Troben morta a la corredora Agnes Tirop apunyalada suposadament pel seu marit

 

La Federació d’Atletisme kenià ha fet públic a través de les xarxes socials la trista notícia de l’assassinat de l’atleta Agnes Jebet Tirop a mans suposadament del seu marit qui la va acoltellar fins a la mort diumenge passat.

La jove atleta de tan sols 25 anys havia participat en els Jocs Olímpics de Tòquio i era doble medallista mundial de 10.000 metres i plusmarquista mundial en 10 quilòmetres ruta.

En el comunicat oficial realitzat per la Federació keniana es pot llegir: «Tirop va ser trobada morta a la seua casa en Iten després que suposadament fora apunyalada pel seu espòs. Encara estem treballant per a descobrir més detalls sobre la seua desaparició. Kenya ha perdut a una joia i una de les gegants de l’atletisme de més ràpid ascens en l’escenari internacional”.

Promesa de l’atletisme kenià

 

El mes passat, Tirop, va establir un nou rècord mundial en els 10 quilòmetres en ruta durant una carrera disputada a Alemanya, on va parar el cronòmetre en 30:01. A més, va conquistar dos bronzes mundials en 10.000 metres (2017 i 2019) i va ser quarta en esta mateixa prova en els recents Jocs Olímpics de Tòquio.
 

Últimes notícies

El Festival dels Arts baixarà el volum nocturn a 80 decibels per a reduir el soroll

El Festival dels Arts limitarà el so nocturn a 80 decibels, deu menys que el màxim municipal, i instal·larà pantalles i limitadors acústics per a minimitzar l'impacte en els veïns.

Les màximes es disparen per damunt de 37 graus en diversos municipis de València

La Comunitat Valenciana viu una jornada de calor molt intensa, amb màximes per damunt de 37 graus en diversos municipis de l'interior i de la costa i valors molt alts en les tres capitals de província.

Educació situa en el 11,17% el seguiment de la vaga docent en el seu quinzé dia

La Conselleria d'Educació calcula un seguiment del 11,17% en la vaga indefinida del professorat no universitari, que suma quinze dies mentres continuen les negociacions amb els sindicats.

La jutgessa de la DANA descarta nous testimonis i protegix l’alcalde d’Algemesí

La jutgessa que investiga la gestió de la DANA d'octubre de 2024 a València rebutja citar a set testimonis i afirma que no hi ha indicis penals contra l'alcalde d'Algemesí ni altres responsables locals.

La responsable de la CHJ assegura que el Cecopi no va demanar dades de cabals el 29 d’octubre

La comissària d'Aigües de la CHJ declara que el Cecopi no va sol·licitar informació específica sobre els cabals del barranc de Poio durant la DANA del 29 d'octubre, malgrat l'augment extraordinari dels registres.

La jutgessa dels Naus ordena a la Policia reclamar documents a l’Ajuntament d’Alacant

La magistrada que investiga el cas de les vivendes públiques de la Platja de Sant Joan ordena a la Policia Nacional acudir a l'Ajuntament d'Alacant per a requerir documentació sobre la promoció dels Naus i advertix de possibles conseqüències penals per desobediència.

Professors en vaga escenifiquen una classe a l’aire lliure a València per a denunciar les seues condicions

Un grup de docents en vaga ha recreat una classe a l'aire lliure a València per a denunciar la calor a les aules i la precarietat que, segons sostenen, afecta a l'educació pública.

Educació fixa servicis mínims del 100% en les proves d’accés a fP per la vaga docent

Educació imposa servicis mínims del 100% del professorat en les proves d'accés a fP de Grau Mitjà i Superior per a evitar que la vaga indefinida perjudique l'alumnat.