12.5 C
València
Divendres, 26 desembre, 2025

Nous mitjans s’incorporaran este divendres a la busca de Marta Calvo

Nous mitjans de la Guàrdia Civil s’incorporaran este divendres a la busca de pistes sobre el parador de Marta Calvo, la xica de 25 anys, de qui no es tenen notícies des de principis del mes de novembre quan va quedar per internet amb un home i va comunicar a sa mare per WhatsApp la seua ubicació en la localitat de Manuel, en la Ribera (València).

 

D’esta manera ho ha avançat el delegat del Govern en la Comunitat Valenciana, Juan Carlos Fulgencio, en atenció a mitjans durant el lliurament dels premis Meninas. El delegat ha manifestat que durant la jornada d’este dijous no s’han produït «avanços substancials» en la investigació.

 

Fulgencio ha indicat que els treballs se centren en tres «qüestions bàsiques: localitzar a la persona desapareguda en el millor estat possible, buscar a la que sense dubte va ser l’última persona que va estar amb ella, Jorge, i sobre qui tenim una profunda sospita de què poguera haver-la portat a una desaparició forçosa i tractar de determinar com es van produir els fets».

 

Baix d’este prisma, el delegat ha detallat que «este cas està molt centrat en el presumpte autor, que, en no estar present, deixa una línia d’actuació molt limitada».

 

Respecte a la incorporació d’altres cossos de seguretat en un futur a la busca, Fulgencio ha detallat que tant el Cos Nacional de Policia com la Policia Autonòmica han oferit col·laboració i que la Unitat Militar d’Emergències també podria participar.

 

No obstant això, ha indicat que no es demanaran voluntaris per a la busca: «Volem preservar qualsevol possible escenari. Si tinguérem circumstàncies més certes, podríem estar per activar el voluntariat», ha detallat.

 

Durant la jornada d’esta dijous, la Guàrdia Civil ha estés la busca al terme municipal de l’Olleria, en la Vall d’Albaida (València) l. Allí s’han estat fent registres en punts a on l’home poguera haver mantingut alguna relació, a més de registres en punts del terme municipal.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Agricultura activa el protocol per malaltia de Newcastle en una granja avícola valenciana

La Conselleria d'Agricultura ha activat el protocol sanitari després d'un focus detectat el 23 de desembre en una explotació avícola i ha reforçat la vigilància per dos sospites en el perímetre. S'està a l'espera de la confirmació oficial del Laboratori Central; no hi ha risc per al consum de carn cuinada i ous

Pérez Llorca visita Utiel i trasllada el suport del Consell als afectats per la dana

El president ha recorregut l'ajuntament i diverses obres de reconstrucció a Utiel, ha expressat el suport institucional i ha posat en valor la resposta veïnal després de les inundacions de 2024.

El Consell aprova un decret llei per a combatre la burocràcia i eliminar duplicitats

El Consell ha aprovat un decret llei contra la hiperregulación per a agilitzar procediments, reforçar la unitat de mercat i modernitzar la gestió pública. La norma simplifica tràmits, retalla terminis i neta l'ordenament de normes redundants.

¿Valéncia o València, sorprés o sorprès? Accentuació de la lletra E. Creiximents estructurals de la vocal È

Leo Giménez és lingüista i en la seua columna d'esta setmana reivindica que la normativa hauria d’adaptar-se a l’ús real de la llengua i planteja com a possible solució acceptar normativament les dues formes, respectant la diversitat lingüística i la identitat dels parlants

El Consell aprova prorrogar els pressupostos de la Generalitat de 2025 des de l’1 de gener de 2026

El Consell ha aprovat un decret que estén els comptes de 2025 des de l'1 de gener de 2026 fins que es publiquen i entren en vigor els pressupostos de 2026. La norma ordena l'execució de la pròrroga i el seu tancament quan hi haja nous comptes.

El Consell demana al PSOE equilibri en la seua petició de WhatsApp sobre la DANA

Miguel Barrachina ha reclamat al PSOE equilibri després de demanar els WhatsApp enviats per Feijóo a Mazón el dia de la DANA i ha apel·lat a respectar la causa judicial.

El Consell aprova un decret llei per a reduir burocràcia i simplificar tràmits

El Consell ha aprovat un decret llei de mesures urgents enfront de la hiperregulación per a agilitzar procediments, eliminar duplicitats i reforçar la unitat de mercat. La norma es remet a les Corts i introduïx canvis estructurals, recolzats en tecnologia, per a una administració més àgil i previsible.

El Consell prorroga fins a juny de 2026 els descomptes del transport públic i manté la gratuïtat per la dana

El Consell ha estés les rebaixes en tarifes del transport públic fins al 30 de juny de 2026 i manté la gratuïtat per a municipis afectats per la dana. Es conserven les condicions per a menors, jóvens i abonaments multiviatge.