11 C
València
Diumenge, 1 febrer, 2026

PACMA denuncia ‘els brams desesperats d’un bou al ser embolat a Castelló’

El Partit Animalista PACMA ha documentat este dissabte a la nit l’embolat de 15 bous per 15 quadrilles d’uns 150 emboladors amb motiu de la festivitat de Sant Antoni, a Castelló.

A les imatges obtingudes, la formació política animalista descriu els animals patint “altíssims nivells d’estrés, salivant, bramant, panteixant i agitant violentament el cap per fugir del foc i de la multitud, arribant-se a torçar el coll en diverses ocasions”. 


L’esdeveniment ha tingut lloc en un nucli urbà, sota el nom de “I Trobada d´Emboladors”, grup Rosari, organitzador de l’esdeveniment, ha catalogat l’acte taurí com un “rècord Guinness” d’embolats en una sola nit. 

Per a PACMA, “crida l’atenció el comportament d’un dels bous, que sembla trobar-se a estat de pànic dins del mateix calaix, des del qual poden escoltar-se els seus crits segons abans de donar-li eixida i girar violentament sobre el piló en estirar la corda que té subjecta a la cornamenta. L’animal, que pot assolir mitja tona de pes, gemega de terror mentre un grup de mossos li instal·la les ferramentes i li cala foc”.

PACMA ha qualificat l’escena com una “decadent vetlada de maltractament animal”. Al vídeo, difós a les xarxes del Partit Animalista, “s’observa pràcticament la presència dels emboladors i escàs públic”.

El Partit Animalista recorda que la celebració d’este festeig, que qualifica d’ “alt risc”, ha estat facilitada pel PSOE, PP, Ciudadanos i Vox després que, el desembre del 2022, consensuaren que la sanitat pública valenciana assumira parcialment els costos derivats de l’atenció mèdica que pogueren requerir els participants en cas d’accident durant la celebració dels bous al carrer, doncs les asseguradores, que fins ara s’hauria encarregat dels costos, van acabar negant-se a assumir-los durant més temps. Segons PACMA, Compromís va xifrar estes despeses, amb dades de la Conselleria de Sanitat, a més d’un milió d’euros públics anuals si es tenen com a referència els més de 5.400 ferits a bous al carrer des del 2016.

“No obstant això, el mateix Compromís, al costat del PSOE i Podem permeten i motiven la celebració dels bous a la Comunitat Valenciana”, critica el president de PACMA, Javier Luna. “És vergonyós que estes imatges traspassin fronteres i deixin Espanya com un país de bàrbars als ulls d’Europa i de la resta del món”, explica. 



Últimes notícies

1-3: el Barcelona aferma el lideratge i complica la vida a l’Elx

El Barcelona va guanyar 1-3 en el Martínez Valero i va protegir el lideratge una jornada més. L'Elx va seguir sense guanyar en 2026 i va quedar més prop del descens.

Sorloth, sense fractures ni hematomes cranials, torna a Madrid amb l’equip

Les proves mèdiques descarten fractures i hematomes cranials en Alexander Sorloth després del xoc de cap en el Llevant-Atlètic (0-0). El davanter torna a Madrid amb l'expedició i queda pendent d'evolució.

El Barcelona mana al descans davant l’Elx (1-2)

El Barcelona mana 1-2 al descans gràcies a Lamine Yamal i Ferran Torres; l'Elx va arribar a igualar per mitjà d'Álvaro Rodríguez. Els blaugranes han generat moltes ocasions i els pals han evitat un avantatge major.

Empat sense gols entre Llevant i Atlètic marcat per un xoc de caps

Llevant i Atlètic van empatar 0-0 en el Ciutat de València en un partit amb poques ocasions i condicionat per un fort xoc de caps entre Sorloth i Moreno. Luís Castro no va quedar satisfet malgrat la millora del seu equip després del descans.

0-0: Llevant i Atlètic, sense pegada després d’un fort xoc

Empat sense gols en el Ciutat de València en un dol amb poques arribades, marcat pel xoc de Sorloth i Matías Moreno i per les parades de Ryan i Oblak.

0-0: El Llevant domina a l’Atlètic però paga la seua falta de gol

El Llevant va millorar després del descans, va estrényer amb pressió alta i pilota parada i es va topar amb un Oblak brillant. L'Atlètic va generar molt poc i va rescatar un punt.

Nova manifestació per la dana exigix a Mazón entregar la seua acta de diputat

Centenars de persones han marxat per Benetússer, Sedaví i Alfafar per a exigir justícia i que Mazón entregue la seua acta i acudisca a declarar davant la jutgessa de Catarroja.

Sorloth, traslladat a l’hospital per una ferida incisocontusa en el Llevant-Atlètic

El davanter de l'Atlètic ha sigut retirat en llitera després d'un xoc de cap en el minut 24. El club confirma proves mèdiques i el rival queda en observació.