La Policia Local de Xàtiva procedeix a l’evacuació d’una quarantena de gossos d’una propietat privada

A primera hora del matí d’este dissabte s’han desplaçat fins a una propietat privada situada a l’antiga Paperera San Jorge agents de la Policia Local de Xàtiva, els quals han pogut identificar a un total de 39 gossos, 31 adults i 8 cadells, dels quals setze no comptaven amb el xip pertinent. Posteriorment s’ha requerit la presència d’un veterinari per tal de realitzar un informe sobre l’estat dels animals.

Les diligències respecte a esta instal·lació van començar a finals del passat mes d’octubre, quan el Seprona (Servei de Protecció de la Natura de la Guàrdia Civil) va efectuar un informe per les condicions en les quals es trobaven els gossos a una propietat privada de la localitat. Des d’este moment, els tècnics municipals es van fer càrrec i el passat 12 de novembre es va enviar un requeriment al propietari per tal d’actuar i posar fi a esta situació, requeriment que no ha tingut cap resposta.

Este dissabte, després dels 15 dies preceptius des que es va enviar esta notificació, i no havent posat solució a la situació dels animals, agents de la Policia Local han accedit a la instal·lació on una veterinària ha cerciorat mitjançant un informe les condicions insalubres de l’habitacle, pel que s’ha procedit a la imminent extracció i trasllat dels mateixos cap a instal·lacions de societats protectores d’animals.

L’Ajuntament de Xàtiva va demanar ahir la col·laboració de les protectores locals i comarcals, com ara SPAX i ADA, les quals es faran càrrec dels animals acollint-los i donant-los totes les atencions necessàries.

Últimes notícies

Un incendi en un motor obliga a desallotjar un edifici de laboratoris a la UPV

Un incendi en un motor de combustió interna en una sala d’assaig del bloc 8P de la UPV ha obligat a desallotjar l’edifici de laboratoris fins que els bombers han controlat les flames i han ventilat la zona.

DIGI arriba a 100 botigues a Espanya amb una nova obertura a Torrent

DIGI ha inaugurat a Torrent la seua cinquena botiga pròpia a la província de València, amb la qual aconseguix les 100 tendes a tot Espanya i reforça el seu compromís amb la Comunitat Valenciana.

La Comunitat Valenciana, a la cua en ús de portàtils i tauletes a les aules

La Comunitat Valenciana és, junt amb Aragó, una de les autonomies amb menor ús de portàtils i tauletes a les aules, amb un 54 %, segons el Ministeri d'Educació, malgrat l’augment generalitzat de la digitalització als centres educatius.

Sis tigres rescatats a Alemanya arriben a Villena per a recuperar-se en el centre d’AAP

Una tigressa i els seus cinc cadells, criats en remolcs d’un polígon industrial a Saxònia, viatgen al centre de rescat d’AAP a Villena, on disposaran, per primera vegada, d’un recinte ampli i adaptat a les seues necessitats.

Detingut a Elx per amenaçar diverses persones amb una pistola d’aire comprimit en locals comercials

La Policia Local d’Elx ha detingut un home que ha amenaçat diverses persones amb una pistola d’aire comprimit en un bar, un camió i una autoescola, fet que ha generat una forta alarma a la zona.

Iker Losada s’acomiada del Llevant agraït i torna al Betis després de la cessió

Iker Losada ha posat fi a la seua cessió al Llevant després de la temporada 2025-26 i torna al Real Betis, agraït pel tracte del club, els companys i l’afició granota.

El TSJCV alerta dels perjudicis per la falta de reforços als jutjats valencians

El TSJCV ha advertit dels perjudicis que causarà al servici públic de justícia la decisió del Ministeri de Justícia de denegar la dotació econòmica per a 18 mesures de reforç als òrgans judicials valencians, entre elles les dels jutjats de clàusules sòl. La Sala de Govern ha demanat al CGPJ que inste el Ministeri a reconsiderar la seua decisió.

Jesús Lancis, nou rector de l’UJI, exigix una financiació suficient i estable per a les universitats públiques

El nou rector de la Universitat Jaume I, Jesús Lancis, ha defensat una financiació suficient i estable per a les universitats públiques i el desplegament íntegre de l’acord plurianual 2026-2029, i ha reivindicat la universitat com a motor de cohesió social i ascensor social.