12.6 C
València
Dimecres, 26 novembre, 2025

La Policia creu que ja sap on podrien ser Tomás Gimeno i les chiquetes desparegudes

La desaparició de Tomás Gimeno al costat de les seues dos filles, Anna i Olivia, fa dos setmanes a Tenerife s’ha convertit en un tema d’interés nacional —i fins i tot internacional—, per la qual cosa la policia està tractant de solucionar-ho com més prompte millor i està estudiant totes les hipòtesis possibles per a saber on podria trobar-se i saber si les nenes estan bé.

Al principi se’l va cercar especialment per Tenerife i la resta d’Illes Canàries, així com en alta mar, però ràpidament van aparéixer línies de recerca que col·locaven al pare i a les dos xiquetes en altres zones d’Espanya, entre elles Cadis, on una dona va assegurar haver-los vist als tres en una platja. Ara, els investigadors estan fent passos cap enrere i comencen a considerar, de nou, la possibilitat que Tomás Gimeno seguisca a Tenerife amb les dos menors, amagant-se en algun lloc segur fins que passe la tempesta mediàtica que s’ha format al voltant del cas i que probablement ell no s’esperava.

És probable que els últims passos de la recerca hagen reforçat esta teoria, ja que la Policia fa dies que està estudiant el telèfon mòbil de Tomás i tots els seus moviments abans que l’apagués. De moment, tant la Policia com voluntaris de Protecció Civil i fins i tot veïns han estat buscant a Tomás i a les xiquetes, pentinant pràcticament tota la costa sud-est de Tenerife. Tots ells revisen el litoral, incloses zones de difícil accés, per a assegurar-se que el pare no ha utilitzat algun racó de la zona per a resguardar-se.

Els investigadors creuen que és possible que mai abandonaren l’illa perquè el vaixell en el qual suposadament Tomás es va emportar a les nenes va aparéixer a la deriva a pocs quilòmetres de la costa, la qual cosa incita a creure que podria haver tingut ajuda d’una altra persona que li tornés a acostar a la costa, on finalment es va refugiar esperant per a realitzar el següent moviment.

En xarxes socials, l’agrupació de voluntaris de Protecció Civil de Santa Cruz de Tenerife ha publicat que la intenció de tots ells és «no deixar enrere cap racó sense recórrer», motiu pel qual pentinen tota la zona. Segons explica, és un treball «ardu i minuciós» perquè l’orografia d’esta zona de l’illa fa complicat realitzar una cerca en vehicles, així que els voluntaris han de moure’s a peu per a poder arribar tots els racons.

Les diferents agrupacions de Protecció Civil que estan participant en les tasques de cerca expliquen també que «per temps i ganes d’ajudar no serà, i en este cas menys», demostrant que estan molt implicats en el cas i que també desitgen que se solucione al més prompte possible, i evidentment, amb un final feliç per a les menors i la seua mare.

 

Continuen obertes totes les línies de recerca

Malgrat tot, la resta de línies de recerca continuen obertes, per la qual cosa la cerca de Tomás, Anna i Olivia contínua activa també des de la mar, on Salvament Marítim ha mobilitzat una gran quantitat de recursos i personal per a donar suport a la cerca. 

 

Concretament, les embarcacions de Salvament Marítim estan rastrejant la línia de la costa, però des de la mar i ben pegats a la primera línia. Van començar en Santa Cruz, que és d’on va salpar Tomàs l’última vegada que se li va veure; van avançar fins a Puertito de Güimar, que és on va aparéixer la llanxa a la deriva sense el pare i sense les xiquetes, i ara avança fins a Tajao. A més, la Guàrdia Civil també està ajudant a la cerca per mar, però també assisteix per via aèria i als voluntaris que els busquen per terra.

Últimes notícies

Atzeneta del Maestrat ha registrat ratxes de 63 km/h i Morella de 56 km/h

L'interior de Castelló ha concentrat les ratxes més intenses de la jornada, amb 63 km/h a Atzeneta del Maestrat i 56 km/h a Morella. L'avís groc per vent del nord-oest seguix actiu fins al matí del dijous en diferents punts de la província.

La dana d’octubre va disparar en 2024 la factura per catàstrofes a Espanya fins a 11.330 milions

La factura per catàstrofes a Espanya va ascendir en 2024 a 11.330 milions, més del doble que en 2023, per l'impacte de la dana d'octubre. El cost assegurat es va disparar i el colp econòmic va aconseguir també al PIB i a les emergències.

Controlat l’incendi sense ferits a l’hospital Saint Lucia de Cartagena; demanen auditar la seua façana ventilada

El foc s'ha iniciat en una terrassa, s'ha propagat per la façana pel vent i s'ha controlat en 20 minutos, sense ferits. S'han evacuat 113 pacients i sindicats i PSOE han demanat auditories i retirada de materials inflamables.

El Consorci de Compensació d’Assegurances supera els 4.000 milions en indemnitzacions per la DANA

El Consorci de Compensació d'Assegurances ha superat els 4.000 milions en pagaments per la DANA. Ha gestionat el 98,3% de 250.946 sol·licituds i manté 4.276 pendents.

Robo i trobo

Leo Giménez es lingüista i en el seu article d'esta setmana defensa el valencià viu i tradicional, reivindica paraules autèntiques que alguns sectors han qualificat erròniament de vulgars o castellanitzants, i critica una visió purista que se separa de la parla

Braxton Key evita una lesió greu de genoll i estarà diversos dies al marge

Les proves van descartar danys importants en el genoll de l'ala pivot del València Basket, que seguirà uns dies apartat mentres completa rehabilitació.

Aldaia se suma a un projecte per a atendre les persones sense llar afectades per la DANA

Aldaia s'ha sumat a una iniciativa per a analitzar l'impacte de la DANA en el sensellarisme i orientar respostes públiques. Este dijous 27 hi haurà un recompte nocturn amb l'equip municipal i voluntariat, també en onze municipis pròxims.

Braxton Key evita una lesió greu de genoll però estarà diversos dies apartat

L'ala pivot del València Basket va caure en l'últim quart davant el Bayern i les proves van descartar una lesió de gravetat. Seguirà rehabilitació i el seu retorn dependrà de l'evolució.