La botella d’oxigen i la funda nòrdica trobades en la mar són del pare de Tenerife

 

El robot marí ha trobat este dilluns una botella d’oxigen i una funda nòrdica en la zona on es busca a les xiquetes desaparegudes a Tenerife, segons han informat fonts de la investigació. Hores després, han confirmat que pertanyen al pare de les menors, Tomás G., desaparegut amb elles el passat 27 d’abril, i que es van trobar a 1.000 metres de profunditat.

Encara que estes fonts no han precisat de quins objectes es tracta, El Confidencial ha confirmat que el trobat sota la mar va ser una botella d’oxigen i una funda nòrdica i que efectivament pertanyen al progenitor. Ara seran traslladats al Servei de Criminalística de la Guàrdia Civil a Madrid per a analitzar-los.

Les mateixes fonts han indicat a Efe que efectivament estos dos objectes són del pare i que seran traslladats al Servei de Criminalística de la Guàrdia Civil a Madrid per a analitzar-los.

Davant estes troballes, el vaixell oceanogràfic, que acabava hui les labors de rastreig, continuarà almenys fins al pròxim dia 14 en funció de com evoluciona la cerca, «per si es poguera localitzar algun indici més que llance pistes sobre el parador de les xiquetes».

 

La directora de la Guàrdia Civil confirma que el trobat pertany a Tomás Gimeno

 

La directora de la Guàrdia Civil, María Gámez, ha confirmat que es tracta d’una funda nòrdica i una botella de busseig que van ser trobats pel sonar i el robot del vaixell ‘Ángeles Alvariño’, que des de fa més d’una setmana rastreja la zona on va aparéixer la llanxa de Tomás Gimeno.

Fonts de la investigació han precisat que tots dos objectes seran sotmesos ara a anàlisis per a tractar de confirmar si poden aportar pistes sobre el parador de les menors.

El vaixell oceanogràfic realitza la inspecció marina en la zona on la llanxa de Tomás Gimeno va ser trobada a la deriva, a una milla nàutica del ‘Puertito de Güímar’. La seua missió és radiografiar el fons marí amb el sonar per a tractar d’identificar algun objecte estrany i, si és possible, pujar-lo a la superfície amb el robot submarí.

En la investigació participen també efectius de la Unitat Central Operativa de la Guàrdia Civil (UCO), sumant cada dia a més de setanta persones de mitjans aeris i marítims, a més de terrestres.

Sobre la investigació pesa el secret de sumari i ha inclòs diversos registres en la finca de Tomás Gimeno, situada en Igueste de Candelaria, les últimes ocasions comptant amb el suport d’una unitat canina desplaçada des de Madrid. Gens de valor s’ha trobat allí.

El vaixell Ángeles Alvariño disposa d’un sonar i un robot submarí, treballa ininterrompudament durant el dia i la nit i, des que es va incorporar a la cerca de les xiquetes i el seu pare, ha realitzat un rastreig en una superfície d’unes deu milles quadrades (34 Km²).

Últimes notícies

Rebuig veïnal a Tavernes de la Valldigna per les agressions racistes a dos jóvens

Uns 200 veïns de Tavernes de la Valldigna s’han concentrat davant l’Ajuntament per condemnar dues agressions racistes del cap de setmana passat contra un jove magribí i un altre senegalés, que han sigut gravades i difoses a xarxes socials.

Un avió de Swiss Air aterra d’emergència a Manises i provoca 5 desviaments

Un avió A-320 de Swiss Air procedent de Zúrich ha aterrat d’emergència este divendres a l’aeroport de Manises i ha obligat a desviar cinc vols mentre la pista romania bloquejada. Aena ha confirmat que, resolta la incidència, l’aeroport ha représ la seua operativa amb normalitat.

Un jutjat d’Alacant obliga el Sabadell a tornar 6,5 milions a la Fundació Mediterráneo

Un tribunal d’Alacant ha condemnat el Banco Sabadell a restituir prop de 6,5 milions d’euros a la Fundació Mediterráneo per les quantitats abonades a afectats per les quotes participatives de la CAM, després de quasi 14 anys de litigi.

Cinc anys de presó per retindre i pegar a un menor que va aconseguir escapar i demanar ajuda

Dos hòmens han sigut condemnats a cinc anys de presó per segrestar i agredir un xic de 14 anys en un domicili de la Zona Nord d’Alacant. El menor va aprofitar que dormien per fugir, acudir a una tenda 24 hores i alertar la Policia.

Els Moros i Cristians d’Elda i Calp ja són Festa d’Interés Turístic Internacional

Indústria ha reconegut 16 noves festes d’interés turístic nacional i internacional, entre elles els Moros i Cristians d’Elda i de Calp. El ministeri destaca la participació ciutadana, la sostenibilitat i la diversitat cultural com a criteris clau.

El CCCC es transforma en el gran aparador de José Segrelles amb 155 obres úniques

El Centre del Carme Cultura Contemporània ha obert la major exposició dedicada a José Segrelles, amb 155 pintures originals de fantasia, 60 d’elles inèdites, oberta fins a gener de 2027. La mostra destaca la projecció internacional del pintor d’Albaida i el seu llegat en el cinema i la il·lustració actuals.

Tres viatges diaris tot l’any entre Tabarca i la península, en negociació amb les navilieres

La Generalitat i els ajuntaments d’Alacant i Santa Pola negocien amb huit navilieres per garantir tres connexions diàries tot l’any entre Tabarca i la península, a més de millores al port i a l’estació marítima.

La futura base logística de l’Exèrcit a Còrdova oferirà servicis a altres països aliats

La Base Logística de l’Exèrcit de Terra que es construïx a Còrdova es dissenya com un centre obert a països amb sistemes de defensa similars al d’Espanya i amb un alt component de digitalització i manteniment predictiu. Empresaris de la Comunitat Valenciana han conegut el projecte, que preveu ser operatiu en 2029 i generar 1.500 llocs de treball directes.