13.9 C
València
Dimecres, 26 novembre, 2025

Policies de paisà sancionaran amb 90 euros tots els amos que no arrepleguen els excrements de la seua mascota a Cullera

 

El consistori de Cullera ha posat en marxa hui, 5 de setembre una nova mesura en contra per a mantindre neta la ciutat. Segons ha confirmat hui, la Policia podrà sancionar amb 90 euros a totes aquelles persones que no arrepleguen els excrements de les seues mascotes. La Delegació del Govern, a més, ha autoritzat que els policies puguen anar d’incògnit per tal de controlar millor aquestes problemàtiques conductes d’alguns amos.

 

La iniciativa està coordinada per la regidoria de Medi Ambient encapçalada per Hugo Font i de la Policia Local, amb María José Terrades. Aquesta mesura pretén conscienciar als amos dels gossos sobre la necessitat de mantindre neta la via pública i l’obligatorietat d’arreplegar i de fer-se’n responsable de les defecacions dels animals i llençar-les al fem. Aquesta obligació ja ve contemplada en l’ordenança municipal com a mesura higiènica imprescindible, ja que afecta els carrers, passejos, avingudes i jardins on hi ha trànsit de vianants.

 

Els policies de paisà vigilaran els carrers 

 

La mesura ve també donada per les nombroses queixes veïnals en les quals l’ajuntament ha estat treballant els últims anys. Es demanaven també noves zones habilitades perquè els gossos feren les seues necessitats o les papereres amb bosses de plàstic per a arreplegar bé els excrements.

 

Hugo Font afirma que «des del consistori hem treballat per a oferir llocs d’espai caní i brindar eines que faciliten la retirada dels seus excrements», «els amos de les mascotes s’han de responsabilitzar d’elles i açò inclou la recollida de la seua femta». Afirmen també que amb anteriors iniciatives s’han aconseguit alguns canvis, i s’han pogut reduir aquests excrements en algunes zones de la localitat, però que han considerat necessari complementar aquesta estratègia amb una nova mesura sancionadora per a poder obtindre millors resultats.

 

S’espera que amb aquestes noves sancions i els policies de paisà vigilant els carrers es puga reduir visiblement aquest tipus de brutícia a Cullera i que s’incite a un canvi de mentalitat per a una millor convivència i civisme.

 

Últimes notícies

Foyth demana guanyar a casa per a arribar amb vida a l’últim partit

El defensa del Vila-real assumix la garrotada de Dortmund i crida a encadenar triomfs en La Ceràmica per a mantindre opcions en la Champions, amb només un punt després de cinc jornades.

Pedro Martínez dona cinc dies de descans al València Basket durant l’aturada de seleccions

En l'aturada per les finestres FIBA, Pedro Martínez ha concedit cinc dies lliures a la plantilla. Tres jugadors marxen amb les seues seleccions i l'equip torna el dilluns 1.

El PP nacional no acudirà al ple d’investidura de Pérez Llorca en Les Corts

La cúpula del PP ha confirmat que no estarà en la tribuna de convidats del debat en Les Corts, encara que avala el sentit del discurs del candidat. Vox condicionarà el seu vot a eixe missatge i les prioritats inclouen la reconstrucció després de la dana d'octubre a la província de València.

Troben una trentena d’agents infecciosos després de la dana, amb major càrrega en els llots

Un estudi després de la dana del 29 d'octubre va detectar una trentena d'agents infecciosos, concentrats sobretot en llots, amb alta contaminació fecal i riscos afegits.

Jimbee Cartagena-Peníscola i Movistar Inter-Palma, semifinals de la Supercopa

El sorteig ha oferit els creus Jimbee Cartagena-Servigroup Peníscola i Movistar Inter-Illes Balears Palma Futsal. La Supercopa es jugarà el 3 i 4 de gener a Son Moix.

Sis detinguts en caure un punt de venda de droga ocult després d’una falsa associació a Dénia

Sis hòmens d'entre 20 i 40 anys han sigut detinguts a Dénia després de desmantellar un punt de venda de marihuana i haixix encobert com a associació. En el local es van trobar 532 grams de marihuana, 16 d'haixix i material per al sovintege.

Sindicats denuncien el bloqueig del conveni en la sanitat privada i exigixen una patronal autonòmica

Desenes de treballadors i treballadores s'han concentrat a València per a denunciar que els grans grups hospitalaris privats impedixen crear una patronal i bloquegen la negociació del conveni, congelat des de 2016. Els sindicats demanen a la CEV que medie i advertixen que, si no hi ha avanços, promouran aplicar un conveni d'una altra comunitat.

El Llevant arriba al primer terç amb un ritme insuficient per a salvar-se

El Llevant ha aconseguit el primer terç de LaLiga EA Sports penúltim i amb una projecció de punts que no li aconseguix per a la permanència. La fragilitat defensiva i el pobre rendiment a casa agreugen la situació.