Ordenen l’ingrés a la presó de Juana Arribas per sostraure als seus fills

El jutjat penal número 1 de Granada ha ordenat la detenció i ingrés a la presó de Juana Rivas per a complir la condemna ferma de dos anys i mig de presó per un suposat delicte de sostracció dels seus dos fills menors en l’estiu de 2016.

Les Forces i Cossos de Seguretat de l’Estat han de localitzar a la mare de Maracena en un termini no superior a 15 dies a fi de notificar-li la resolució d’ingrés a la presó.

El Jutjat reclama també a Juana Rivas el pagament de la indemnització de 12.000 euros per a rescabalar a la seua exparella, l’italià Francesco Arcuri, que té la custòdia dels xiquets en Carloforte, amb prevenció de procedir a la via de constrenyiment en cas d’impagament.

En el mateix acte, que està datat este dijous 27 de maig, es dirigeix un exhort al Registre Civil on conste inscrit el naixement dels menors a fi que quede anotada la privació de la pàtria potestat de la condemnada per un període de 6 anys.

Esta decisió es produeix després que Juana Rivas esgotara l’últim cartutx que li quedava per a evitar la pena de presó imposada per la sostracció dels seus dos fills menors.

Després d’una successió de plets perduts i un grapat de decisions equivocades, la Sala penal del Tribunal Suprem va reduir a dos anys i mig la pena de cinc anys de presó i sis de pèrdua de la pàtria potestat imposada per l’Audiència Provincial de Granada.

El seu lletrat ha demanat l’indult del Govern per a lliurar a la presumpta mare coratge de Maracena d’entrar en la presó per aquell viatge sense retorn que va emprendre a Espanya amb els seus fills per a no entregar-los al seu pare, que vivia a Itàlia.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Protesta davant el consolat dels EUA a València per la guerra de l’Iran i el genocidi en Palestina

Un grup de persones ha protestat davant el consolat dels EUA a València contra la guerra de l'Iran i en denúncia del genocidi en Palestina. Els convocants demanen la fi de les complicitats amb Israel i els Estats Units.

Cinc persones, entre elles un xiquet, ateses per inhalació de fum en un incendi a Dénia

Un xiquet de 3 anys i quatre adults han sigut assistits per inhalació de fum i traslladats a l'Hospital de Dénia després d'un incendi al carrer Pare Pere.

Protesta davant el consolat dels EUA a València contra la guerra de l’Iran i el genocidi de Palestina

Un grup de persones ha protestat davant el consolat dels Estats Units a València contra la guerra de l'Iran i el genocidi de Palestina, en una acció convocada per diverses organitzacions, entre elles BDS. Els convocants han demanat acabar amb les 'complicitats' amb Israel i els EUA.

Alacant tancarà parcs i jardins el dimarts i dimecres per alerta groga per vents

L'Ajuntament ha activat el protocol per forts vents i tancarà parcs i jardins el dimarts i dimecres. Aemet preveu ratxes de fins a 70 km/h en les hores centrals del dimarts.

Un xiquet i quatre adults, atesos per inhalació de fum en un incendi a Dénia

Un xiquet de 3 anys i quatre adults han sigut atesos per inhalació de fum després d'un incendi en un edifici del carrer Pare Pere, a Dénia. Tots han sigut traslladats a l'Hospital de Dénia i el foc ja ha quedat extingit.

La Lliga O suspén els partits del Reial Madrid i València Basket per tancament aeri a Abu Dhabi

La competició sub-22 va ajornar la jornada de Reial Madrid i València Basket en quedar les seues plantilles encallades a Abu Dhabi pel tancament de l'espai aeri. La nova data s'anunciarà.

Huit anys de presó per pilotar una pastera en la qual van morir cinc persones

L'Audiència d'Alacant ha imposat huit anys de presó al pilot d'una pastera que va eixir d'Alger i va quedar a la deriva 16 dies. La fallada acredita que va intentar afavorir la immigració clandestina de 19 persones en una barca sobrecarregada i sense mitjans de seguretat.

Educació publica el calendari d’admissió i matrícula per a 2026-2027

La Conselleria ha publicat en el Diari Oficial de la Generalitat el calendari d'admissió i matrícula per a 2026-2027 en Infantil, Primària, ESO, Batxillerat i Educació Especial. Inclou millores que avancen terminis en Secundària i novetats sobre la llengua base.