11.7 C
València
Dijous, 29 gener, 2026

El Servei de Mediació de la Policia Local de València exposa el seu treball en el barri de la Roqueta

El servei de Mediació de la Policia Local de València ha aconseguit reconduir els problemes de convivència que s’havien registrat en el barri de la Roqueta gràcies a 10 mediacions realitzades amb la comunitat asiàtica per problemes relacionats amb la salubritat, els sorolls i uns certs costums que havien alterat la convivència al carrer Pelayo. El treball de mediació va començar l’any 2008 amb una resolució inicial satisfactòria per a totes dues parts, però l’any 2015 es van reproduir uns certs problemes i des de llavors s’ha treballat per a evitar que el conflicte poguera acabar en els tribunals.

El divendres, amb motiu del Dia Europeu de la Mediació, la Policia Local de València va exposar aquest exemple a la Ciutat de la Justícia com una mostra dels beneficis del servei de mediació policial. Aarón Cano, regidor de Protecció Ciutadana de l’Ajuntament de València ha manifestat que el servei de mediació policial és fonamental per a promoure la millor convivència possible a la ciutat.

“Sempre podem buscar una alternativa als conflictes” és la màxima amb la qual treballa el servei de Mediació de la Policia Local de València on van arribar queixes veïnals del barri de la *Roqueta per problemes relacionats amb uns certs costums de la comunitat asiàtica que estaven alterant la convivència. “Inicialment, eren problemes relacionats amb unes certes reunions, a vegades, també discussions a altes hores de la nit i en ple carrer” assenyala Juan Piñón, inspector de la Policia Local de València que porta des de fa quasi 15 anys en contacte permanent amb totes dues parts per a arribar a una solució dialogada. “Al principi l’aconseguim, es va crear l’associació de veïns de Pelayo i van desaparéixer les queixes, però l’any 2015 amb l’obertura de més establiments i locals, es van incrementar els conflictes veïnals” indica el responsable policial.

“Els vam oferir el servei de mediació de la Policia Local de València, però desconfiaven fins que vam conéixer la mediació que la comunitat asiàtica també pràctica habitualment. Ens vam adonar que buscàvem exactament el mateix i se’ls va proposar fer mediacions conjuntes en un pla d’igualtat de condicions” indica l’inspector Pinyó que admet que la situació “va canviar i encara que vam haver de superar obstacles amb el llenguatge, la cultura, valors i legislació diferent, totes dues parts van anar entenent-se perquè buscaven una bona convivència”. Durant quatre anys es van realitzar fins a 10 mediacions, i “totes s’han resolt de forma totalment satisfactòria per a totes dues parts, amb tant d’èxit que hem estés el model a altres casos del districte de Proveïments” comenta l’inspector de la Policia.

“La mediació policial és un dels senyals d’identitat de la Policia Local de València, un servei que demostra any rere any que és possible una altra resolució dels conflictes, una solució negociada, dialoga que satisfaça els interessos de totes dues parts” assenyala *Aarón Cano, que assegura que durant la pandèmia, aquest servei de la Policia Local ha dut a terme nombroses intervencions que han evitat molts problemes i ha posat aquesta mediació al carrer Pelayo com a exemple del treball tan eficaç que pot realitzar aquest servei.

“La convivència amb la comunitat xinesa ha millorat i representants d’aquesta comunitat manifesten el mateix” assenyala l’inspector Juan Piñón que va exposar el divendres aquest exemple en la jornada que es va celebrar a la Ciutat de la Justícia amb motiu del Dia Europeu de la Mediació i que va inaugurar el magistrat Juan Francisco Mejías. En la jornada també es va abordar la mediació universitària i la mediació amb l’administració en una taula que va comptar amb la participació de la regidora delegada d’Espai Públic, Lucía Beamud, el magistrat Alberto Manuel Ibáñez, Carmen de Miguel de la cort d’arbitratge i mediació de la Cambra de Comerç de València i l’advocat i mediador, Enrique Llopis.

Últimes notícies

3-0: El Vila-real es deixa portar en Leverkusen

L'equip va tancar la liguilla amb una nova derrota davant un Bayer Leverkusen molt superior que va certificar la seua passada. Tillman va firmar un doblet i Grimaldo va sentenciar.

Leverkusen passa per damunt d’un Vila-real sense pols: 3-0 i adeu en Champions

El Vila-real va tancar la seua participació en la Lliga de Campions amb un 3-0 en Leverkusen. L'equip alemany, molt superior, va certificar la seua passada amb un doblet de Tillman i un gol de Grimaldo.

El Leverkusen devora al Vila-real al descans: 2-0 i doblet de Tillman

El Bayer Leverkusen, obligat a guanyar per a passar de ronda, es va anar al descans 2-0 després d'una primera part de domini absolut. Tillman ha firmat els dos gols.

Cepeda es presenta amb l’Elx: vol ajudar als objectius del club i fer-se un nom

L'extrem xilé es va presentar amb contracte fins a 2030 i es va fixar com a metes ajudar als objectius del club i fer-se un nom, confiat en una ràpida adaptació.

La neu dona pas a vents de fins a 150 km/h amb desenes d’incidències i una treballadora ferida

Les nevades han remés al migdia i el vent s'ha intensificat, amb ratxes de fins a 150 km/h que han provocat caigudes d'arbres, tancaments i una ferida a Altea. Alacant ha concentrat la majoria d'incidències i part del transport s'ha vist afectat.

Diatta entra en l’onze del Vila-real i Equi Fernández és titular en el Leverkusen

El Vila-real incorpora a Alassane Diatta com a gran novetat davant el Leverkusen, mentres l'argentí Equi Fernández estarà d'inici. Els dos tècnics carreguen la medul·lar per a guanyar ritme i control.

ERC defén una confluència nacionalista enfront de les polítiques reaccionàries

Rufián ha defés teixir un espai comú entre forces nacionalistes per a respondre a un escenari que qualifica de reaccionari. Junqueras ha apel·lat a aportar esperança i ha reivindicat el nou model de finançament autonòmic.

Ferida una operària municipal a Altea per la caiguda d’un arbre al pati d’un col·legi

Una treballadora de l'empresa pública d'Altea ha resultat ferida al cap després de la caiguda d'un arbre en un col·legi. La província roman en alerta taronja per vent, amb ratxes molt fortes, desenes d'incidències i més de 180 intervencions en la capital.