La ‘policia islàmica de la moral’ arriba a Espanya

musulmans

La ‘policia islàmica de la moral’ arriba a Mataró i genera polèmica | València Diari

 

Carlos Soldado és un antic confident de la policia que ara lidera el que es fa anomenar ‘policia islàmica’ en Mataró (Barcelona). Son pare era Policia Local i, tot i que és fill de pares cristians, s’ha convertit a l’islam i ara es fa dir Yusuf. Actualment, Soldado és el president de l’Associació Cultural Iqra juntament amb un altre convers de Barcelona, Esteve Pallarolas, que des del 2005 es diu Muhammad Yasin, tal com relata ‘El Mundo’.

 

Els dos conversos fa sis anys que fan classes d’àrab en Mataró i distribuïxen corans pel carrer i organitzen activitats solidàries els caps de setmana. Però els actes socials són només una part de l’activitat d’esta ‘policia de la moral’.

 

Defenen la figura del «bon musulmà»

L’any 2015 durant les ‘Festes de les Santes’ de la localitat, l’associació que Soldado va escriure un missatge en Facebook: «Germans i germanes, estes festes estan patrocinades per Shaytan —Satanàs— i són ‘haram’—prohibides— per a nosaltres. Com es poden permetre festes on les dones van despullades i es propaga la fornicació entre jóvens amb una música que s’escolta per tota la ciutat i la gent va borratxa i drogada?» i ho rematava amb «Els musulmans que assistsquen estan fent una cosa que no és pròpia d’un bon musulmà».

 

Però no només això, sinó que segons relata el mitjà, el maig d’enguany, un divendres de nit de Ramadà Yusuf torna a actuar. Ha acabat el dejú i els musulmans ixen de casa camí a la mesquita. Quatre hòmens amb túniques llargues i gorres d’oració, anomenades ‘thobes’ i ‘taqiyah respectivament, arriben a un parc a on un grup de jóvens marroquins estan menjant pipes i fumant.

 

Yusuf els recrimina l’actitud i un dels xics, Ahmed, relata al mitjà «Volen ser com la policia de la moral del Marroc. Si no fem el que diuen ens senyalen davant de la comunitat i van a casa a dir que som uns pecadors. Són molt radicals».

 

Un sociòleg relata que es dediquen a fer ‘dawa’ «una espècie d’evangelització. Van pel carrer predicant l’islam per als bons musulmans apropant-se sobretot als més jóvens». «Fan proselitisme, la seua missió és convéncer a les persones perquè adopten l’islam com a religió. I, per altra banda, intimiden als musulmans que no complixen la llei» relata un xic marroquí que es diu Ali. Segons ell, són molt radicals sobretot amb les dones, ja que s’enfaden per «les llibertats que ells tenen en Espanya» com consumir alcohol, eixir de festa o anar sense ‘hiyab’».

 

Yusuf, líder d’Iqra, també és membre del moviment ‘Tabligh al Dawa’, un corrent de l’islam més ortodox, centrat bàsicament en el que defensen, el proselitisme. El que vol és reformar la societat islàmica «contaminada» i «portar pel bon camí» als musulmans descarrilats, això si, sense violència.

 

Això no és el que creu una veïna, Khadija qui ha explicat , presidenta d’una altra associació del municipi que definix al grup com «prou extremista i rigorós, amb un discurs molt intens. A les altres comunitats i associacions musulmanes no ens fa massa gràcia la forma d’acostar als jóvens a un islam retrògrad que no és el que s’hauria d’ensenyar» i afig «son pare, policia local ja retirat, no vol saber res d’ell».

 

La mirada posada en eixos grups

Diferents analistes del CNI i dels servicis d’Informació de la Policia Nacional van redactar informes, ja fa quatre anys, sobre el que van anomenar «policia islàmica en Catalunya» fent referència a xicotets grups com els de Yusuf.

 

«Fa 10 anys vam tindre el primer cas a Valls, Tarragona, a on van ser detinguts nou hòmens que havien raptat a una dona i muntat una espècie de tribunal islàmic per a jutjar-la perquè no vestia adequadament, segons el seu criteri. En un altre municipi de Tarragona, vam tindre un cas similar fa uns anys» segons explica en ‘Crónica’, un agent del CNI fa anys que seguix a eixos grups.

 

Segons informes policials als que ha tingut accés ‘El Mundo’, els grups «es dediquen a assenyalar a altres membres de la seua comunitat i a amonestar-los quan no complixen amb la llei islàmica, la xària o els preceptes islàmics»  a més a més «recorren a la intimidació i a la violència quan ho consideren per a imposar la seua ordre i fer respectar les directrius que donen sobre vestimenta, aspecte… Amb amenaces freqüents i actes d’aïllament».

 

Els agents situen l’origen d’estos grups en Lleida, a on es va detectar la celebració d’un juí contra una dona marroquina per haver mantingut relacions amb un occidental. Ara, eixes actuacions s’han escampat pel territori català i poden arribar a altres punts d’Espanya, com València.

 

També pots llegir..

Últimes notícies

El Festival dels Arts manté les dates i avança el tancament amb més mesures acústiques

El Festival dels Arts se celebrarà els dies 5 i 6 de juny a la Ciutat de les Arts i les Ciències amb noves mesures acústiques, reducció de volum i fi de concerts a la 1 per a minimitzar l'impacte sonor.

La Generalitat obri quasi 70 punts d’atenció presencial per a la renda 2025

La Generalitat posa en marxa l'atenció presencial de la campanya de la renda 2025 amb prop de 70 punts en tota la Comunitat Valenciana per a ajudar gratis a confeccionar i presentar l'IRPF.

La Diputació d’Alacant invertix 170.000 euros per a fer més accessible El Plànol de Sax

La Diputació d'Alacant destina més de 170.000 euros a millorar l'accessibilitat i la senyalització de l'àrea recreativa El Plànol de Sax, reforçant la protecció d'este paratge natural i facilitant les visites de persones amb mobilitat reduïda.

La Fiscalia manté que Juliol d’Espanya va cometre agressió sexual i tracte degradant a dos pacients

Fiscalia i acusacions sostenen que l'ex president de Les Corts i de la Diputació d'Alacant, Juliol d'Espanya, va cometre agressió sexual i tracte degradant a dos pacients i reclamen huit anys de presó.

La Guàrdia Civil investiga una greu agressió amb arma blanca en la zona d’oci de Xàbia

La Guàrdia Civil investiga una agressió amb arma blanca en la zona d'oci nocturn de l'Arenal, a Xàbia, on un home de 36 anys va resultar ferit greu i va haver de ser traslladat a l'hospital.

El Consell amplia a 30,9 milions les ajudes al lloguer i garantix cobrir al 100% de sol·licitants en 2025

La Generalitat destina 7,1 milions addicionals a les ajudes al lloguer de 2025, eleva el pressupost total a 30,9 milions i assegura arribar al 100% de sol·licitants que complixen requisits per segon any consecutiu.

Huit morts en les carreteres de la Comunitat Valenciana al maig, mateix balanç que un any abans

Huit persones van morir en accidents de trànsit al maig en la Comunitat Valenciana, el mateix número que un any abans, en un context de descens general de morts en carretera a Espanya.

Good Films rodarà vint pel·lícules en Ciutat de la Llum en els pròxims deu anys

Good Films Studios Spain es compromet a rodar vint llargmetratges en els estudis Ciutat de la Llum d'Alacant en els pròxims deu anys, consolidant el complex com a pol audiovisual europeu.