Anuncios

ALERTA: presència d’òxid d’etilé en gelats Häagen-Dazs de vainilla

L’Agència Espanyola de Seguretat Alimentària i Nutrició (Aesan) ha alertat de la presència d’òxid d’etilé en alguns productes d’una popular marca de gelats. El departament dependent del Ministeri de Consum detalla que les autoritats sanitàries de França han trobat aquest gas en gelat de vainilla de 460 ml de la marca Häagen-Dazs, corresponents a diversos lots amb diferents dates de consum preferent.

L’origen de la contaminació es troba en l’extracte de vainilla de Madagascar utilitzat en la seua elaboració.

Anuncios

De moment no hi ha constància de cap cas notificat a Espanya, però es recomana que les persones que tinguen en el seu domicili els productes inclosos en l’alerta s’abstinguen de consumir-los i els retornen al punt de compra.

Dades del gelat de vainilla amb òxid d’etilé

Nom del producte: VAINILLA
Nom de marca: Häagen-Dazs
Aspecte del producte: Terrina
Números de lot: 4146758, 4156565, 4157457, 4163546, 4169920, 4172653, 4167054, 4222694, 4240220, 4246885 4284604, 4287990.
Dates de consum preferent: entre 15/07/2022 i 16/05/2023
Pes d’unitat/vol: 460 ml.
Temperatura: Congelació

Aspecte del gelat afectat per la presència d’òxid d’etilé / AESAN

Aquesta informació ha sigut traslladada a les autoritats competents de les comunitats autònomes a través del Sistema Coordinat d’Intercanvi Ràpid d’Informació (SCIRI), a fi que es verifique la retirada dels productes afectats dels canals de comercialització.

Per què es retiren els productes amb òxid d’etilé

Sense resultar alarmistes la veritat és que les autoritats s’han posat fermes i coincideixen que aquest estabilitzant ha de ser retirat del mercat davant els dubtes dels efectes que poden ocasionar en la salut perquè:

• La Unió Europea ha aconseguit un acord amb els països membres de la UE per a unificar la legislació referent a la presència de l’additiu estabilitzant E410 o goma de garrofa (òxid d’etilé) i s’ha acordat la retirada dels productes que ho usen per a garantir la salut i el benestar de la ciutadania.

• Des de l’OCU FACUA s’ha demanat al Ministeri de Consum que informe sobre els productes concrets en els quals ha sigut emprat (indicant lot i data de consum preferent), tal com s’ha fet a França.

Anuncios
Anuncios

Últimes notícies

La dona ingressada a Alacant per possible hantavirus dona negatiu en la primera PCR

La primera PCR realitzada a la dona ingressada en un hospital d'Alacant per sospita de hantavirus ha donat resultat negatiu, encara que es manté el protocol amb una segona prova i l'aïllament preventiu.

La Policia Nacional investiga la violació d’una jove de 18 anys en la Marina de València

La Unitat de Família i Dona de la Policia Nacional investiga la violació amb penetració patida per una jove de 18 anys de matinada en la zona de l'aparcament de la Marina de València.

Elx i Alabés firmen un empat patit que deixa el descens encara obert

Elx i Esportiu Alabés empaten 1-1 en un partit tibant marcat per la pluja i la por de fallar, un resultat que a penes millora la seua situació en la lluita per la permanència.

Elx i Alabés firmen un empat tibant que no buida el fantasma del descens

Elx i Esportiu Alabés empaten 1-1 en un partit marcat per la tensió i la necessitat de punts, un resultat que manté als dos equips molt prop del descens.

Corberán apel·la a la necessitat del València per a aconseguir el seu millor rendiment en la lluita per la salvació

Carlos Corberán insistix que el València ha de transformar la pressió per la permanència en motivació, defén la seua planificació d'entrenaments i analitza el repte davant l'Athletic.

Athletic i València es juguen Europa i la salvació en San Mamés

Athletic i València es mesuren en San Mamés en un dol clau: els bilbaïns apuren les seues opcions europees i els valencianistes busquen allunyar-se del descens.

Esquerra Unida recolza per unanimitat la vaga educativa indefinida en la Comunitat Valenciana

El Consell Polític Nacional d'Esquerra Unida del País Valencià aprova per unanimitat una resolució de suport a la vaga educativa indefinida de l'11 de maig i al professorat valencià, i responsabilitza al govern del PP i Vox de la deterioració del sistema.

Les pluges deixen més de 35 litres per metre quadrat a Navarrés i obliguen a 21 intervencions de bombers en la Comunitat

Les pluges d'este dissabte en la Comunitat Valenciana han deixat fins a 35,3 litres per metre quadrat a Navarrés i han obligat a 21 intervencions de bombers a València i Alacant.
Anuncios