Detingut un aficionat pels greus desordres previs al València-Barça a Mestalla

La Policia Nacional ha detingut a València un home identificat com un dels aficionats més actius en els greus desordres públics previs al partit València-Barcelona disputat a Mestalla el passat 23 de maig.