La botella d’oxigen i la funda nòrdica trobades en la mar són del pare de Tenerife

 

El robot marí ha trobat este dilluns una botella d’oxigen i una funda nòrdica en la zona on es busca a les xiquetes desaparegudes a Tenerife, segons han informat fonts de la investigació. Hores després, han confirmat que pertanyen al pare de les menors, Tomás G., desaparegut amb elles el passat 27 d’abril, i que es van trobar a 1.000 metres de profunditat.

Encara que estes fonts no han precisat de quins objectes es tracta, El Confidencial ha confirmat que el trobat sota la mar va ser una botella d’oxigen i una funda nòrdica i que efectivament pertanyen al progenitor. Ara seran traslladats al Servei de Criminalística de la Guàrdia Civil a Madrid per a analitzar-los.

Les mateixes fonts han indicat a Efe que efectivament estos dos objectes són del pare i que seran traslladats al Servei de Criminalística de la Guàrdia Civil a Madrid per a analitzar-los.

Davant estes troballes, el vaixell oceanogràfic, que acabava hui les labors de rastreig, continuarà almenys fins al pròxim dia 14 en funció de com evoluciona la cerca, “per si es poguera localitzar algun indici més que llance pistes sobre el parador de les xiquetes”.

 

La directora de la Guàrdia Civil confirma que el trobat pertany a Tomás Gimeno

 

La directora de la Guàrdia Civil, María Gámez, ha confirmat que es tracta d’una funda nòrdica i una botella de busseig que van ser trobats pel sonar i el robot del vaixell ‘Ángeles Alvariño’, que des de fa més d’una setmana rastreja la zona on va aparéixer la llanxa de Tomás Gimeno.

Fonts de la investigació han precisat que tots dos objectes seran sotmesos ara a anàlisis per a tractar de confirmar si poden aportar pistes sobre el parador de les menors.

El vaixell oceanogràfic realitza la inspecció marina en la zona on la llanxa de Tomás Gimeno va ser trobada a la deriva, a una milla nàutica del ‘Puertito de Güímar’. La seua missió és radiografiar el fons marí amb el sonar per a tractar d’identificar algun objecte estrany i, si és possible, pujar-lo a la superfície amb el robot submarí.

En la investigació participen també efectius de la Unitat Central Operativa de la Guàrdia Civil (UCO), sumant cada dia a més de setanta persones de mitjans aeris i marítims, a més de terrestres.

Sobre la investigació pesa el secret de sumari i ha inclòs diversos registres en la finca de Tomás Gimeno, situada en Igueste de Candelaria, les últimes ocasions comptant amb el suport d’una unitat canina desplaçada des de Madrid. Gens de valor s’ha trobat allí.

El vaixell Ángeles Alvariño disposa d’un sonar i un robot submarí, treballa ininterrompudament durant el dia i la nit i, des que es va incorporar a la cerca de les xiquetes i el seu pare, ha realitzat un rastreig en una superfície d’unes deu milles quadrades (34 Km²).

Anuncios

Últimes notícies

Maleït idioma, el castellà, segons Trump

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana parla del rebuig de Donald Trump al castellà i utilitza eixe episodi per a reflexionar sobre el supremacisme lingüístic i la situació de les llengües minoritzades, especialment el valencià

José Muñoz acusa el Consell de no tindre ‘projecte propi’ i reclama que la Comunitat recupere pes a Espanya

El síndic del PSPV-PSOE defensa en un desdejuni d’AMDComVal una agenda valenciana basada en finançament, autogovern, servicis públics i vertebració territorial

CCOO denuncia 70 hores d’espera i col·lapse en les urgències de l’Hospital Clínic de València

CCOO alerta que les urgències de l'Hospital Clínic de València acumulen esperes de fins a 70 hores i un 70% més de pacients de la capacitat prevista, la qual cosa convertix l'àrea en una planta d'hospitalització encoberta i eleva el risc assistencial i laboral.

Els festivals Love the 90s i I Love Reggaeton es traslladen a l’estadi Ciutat de València

Els festivals Love the 90s i I Love Reggaeton canvien de la Ciutat de les Arts i les Ciències a l'estadi Ciutat de València per un conflicte de soroll, amb ajustos en la distribució del públic i opcions de reembossament.

Els sindicats denuncien servicis mínims abusius en 2n de Batxillerat per la vaga indefinida

Els sindicats del comité de vaga qualifiquen d'abusius els servicis mínims fixats per la Conselleria per al professorat de 2n de Batxillerat davant la vaga indefinida des de l'11 de maig.

Les empreses valencianes acceleren l’automatització malgrat la falta de talent en intel·ligència artificial

Més de la mitat de les empreses valencianes prioritza automatitzar processos per a guanyar eficiència, encara que reconeix una forta falta de talent especialitzat en intel·ligència artificial i un ús encara tàctic d'esta tecnologia.

El Consell aprova un acord de 27 milions per a fàrmacs contra l’esclerosi múltiple

El Consell ha autoritzat un acord marc de més de 27 milions d'euros per a garantir el subministrament de medicaments contra l'esclerosi múltiple en la sanitat pública valenciana durant els pròxims anys.

El Consell destina 14,7 milions al manteniment de depuradores a Castelló

El Consell ha autoritzat la EPSAR un contracte de 14,7 milions per a garantir el manteniment i la continuïtat dels sistemes de sanejament i depuració d'aigües residuals en diversos municipis de Castelló.