Un mural per a homenatjar a Laura Luelmo i llançar un missatge de llibertat a València

 

Professors i alumnes del màster de Secundària que va cursar Laura Luelmo a València l’han homenatjada aquest dimecres amb un mural ple de frases per a «obrir els ulls» a les noves generacions i llançar un missatge de llibertat. «De camí a casa vull ser lliure, no valenta», reivindica un dels lemes en record a la jove professora assassinada fa uns dies al Campillo (Huelva).

 

A la iniciativa s’han sumat joves i estudiants que no van compartir classe amb ella però també volien cridar a una societat més justa i igualitària amb aquest gest. El tribut s’ha dut a terme al pati de l’antiga Escola de Magisteri del complex de Montolivet, on s’impartix el màster universitari oficial de Professorat en Educació Secundària Obligatòria (ESO) de la Universitat de València (UV).

    

El mural, amb lemes com ‘No esteu soles’, ‘Ràbia’, ‘Jo no tem’, ‘Totes som Laura’ o ‘Com aneu a callar?’ portarà el seu nom i «servirà de record permanent del seu pas per la Universitat», com ha manifestat la coordinadora de l’especialitat en Dibuix, que va ser professora de Laura Luelmo, Mª Amparo Alonso, amb l’objectiu que «els alumnes expressen els seus sentiments, perquè l’art vincula el dolor i servix com a estratègia de lluita».

 

Laura va tindre la possibilitat d’anar-se’n amb una beca

  

Aquesta professora ha recordat en declaracions als mitjans el caràcter bondadós de Laura i la seua forta vocació: «Era bondadosa, sempre estava disposada a ajudar els altres i ja es veia la vocació que tenia». «Sobretot, era una persona valenta, capaç de creuar a qualsevol lloc del planeta sense límits per a poder dedicar-se al que ella volia: l’art i l’educació artística», ha asseverat.

 

Com a exemple, la coordinadora ha ressaltat que Laura va tindre la possibilitat de triar entre cursar una beca a Barcelona, Itàlia i Mèxic, i precisament va triar aquest país «malgrat els riscos que tots li deien que estava assumint».

 

«És un acte de valentia amb el qual ens hem de quedar, però també, a pesar que ella destacava que la majoria de les persones són bondadoses, hem d’estar atentes i previngudes, i atents i previnguts, per a poder denunciar qualsevol situació masclista i qualsevol acte de violència», ha reivindicat.

 

L’IES Lluís Vives ha decidit sumar-se al mural

  

Una altra professores, Carmen Mª Belmonte —d’Art i Audiovisual en l’IES Lluís Vives de València— ha destacat que Laura era «fantàstica i estupenda; una delícia de xica, de dona i de persona». «Ho tenia tot», ha manifestat, i ha recordat que «tot ho feia amb molt d’afecte».

 

«El tracte amb els alumnes era molt dolç però sabent estar en el seu lloc. Tenia un perfil de professora claríssim, si l’hagueren deixada ho haguera fet molt bé», ha lamentat, per a explicar que en l’institut han decidit sumar-se al mural com una eina educativa contra la violència masclista per als alumnes.

 

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Les temperatures màximes pugen fins a 6 graus i freguen els 26 a Elx

Les màximes han repuntat de forma generalitzada en la Comunitat Valenciana, amb els majors ascensos a Alacant. Elx ha aconseguit 25,6 graus i diverses localitats han superat els 25.

Llibertat amb càrrecs per a Carlos Baño per presumptes irregularitats en els bons consum

Carlos Baño ha quedat en llibertat amb càrrecs després de ser detingut per presumpte frau de subvencions i falsedat en la gestió dels bons consum de 2022 i 2023 a Alacant. La causa està sota secret, la dirigix el Jutjat d'Instrucció 4 i la UDEF, i l'empresari no ha declarat.

Carlos Baño, en llibertat amb càrrecs pel cas dels bons consum

El president de la Cambra de Comerç d'Alacant, Carlos Baño, ha quedat en llibertat amb càrrecs després de la seua detenció per presumpte frau de subvencions i falsedat lligats als bons consum de 2022 i 2023. La causa roman sota secret i la defensa ha optat per no declarar fins a conéixer les perquisicions.

Rodalia seguirà sense arribar a l’Estació del Nord durant les mascletaes

Ajuntament i Delegació del Govern mantenen que les línies C-1 i C-2 no entren en l'Estació del Nord durant les mascletaes. Hi haurà reforç previ i llançadores per seguretat.

Carlos Baño, president de la Cambra de Comerç d’Alacant, ha quedat en llibertat amb càrrecs

El president de la Cambra de Comerç d'Alacant, Carlos Baño, ha quedat en llibertat amb càrrecs després de ser detingut per presumptes irregularitats en els bons de consum de 2022 i 2023. Se li atribuïxen suposats delictes de frau de subvencions i falsedat en una causa que continua oberta

Han començat les llançadores d’Albal cap a Torrent i La Torre durant les mascletaes

La Generalitat ha activat un dispositiu especial per la limitació temporal de Rodalia. Dos llançadores connecten Albal amb Torrent Avinguda i La Torre amb normalitat.

Detinguts dos menors per assaltar a dos xiques i apunyalar a una a Alacant

La Policia Nacional ha detingut a dos menors de 16 i 17 anys per un assalt amb arma blanca a Alacant. Una víctima, de 19, va ser operada d'urgència per pneumotòrax.

Paiporta agraïx la fraternitat de Navarra durant la DANA de 2024

Paiporta ha reconegut en el Palau de Navarra l'ajuda rebuda durant la DANA d'octubre de 2024, amb plaques a la Policia Foral i a servicis d'emergència. Vicent Císcar i María Chivite han subratllat els valors de solidaritat i compromís.