Un mural per a homenatjar a Laura Luelmo i llançar un missatge de llibertat a València

 

Professors i alumnes del màster de Secundària que va cursar Laura Luelmo a València l’han homenatjada aquest dimecres amb un mural ple de frases per a «obrir els ulls» a les noves generacions i llançar un missatge de llibertat. «De camí a casa vull ser lliure, no valenta», reivindica un dels lemes en record a la jove professora assassinada fa uns dies al Campillo (Huelva).

 

A la iniciativa s’han sumat joves i estudiants que no van compartir classe amb ella però també volien cridar a una societat més justa i igualitària amb aquest gest. El tribut s’ha dut a terme al pati de l’antiga Escola de Magisteri del complex de Montolivet, on s’impartix el màster universitari oficial de Professorat en Educació Secundària Obligatòria (ESO) de la Universitat de València (UV).

    

El mural, amb lemes com ‘No esteu soles’, ‘Ràbia’, ‘Jo no tem’, ‘Totes som Laura’ o ‘Com aneu a callar?’ portarà el seu nom i «servirà de record permanent del seu pas per la Universitat», com ha manifestat la coordinadora de l’especialitat en Dibuix, que va ser professora de Laura Luelmo, Mª Amparo Alonso, amb l’objectiu que «els alumnes expressen els seus sentiments, perquè l’art vincula el dolor i servix com a estratègia de lluita».

 

Laura va tindre la possibilitat d’anar-se’n amb una beca

  

Aquesta professora ha recordat en declaracions als mitjans el caràcter bondadós de Laura i la seua forta vocació: «Era bondadosa, sempre estava disposada a ajudar els altres i ja es veia la vocació que tenia». «Sobretot, era una persona valenta, capaç de creuar a qualsevol lloc del planeta sense límits per a poder dedicar-se al que ella volia: l’art i l’educació artística», ha asseverat.

 

Com a exemple, la coordinadora ha ressaltat que Laura va tindre la possibilitat de triar entre cursar una beca a Barcelona, Itàlia i Mèxic, i precisament va triar aquest país «malgrat els riscos que tots li deien que estava assumint».

 

«És un acte de valentia amb el qual ens hem de quedar, però també, a pesar que ella destacava que la majoria de les persones són bondadoses, hem d’estar atentes i previngudes, i atents i previnguts, per a poder denunciar qualsevol situació masclista i qualsevol acte de violència», ha reivindicat.

 

L’IES Lluís Vives ha decidit sumar-se al mural

  

Una altra professores, Carmen Mª Belmonte —d’Art i Audiovisual en l’IES Lluís Vives de València— ha destacat que Laura era «fantàstica i estupenda; una delícia de xica, de dona i de persona». «Ho tenia tot», ha manifestat, i ha recordat que «tot ho feia amb molt d’afecte».

 

«El tracte amb els alumnes era molt dolç però sabent estar en el seu lloc. Tenia un perfil de professora claríssim, si l’hagueren deixada ho haguera fet molt bé», ha lamentat, per a explicar que en l’institut han decidit sumar-se al mural com una eina educativa contra la violència masclista per als alumnes.

 

Últimes notícies

Mor ofegat un home al port de Peníscola en plena matinada

Un home ha mort esta matinada, presumptament ofegat, a la zona del port de Peníscola. La Guàrdia Civil ha obert una investigació per a aclarir les circumstàncies del succés.

Mor un conductor en eixir de la via i xocar contra un mur a Utiel

Un conductor ha mort este dilluns a Utiel després d’eixir de la via a la N-III i col·lisionar contra un mur. Els bombers l’han hagut d’excarcerar del vehicle, però no han pogut salvar-li la vida.

Foios es bolca per homenatjar Ferran Torres després del seu gol històric al Mundial

Foios prepara un homenatge especial per a Ferran Torres, heroi del pas a la final del Mundial, i l’Ajuntament estudia nomenar-lo fill predilecte del municipi.

Diego Conde jugarà cedit al Betis una temporada amb opció de compra

El porter Diego Conde arriba al Betis cedit pel Villarreal per una temporada, amb opció de compra i després de l’eixida de Pau López a l’Andorra.

Hugo Sotelo reforça el mig del Llevant cedit pel Celta amb opció de compra

El migcampista gallec Hugo Sotelo jugarà esta temporada al Llevant cedit pel Celta de Vigo, que ha inclòs una opció de compra del 50% dels seus drets. El futbolista, que ja és a València, s’incorpora esta vesprada a la pretemporada de l’equip de Luís Castro.

La jutgessa de la DANA rebutja citar a declarar l’edil valencià Juan Carlos Caballero

La jutgessa que investiga la gestió de la DANA ha denegat la declaració del regidor Juan Carlos Caballero i ha desestimat també un recurs per investigar un possible fals testimoni de la diputada provincial Reme Mazzolari.

De Foios a campió del món: el camí de Ferran Torres fins a batre el ‘Dibu’ Martínez

Ferran Torres ha passat de jugar amb els seus gossos al pati de casa en Foios a marcar el gol del segon Mundial d’Espanya davant l’Argentina del ‘Dibu’ Martínez a New Jersey. Un recorregut marcat per l’ambició, els sacrificis familiars i una carrera d’elit que ara arriba al seu punt més alt.

Les màximes superen ja els 38 graus a la Comunitat Valenciana abans de la nova ona de calor

Les màximes han superat este dilluns els 38 graus en diversos municipis de València i Alacant, en la jornada prèvia a una nova ona de calor.