16.6 C
València
Dijous, 15 gener, 2026

Ordenen l’ingrés a la presó de Juana Arribas per sostraure als seus fills

El jutjat penal número 1 de Granada ha ordenat la detenció i ingrés a la presó de Juana Rivas per a complir la condemna ferma de dos anys i mig de presó per un suposat delicte de sostracció dels seus dos fills menors en l’estiu de 2016.

Les Forces i Cossos de Seguretat de l’Estat han de localitzar a la mare de Maracena en un termini no superior a 15 dies a fi de notificar-li la resolució d’ingrés a la presó.

El Jutjat reclama també a Juana Rivas el pagament de la indemnització de 12.000 euros per a rescabalar a la seua exparella, l’italià Francesco Arcuri, que té la custòdia dels xiquets en Carloforte, amb prevenció de procedir a la via de constrenyiment en cas d’impagament.

En el mateix acte, que està datat este dijous 27 de maig, es dirigeix un exhort al Registre Civil on conste inscrit el naixement dels menors a fi que quede anotada la privació de la pàtria potestat de la condemnada per un període de 6 anys.

Esta decisió es produeix després que Juana Rivas esgotara l’últim cartutx que li quedava per a evitar la pena de presó imposada per la sostracció dels seus dos fills menors.

Després d’una successió de plets perduts i un grapat de decisions equivocades, la Sala penal del Tribunal Suprem va reduir a dos anys i mig la pena de cinc anys de presó i sis de pèrdua de la pàtria potestat imposada per l’Audiència Provincial de Granada.

El seu lletrat ha demanat l’indult del Govern per a lliurar a la presumpta mare coratge de Maracena d’entrar en la presó per aquell viatge sense retorn que va emprendre a Espanya amb els seus fills per a no entregar-los al seu pare, que vivia a Itàlia.

Últimes notícies

La federació veïnal demana reunir-se amb Catalá per a desbloquejar la ZBE a València

La federació veïnal sol·licita una reunió directa amb l'alcaldessa per a desbloquejar la Zona de Baixes Emissions, després de mesos sense acord malgrat la pròrroga estatal.

El pont de l’estació de Paiporta continuarà obert al trànsit durant la seua reconstrucció

El pont de l'estació de Paiporta es mantindrà obert amb dos carrils mentres s'intensifiquen les obres. Els treballs seran per fases i hi haurà talls puntuals comunicats amb antelació.

Jordi Sevilla demana al PSOE canviar el rumb i pactar amb grans partits, no amb Junts, ERC ni Podemos

Jordi Sevilla ha instat el PSOE a corregir el rumb i a buscar pactes amb grans partits per a afrontar vivenda i ocupació juvenil, no amb Junts, ERC ni Podemos. Emmarca el seu missatge en el manifest 'Socialdemocràcia 21' i ha demanat a PP i PSOE frenar la polarització.

Catarroja inicia la segona fase de les obres del clavegueram per via d’emergència

L'Ajuntament ha activat una nova actuació de rehabilitació del clavegueram per la via d'emergència després dels danys de la DANA d'octubre. Els treballs es repartixen en diversos punts, duraran huit mesos i compten amb 264.124,11 euros de pressupost.

Pérez Llorca veu el finançament com a ‘cartell electoral’ de Montero i demana una reunió amb presidents

Pérez Llorca sosté que la proposta del Govern manca de consens i la vincula a la candidatura de María Jesús Montero. Reclama una trobada amb tots els presidents autonòmics per a abordar un model real i urgent per a la Comunitat Valenciana.

Morant demana als presidents autonòmics no torpedinar un model de finançament sense perdedors

La ministra ha reclamat als presidents autonòmics que no bloquegen la reforma del finançament i ha defés que el model no resta a cap comunitat i millora de manera notable els recursos de la Comunitat Valenciana. Agents socials han avalat la proposta i han demanat acompanyar-la d'un fons transitori i de la condonació parcial del deute.

Montero descarta que Feijóo porte a Sánchez un model alternatiu de finançament

Montero ha sostingut que Feijóo no presentarà el dilluns una proposta pròpia de finançament autonòmic perquè no la té. Ha urgit a aprofitar l'oportunitat per a reformar el sistema.

La nova estació de València Sud s’obri este divendres amb més accessibilitat i resiliència

L'estació de València Sud s'obri este divendres, elevada un metre i amb tres ascensors, la qual cosa completa l'accessibilitat de tota la xarxa i reforça la resposta davant temporals. El projecte s'integra en la reconstrucció després de la dana, amb inversions en el complex i un pla anual per a millorar línies.