17.8 C
València
Dilluns, 12 gener, 2026

La parella del propietari del pou on va caure Julen: «No estava tapat»

Imagen pozo julen

La xicota del propietari de la finca on Julen va perdre la vida ha explicat que dies abans el pou no estava tapat | València  Diari
 

El judici pel ‘cas Julen’ segueix i aquesta vegada li ha tocat declarar a la parella del propietari de la finca a Totalán on hi ha el pou per on va caure el xiquet. Durant la seua declaració davant la jutgessa la dona ha explicat que dies abans del tràgic accident el forat del pou no estava tapat. No obstant això, no descarta que aquest pogués estar tapat el dia en què va caure el menor.

 

 

El propietari del pou va assegurar que el forat «sí que estava tapat»

Segons ha recollit ‘EspañaDiario’, la xicota de David Serrano, l’únic imputat per homicidi imprudent, ha declarat que el pou era perillós perquè, dies abans de l’accident, quan ella hi va anar no estava tapat: «Vaig veure un forat negre. No estava tapat».

 

No obstant això, la dona ha confessat que el dia en què va succeir el tràgic accident no es va fixar en el pou: «No em vaig fixar en com estava el pou just abans que caigués en Julen. Penso que aquell dia sí que estava tapat però va poder caure. Si va pujar-hi a sobre, va poder moure algun maó».

 

Imagen de David Serrano, dueño de la finca dónde Julen perdió la vida.

David Serrano assegura que el pou estava tapat aquell dia | EFE

 

Els pous van convertir el terreny en perillós

D’altra banda, David Serrano ha declarat davant la jutgessa que ell va ser l’encarregat de fer el dinar aquell dia mentre que els xiquet es quedaven jugant baix la vigilància dels altres adults. De sobte, tots van començar a cridar i va ser llavors quan va veure que un dels maons del pou s’havia desplaçat i el xiquet havia caigut pel forat: «Quan van fer el forat jo el vaig tapar. Després, ho vaig treure i el dia del dinar vaig tornar a posar els dos blocs de maó. Fa un mes i pico que busque una explicació a com va poder caure».

 

El propietari de la finca ha confessat que va advertir als altres del perill que hi havia a la zona. Malgrat que aquestes declaracions es contradiuen amb les paraules de la mare de Julen, Victoria que assegura que «si arribe a saber que hi ha pous oberts i que no estan tapats, agafe  el meu fill i me’n vaig». Tot i que el pare de Julen, José, ha declarat que sí que ho sabia i, a més, ha explicat que el pou estava tapat: «Em va avisar dels pous quan m’estava ensenyant la finca».

Últimes notícies

El 10K València bat dos rècords d’Europa i 18 nacionals en una edició històrica

La prova valenciana es va saldar amb dos plusmarques continentals i 18 nacionals, triomf de Andreas Almgren amb 26:45 i rècord europeu de Eilish McColgan amb 30:08. Amb 14.134 arribats a meta i 15.529 participants entre 10K i 5K, l'edició va ser la més nombrosa.

El Suprem dona cinc dies a Ábalos i Koldo per a pagar la fiança abans del juí

El Suprem ha concedit cinc dies hàbils a José Luis Ábalos i al seu exasesor Koldo García per a depositar 60.000 euros cada un com a fiança civil prèvia al juí per les presumptes comissions en contractes de màscares. El termini comença després de la notificació de la peça separada de responsabilitat civil.

Vox veu oportú que les víctimes de la DANA declaren en Les Corts com més prompte millor

El síndic de Vox, José María Llanos, ha defés que les víctimes de la DANA compareguen com més prompte millor en la comissió de Les Corts i que es done entrada ja a les associacions. També ha demanat que els acaraments i proves incloguen a tots els implicats i ha obert la porta a citar a Pedro Sánchez.

Cox afirma que ja fabrica dessaladores per a agricultura amb baix consum energètic

Enrique Riquelme ha assegurat que Cox ja construïx dessaladores eficients que subministren aigua a la carta per al camp amb el menor gasto energètic. L'empresa ha presentat amb la Universitat d'Alacant una càtedra per a investigar en aigua i energia i abaratir costos.

Pérez Llorca defén prolongar la central de Cofrentes i la sobirania energètica

Pérez Llorca ha defés prolongar la vida útil de Cofrentes més enllà de 2030 i ha vinculat la decisió a la sobirania energètica. També ha anunciat el desbloqueig de 8.000 expedients elèctrics dins de la simplificació administrativa.

La jutgessa de la DANA rebutja investigar el mòbil de Feijóo i citar a Rufián

La magistrada que instruïx la causa per la gestió de la DANA ha denegat la pericial del mòbil d'Alberto Núñez Feijóo i la citació com a testimoni de Gabriel Rufián. Delimita la investigació a diligències pertinents i descarta proves sense relació directa amb els fets.

Condemnada la exalcaldesa d’Orihuela i huit persones més pel contracte de les escombraries

L'Audiència d'Alacant ha condemnat a nou dels 33 acusats en la causa matriu del cas Brugal per irregularitats en el contracte de neteja i residus d'Orihuela. Les penes inclouen presó, inhabilitació i indemnització solidària pròxima a 600.000 euros, i la sentència pot recórrer-se.

Catalá anuncia límits i control per als apartaments turístics a València

L'alcaldessa ha assegurat que estos allotjaments 'passaran a ser molt limitats, molt controlats i sempre legals' i ha oferit revertir-los a ús residencial. Hi ha unes mil sancions tramitades i tancaments a reincidents.