Un mural per a homenatjar a Laura Luelmo i llançar un missatge de llibertat a València

 

Professors i alumnes del màster de Secundària que va cursar Laura Luelmo a València l’han homenatjada aquest dimecres amb un mural ple de frases per a «obrir els ulls» a les noves generacions i llançar un missatge de llibertat. «De camí a casa vull ser lliure, no valenta», reivindica un dels lemes en record a la jove professora assassinada fa uns dies al Campillo (Huelva).

 

A la iniciativa s’han sumat joves i estudiants que no van compartir classe amb ella però també volien cridar a una societat més justa i igualitària amb aquest gest. El tribut s’ha dut a terme al pati de l’antiga Escola de Magisteri del complex de Montolivet, on s’impartix el màster universitari oficial de Professorat en Educació Secundària Obligatòria (ESO) de la Universitat de València (UV).

    

El mural, amb lemes com ‘No esteu soles’, ‘Ràbia’, ‘Jo no tem’, ‘Totes som Laura’ o ‘Com aneu a callar?’ portarà el seu nom i «servirà de record permanent del seu pas per la Universitat», com ha manifestat la coordinadora de l’especialitat en Dibuix, que va ser professora de Laura Luelmo, Mª Amparo Alonso, amb l’objectiu que «els alumnes expressen els seus sentiments, perquè l’art vincula el dolor i servix com a estratègia de lluita».

 

Laura va tindre la possibilitat d’anar-se’n amb una beca

  

Aquesta professora ha recordat en declaracions als mitjans el caràcter bondadós de Laura i la seua forta vocació: «Era bondadosa, sempre estava disposada a ajudar els altres i ja es veia la vocació que tenia». «Sobretot, era una persona valenta, capaç de creuar a qualsevol lloc del planeta sense límits per a poder dedicar-se al que ella volia: l’art i l’educació artística», ha asseverat.

 

Com a exemple, la coordinadora ha ressaltat que Laura va tindre la possibilitat de triar entre cursar una beca a Barcelona, Itàlia i Mèxic, i precisament va triar aquest país «malgrat els riscos que tots li deien que estava assumint».

 

«És un acte de valentia amb el qual ens hem de quedar, però també, a pesar que ella destacava que la majoria de les persones són bondadoses, hem d’estar atentes i previngudes, i atents i previnguts, per a poder denunciar qualsevol situació masclista i qualsevol acte de violència», ha reivindicat.

 

L’IES Lluís Vives ha decidit sumar-se al mural

  

Una altra professores, Carmen Mª Belmonte —d’Art i Audiovisual en l’IES Lluís Vives de València— ha destacat que Laura era «fantàstica i estupenda; una delícia de xica, de dona i de persona». «Ho tenia tot», ha manifestat, i ha recordat que «tot ho feia amb molt d’afecte».

 

«El tracte amb els alumnes era molt dolç però sabent estar en el seu lloc. Tenia un perfil de professora claríssim, si l’hagueren deixada ho haguera fet molt bé», ha lamentat, per a explicar que en l’institut han decidit sumar-se al mural com una eina educativa contra la violència masclista per als alumnes.

 

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Morant responsabilitza al PP del problema de la vivenda en la Comunitat Valenciana

Morant ha responsabilitzat al PP del problema de la vivenda en la Comunitat Valenciana i ha exigit la dimissió de l'alcalde d'Alacant. Ha denunciat canvis normatius que, al seu juí, afavorixen a càrrecs i bloquegen la baixada del lloguer al no aplicar la llei estatal.

Corberán veu el València-Osasuna com una oportunitat per a recuperar sensacions a Mestalla

El tècnic del València va subratllar la importància de tornar a Mestalla després de dos eixides i va analitzar el bon moment d'Osasuna, l'estat de la seua plantilla i les lesions.

Elx i Espanyol creuen les seues males ratxes a la recerca d’un punt d’inflexió

Els dos arriben amb els pitjors números de 2026 i veuen el dol en el Martínez Valero com una oportunitat per a reinicialitzar la seua temporada. Elx recupera peces i l'Espanyol necessita blindar-se arrere.

Eusebio Càceres vola al seu octau títol nacional de longitud en pista coberta a València

Eusebio Càceres es va proclamar campió d'Espanya baix sostre amb 8,19 m a València, el seu octau or, i va certificar el bitllet per als Mundials de Torun. Héctor Santos (8,03) i Jaime Guerra (8,01) van completar el podi en un concurs de gran nivell.

València vol oxigen davant un Osasuna que apunta a Europa

El València, 16é amb 26 punts, rep a un Osasuna en ratxa (33 punts i sis jornades sense perdre) en un dol que creua urgències i ambició europea.

Morant insistix que Mazón no pot aguantar ni un minut més com a diputat aforat en Les Corts

Morant ha exigit que Carlos Mazón no seguisca ni un minut més com a diputat aforat en Les Corts després de la investigació per la DANA i les contradiccions sobre el seu parador. Ha demanat al PP que l'aparte i ha suggerit eleccions si encara creen tindre legitimitat.

Morant acusa el PP de ser el problema de la vivenda en la Comunitat Valenciana

Diana Morant ha acusat el PP de ser el principal obstacle per a resoldre la vivenda en la Comunitat Valenciana. Ha denunciat canvis en la VPO, el bloqueig de la Llei de Vivenda i ha demanat la dimissió de Luis Barcala.

Morant insistix que Mazón no pot aguantar ni un minut més com a diputat en Les Corts

Diana Morant ha reclamat que Carlos Mazón deixe el seu escó i ha demanat al PP que l'a part de la vida política després de les últimes novetats del cas per la DANA.