La botella d’oxigen i la funda nòrdica trobades en la mar són del pare de Tenerife

 

El robot marí ha trobat este dilluns una botella d’oxigen i una funda nòrdica en la zona on es busca a les xiquetes desaparegudes a Tenerife, segons han informat fonts de la investigació. Hores després, han confirmat que pertanyen al pare de les menors, Tomás G., desaparegut amb elles el passat 27 d’abril, i que es van trobar a 1.000 metres de profunditat.

Encara que estes fonts no han precisat de quins objectes es tracta, El Confidencial ha confirmat que el trobat sota la mar va ser una botella d’oxigen i una funda nòrdica i que efectivament pertanyen al progenitor. Ara seran traslladats al Servei de Criminalística de la Guàrdia Civil a Madrid per a analitzar-los.

Les mateixes fonts han indicat a Efe que efectivament estos dos objectes són del pare i que seran traslladats al Servei de Criminalística de la Guàrdia Civil a Madrid per a analitzar-los.

Davant estes troballes, el vaixell oceanogràfic, que acabava hui les labors de rastreig, continuarà almenys fins al pròxim dia 14 en funció de com evoluciona la cerca, «per si es poguera localitzar algun indici més que llance pistes sobre el parador de les xiquetes».

 

La directora de la Guàrdia Civil confirma que el trobat pertany a Tomás Gimeno

 

La directora de la Guàrdia Civil, María Gámez, ha confirmat que es tracta d’una funda nòrdica i una botella de busseig que van ser trobats pel sonar i el robot del vaixell ‘Ángeles Alvariño’, que des de fa més d’una setmana rastreja la zona on va aparéixer la llanxa de Tomás Gimeno.

Fonts de la investigació han precisat que tots dos objectes seran sotmesos ara a anàlisis per a tractar de confirmar si poden aportar pistes sobre el parador de les menors.

El vaixell oceanogràfic realitza la inspecció marina en la zona on la llanxa de Tomás Gimeno va ser trobada a la deriva, a una milla nàutica del ‘Puertito de Güímar’. La seua missió és radiografiar el fons marí amb el sonar per a tractar d’identificar algun objecte estrany i, si és possible, pujar-lo a la superfície amb el robot submarí.

En la investigació participen també efectius de la Unitat Central Operativa de la Guàrdia Civil (UCO), sumant cada dia a més de setanta persones de mitjans aeris i marítims, a més de terrestres.

Sobre la investigació pesa el secret de sumari i ha inclòs diversos registres en la finca de Tomás Gimeno, situada en Igueste de Candelaria, les últimes ocasions comptant amb el suport d’una unitat canina desplaçada des de Madrid. Gens de valor s’ha trobat allí.

El vaixell Ángeles Alvariño disposa d’un sonar i un robot submarí, treballa ininterrompudament durant el dia i la nit i, des que es va incorporar a la cerca de les xiquetes i el seu pare, ha realitzat un rastreig en una superfície d’unes deu milles quadrades (34 Km²).

Últimes notícies

Educació s’obri a totes les reunions necessàries per a tancar un acord amb el professorat en vaga

La consellera d'Educació, Carmen Ortí, defén en Les Corts que mantindrà totes les reunions necessàries per a tancar un acord sobre la vaga indefinida del professorat i prioritza el dret de l'alumnat de segon de Batxillerat.

Pedro Martínez reivindica el seu perfil dialogant abans de mesurar-se al Reial Madrid en l’Eurolliga

Pedro Martínez rebutja l'etiqueta de tècnic conflictiu i subratlla la bona relació amb Sergio Scariolo, mentres València Basket i Reial Madrid afinen la seua mentalitat per a la Final a Quatre de l'Eurolliga.

Els sindicats de docents criden a una gran manifestació a València el dissabte

Els sindicats docents convoquen una gran manifestació a València este dissabte dins de la vaga indefinida que mantenen des de l'11 de maig per a reclamar millores en l'educació pública. La protesta recorrerà el centre de la ciutat sota el lema 'La comunitat educativa alça la veu'.

Scariolo es reivindica abans de la Final Four: encara puc ajudar un equip a aconseguir grans resultats

Sergio Scariolo afronta la Final Four de l'Eurolliga amb el Reial Madrid com un repte personal per a demostrar que seguix capacitat per a guiar a un equip a grans resultats i reivindica el valor de l'experiència i l'equilibri emocional.

Catalá reclama unitat i fermesa social davant la violència masclista després del crim de Dolores

María José Catalá reclama unitat, fermesa i compromís de tota la societat contra la violència masclista després de l'assassinat d'una dona i el seu fill a Dolores (Alacant). L'Ajuntament de València va guardar un minut de silenci en record de les víctimes.

El Govern detalla les pautes per a observar de manera segura el pròxim eclipsi solar

La Comissió Interministerial per al trio d'eclipsis solars de 2026, 2027 i 2028 ha publicat un document amb pautes sanitàries, logístiques i ambientals per a garantir una observació segura d'estos fenòmens.

El Suprem tomba el registre únic de lloguers turístics però manté la finestreta digital

El Tribunal Suprem anul·la el registre únic estatal de lloguers de curta duració per invasió competencial, però manté la finestreta digital i les obligacions de dades a les plataformes.

València Basket debuta en una Final Four d’Eurolliga sense experiència prèvia a Atenes

València Basket afronta a Atenes la seua primera Final Four de l'Eurolliga sense experiència prèvia ni en el club, ni en la plantilla, ni en la banqueta, un escenari inèdit que només han viscut pocs equips com el Zalgiris.