Policies de paisà sancionaran amb 90 euros tots els amos que no arrepleguen els excrements de la seua mascota a Cullera

 

El consistori de Cullera ha posat en marxa hui, 5 de setembre una nova mesura en contra per a mantindre neta la ciutat. Segons ha confirmat hui, la Policia podrà sancionar amb 90 euros a totes aquelles persones que no arrepleguen els excrements de les seues mascotes. La Delegació del Govern, a més, ha autoritzat que els policies puguen anar d’incògnit per tal de controlar millor aquestes problemàtiques conductes d’alguns amos.

 

La iniciativa està coordinada per la regidoria de Medi Ambient encapçalada per Hugo Font i de la Policia Local, amb María José Terrades. Aquesta mesura pretén conscienciar als amos dels gossos sobre la necessitat de mantindre neta la via pública i l’obligatorietat d’arreplegar i de fer-se’n responsable de les defecacions dels animals i llençar-les al fem. Aquesta obligació ja ve contemplada en l’ordenança municipal com a mesura higiènica imprescindible, ja que afecta els carrers, passejos, avingudes i jardins on hi ha trànsit de vianants.

 

Els policies de paisà vigilaran els carrers 

 

La mesura ve també donada per les nombroses queixes veïnals en les quals l’ajuntament ha estat treballant els últims anys. Es demanaven també noves zones habilitades perquè els gossos feren les seues necessitats o les papereres amb bosses de plàstic per a arreplegar bé els excrements.

 

Hugo Font afirma que «des del consistori hem treballat per a oferir llocs d’espai caní i brindar eines que faciliten la retirada dels seus excrements», «els amos de les mascotes s’han de responsabilitzar d’elles i açò inclou la recollida de la seua femta». Afirmen també que amb anteriors iniciatives s’han aconseguit alguns canvis, i s’han pogut reduir aquests excrements en algunes zones de la localitat, però que han considerat necessari complementar aquesta estratègia amb una nova mesura sancionadora per a poder obtindre millors resultats.

 

S’espera que amb aquestes noves sancions i els policies de paisà vigilant els carrers es puga reduir visiblement aquest tipus de brutícia a Cullera i que s’incite a un canvi de mentalitat per a una millor convivència i civisme.

 

Últimes notícies

‘Libre’, la comèdia romàntica que acosta l’univers de Nino Bravo a una nova generació

‘Libre’ és una comèdia romàntica de superació i tendresa que ret homenatge a Nino Bravo a través d’un jove perdut, la música i una història contemporània rodada a Alfafar, València, Madrid i Màlaga. El film, dirigit per David Serrano i amb Alberto San Juan com a ‘àngel de la guarda’, s’estrenarà en 2027.

Mor als 63 anys l’actor valencià i exagent local Paco Sarro

L’actor valencià Paco Sarro, conegut pel paper de Ferri en la sèrie 'L'Alqueria Blanca' i exagent de la Policia Local de València, ha mort als 63 anys.

Noves jornades de parada a Ford Almussafes en setembre i octubre

La comissio de seguiment de l ERTE-RED a Ford Almussafes ha fixat noves jornades de parada de la produccio en les plantes de motors i vehicles durant setembre i octubre. Sindicats i empresa tornaran a reunir-se per a negociar dimarts a la vesprada.

STEPV convoca per al 12 de setembre la primera manifestació educativa del curs 2026-27

El sindicat STEPV ha convocat per al dissabte 12 de setembre la primera manifestació educativa del curs 2026-27, amb marxes a Alacant, València i Castelló de la Plana com a continuïtat de les mobilitzacions del curs passat.

Presó per a un home que va maltractar i va tancar amb clau la seua nòvia menor a Manises

La Audiencia Provincial de Valencia ha imposat un any i nou mesos de presó a un home de 29 anys per maltractar, amenaçar i tancar amb clau la seua parella, una menor de 15 anys que vivia en un centre de menors. La jove, que va poder escapar una setmana després, pateix ara un síndrome ansioso depressiu i rep tractament psicològic i farmacològic.

Compromís exigeix saber quan es va avisar la Generalitat del risc de robatoris en museus

Àgueda Micó ha registrat al Congrés diverses preguntes per aclarir quan va rebre el Govern l alerta d Europol sobre robatoris en museus i quan la va traslladar a la Generalitat, arran del robatori del Tresor de Villena.

A presó un home per onze robatoris amb força a vaixells de la Marina de València

La Policia Nacional ha detingut un home de 31 anys acusat d’onze robatoris amb força en iats i velers de la Marina de València, alguns ocupats mentre els propietaris dormien. El jutge ha decretat el seu ingrés a la presó preventiva.

Morant reclama un Botànic 3 en un curs polític que veu decisiu per a la Comunitat Valenciana

Diana Morant ha obert el nou curs polític reclamant una aliança PSPV-Compromís per a un Botànic 3 i anunciant que estudiaran recórrer al Constitucional la nova inspecció educativa. També ha carregat contra el Consell per les seues polítiques en sanitat, educació, emergències i vivenda.