12.9 C
València
Dimecres, 14 gener, 2026

Troben morta a la corredora Agnes Tirop apunyalada suposadament pel seu marit

 

La Federació d’Atletisme kenià ha fet públic a través de les xarxes socials la trista notícia de l’assassinat de l’atleta Agnes Jebet Tirop a mans suposadament del seu marit qui la va acoltellar fins a la mort diumenge passat.

La jove atleta de tan sols 25 anys havia participat en els Jocs Olímpics de Tòquio i era doble medallista mundial de 10.000 metres i plusmarquista mundial en 10 quilòmetres ruta.

En el comunicat oficial realitzat per la Federació keniana es pot llegir: “Tirop va ser trobada morta a la seua casa en Iten després que suposadament fora apunyalada pel seu espòs. Encara estem treballant per a descobrir més detalls sobre la seua desaparició. Kenya ha perdut a una joia i una de les gegants de l’atletisme de més ràpid ascens en l’escenari internacional”.

Promesa de l’atletisme kenià

 

El mes passat, Tirop, va establir un nou rècord mundial en els 10 quilòmetres en ruta durant una carrera disputada a Alemanya, on va parar el cronòmetre en 30:01. A més, va conquistar dos bronzes mundials en 10.000 metres (2017 i 2019) i va ser quarta en esta mateixa prova en els recents Jocs Olímpics de Tòquio.
 

Últimes notícies

L’excap de Bombers situa la primera defunció de la DANA a les 18.30 en el Cecopi

José Miguel Basset ha declarat que el Cecopi va saber de la primera defunció en la DANA sobre les 18.30, malgrat un wasap de les 16.28 que al·ludia a un mort a Utiel. Ha assegurat que l'És_Alert de les 20.11 no es va decidir en el Cecopi i que va desconéixer també el segon avís de les 20.57

Mor el exalcalde de València Ricard Pérez Casado als 80 anys

Ricard Pérez Casado, alcalde de València entre 1979 i 1989, ha mort als 80 anys. La seua etapa va deixar fites com el Jardí del Túria i el Palau de la Música

Ha mort Ricard Pérez Casado, alcalde de València en els anys 80

El exalcalde de València entre 1979 i 1989, Ricard Pérez Casado, ha mort als 80 anys. La seua trajectòria va marcar una dècada clau per a l'Ajuntament.

Basset es desmarca de l’orde de mobilitzar i retirar als bombers dels llits el 29-O

L'ex responsable dels bombers de València ha assegurat davant la jutgessa que no va decidir ni la mobilització per a vigilar llits ni la retirada del 29-O. També ha sostingut que l'És_Alert de les 20.11 no ho va acordar el Cecopi i que ell va proposar un avís per a romandre a casa.

El CPFF arranca sense perspectives de consens sobre el finançament autonòmic

El CPFF ha començat per a abordar la proposta de finançament autonòmic del Govern sense aparença d'acord. Només Catalunya s'obri al pla, mentres altres comunitats el rebutgen i protesten per l'anunci bilateral previ.

Colp a una xarxa amb més de 100 robatoris en gasolineres, comerços i vivendes en sis províncies

La Guàrdia Civil ha detingut a quatre membres d'una xarxa a la qual atribuïx més de cent robatoris en gasolineres, comerços i vivendes d'Alacant, Múrcia i altres províncies. L'operació ha permés intervindre diners, joies i vehicles i esclarir assalts comesos de matinada amb un mateix patró.

Basset nega reticències per a enviar l’És_Alert i afirma: ‘calia enviar-la’

L'ex inspector cap José Miguel Basset ha negat reticències al Es_Alert durant la DANA i ha rebutjat que discutira amb el subdirector d'Emergències pel text de l'avís.

Cort en un tram de les línies 4 i 6 de Metrovalencia per danys en la catenària

Les línies 4 i 6 han quedat fora de servici entre Tarongers i Doctor Lluch després d'enganxar-se un camió amb remolc en la catenària. Tècnics valoren els danys i no hi ha hora estimada de normalitat.