La Policia creu que ja sap on podrien ser Tomás Gimeno i les chiquetes desparegudes

La desaparició de Tomás Gimeno al costat de les seues dos filles, Anna i Olivia, fa dos setmanes a Tenerife s’ha convertit en un tema d’interés nacional —i fins i tot internacional—, per la qual cosa la policia està tractant de solucionar-ho com més prompte millor i està estudiant totes les hipòtesis possibles per a saber on podria trobar-se i saber si les nenes estan bé.

Al principi se’l va cercar especialment per Tenerife i la resta d’Illes Canàries, així com en alta mar, però ràpidament van aparéixer línies de recerca que col·locaven al pare i a les dos xiquetes en altres zones d’Espanya, entre elles Cadis, on una dona va assegurar haver-los vist als tres en una platja. Ara, els investigadors estan fent passos cap enrere i comencen a considerar, de nou, la possibilitat que Tomás Gimeno seguisca a Tenerife amb les dos menors, amagant-se en algun lloc segur fins que passe la tempesta mediàtica que s’ha format al voltant del cas i que probablement ell no s’esperava.

És probable que els últims passos de la recerca hagen reforçat esta teoria, ja que la Policia fa dies que està estudiant el telèfon mòbil de Tomás i tots els seus moviments abans que l’apagués. De moment, tant la Policia com voluntaris de Protecció Civil i fins i tot veïns han estat buscant a Tomás i a les xiquetes, pentinant pràcticament tota la costa sud-est de Tenerife. Tots ells revisen el litoral, incloses zones de difícil accés, per a assegurar-se que el pare no ha utilitzat algun racó de la zona per a resguardar-se.

Els investigadors creuen que és possible que mai abandonaren l’illa perquè el vaixell en el qual suposadament Tomás es va emportar a les nenes va aparéixer a la deriva a pocs quilòmetres de la costa, la qual cosa incita a creure que podria haver tingut ajuda d’una altra persona que li tornés a acostar a la costa, on finalment es va refugiar esperant per a realitzar el següent moviment.

En xarxes socials, l’agrupació de voluntaris de Protecció Civil de Santa Cruz de Tenerife ha publicat que la intenció de tots ells és «no deixar enrere cap racó sense recórrer», motiu pel qual pentinen tota la zona. Segons explica, és un treball «ardu i minuciós» perquè l’orografia d’esta zona de l’illa fa complicat realitzar una cerca en vehicles, així que els voluntaris han de moure’s a peu per a poder arribar tots els racons.

Les diferents agrupacions de Protecció Civil que estan participant en les tasques de cerca expliquen també que «per temps i ganes d’ajudar no serà, i en este cas menys», demostrant que estan molt implicats en el cas i que també desitgen que se solucione al més prompte possible, i evidentment, amb un final feliç per a les menors i la seua mare.

 

Continuen obertes totes les línies de recerca

Malgrat tot, la resta de línies de recerca continuen obertes, per la qual cosa la cerca de Tomás, Anna i Olivia contínua activa també des de la mar, on Salvament Marítim ha mobilitzat una gran quantitat de recursos i personal per a donar suport a la cerca. 

 

Concretament, les embarcacions de Salvament Marítim estan rastrejant la línia de la costa, però des de la mar i ben pegats a la primera línia. Van començar en Santa Cruz, que és d’on va salpar Tomàs l’última vegada que se li va veure; van avançar fins a Puertito de Güimar, que és on va aparéixer la llanxa a la deriva sense el pare i sense les xiquetes, i ara avança fins a Tajao. A més, la Guàrdia Civil també està ajudant a la cerca per mar, però també assisteix per via aèria i als voluntaris que els busquen per terra.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El València frustra el debut de Quique amb una remuntada agònica en el 99 (3-2)

Hugo Duro va decidir de penal en el 99 després de dos punts de Boyé i els empats de Javi Guerra i Cömert. El triomf va allunyar set punts el perill del descens.

3-2: El València remunta en el 99, amarga el debut de Quique i s’allunya del descens

El València va voltejar dos punts de Lucas Boyé i va decidir en el 99 amb un penal d'Hugo Duro, per a prendre aire i posar terra pel mig amb el descens.

El València firma la remuntada 3-2 davant l’Alabés amb un penal d’Hugo Duro en el 97

El València va guanyar 3-2 a l'Alabés a Mestalla amb un penal d'Hugo Duro en el 97 després d'empatar en el 90 amb Cömert. Boyé havia marcat dos per als visitants.

Un penal de Boyé en el 3 avança a l’Alabés a Mestalla (0-1)

Lucas Boyé va avançar a l'Alabés des del punt de penal en el minut 3 a Mestalla. El València, incòmode, va disposar d'ocasions per a igualar i no va encertar.

Ginés Marín i Aaron Palacio tallen una orella en una vesprada d’actitud a Castelló

Ginés Marín i Aaron Palacio han obert el capítol de trofeus en la Fira de la Magdalena amb una orella cada un. La correguda de La Quinta va resultar molt desigual i Javier Zulueta es va anar de buit.

El 8M a València rebutja la violència masclista i diu no a les guerres

Milers de persones han marxat a València en el 8M per a exigir igualtat real i mesures efectives contra la violència masclista, amb un missatge clar de no a les guerres.

Pedro Martínez subratlla l’equilibri del València Basket i refreda l’eufòria

El tècnic va valorar la folgada victòria davant UCAM Murcia i, després d'una altra bona imatge en Eurolliga, va demanar prudència: 'hem trobat l'equilibri, però no hi ha fórmula màgica'

110-84: el València Basket atropella al UCAM Murcia amb un Montero decisiu

El València Basket va dominar de principi a fi i va guanyar 110-84 al UCAM Murcia en el Roig Arena, impulsat pels 23 punts i 6 assistències de Jean Montero. Els taronja van arribar a manar per 30 i es van ensenyorir també del basket average.