Un mural per a homenatjar a Laura Luelmo i llançar un missatge de llibertat a València

 

Professors i alumnes del màster de Secundària que va cursar Laura Luelmo a València l’han homenatjada aquest dimecres amb un mural ple de frases per a «obrir els ulls» a les noves generacions i llançar un missatge de llibertat. «De camí a casa vull ser lliure, no valenta», reivindica un dels lemes en record a la jove professora assassinada fa uns dies al Campillo (Huelva).

 

A la iniciativa s’han sumat joves i estudiants que no van compartir classe amb ella però també volien cridar a una societat més justa i igualitària amb aquest gest. El tribut s’ha dut a terme al pati de l’antiga Escola de Magisteri del complex de Montolivet, on s’impartix el màster universitari oficial de Professorat en Educació Secundària Obligatòria (ESO) de la Universitat de València (UV).

    

El mural, amb lemes com ‘No esteu soles’, ‘Ràbia’, ‘Jo no tem’, ‘Totes som Laura’ o ‘Com aneu a callar?’ portarà el seu nom i «servirà de record permanent del seu pas per la Universitat», com ha manifestat la coordinadora de l’especialitat en Dibuix, que va ser professora de Laura Luelmo, Mª Amparo Alonso, amb l’objectiu que «els alumnes expressen els seus sentiments, perquè l’art vincula el dolor i servix com a estratègia de lluita».

 

Laura va tindre la possibilitat d’anar-se’n amb una beca

  

Aquesta professora ha recordat en declaracions als mitjans el caràcter bondadós de Laura i la seua forta vocació: «Era bondadosa, sempre estava disposada a ajudar els altres i ja es veia la vocació que tenia». «Sobretot, era una persona valenta, capaç de creuar a qualsevol lloc del planeta sense límits per a poder dedicar-se al que ella volia: l’art i l’educació artística», ha asseverat.

 

Com a exemple, la coordinadora ha ressaltat que Laura va tindre la possibilitat de triar entre cursar una beca a Barcelona, Itàlia i Mèxic, i precisament va triar aquest país «malgrat els riscos que tots li deien que estava assumint».

 

«És un acte de valentia amb el qual ens hem de quedar, però també, a pesar que ella destacava que la majoria de les persones són bondadoses, hem d’estar atentes i previngudes, i atents i previnguts, per a poder denunciar qualsevol situació masclista i qualsevol acte de violència», ha reivindicat.

 

L’IES Lluís Vives ha decidit sumar-se al mural

  

Una altra professores, Carmen Mª Belmonte —d’Art i Audiovisual en l’IES Lluís Vives de València— ha destacat que Laura era «fantàstica i estupenda; una delícia de xica, de dona i de persona». «Ho tenia tot», ha manifestat, i ha recordat que «tot ho feia amb molt d’afecte».

 

«El tracte amb els alumnes era molt dolç però sabent estar en el seu lloc. Tenia un perfil de professora claríssim, si l’hagueren deixada ho haguera fet molt bé», ha lamentat, per a explicar que en l’institut han decidit sumar-se al mural com una eina educativa contra la violència masclista per als alumnes.

 

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

El nou Pla de Vivenda incorporarà una clàusula antifrau en les adjudicacions

El Ministeri de Vivenda incorpora una clàusula antifrau en el Pla 2026-2030 per a garantir adjudicacions objectives i transparents després de les irregularitats detectades a Alacant.

Compromís proposa que les vivendes públiques s’adjudiquen per sorteig per a evitar favoritismes

Compromís registra en Les Corts una llei perquè les vivendes de protecció oficial s'adjudiquen per sorteig i mantinguen el seu caràcter públic permanent, després de les irregularitats detectades a Alacant.

El nou Pla Estatal de Vivenda destina 798 milions a la Comunitat Valenciana

El Pla Estatal de Vivenda 2026-2030 triplicarà la inversió fins a 7.000 milions i reservarà 798 milions per a la Comunitat Valenciana, en un model de cofinançament Estat-autonomies.

Bernabé acusa a Catalá d’usar la regularització d’immigrants per al xoc polític

Pilar Bernabé acusa a María José Catalá d'utilitzar la regularització d'immigrants per a generar conflicte polític i recorda que el procés compta amb un ampli suport social i institucional.

València reforça els seus servicis socials amb 39 contractacions davant la regularització de migrants

L'Ajuntament de València contractarà amb caràcter d'urgència a 39 professionals i destinarà més d'un milió d'euros per a atendre el procés de regularització extraordinària de migrants, mentres exigix al Govern finançament i claredat en els criteris de vulnerabilitat.

Les Corts tornen a suspendre el Dia de la Cambra del 25 d’abril per falta de consens

Les Corts Valencianes no celebraran per segon any consecutiu el seu dia institucional del 25 d'abril per la falta d'acord sobre com commemorar la data, decisió que ha deslligat crítiques de l'oposició.

Bernabé acusa a Catalá d’usar la regularització d’immigrants per a la confrontació política

Pilar Bernabé critica que María José Catalá use el procés de regularització d'immigrants per a l'enfrontament polític i defén l'ampli suport social i institucional a la iniciativa.

Reobert un carril de la A-3 després de més de 30 hores tallada pel xoc de dos camions a Conca

L'A-3 recupera parcialment la circulació en sentit Madrid a l'altura d'Honrubia, després de romandre més de trenta hores totalment tallada per la col·lisió de dos camions.