Investiguen a dos policies de Benidorm per insultar a una dona transsexual

 

La Delegació del Govern en la Comunitat València i la Conselleria de Justícia, Interior i Administració Pública han ordenat a la Policia Nacional i a la Policia Adscrita respectivament, l’obertura d’una investigació per a aclarir el presumpte tracte vexatori d’una patrulla de policies locals de Benidorm, en la Marina Baixa (Alacant), cap a una dona transsexual, gravat en vídeo i difós a través de les xarxes socials.

 

En les imàtgens, es pot vore com una patrulla de la Policia Local passa amb el cotxe patrulla pel costat d’una dona transsexual que camina pel carrer i comença a insultar-la. «De dia eres encara més lleig, eres horrible», diu un dels agents. «Què és el que feu ara que no podeu menjar pius ni robar? Com viviu?, li increpa. «Una altra volta per ací? Et vaig dir l’altre dia que no podies estar per ací», afegix, mentres el seu company, que conduix el cotxe apunta «cal denunciar-lo». Finalment, el primer li crida: «Que te’n vages, porc».

 

Investigació interna

En un comunicat, la consellera de Justícia, Administració Pública i Interior, Gabriela Bravo, ha lamentat unes «qualificacions impròpies no només d’un agent de seguretat, sinó de qualsevol ser humà». Prèviament, en un tuit, ja lamentava l’«actitud intolerable» d’estos policies i assegurava que s’arribarà «fins al final per a depurar responsabilitats».

 

 

Per a Bravo és «inadmissible, intolerable i un atemptat contra la dignitat de qualsevol ser humà» el que s’escolta en este vídeo i assegura que des del seu departament «no es permetrà esta classe de vocabulari indecent i ofensiu, i menys encara d’un agent de la llei».

 

En este sentit, ha obert un procediment d’investigació interna per a poder saber qui són els autors d’estos insults i ha anunciat que, en el cas que es comprove que han existit comportaments vexatoris cap a un ciutadà, posarà en coneixement de la Fiscalia els fets per a que s’actue en conseqüència «amb totes les eines que permeta la llei».

 

Obertura d’expedient per incompliment de la ‘Llei Trans’

També la Vicepresidència i Conselleria d’Igualtat i Polítiques Inclusives obrirà un expedient perquè l’actuació d’estos agents implica una de les infraccions arreplegades en la Llei 8/2017, de 7 d’abril, integral del reconeixement del dret a la identitat i a l’expressió de gènere en la Comunitat Valenciana, també coneguda com a ‘Llei Trans’.

 

 

Esta Conselleria posarà a la disposició de la dona trans agredida el servici d’assessorament de les seues Oficines Orienta, d’atenció al col·lectiu LGTBI, que compten amb personal expert en diferents àmbits.

 

Benidorm suspén de manera provisional als agents

Des de l’Ajuntament de Benidorm, en coordinació amb la Direcció de la Policia Local, «considerant que els fets pogueren ser constitutius d’infracció penal», ha assegurat en un comunicat que «es donarà compte a l’autoritat judicial per a l’aclariment dels fets i depurar possibles responsabilitats». Al mateix temps que ha obert un expedient disciplinari i ha ordenat la suspensió provisional de funcions dels agents intervinents.

 

 

Des del consistori han expressat el seu rebuig a estos fets i al «contingut lamentable i indignant de les declaracions arreplegades en eixes imàtgens». En tot cas, ha volgut deixar clar que estes manifestacions constituïxen un «fet absolutament aïllat i sense precedents» en la ciutat. «Actuacions com estes danyen al conjunt de la societat i a la professionalitat del Cos», ha lamentat.

 

Atac trànsfob

La Direcció General de Diversitat Sexual i Drets LGTBI, dependent del Ministeri d’Igualtat, s’ha sumat també a les crítiques i ha qualificat d’«intolerable l’actuació d’estos policies». «Estem recaptant tota la informació possible del que ha passat, però vaja per davant el nostre suport i solidaritat a esta dona davant la violència i la transfòbia que ha patit», han manifestat en Twitter.

 

 

També l’Observatori de LGTBIfòbia ha assegurat que traslladarà un escrit a la Fiscalia per a que «investigue els fets, els aclarisca i prenga quantes mesures siguen necessàries contra este atac trànsfob», entre elles el «cessament immediat dels agressors».

Últimes notícies

Educació i sindicats avancen en la reducció de burocràcia i mantenen la negociació

Educació i els sindicats docents han acostat postures per a reduir la burocràcia i es tornaran a reunir per a abordar infraestructures educatives i ràtios en ple calendari de mobilitzacions.

Pérez Llorca considera que la vaga de docents ja no té sentit en plena negociació

Juanfran Pérez Llorca afirma que la vaga del professorat valencià ha perdut sentit perquè la Generalitat manté la negociació oberta i mostra voluntat d'acord.

Pérez Llorca defén que els pròxims pressupostos faran justícia fiscal a la societat valenciana

Juanfran Pérez Llorca anuncia que els pròxims pressupostos de la Generalitat Valenciana inclouran una rebaixa fiscal i millores salarials per a docents, que, sosté, iniciaran una etapa de major justícia fiscal en la Comunitat.

Paco Roca denuncia el plagi d’un cartell seu i alerta de l’ús indegut de la IA

Paco Roca denuncia el plagi del cartell de la 60 Fira del Llibre de València en un anunci de la Fira del Llibre de San Martín de la Vega i advertix del risc d'usar IA vulnerant drets d'autor.

Educació i sindicats xoquen per les ràtios i la Conselleria prepara una nova proposta

La Conselleria d'Educació i els sindicats docents mantenen el seu desacord sobre la reducció de ràtios i l'administració es compromet a presentar una nova proposta mentres continua la vaga indefinida.

La regidora de Vox a València Cecilia Herrero serà jutjada per un delicte d’odi

L'Audiència de València manté el processament de la regidora de Vox Cecilia Herrero per un presumpte delicte d'odi per missatges reiterats contra migrants, col·lectiu LGTBI i persones amb discapacitat.

Educació precisa que la revisió salarial pactada amb ANPE i CSIF cobrirà els 200 euros fins a 2028

Educació aclarix en la taula sectorial que l'actualització conforme a l'IPC afectarà el total dels 200 euros de pujada del complement específic pactats amb ANPE i CSIF fins a 2028, i no sols a l'últim tram de 50 euros.

Dos nous crebalossos reforcen la reintroducció en la Tinença de Benifassà

Dos nous exemplars de crebalossos s'incorporen al projecte de reintroducció en la Tinença de Benifassà, que busca consolidar una població estable d'esta au en perill d'extinció.