Investiguen a dos policies de Benidorm per insultar a una dona transsexual

 

La Delegació del Govern en la Comunitat València i la Conselleria de Justícia, Interior i Administració Pública han ordenat a la Policia Nacional i a la Policia Adscrita respectivament, l’obertura d’una investigació per a aclarir el presumpte tracte vexatori d’una patrulla de policies locals de Benidorm, en la Marina Baixa (Alacant), cap a una dona transsexual, gravat en vídeo i difós a través de les xarxes socials.

 

En les imàtgens, es pot vore com una patrulla de la Policia Local passa amb el cotxe patrulla pel costat d’una dona transsexual que camina pel carrer i comença a insultar-la. «De dia eres encara més lleig, eres horrible», diu un dels agents. «Què és el que feu ara que no podeu menjar pius ni robar? Com viviu?, li increpa. «Una altra volta per ací? Et vaig dir l’altre dia que no podies estar per ací», afegix, mentres el seu company, que conduix el cotxe apunta «cal denunciar-lo». Finalment, el primer li crida: «Que te’n vages, porc».

 

Investigació interna

En un comunicat, la consellera de Justícia, Administració Pública i Interior, Gabriela Bravo, ha lamentat unes «qualificacions impròpies no només d’un agent de seguretat, sinó de qualsevol ser humà». Prèviament, en un tuit, ja lamentava l’«actitud intolerable» d’estos policies i assegurava que s’arribarà «fins al final per a depurar responsabilitats».

 

 

Per a Bravo és «inadmissible, intolerable i un atemptat contra la dignitat de qualsevol ser humà» el que s’escolta en este vídeo i assegura que des del seu departament «no es permetrà esta classe de vocabulari indecent i ofensiu, i menys encara d’un agent de la llei».

 

En este sentit, ha obert un procediment d’investigació interna per a poder saber qui són els autors d’estos insults i ha anunciat que, en el cas que es comprove que han existit comportaments vexatoris cap a un ciutadà, posarà en coneixement de la Fiscalia els fets per a que s’actue en conseqüència «amb totes les eines que permeta la llei».

 

Obertura d’expedient per incompliment de la ‘Llei Trans’

També la Vicepresidència i Conselleria d’Igualtat i Polítiques Inclusives obrirà un expedient perquè l’actuació d’estos agents implica una de les infraccions arreplegades en la Llei 8/2017, de 7 d’abril, integral del reconeixement del dret a la identitat i a l’expressió de gènere en la Comunitat Valenciana, també coneguda com a ‘Llei Trans’.

 

 

Esta Conselleria posarà a la disposició de la dona trans agredida el servici d’assessorament de les seues Oficines Orienta, d’atenció al col·lectiu LGTBI, que compten amb personal expert en diferents àmbits.

 

Benidorm suspén de manera provisional als agents

Des de l’Ajuntament de Benidorm, en coordinació amb la Direcció de la Policia Local, «considerant que els fets pogueren ser constitutius d’infracció penal», ha assegurat en un comunicat que «es donarà compte a l’autoritat judicial per a l’aclariment dels fets i depurar possibles responsabilitats». Al mateix temps que ha obert un expedient disciplinari i ha ordenat la suspensió provisional de funcions dels agents intervinents.

 

 

Des del consistori han expressat el seu rebuig a estos fets i al «contingut lamentable i indignant de les declaracions arreplegades en eixes imàtgens». En tot cas, ha volgut deixar clar que estes manifestacions constituïxen un «fet absolutament aïllat i sense precedents» en la ciutat. «Actuacions com estes danyen al conjunt de la societat i a la professionalitat del Cos», ha lamentat.

 

Atac trànsfob

La Direcció General de Diversitat Sexual i Drets LGTBI, dependent del Ministeri d’Igualtat, s’ha sumat també a les crítiques i ha qualificat d’«intolerable l’actuació d’estos policies». «Estem recaptant tota la informació possible del que ha passat, però vaja per davant el nostre suport i solidaritat a esta dona davant la violència i la transfòbia que ha patit», han manifestat en Twitter.

 

 

També l’Observatori de LGTBIfòbia ha assegurat que traslladarà un escrit a la Fiscalia per a que «investigue els fets, els aclarisca i prenga quantes mesures siguen necessàries contra este atac trànsfob», entre elles el «cessament immediat dels agressors».

Últimes notícies

Oratge estable este dissabte a la Comunitat Valenciana amb més calor i vent fluix

El dissabte arribarà a la Comunitat Valenciana amb cels poc nuvolosos, pujada de temperatures, especialment en l’interior de València, i vent fluix variable que girarà a est i sud-est.

Demanen 13 anys de presó per a dos músics acusats de violar una jove després d’un concert a València

Dos músics s’enfronten a 13 anys de presó per una presumpta violació a una jove en un hotel després d’un concert de rap a Mislata. La setmana també concentra diversos judicis a València per delictes d’odi, agressions, estafes massives i apropiació indeguda.

Els bombers continuen treballant per extingir l’incendi forestal de Serra, ja estabilitzat

Els bombers mantenen hui els treballs d’extinció de l’incendi forestal declarat divendres a Serra, estabilitzat des de les 20.00 hores i sense mitjans aeris del MITECO operatius des d’última hora de la vesprada.

Comprar vivenda en la Comunitat Valenciana és més car que mai en el primer trimestre

El preu de la vivenda en la Comunitat Valenciana ha arribat als 1.898 euros per metre quadrat en el primer trimestre de 2026, un 17,2 % més que un any abans i per damunt dels valors de la bambolla immobiliària.

Un virus obliga a arrancar milers de llimoners després d’una campanya de preus rècord

El virus de la clorosi nervial groga s’ha detectat en joves llimoners d’Alacant i Múrcia després d’una campanya catalogada d’històrica per preus i qualitat, i el sector dona per fet que caldrà arrancar milers d’arbres.

Macrooperació antidroga al Llevant: 28 detinguts i 30 quilos de cocaïna confiscats

La Policia Nacional ha desmantellat una xarxa de narcotràfic amb ramificacions a València, Alacant i Múrcia, amb 28 detinguts i un important arsenal de droga, diners i armes confiscats.

Uns 30.000 metges valencians afronten una cinquena setmana de vaga des d’este dilluns

Prop de 30.000 metges valencians estan cridats a una nova setmana de vaga entre el 15 i el 19 de juny per reclamar millores laborals, més personal i una atenció sanitària de qualitat.

Exhibició del València Basket contra el Joventut i a un pas de la final de l’ACB

El València Basket ha derrotat l’Asisa Joventut per 90-76 al Roig Arena, posa el 2-0 en la semifinal de la Lliga Endesa i es queda a un triomf de la final.