PACMA denuncia ‘els brams desesperats d’un bou al ser embolat a Castelló’

El Partit Animalista PACMA ha documentat este dissabte a la nit l’embolat de 15 bous per 15 quadrilles d’uns 150 emboladors amb motiu de la festivitat de Sant Antoni, a Castelló.

A les imatges obtingudes, la formació política animalista descriu els animals patint “altíssims nivells d’estrés, salivant, bramant, panteixant i agitant violentament el cap per fugir del foc i de la multitud, arribant-se a torçar el coll en diverses ocasions”. 


L’esdeveniment ha tingut lloc en un nucli urbà, sota el nom de «I Trobada d´Emboladors», grup Rosari, organitzador de l’esdeveniment, ha catalogat l’acte taurí com un “rècord Guinness” d’embolats en una sola nit. 

Per a PACMA, “crida l’atenció el comportament d’un dels bous, que sembla trobar-se a estat de pànic dins del mateix calaix, des del qual poden escoltar-se els seus crits segons abans de donar-li eixida i girar violentament sobre el piló en estirar la corda que té subjecta a la cornamenta. L’animal, que pot assolir mitja tona de pes, gemega de terror mentre un grup de mossos li instal·la les ferramentes i li cala foc”.

PACMA ha qualificat l’escena com una “decadent vetlada de maltractament animal”. Al vídeo, difós a les xarxes del Partit Animalista, “s’observa pràcticament la presència dels emboladors i escàs públic”.

El Partit Animalista recorda que la celebració d’este festeig, que qualifica d’ “alt risc”, ha estat facilitada pel PSOE, PP, Ciudadanos i Vox després que, el desembre del 2022, consensuaren que la sanitat pública valenciana assumira parcialment els costos derivats de l’atenció mèdica que pogueren requerir els participants en cas d’accident durant la celebració dels bous al carrer, doncs les asseguradores, que fins ara s’hauria encarregat dels costos, van acabar negant-se a assumir-los durant més temps. Segons PACMA, Compromís va xifrar estes despeses, amb dades de la Conselleria de Sanitat, a més d’un milió d’euros públics anuals si es tenen com a referència els més de 5.400 ferits a bous al carrer des del 2016.

“No obstant això, el mateix Compromís, al costat del PSOE i Podem permeten i motiven la celebració dels bous a la Comunitat Valenciana”, critica el president de PACMA, Javier Luna. «És vergonyós que estes imatges traspassin fronteres i deixin Espanya com un país de bàrbars als ulls d’Europa i de la resta del món», explica. 



Últimes notícies

Dani Parejo s’acomiada del Vila-real després de sis anys que qualifica de meravellosos

Dani Parejo va disputar el seu últim partit amb el Vila-real, es va mostrar orgullós dels seus sis anys en el club i va confessar que vol continuar jugant mentres decidix el seu futur amb calma.

El Vila-real castiga l’Atlètic amb una primera part letal (4-1)

El Vila-real marxa al descans amb un contundent 4-1 davant l'Atlètic gràcies a la seua eficàcia al contraatac, amb gols de Parell, Ayoze, Mikautadze i Pape Gueye.

El Fertiberia Port de Sagunt ascendix a Asobal després d’un agònic 18-17 davant Agustins

El Fertiberia Port de Sagunt torna a la Lliga Asobal dos anys després en imposar-se per 18-17 a la Fundació Agustins Alacant en una final igualada marcada per les parades decisives de Dani Martínez.

Els sindicats ultimen un document per a desbloquejar la vaga del professorat

Els sindicats docents STEPV, CCOO i UGT elaboren un document de proposta d'acord per a la Conselleria d'Educació i mantenen les concentracions convocades en plena vaga indefinida del professorat.

Diego López el seu lesiona el lligament creuat i s’acomiada de l’inici de la pròxima temporada

Diego López patix una lesió en el lligament creuat anterior del genoll dret i el València perdrà al seu davanter per a l'inici de la pròxima temporada.

Un tribunal d’Indonèsia dictarà el dilluns sentencia pel naufragi del KM Putri Sakinah

Un tribunal indonesi fixarà este dilluns la sentència contra el capità i el cap de màquines del KM Putri Sakinah, afonat en Komodo, on van morir quatre membres d'una família valenciana i només van sobreviure una mare i la seua filla.

Rescaten a dos persones després de caure el seu cotxe al riu Millars a Vila-real

Dos persones han sigut rescatades del llit del riu Millars a Vila-real després d'eixir-se de la via el seu vehicle en el Camí Vora Riu. Els dos van ser evacuats a l'Hospital de la Plana.

Compromís denuncia més de dos anys de retard en la restauració del tritó de Ponzanelli

Compromís acusa el govern municipal de València de mantindre bloquejada des de fa més de dos anys la restauració del tritó de Ponzanelli i les dos rèpliques previstes.