La botella d’oxigen i la funda nòrdica trobades en la mar són del pare de Tenerife

 

El robot marí ha trobat este dilluns una botella d’oxigen i una funda nòrdica en la zona on es busca a les xiquetes desaparegudes a Tenerife, segons han informat fonts de la investigació. Hores després, han confirmat que pertanyen al pare de les menors, Tomás G., desaparegut amb elles el passat 27 d’abril, i que es van trobar a 1.000 metres de profunditat.

Encara que estes fonts no han precisat de quins objectes es tracta, El Confidencial ha confirmat que el trobat sota la mar va ser una botella d’oxigen i una funda nòrdica i que efectivament pertanyen al progenitor. Ara seran traslladats al Servei de Criminalística de la Guàrdia Civil a Madrid per a analitzar-los.

Les mateixes fonts han indicat a Efe que efectivament estos dos objectes són del pare i que seran traslladats al Servei de Criminalística de la Guàrdia Civil a Madrid per a analitzar-los.

Davant estes troballes, el vaixell oceanogràfic, que acabava hui les labors de rastreig, continuarà almenys fins al pròxim dia 14 en funció de com evoluciona la cerca, “per si es poguera localitzar algun indici més que llance pistes sobre el parador de les xiquetes”.

 

La directora de la Guàrdia Civil confirma que el trobat pertany a Tomás Gimeno

 

La directora de la Guàrdia Civil, María Gámez, ha confirmat que es tracta d’una funda nòrdica i una botella de busseig que van ser trobats pel sonar i el robot del vaixell ‘Ángeles Alvariño’, que des de fa més d’una setmana rastreja la zona on va aparéixer la llanxa de Tomás Gimeno.

Fonts de la investigació han precisat que tots dos objectes seran sotmesos ara a anàlisis per a tractar de confirmar si poden aportar pistes sobre el parador de les menors.

El vaixell oceanogràfic realitza la inspecció marina en la zona on la llanxa de Tomás Gimeno va ser trobada a la deriva, a una milla nàutica del ‘Puertito de Güímar’. La seua missió és radiografiar el fons marí amb el sonar per a tractar d’identificar algun objecte estrany i, si és possible, pujar-lo a la superfície amb el robot submarí.

En la investigació participen també efectius de la Unitat Central Operativa de la Guàrdia Civil (UCO), sumant cada dia a més de setanta persones de mitjans aeris i marítims, a més de terrestres.

Sobre la investigació pesa el secret de sumari i ha inclòs diversos registres en la finca de Tomás Gimeno, situada en Igueste de Candelaria, les últimes ocasions comptant amb el suport d’una unitat canina desplaçada des de Madrid. Gens de valor s’ha trobat allí.

El vaixell Ángeles Alvariño disposa d’un sonar i un robot submarí, treballa ininterrompudament durant el dia i la nit i, des que es va incorporar a la cerca de les xiquetes i el seu pare, ha realitzat un rastreig en una superfície d’unes deu milles quadrades (34 Km²).

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Rescaten a una dona d’una casa incendiada després de xocar un cotxe policial a Alaquàs

Una dona amb mobilitat reduïda és rescatada de la seua vivenda a Alaquàs després que un cotxe de la Policia Nacional xocara contra la casa i provocara un incendi en la planta baixa.

Pérez Llorca reivindica els avanços del poble gitano i reforça l’aposta per les polítiques socials

Juanfran Pérez Llorca subratlla els avanços del poble gitano en la Comunitat Valenciana i reafirma el compromís del Consell amb la inclusió i les polítiques socials.

Aemet activa l’avís groc a Alacant per pluges intenses i a Castelló per vent fort

Aemet activa l'avís groc a l'interior i litoral sud d'Alacant per pluges de fins a 20 l/m² en una hora i en el nord de Castelló per ratxes de vent de 80 km/h.

Cepeda i Dituro rescaten a l’Elx davant un València superior però sense punteria

Un gol de Lucas Cepeda i una actuació decisiva de Matías Dituro van donar oxigen a l'Elx davant un València que va generar més ocasions però va tornar a fallar en la definició.

Cepeda i Dituro sostenen a l’Elx i castiguen un València que perdona

Un gol de Lucas Cepeda i una actuació excel·lent de Matías Dituro donen tres punts vitals a l'Elx davant un València amb moltes ocasions però sense punteria.

Empat sense gols al descans entre Elx i València en un derbi molt igualat

Elx i València arriben al descans amb empat sense gols en un derbi autonòmic molt equilibrat, amb fases de domini altern i l'ocasió més clara per a Lucas Beltrán.

Logronyo vibra amb una espectacular mascletà valenciana en la Plaça de l’Ajuntament

Més de 120 quilos de pólvora i milers d'assistents convertixen la Plaça de l'Ajuntament de Logronyo en un escenari faller amb música, pólvora i tradició valenciana.

Logronyo viu la seua primera falla per a acostar-se a la cultura valenciana

Logronyo estrena este cap de setmana la seua pròpia falla, una figura al·legòrica al vi de Rioja que es va plantar el divendres i cremarà el diumenge, acompanyada d'actes típics de la festa valenciana.