14.3 C
València
Dilluns, 29 desembre, 2025

La Policia creu que ja sap on podrien ser Tomás Gimeno i les chiquetes desparegudes

La desaparició de Tomás Gimeno al costat de les seues dos filles, Anna i Olivia, fa dos setmanes a Tenerife s’ha convertit en un tema d’interés nacional —i fins i tot internacional—, per la qual cosa la policia està tractant de solucionar-ho com més prompte millor i està estudiant totes les hipòtesis possibles per a saber on podria trobar-se i saber si les nenes estan bé.

Al principi se’l va cercar especialment per Tenerife i la resta d’Illes Canàries, així com en alta mar, però ràpidament van aparéixer línies de recerca que col·locaven al pare i a les dos xiquetes en altres zones d’Espanya, entre elles Cadis, on una dona va assegurar haver-los vist als tres en una platja. Ara, els investigadors estan fent passos cap enrere i comencen a considerar, de nou, la possibilitat que Tomás Gimeno seguisca a Tenerife amb les dos menors, amagant-se en algun lloc segur fins que passe la tempesta mediàtica que s’ha format al voltant del cas i que probablement ell no s’esperava.

És probable que els últims passos de la recerca hagen reforçat esta teoria, ja que la Policia fa dies que està estudiant el telèfon mòbil de Tomás i tots els seus moviments abans que l’apagués. De moment, tant la Policia com voluntaris de Protecció Civil i fins i tot veïns han estat buscant a Tomás i a les xiquetes, pentinant pràcticament tota la costa sud-est de Tenerife. Tots ells revisen el litoral, incloses zones de difícil accés, per a assegurar-se que el pare no ha utilitzat algun racó de la zona per a resguardar-se.

Els investigadors creuen que és possible que mai abandonaren l’illa perquè el vaixell en el qual suposadament Tomás es va emportar a les nenes va aparéixer a la deriva a pocs quilòmetres de la costa, la qual cosa incita a creure que podria haver tingut ajuda d’una altra persona que li tornés a acostar a la costa, on finalment es va refugiar esperant per a realitzar el següent moviment.

En xarxes socials, l’agrupació de voluntaris de Protecció Civil de Santa Cruz de Tenerife ha publicat que la intenció de tots ells és «no deixar enrere cap racó sense recórrer», motiu pel qual pentinen tota la zona. Segons explica, és un treball «ardu i minuciós» perquè l’orografia d’esta zona de l’illa fa complicat realitzar una cerca en vehicles, així que els voluntaris han de moure’s a peu per a poder arribar tots els racons.

Les diferents agrupacions de Protecció Civil que estan participant en les tasques de cerca expliquen també que «per temps i ganes d’ajudar no serà, i en este cas menys», demostrant que estan molt implicats en el cas i que també desitgen que se solucione al més prompte possible, i evidentment, amb un final feliç per a les menors i la seua mare.

 

Continuen obertes totes les línies de recerca

Malgrat tot, la resta de línies de recerca continuen obertes, per la qual cosa la cerca de Tomás, Anna i Olivia contínua activa també des de la mar, on Salvament Marítim ha mobilitzat una gran quantitat de recursos i personal per a donar suport a la cerca. 

 

Concretament, les embarcacions de Salvament Marítim estan rastrejant la línia de la costa, però des de la mar i ben pegats a la primera línia. Van començar en Santa Cruz, que és d’on va salpar Tomàs l’última vegada que se li va veure; van avançar fins a Puertito de Güimar, que és on va aparéixer la llanxa a la deriva sense el pare i sense les xiquetes, i ara avança fins a Tajao. A més, la Guàrdia Civil també està ajudant a la cerca per mar, però també assisteix per via aèria i als voluntaris que els busquen per terra.

Últimes notícies

El PSOE avisa que Feijóo oferirà racisme i masclisme institucional si governa

Diana Morant ha vinculat el projecte del PP als seus pactes amb Vox i ha denunciat exemples de 'racisme institucional' i 'masclisme institucional' en diverses autonomies. També ha acusat a Feijóo de mancar de projecte propi, de normalitzar a Vox i ha defés que el PSOE ha expulsat als qui van incórrer en conductes reprotxables.

Pérez Llorca exigix canvis normatius per a accelerar obres de protecció davant danes

Pérez Llorca ha reclamat canvis legislatius per a tramitar per urgència obres en llits i barrancs després de pluges que han superat els 200 l/m². Ha demanat agilitzar projectes com el Pedrís, la Saleta o el Magre i ha avançat un balanç de danys, amb la taronja afectada en plena temporada.

Restablixen la circulació en quasi tota la xarxa de carreteres de València després de les últimes pluges

La Diputació de València ha restablit el trànsit en quasi tota la xarxa provincial afectada per les pluges, amb especial incidència a la Ribera. Totes les vies estan obertes amb normalitat o amb precaució excepte la CV-543, tancada per acumulació d'aigua.

Morant demana la dimissió de Feijóo per mentir sobre la dana i reclama al PP que l’aparte

La líder del PSPV-PSOE ha reclamat l'eixida de Feijóo per, diu, haver mentit sobre la dana de 2024 i ha demanat al PP que l'aparte. També ha exigit a la jutgessa els guasaps complets amb Mazón i ha criticat la seua declaració telemàtica.

La Diputació de València aprova fons per a un mausoleu a Paterna que dignifique als represaliats

La Diputació de València ha aprovat una subvenció de 75.701,30 euros per a construir un mausoleu amb hipogeu en la fossa comuna 22 del cementeri de Paterna. El projecte busca garantir un enterrament digne, la conservació de les restes i un espai estable de memòria per a les famílies.

El camp alacantí acomiada 2025 entre incertesa per la PAC i costos a l’alça

El sector només eleva un 1% la Renda Agrària, fins a 509.088.943 euros, per l'encariment del 7% i més càrrega burocràtica, malgrat millors collites en diversos cultius.

Morant demana la dimissió de Feijóo i que el PP l’aparte per mentir sobre la dana de 2024

Diana Morant ha instat a Alberto Núñez Feijóo a dimitir i ha reclamat al PP que el relleve per mentir sobre la dana de 2024. Exigix a la jutgessa la conversa completa de WhatsApp amb Carlos Mazón i critica la seua declaració telemàtica.

Pérez Llorca exigix canvis normatius per a accelerar obres que protegisquen enfront de danes

Pérez Llorca ha reclamat canvis legislatius per a tramitar per via d'urgència les obres en llits i barrancs després d'un episodi de pluges amb més de 200 l/m². La Generalitat avalua danys, amb especial atenció a la taronja en plena temporada.