Un mural per a homenatjar a Laura Luelmo i llançar un missatge de llibertat a València

 

Professors i alumnes del màster de Secundària que va cursar Laura Luelmo a València l’han homenatjada aquest dimecres amb un mural ple de frases per a «obrir els ulls» a les noves generacions i llançar un missatge de llibertat. «De camí a casa vull ser lliure, no valenta», reivindica un dels lemes en record a la jove professora assassinada fa uns dies al Campillo (Huelva).

 

A la iniciativa s’han sumat joves i estudiants que no van compartir classe amb ella però també volien cridar a una societat més justa i igualitària amb aquest gest. El tribut s’ha dut a terme al pati de l’antiga Escola de Magisteri del complex de Montolivet, on s’impartix el màster universitari oficial de Professorat en Educació Secundària Obligatòria (ESO) de la Universitat de València (UV).

    

El mural, amb lemes com ‘No esteu soles’, ‘Ràbia’, ‘Jo no tem’, ‘Totes som Laura’ o ‘Com aneu a callar?’ portarà el seu nom i «servirà de record permanent del seu pas per la Universitat», com ha manifestat la coordinadora de l’especialitat en Dibuix, que va ser professora de Laura Luelmo, Mª Amparo Alonso, amb l’objectiu que «els alumnes expressen els seus sentiments, perquè l’art vincula el dolor i servix com a estratègia de lluita».

 

Laura va tindre la possibilitat d’anar-se’n amb una beca

  

Aquesta professora ha recordat en declaracions als mitjans el caràcter bondadós de Laura i la seua forta vocació: «Era bondadosa, sempre estava disposada a ajudar els altres i ja es veia la vocació que tenia». «Sobretot, era una persona valenta, capaç de creuar a qualsevol lloc del planeta sense límits per a poder dedicar-se al que ella volia: l’art i l’educació artística», ha asseverat.

 

Com a exemple, la coordinadora ha ressaltat que Laura va tindre la possibilitat de triar entre cursar una beca a Barcelona, Itàlia i Mèxic, i precisament va triar aquest país «malgrat els riscos que tots li deien que estava assumint».

 

«És un acte de valentia amb el qual ens hem de quedar, però també, a pesar que ella destacava que la majoria de les persones són bondadoses, hem d’estar atentes i previngudes, i atents i previnguts, per a poder denunciar qualsevol situació masclista i qualsevol acte de violència», ha reivindicat.

 

L’IES Lluís Vives ha decidit sumar-se al mural

  

Una altra professores, Carmen Mª Belmonte —d’Art i Audiovisual en l’IES Lluís Vives de València— ha destacat que Laura era «fantàstica i estupenda; una delícia de xica, de dona i de persona». «Ho tenia tot», ha manifestat, i ha recordat que «tot ho feia amb molt d’afecte».

 

«El tracte amb els alumnes era molt dolç però sabent estar en el seu lloc. Tenia un perfil de professora claríssim, si l’hagueren deixada ho haguera fet molt bé», ha lamentat, per a explicar que en l’institut han decidit sumar-se al mural com una eina educativa contra la violència masclista per als alumnes.

 

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Arranca en el Suprem el juí a Ábalos, Koldo i Aldama per presumpta corrupció en contractes de màscares

El Tribunal Suprem celebra la primera sessió del juí contra José Luis Ábalos, el seu exasesor Koldo García i el comisionista Víctor de Aldama per presumpta corrupció en contractes de màscares en 2020.

València i París reforcen la seua cooperació per a previndre inundacions després de la dana de 2024

València i París han obert una nova etapa de col·laboració per a millorar la prevenció i gestió d'inundacions després de la dana d'octubre de 2024, amb intercanvis tècnics i projectes conjunts.

El Suprem obri el juí a Ábalos, Koldo i Aldama per la suposada trama de màscares

El Tribunal Suprem ha iniciat el juí contra José Luis Ábalos, el seu exasesor Koldo García i el comisionista Víctor de Aldama per presumpta corrupció en contractes públics de màscares firmats en 2020.

Detinguts un pare i el seu fill per una plantació interior de marihuana a Sax

La Guàrdia Civil ha detingut a Sax a un pare i el seu fill per gestionar una plantació interior de marihuana en dos vivendes connectades il·legalment a la xarxa electrica.

Detingut a Elx per robar 450 metres de canonades de gas i provocar greus fugides

Un home de 41 anys ha sigut detingut a Elx acusat de robar 450 metres de canonades de gas en edificis i via pública, causant fugides amb greu risc d'explosió i danys valorats en desenes de milers d'euros.

Fele Martínez rebrà el premi Skyliner 2026 del Skyline Benidorm Film Festival

L'actor alacantí Fele Martínez serà distingit amb el Skyliner 2026 del Skyline Benidorm Film Festival per una carrera que unix cinema, televisió i teatre i la seua estreta relació amb el certamen.

Investiguen a una comerciant per vendre més de 400 articles falsificats a Xirivella

La Guàrdia Civil investiga a una dona a Xirivella per un presumpte delicte contra la propietat industrial després de confiscar 419 productes falsificats valorats en més de 80.000 euros.

Detinguts a Vinaròs per traure 1.000 euros amb la targeta robada al seu company de pis

La Guàrdia Civil deté a Vinaròs a dos hòmens acusats de furtar una targeta bancària a un company de pis i extraure amb ella 1.000 euros en un caixer.