10.3 C
València
Dimecres, 28 gener, 2026

Troben morta a la corredora Agnes Tirop apunyalada suposadament pel seu marit

 

La Federació d’Atletisme kenià ha fet públic a través de les xarxes socials la trista notícia de l’assassinat de l’atleta Agnes Jebet Tirop a mans suposadament del seu marit qui la va acoltellar fins a la mort diumenge passat.

La jove atleta de tan sols 25 anys havia participat en els Jocs Olímpics de Tòquio i era doble medallista mundial de 10.000 metres i plusmarquista mundial en 10 quilòmetres ruta.

En el comunicat oficial realitzat per la Federació keniana es pot llegir: “Tirop va ser trobada morta a la seua casa en Iten després que suposadament fora apunyalada pel seu espòs. Encara estem treballant per a descobrir més detalls sobre la seua desaparició. Kenya ha perdut a una joia i una de les gegants de l’atletisme de més ràpid ascens en l’escenari internacional”.

Promesa de l’atletisme kenià

 

El mes passat, Tirop, va establir un nou rècord mundial en els 10 quilòmetres en ruta durant una carrera disputada a Alemanya, on va parar el cronòmetre en 30:01. A més, va conquistar dos bronzes mundials en 10.000 metres (2017 i 2019) i va ser quarta en esta mateixa prova en els recents Jocs Olímpics de Tòquio.
 

Últimes notícies

Més de mig centenar d’incidències pels forts vents a la província d’Alacant

Els bombers tenen obertes 52 incidències des de les 13 hores per caigudes d'arbres, branques i rebles en tota la província. No consten ferits i l'alerta taronja continua activa amb ratxes que podrien superar els 90 km/h.

Emergències demana extremar la precaució per vent, fenòmens costaners i neu en la Comunitat Valenciana

Emergències i Interior ha activat per a este dimecres avisos per vent, fenòmens costaners i nevades en gran part de la Comunitat Valenciana. Es demana limitar desplaçaments i assegurar elements en exteriors.

La Generalitat activa el procediment per nevades en set comarques de Castelló i València

La Generalitat ha activat el procediment davant el risc de nevades i ha decretat la situació 0 en sis comarques de Castelló i una de València. Vent, pluja i neu compliquen la jornada a l'interior.

Alacant advertix de corts i retencions per la tractorada d’este dijous

L'Ajuntament ha activat una alerta a 'Alacant es mou' per la protesta agrària d'este dijous. Hi haurà 'dificultats a la circulació i talls puntuals' en litoral i centre

El PSPV titlla d’estafa la rebaixa fiscal anunciada per Pérez Llorca

El PSPV ha qualificat d'estafa la rebaixa fiscal anunciada per Juanfran Pérez Llorca i ha denunciat que no aborda problemes com el lloguer i la sanitat. José Muñoz ha reclamat aplicar la llei de vivenda, trencar amb l'extrema dreta i avançar cap a un nou model de finançament.

El TSJCV condemna a Sanitat a pagar 40.000 euros per un alta indeguda a un pacient amb Covid

L'alt tribunal valencià ha reconegut responsabilitat patrimonial per falta d'oportunitat terapèutica i fixa 20.000 euros per a la viuda i 10.000 per a cada fill.

Els contractistes reclamen planificació clara per a la inversió de la Epsar 2026-2030

Fecoval ha demanat una programació detallada del pla inversor de 665 milions de la Epsar i dels 110 milions en convenis. L'ens ha presentat actuacions en 122 municipis i preveu executar 106,4 milions en 2026.

La neu complica la N-330 i N-420 a València i diverses carreteres de l’interior de Castelló

La neu afecta a la N-330 i la N-420 en el Racó d'Ademuz i a diversos trams autonòmics de l'interior de Castelló, amb circulació condicionada. La DGT ha informat de problemes a Sinarcas i Ademuz, i Emergències assenyala neu quallada en vorals.