17 C
València
Dilluns, 24 novembre, 2025

La Policia creu que ja sap on podrien ser Tomás Gimeno i les chiquetes desparegudes

La desaparició de Tomás Gimeno al costat de les seues dos filles, Anna i Olivia, fa dos setmanes a Tenerife s’ha convertit en un tema d’interés nacional —i fins i tot internacional—, per la qual cosa la policia està tractant de solucionar-ho com més prompte millor i està estudiant totes les hipòtesis possibles per a saber on podria trobar-se i saber si les nenes estan bé.

Al principi se’l va cercar especialment per Tenerife i la resta d’Illes Canàries, així com en alta mar, però ràpidament van aparéixer línies de recerca que col·locaven al pare i a les dos xiquetes en altres zones d’Espanya, entre elles Cadis, on una dona va assegurar haver-los vist als tres en una platja. Ara, els investigadors estan fent passos cap enrere i comencen a considerar, de nou, la possibilitat que Tomás Gimeno seguisca a Tenerife amb les dos menors, amagant-se en algun lloc segur fins que passe la tempesta mediàtica que s’ha format al voltant del cas i que probablement ell no s’esperava.

És probable que els últims passos de la recerca hagen reforçat esta teoria, ja que la Policia fa dies que està estudiant el telèfon mòbil de Tomás i tots els seus moviments abans que l’apagués. De moment, tant la Policia com voluntaris de Protecció Civil i fins i tot veïns han estat buscant a Tomás i a les xiquetes, pentinant pràcticament tota la costa sud-est de Tenerife. Tots ells revisen el litoral, incloses zones de difícil accés, per a assegurar-se que el pare no ha utilitzat algun racó de la zona per a resguardar-se.

Els investigadors creuen que és possible que mai abandonaren l’illa perquè el vaixell en el qual suposadament Tomás es va emportar a les nenes va aparéixer a la deriva a pocs quilòmetres de la costa, la qual cosa incita a creure que podria haver tingut ajuda d’una altra persona que li tornés a acostar a la costa, on finalment es va refugiar esperant per a realitzar el següent moviment.

En xarxes socials, l’agrupació de voluntaris de Protecció Civil de Santa Cruz de Tenerife ha publicat que la intenció de tots ells és «no deixar enrere cap racó sense recórrer», motiu pel qual pentinen tota la zona. Segons explica, és un treball «ardu i minuciós» perquè l’orografia d’esta zona de l’illa fa complicat realitzar una cerca en vehicles, així que els voluntaris han de moure’s a peu per a poder arribar tots els racons.

Les diferents agrupacions de Protecció Civil que estan participant en les tasques de cerca expliquen també que «per temps i ganes d’ajudar no serà, i en este cas menys», demostrant que estan molt implicats en el cas i que també desitgen que se solucione al més prompte possible, i evidentment, amb un final feliç per a les menors i la seua mare.

 

Continuen obertes totes les línies de recerca

Malgrat tot, la resta de línies de recerca continuen obertes, per la qual cosa la cerca de Tomás, Anna i Olivia contínua activa també des de la mar, on Salvament Marítim ha mobilitzat una gran quantitat de recursos i personal per a donar suport a la cerca. 

 

Concretament, les embarcacions de Salvament Marítim estan rastrejant la línia de la costa, però des de la mar i ben pegats a la primera línia. Van començar en Santa Cruz, que és d’on va salpar Tomàs l’última vegada que se li va veure; van avançar fins a Puertito de Güimar, que és on va aparéixer la llanxa a la deriva sense el pare i sense les xiquetes, i ara avança fins a Tajao. A més, la Guàrdia Civil també està ajudant a la cerca per mar, però també assisteix per via aèria i als voluntaris que els busquen per terra.

Últimes notícies

PSOE i diversos grups del Congrés acusen a Mompó de contradiccions sobre la DANA

PSOE i diversos grups del Congrés han acusat a Vicente Mompó d'incórrer en contradiccions i llacunes sobre el seu paper durant la DANA del 29 d'octubre de 2024. Han qüestionat la seua memòria i la seua coherència, mentres PP i Vox han centrat el focus en el Govern central.

Investigador de la UPV rep a Brussel·les un dels Premis Jóvens Científics de l’Hidrogen 2025

Marco López Juárez, del CMT-Motors Tèrmics de la UPV, va ser un dels cinc menors de 35 reconeguts per Hydrogen Europe Research a Brussel·les. El seu treball millora l'eficiència, la durabilitat i les emissions de la propulsió amb piles de combustible, amb aplicació en mobilitat terrestre i aèria.

Mompó sosté que va faltar informació per a decidir durant la dana

Mompó ha afirmat davant la comissió del Congrés que el dia de la dana va faltar informació clau i que no es va articular una resposta nacional. Ha defés que el Govern havia d'haver liderat més l'emergència.

La Generalitat va pagar a proveïdors en 31,44 dies al setembre, per damunt de la mitjana

La Generalitat Valenciana va tancar setembre amb un període mitjà de pagament a proveïdors de 31,44 dies, per damunt de la mitjana autonòmica de 27,63 i del límit legal de 30 dies. L'Estat, els ajuntaments i la Seguretat Social van retallar els seus terminis.

Mompó es reafirma davant la comissió de la DANA: ‘Jo no he mentit mai’

El president de la Diputació de València ha defés davant la comissió de la DANA en el Congrés que no ha mentit ni incorregut en contradiccions. Ha negat dirigir l'emergència i ha lamentat el retard en l'enviament del Es-alert.

El CVC recolza l’autonomia i credibilitat de l’AVL davant els intents de desacreditar-la

El ple del CVC ha aprovat una declaració amb 13 vots a favor i un en contra en defensa de l'AVL, criticant retallades i apel·lant a revertir mesures.

Baldoví diu sentir la mateixa vergonya amb Camarero en el Congrés que amb Mazón

Baldoví ha dit que sent la mateixa vergonya en escoltar a Susana Camarero en la comissió de la DANA que la que va sentir amb Carlos Mazón. Li retrau falta de lideratge, coordinació i alertes durant l'emergència.

La gigafactoria de PowerCo acaba el primer bloc i començarà a produir en 2026

La planta de cel·les de Sagunt finalitzarà l'obra civil del primer bloc abans de tancar l'any i instal·larà les sales blanques per a iniciar la producció al setembre de 2026. La logística per tren i carretera quedarà preparada i el segon bloc avança cap a 2027.