La parella del propietari del pou on va caure Julen: «No estava tapat»

Imagen pozo julen

La xicota del propietari de la finca on Julen va perdre la vida ha explicat que dies abans el pou no estava tapat | València  Diari
 

El judici pel ‘cas Julen’ segueix i aquesta vegada li ha tocat declarar a la parella del propietari de la finca a Totalán on hi ha el pou per on va caure el xiquet. Durant la seua declaració davant la jutgessa la dona ha explicat que dies abans del tràgic accident el forat del pou no estava tapat. No obstant això, no descarta que aquest pogués estar tapat el dia en què va caure el menor.

 

 

El propietari del pou va assegurar que el forat «sí que estava tapat»

Segons ha recollit ‘EspañaDiario’, la xicota de David Serrano, l’únic imputat per homicidi imprudent, ha declarat que el pou era perillós perquè, dies abans de l’accident, quan ella hi va anar no estava tapat: «Vaig veure un forat negre. No estava tapat».

 

No obstant això, la dona ha confessat que el dia en què va succeir el tràgic accident no es va fixar en el pou: «No em vaig fixar en com estava el pou just abans que caigués en Julen. Penso que aquell dia sí que estava tapat però va poder caure. Si va pujar-hi a sobre, va poder moure algun maó».

 

Imagen de David Serrano, dueño de la finca dónde Julen perdió la vida.

David Serrano assegura que el pou estava tapat aquell dia | EFE

 

Els pous van convertir el terreny en perillós

D’altra banda, David Serrano ha declarat davant la jutgessa que ell va ser l’encarregat de fer el dinar aquell dia mentre que els xiquet es quedaven jugant baix la vigilància dels altres adults. De sobte, tots van començar a cridar i va ser llavors quan va veure que un dels maons del pou s’havia desplaçat i el xiquet havia caigut pel forat: «Quan van fer el forat jo el vaig tapar. Després, ho vaig treure i el dia del dinar vaig tornar a posar els dos blocs de maó. Fa un mes i pico que busque una explicació a com va poder caure».

 

El propietari de la finca ha confessat que va advertir als altres del perill que hi havia a la zona. Malgrat que aquestes declaracions es contradiuen amb les paraules de la mare de Julen, Victoria que assegura que «si arribe a saber que hi ha pous oberts i que no estan tapats, agafe  el meu fill i me’n vaig». Tot i que el pare de Julen, José, ha declarat que sí que ho sabia i, a més, ha explicat que el pou estava tapat: «Em va avisar dels pous quan m’estava ensenyant la finca».

Últimes notícies

Alerta taronja per pluges fortes a l’interior de Castelló i València este dissabte

El Centre de Coordinació d’Emergències ha activat per a dissabte l’alerta taronja per pluges i tronades a l’interior nord de Castelló i per pluges a l’interior nord de València, a més de diverses alertes grogues per pluja, tronades i temperatures altes al litoral.

Foios estrena un gran mural en homenatge a Ferran Torres al poliesportiu municipal

Foios ha estrenat un mural gegant al poliesportiu municipal dedicat a Ferran Torres, autor del gol que va donar a Espanya el seu segon Mundial. L’Ajuntament també ha iniciat els tràmits per nomenar-lo Fill Predilecte.

El PSPV acusa el Consell de encarir de nou la vivenda protegida i fer-la inassolible

El PSPV-PSOE ha acusat el Consell del PP d’haver encarit de nou el mòdul de vivenda protegida a la Comunitat Valenciana fins als 2.568 euros per metre quadrat, fet que, segons el partit, la fa cada vegada més inassolible per a famílies, jóvens i classes mitjanes. Els socialistes critiquen també l’oportunitat de la publicació en ple període vacacional i reclamen al president Juanfran Pérez Llorca que revertisca l’augment i revise la seua política d’habitatge.

Així funcionarà la nova política d’entrades del Levante al Ciutat de València

El Levante ha estrenat una política d’entrades amb preus dinàmics i avantatges per als aficionats amb Carnet Simpatizante, així com descomptes per als abonats. El club també incentiva que els socis alliberen el seient quan no puguen acudir.

Polònia serà el país convidat al València Design Fest 2026 amb una gran mostra artesanal

València Design Fest tornarà del 10 de setembre al 15 d’octubre de 2026 amb Polònia com a país convidat i una extensa programació centrada en l’artesania contemporània, el disseny i l’intercanvi professional.

Els zoològics ibèrics detecten canvis en el comportament animal durant l’eclipsi solar

Diversos parcs zoològics d’Espanya i Portugal han registrat canvis en la conducta d’elefants, monos, aus i cérvols durant l’eclipsi solar, amb reagrupaments, fugides i vocalitzacions inusuals. Els centres han participat en un projecte coordinat per a estudiar la resposta dels animals a la baixada de llum.

147 atencions oftalmològiques en la Comunitat Valenciana després de l’eclipsi solar

Els centres de salut i hospitals de la Comunitat Valenciana han atés 147 persones per molèsties oculars relacionades amb l’eclipsi solar, cap d’elles amb necessitat d’ingrés.

Quaranta atesos durant la Nit de l’Albà d’Elx, amb dues ferides greus

La Nit de l'Albà d'Elx ha deixat 40 persones ateses, majoritàriament per lesions lleus, encara que dues menors han patit danys més greus per cremades i impacte de canyes.