Investiguen a dos policies de Benidorm per insultar a una dona transsexual

 

La Delegació del Govern en la Comunitat València i la Conselleria de Justícia, Interior i Administració Pública han ordenat a la Policia Nacional i a la Policia Adscrita respectivament, l’obertura d’una investigació per a aclarir el presumpte tracte vexatori d’una patrulla de policies locals de Benidorm, en la Marina Baixa (Alacant), cap a una dona transsexual, gravat en vídeo i difós a través de les xarxes socials.

 

En les imàtgens, es pot vore com una patrulla de la Policia Local passa amb el cotxe patrulla pel costat d’una dona transsexual que camina pel carrer i comença a insultar-la. «De dia eres encara més lleig, eres horrible», diu un dels agents. «Què és el que feu ara que no podeu menjar pius ni robar? Com viviu?, li increpa. «Una altra volta per ací? Et vaig dir l’altre dia que no podies estar per ací», afegix, mentres el seu company, que conduix el cotxe apunta «cal denunciar-lo». Finalment, el primer li crida: «Que te’n vages, porc».

 

Investigació interna

En un comunicat, la consellera de Justícia, Administració Pública i Interior, Gabriela Bravo, ha lamentat unes «qualificacions impròpies no només d’un agent de seguretat, sinó de qualsevol ser humà». Prèviament, en un tuit, ja lamentava l’«actitud intolerable» d’estos policies i assegurava que s’arribarà «fins al final per a depurar responsabilitats».

 

 

Per a Bravo és «inadmissible, intolerable i un atemptat contra la dignitat de qualsevol ser humà» el que s’escolta en este vídeo i assegura que des del seu departament «no es permetrà esta classe de vocabulari indecent i ofensiu, i menys encara d’un agent de la llei».

 

En este sentit, ha obert un procediment d’investigació interna per a poder saber qui són els autors d’estos insults i ha anunciat que, en el cas que es comprove que han existit comportaments vexatoris cap a un ciutadà, posarà en coneixement de la Fiscalia els fets per a que s’actue en conseqüència «amb totes les eines que permeta la llei».

 

Obertura d’expedient per incompliment de la ‘Llei Trans’

També la Vicepresidència i Conselleria d’Igualtat i Polítiques Inclusives obrirà un expedient perquè l’actuació d’estos agents implica una de les infraccions arreplegades en la Llei 8/2017, de 7 d’abril, integral del reconeixement del dret a la identitat i a l’expressió de gènere en la Comunitat Valenciana, també coneguda com a ‘Llei Trans’.

 

 

Esta Conselleria posarà a la disposició de la dona trans agredida el servici d’assessorament de les seues Oficines Orienta, d’atenció al col·lectiu LGTBI, que compten amb personal expert en diferents àmbits.

 

Benidorm suspén de manera provisional als agents

Des de l’Ajuntament de Benidorm, en coordinació amb la Direcció de la Policia Local, «considerant que els fets pogueren ser constitutius d’infracció penal», ha assegurat en un comunicat que «es donarà compte a l’autoritat judicial per a l’aclariment dels fets i depurar possibles responsabilitats». Al mateix temps que ha obert un expedient disciplinari i ha ordenat la suspensió provisional de funcions dels agents intervinents.

 

 

Des del consistori han expressat el seu rebuig a estos fets i al «contingut lamentable i indignant de les declaracions arreplegades en eixes imàtgens». En tot cas, ha volgut deixar clar que estes manifestacions constituïxen un «fet absolutament aïllat i sense precedents» en la ciutat. «Actuacions com estes danyen al conjunt de la societat i a la professionalitat del Cos», ha lamentat.

 

Atac trànsfob

La Direcció General de Diversitat Sexual i Drets LGTBI, dependent del Ministeri d’Igualtat, s’ha sumat també a les crítiques i ha qualificat d’«intolerable l’actuació d’estos policies». «Estem recaptant tota la informació possible del que ha passat, però vaja per davant el nostre suport i solidaritat a esta dona davant la violència i la transfòbia que ha patit», han manifestat en Twitter.

 

 

També l’Observatori de LGTBIfòbia ha assegurat que traslladarà un escrit a la Fiscalia per a que «investigue els fets, els aclarisca i prenga quantes mesures siguen necessàries contra este atac trànsfob», entre elles el «cessament immediat dels agressors».

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

1-1: Joel Roca empata en el 93 i frena el somni de permanència del Llevant

Un tret de Joel Roca, desviat i validat pel VAR, va evitar la victòria local en el Ciutat després del 1-0 de Carlos Espí. La roja a Olasagasti va canviar el guió.

Morant ha reclamat més feminisme i defensa dels drets de les dones enfront del feixisme

La líder del PSPV ha lligat el 8M amb una crida a frenar el masclisme institucional i la violència digital, i ha reivindicat al PSOE com a alternativa. També ha citat avanços com l'SMI i els permisos per a defendre que el feminisme es traduïx en drets

Pastor (PP) ha acusat a Morant de guerres internes i ha posat el focus a Almussafes

El síndic del PP en Les Corts ha arremés contra la líder del PSPV pel conflicte a Almussafes i per la seua gestió. També ha citat el CNIO i ha carregat contra el Govern de Sánchez.

Morant defén l’expulsió de l’alcalde d’Almussafes i afirma que en el PSOE no caben señoros ni puters

La líder del PSPV-PSOE ha recolzat l'expulsió de Toni González i ha recalcat que el partit se situa del costat de les víctimes. També ha assenyalat conductes que considera assetjament i ha marcat límits interns.

Pérez Llorca anuncia ajudes de 6.000 €/hectàrea per a replantar cultius permanents

La Generalitat llança una línia de 26,7 milions, a 6.000 euros per hectàrea, per a agricultors amb pèrdues per la DANA de 2024. Exigirà densitat mínima per cultiu i se suma a inversions en camins, canalitzacions i regadiu.

Activistes porten làpides en la plaça de bous de València per a denunciar el suport del Consell a la tauromàquia

Un centenar d'activistes de AnimaNaturalis i CAS ha protestat enfront de la plaça de bous de València amb làpides amb noms de bous morts. Han demanat la fi de les ajudes públiques i de les corregudes.

Corberán demana un València protagonista i avisa de l’empremta de Quique davant l’Alabés

Corberán va afrontar la visita de l'Alabés amb Quique en la banqueta subratllant la identitat del València. Busquen encadenar dos victòries; Beltrán és baixa i Saravia entra.

El València vol afermar la seua escalada davant un Alabés amb l’estrena de Quique a Mestalla

El València busca enllaçar la seua segona victòria per a prendre aire respecte al descens davant un Alabés que inicia etapa amb Quique Sánchez Flores. Les baixes i les possibles estrenes marquen un dol directe a Mestalla