Investiguen a dos policies de Benidorm per insultar a una dona transsexual

 

La Delegació del Govern en la Comunitat València i la Conselleria de Justícia, Interior i Administració Pública han ordenat a la Policia Nacional i a la Policia Adscrita respectivament, l’obertura d’una investigació per a aclarir el presumpte tracte vexatori d’una patrulla de policies locals de Benidorm, en la Marina Baixa (Alacant), cap a una dona transsexual, gravat en vídeo i difós a través de les xarxes socials.

 

En les imàtgens, es pot vore com una patrulla de la Policia Local passa amb el cotxe patrulla pel costat d’una dona transsexual que camina pel carrer i comença a insultar-la. «De dia eres encara més lleig, eres horrible», diu un dels agents. «Què és el que feu ara que no podeu menjar pius ni robar? Com viviu?, li increpa. «Una altra volta per ací? Et vaig dir l’altre dia que no podies estar per ací», afegix, mentres el seu company, que conduix el cotxe apunta «cal denunciar-lo». Finalment, el primer li crida: «Que te’n vages, porc».

 

Investigació interna

En un comunicat, la consellera de Justícia, Administració Pública i Interior, Gabriela Bravo, ha lamentat unes «qualificacions impròpies no només d’un agent de seguretat, sinó de qualsevol ser humà». Prèviament, en un tuit, ja lamentava l’«actitud intolerable» d’estos policies i assegurava que s’arribarà «fins al final per a depurar responsabilitats».

 

 

Per a Bravo és «inadmissible, intolerable i un atemptat contra la dignitat de qualsevol ser humà» el que s’escolta en este vídeo i assegura que des del seu departament «no es permetrà esta classe de vocabulari indecent i ofensiu, i menys encara d’un agent de la llei».

 

En este sentit, ha obert un procediment d’investigació interna per a poder saber qui són els autors d’estos insults i ha anunciat que, en el cas que es comprove que han existit comportaments vexatoris cap a un ciutadà, posarà en coneixement de la Fiscalia els fets per a que s’actue en conseqüència «amb totes les eines que permeta la llei».

 

Obertura d’expedient per incompliment de la ‘Llei Trans’

També la Vicepresidència i Conselleria d’Igualtat i Polítiques Inclusives obrirà un expedient perquè l’actuació d’estos agents implica una de les infraccions arreplegades en la Llei 8/2017, de 7 d’abril, integral del reconeixement del dret a la identitat i a l’expressió de gènere en la Comunitat Valenciana, també coneguda com a ‘Llei Trans’.

 

 

Esta Conselleria posarà a la disposició de la dona trans agredida el servici d’assessorament de les seues Oficines Orienta, d’atenció al col·lectiu LGTBI, que compten amb personal expert en diferents àmbits.

 

Benidorm suspén de manera provisional als agents

Des de l’Ajuntament de Benidorm, en coordinació amb la Direcció de la Policia Local, «considerant que els fets pogueren ser constitutius d’infracció penal», ha assegurat en un comunicat que «es donarà compte a l’autoritat judicial per a l’aclariment dels fets i depurar possibles responsabilitats». Al mateix temps que ha obert un expedient disciplinari i ha ordenat la suspensió provisional de funcions dels agents intervinents.

 

 

Des del consistori han expressat el seu rebuig a estos fets i al «contingut lamentable i indignant de les declaracions arreplegades en eixes imàtgens». En tot cas, ha volgut deixar clar que estes manifestacions constituïxen un «fet absolutament aïllat i sense precedents» en la ciutat. «Actuacions com estes danyen al conjunt de la societat i a la professionalitat del Cos», ha lamentat.

 

Atac trànsfob

La Direcció General de Diversitat Sexual i Drets LGTBI, dependent del Ministeri d’Igualtat, s’ha sumat també a les crítiques i ha qualificat d’«intolerable l’actuació d’estos policies». «Estem recaptant tota la informació possible del que ha passat, però vaja per davant el nostre suport i solidaritat a esta dona davant la violència i la transfòbia que ha patit», han manifestat en Twitter.

 

 

També l’Observatori de LGTBIfòbia ha assegurat que traslladarà un escrit a la Fiscalia per a que «investigue els fets, els aclarisca i prenga quantes mesures siguen necessàries contra este atac trànsfob», entre elles el «cessament immediat dels agressors».

Últimes notícies

Empat sense gols entre Màlaga i Llevant amb penal errat

Màlaga i Llevant han empatat a zero en un partit amb poques idees en atac, en què els locals han fallat un penal. La primera part ha sigut malaguenya i la segona més igualada, però amb les millors ocasions per al Llevant.

Mor un home de 79 anys i una dona resulta ferida greu en un accident a Benidorm

Un home de 79 anys ha mort i una dona de 80 ha resultat ferida greu en un accident de trànsit a la N-332, a l’eixida cap a Terra Mítica, al terme municipal de Benidorm.

Quasi 2.000 valencianistes esclaten a Mestalla contra la gestió i els mals resultats

Quasi 2.000 aficionats del Valencia CF s’han concentrat fora de Mestalla després del 0-5 contra el Barcelona per a protestar per la gestió del club i la situació esportiva de l’equip, colista de LaLiga amb un punt en quatre jornades.

Corberán admet que el València està per davall del seu nivell després del 0-5 contra el Barça

Carlos Corberán admet que el València està rendint per davall del que pot oferir després del 0-5 del Barcelona a Mestalla, que deixa l’equip colista amb un punt en quatre jornades. L’entrenador assumix la responsabilitat, demana autocrítica i assegura que el vestidor buscarà solucions unit per remuntar.

Arnau admet la superioritat del Barça a Mestalla: ‘Ens han passat per damunt’

Arnau Martínez admet que el Barcelona ha sigut molt superior al Valencia a Mestalla i demana paciència a l’afició, convençut que l’equip remuntarà la situació.

Una eixida nefasta deixa Los Gallos sense final del SailGP de València

Los Gallos, líders del seu grup abans de l’última jornada del SailGP de València, han perdut el pas a la final per una mala eixida i el triomf de l’US SailGP Team en l’última mànega classificatòria.

Golejada del Barcelona a Mestalla i lideratge en solitari

El Barcelona ha passat per damunt del València a Mestalla amb un 0-5, amb doblet de Lamine Yamal, i se situa líder en solitari després del punxó del Real Madrid.

L’Elx busca la primera victòria davant una Reial que encara no puntua fora

L’Elx rep hui al Martínez Valero la Reial Societat necessitat de guanyar per estrenar el seu caseller, davant un rival que encara no ha puntuat com a visitant.