15.7 C
València
Dimecres, 14 gener, 2026

La botella d’oxigen i la funda nòrdica trobades en la mar són del pare de Tenerife

 

El robot marí ha trobat este dilluns una botella d’oxigen i una funda nòrdica en la zona on es busca a les xiquetes desaparegudes a Tenerife, segons han informat fonts de la investigació. Hores després, han confirmat que pertanyen al pare de les menors, Tomás G., desaparegut amb elles el passat 27 d’abril, i que es van trobar a 1.000 metres de profunditat.

Encara que estes fonts no han precisat de quins objectes es tracta, El Confidencial ha confirmat que el trobat sota la mar va ser una botella d’oxigen i una funda nòrdica i que efectivament pertanyen al progenitor. Ara seran traslladats al Servei de Criminalística de la Guàrdia Civil a Madrid per a analitzar-los.

Les mateixes fonts han indicat a Efe que efectivament estos dos objectes són del pare i que seran traslladats al Servei de Criminalística de la Guàrdia Civil a Madrid per a analitzar-los.

Davant estes troballes, el vaixell oceanogràfic, que acabava hui les labors de rastreig, continuarà almenys fins al pròxim dia 14 en funció de com evoluciona la cerca, “per si es poguera localitzar algun indici més que llance pistes sobre el parador de les xiquetes”.

 

La directora de la Guàrdia Civil confirma que el trobat pertany a Tomás Gimeno

 

La directora de la Guàrdia Civil, María Gámez, ha confirmat que es tracta d’una funda nòrdica i una botella de busseig que van ser trobats pel sonar i el robot del vaixell ‘Ángeles Alvariño’, que des de fa més d’una setmana rastreja la zona on va aparéixer la llanxa de Tomás Gimeno.

Fonts de la investigació han precisat que tots dos objectes seran sotmesos ara a anàlisis per a tractar de confirmar si poden aportar pistes sobre el parador de les menors.

El vaixell oceanogràfic realitza la inspecció marina en la zona on la llanxa de Tomás Gimeno va ser trobada a la deriva, a una milla nàutica del ‘Puertito de Güímar’. La seua missió és radiografiar el fons marí amb el sonar per a tractar d’identificar algun objecte estrany i, si és possible, pujar-lo a la superfície amb el robot submarí.

En la investigació participen també efectius de la Unitat Central Operativa de la Guàrdia Civil (UCO), sumant cada dia a més de setanta persones de mitjans aeris i marítims, a més de terrestres.

Sobre la investigació pesa el secret de sumari i ha inclòs diversos registres en la finca de Tomás Gimeno, situada en Igueste de Candelaria, les últimes ocasions comptant amb el suport d’una unitat canina desplaçada des de Madrid. Gens de valor s’ha trobat allí.

El vaixell Ángeles Alvariño disposa d’un sonar i un robot submarí, treballa ininterrompudament durant el dia i la nit i, des que es va incorporar a la cerca de les xiquetes i el seu pare, ha realitzat un rastreig en una superfície d’unes deu milles quadrades (34 Km²).

Últimes notícies

Quelone, la tortuga babaua, ha sigut alliberada a Santa Pola després de dos mesos de recuperació

Quelone, una tortuga babaua (Caretta caretta), ha sigut retornada a la mar a la platja del Varadero després de dos mesos de cures en el Aquarium del Museu de la Mar. La solta ha reunit tècnics i escolars i ha servit per a reforçar l'educació ambiental.

La Generalitat denuncia una convocatòria falsa d’ajudes per la dana

La Generalitat ha alertat d'un document amb capçalera oficial que circula per WhatsApp i promet ajudes per la dana. Ha anunciat investigació i accions judicials.

El secretari de Presidència va avisar a Mazón a les 19.25: ‘Hi haurà un ou d’afectats’

Cayetano García va informar a Carlos Mazón a les 19.25 de la DANA que hi hauria 'un ou d'afectats' i que ja tenia llest un decret d'ajudes. Els missatges consten en una acta notarial remesa a la jutgessa que investiga la gestió de la catàstrofe del 29 d'octubre de 2024.

Els familiars de la jove assassinada de 18 punyalades demanen la màxima pena per a fer justícia

La família de la víctima d'Alcoi s'ha concentrat davant l'Audiència Provincial durant la tercera sessió del juí per a reclamar la pena màxima. Consideren clau la declaració d'una amiga que va traslladar missatges enviats mentres la jove era agredida.

Benidorm creu que pagar 350 milions pel sòl de Serra Gelada no serà la ruïna

L'alcalde ha garantit que acatarà la Justícia i que la indemnització pel APR-7 de Serra Gelada no abocarà al consistori a la ruïna ni a una intervenció estatal. L'Ajuntament estudia les seues opcions legals i com afrontar-lo sense pujar impostos.

Compromís demana canviar el nom de l’auditori Julio Iglesias de Benidorm

Compromís ha sol·licitat canviar de nom l'auditori Julio Iglesias de Benidorm i revisar altres honors a l'artista després d'obrir-se una investigació per presumpte assetjament i agressió sexual. PP i PSPV-PSOE demanen prudència i esperar als avanços judicials.

Montero negociarà amb tots els partits per a tirar avant el nou finançament autonòmic

La vicepresidenta primera i ministra d'Hisenda ha assegurat que obrirà converses amb tots els grups per a impulsar la llei que desenrotlle el nou model. Fixa un calendari per a aprovar-la abans de cap d'any i que entre en vigor en 2027.

Basset qualifica de ‘incomprensible’ el retard en l’enviament del Es-Alert

L'ex mane operatiu de bombers ha qualificat de 'incomprensible' el retard del Es-Alert per risc d'inundació. Assenyala que el text es va consensuar a les 18.13 i l'avís va arribar a les 20.11; també qüestiona la utilitat de la visita de la consellera a la zona afectada.