Policies de paisà sancionaran amb 90 euros tots els amos que no arrepleguen els excrements de la seua mascota a Cullera

 

El consistori de Cullera ha posat en marxa hui, 5 de setembre una nova mesura en contra per a mantindre neta la ciutat. Segons ha confirmat hui, la Policia podrà sancionar amb 90 euros a totes aquelles persones que no arrepleguen els excrements de les seues mascotes. La Delegació del Govern, a més, ha autoritzat que els policies puguen anar d’incògnit per tal de controlar millor aquestes problemàtiques conductes d’alguns amos.

 

La iniciativa està coordinada per la regidoria de Medi Ambient encapçalada per Hugo Font i de la Policia Local, amb María José Terrades. Aquesta mesura pretén conscienciar als amos dels gossos sobre la necessitat de mantindre neta la via pública i l’obligatorietat d’arreplegar i de fer-se’n responsable de les defecacions dels animals i llençar-les al fem. Aquesta obligació ja ve contemplada en l’ordenança municipal com a mesura higiènica imprescindible, ja que afecta els carrers, passejos, avingudes i jardins on hi ha trànsit de vianants.

 

Els policies de paisà vigilaran els carrers 

 

La mesura ve també donada per les nombroses queixes veïnals en les quals l’ajuntament ha estat treballant els últims anys. Es demanaven també noves zones habilitades perquè els gossos feren les seues necessitats o les papereres amb bosses de plàstic per a arreplegar bé els excrements.

 

Hugo Font afirma que «des del consistori hem treballat per a oferir llocs d’espai caní i brindar eines que faciliten la retirada dels seus excrements», «els amos de les mascotes s’han de responsabilitzar d’elles i açò inclou la recollida de la seua femta». Afirmen també que amb anteriors iniciatives s’han aconseguit alguns canvis, i s’han pogut reduir aquests excrements en algunes zones de la localitat, però que han considerat necessari complementar aquesta estratègia amb una nova mesura sancionadora per a poder obtindre millors resultats.

 

S’espera que amb aquestes noves sancions i els policies de paisà vigilant els carrers es puga reduir visiblement aquest tipus de brutícia a Cullera i que s’incite a un canvi de mentalitat per a una millor convivència i civisme.

 

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Xàtiva marca la temperatura màxima d’Espanya amb 32,6 graus en un nou repunt de calor

Xàtiva registra 32,6 graus i se situa com la màxima d'Espanya en una jornada d'ascensos generalitzats en la Comunitat Valenciana, amb diverses localitats per damunt dels 30 graus.

Diana Morant s’oferix per a liderar el PSPV i veu un empat tècnic entre blocs en la Comunitat

Diana Morant anuncia que es presentarà per a encapçalar la llista del PSPV a la Generalitat quan el partit òbriga el procés i sosté que existix un empat tècnic entre els blocs d'esquerra i dreta en la Comunitat Valenciana.

Pérez Llorca demana al Govern que exigisca a la UE més flexibilitat en fitosanitaris per al camp valencià

Pérez Llorca urgix al Govern a reclamar a la Unió Europea més flexibilitat en l'ús de fitosanitaris perquè el camp valencià competisca en igualtat de condicions enfront dels productes extracomunitaris.

Pérez Llorca titlla d’estèril el debat sobre la prioritat nacional i reivindica la prioritat valenciana

Pérez Llorca considera estèril el debat sobre la prioritat nacional vinculat al pacte PP-Vox a Extremadura i defén prioritzar l'arrelament i la Comunitat Valenciana. Nega que estes polítiques suposen racisme i recorda que ja s'apliquen criteris similars en ajudes i vivenda.

Marcelino alerta sobre el millor moment de l’Oviedo i reclama màxima exigència al Vila-real

Marcelino advertix que l'Oviedo travessa la seua millor fase de la temporada malgrat estar en descens i exigix al Vila-real màxima concentració per a defendre la tercera plaça i l'objectiu de Champions.

Catalá defén el reforç de personal a València i nega boicot a la regularització d’immigrants

María José Catalá sosté que l'Ajuntament de València està reforçant personal per a la regularització d'immigrants i rebutja les acusacions de boicot del PSOE.

Bernabé acusa a Catalá d’aïllar-se i embossar la gestió de la regularització de migrants

Pilar Bernabé critica que María José Catalá s'ha quedat sola i ha reaccionat tard i malament davant el reforç de personal municipal per al procés de regularització extraordinària de migrants.

Arkadia Space desenrotllarà el sistema de propulsió de l’avió espacial reutilitzable VORTEX-D

Arkadia Space ha sigut seleccionada per Dassault Aviation per a dissenyar i subministrar el sistema de propulsió del demostrador espacial reutilitzable VORTEX-D, reforçant el seu paper en el sector aeroespacial europeu.