23.5 C
València
Dimarts, 17 febrer, 2026

Condemnen a presó a tres membres d’una associació dedicada a l’estudi de marihuana en Gandia

 

La Secció Tercera de l’Audiència Provincial de València ha condemnat a tres anys de presó al president d’una associació per a l’estudi del cànnabis, al que considera autor d’un delicte d’associació il·lícita i un altre contra la salut pública. La Sala imposa a més dos anys de presó al tresorer i altres dos al secretari pels mateixos delictes.

 

Per als tres penats contempla la circumstància atenuant de drogodependència, que aplica en els dos delictes. La sentència, que pot ser recorreguda davant la Sala Civil i Penal del TSJCV, ordena la dissolució de l’agrupació i acorda la destrucció de la droga intervinguda.

 

Més de 200 plantes trobades

Els tres condemnats pertanyien a la ‘Associació d’Usuaris per a l’estudi terapèutic del cànnabis, A.E.C‘ amb seu en una nau industrial de Gandia, en la comarca de la Safor (València), llogada des de desembre de 2013. En les instal·lacions hi havia dos estades separades, totes dos amb focus, ventiladors, extractors i sistemes de reg per al cultiu.

 

La Policia Judicial va fer el 27 de març de 2017 una inspecció a la seu de l’entitat i va localitzar 73 plantes de grandària mitjana, amb un pes sec útil de més d’un quilogram. En el mercat il·lícit, esta quantitat s’hauria venut per 5.600 euros. Els agents també van localitzar 147 plantes de cànnabis, per un valor de 230 euros.

 

Segons relata la sentència, els estatuts de l’entitat establien com a objecte i finalitats «informar els afiliats sobre les qüestions relatives al cànnabis des del punt de vista científic, metge i legal». També defensar-los i assessorar-los legalment o fer cursos de formació, tallers, exposicions o xarrades d’interés cultural o lúdic, entre altres.

 

Sabien el que estaven fent

La sentència recull que l’agrupació es va dedicar al cultiu compartit de les plantes, el seu assecat, processament i distribució entre els socis, activitat que no figura entres les finalitats i objectius fundacionals de l’entitat. La Sala detalla que, de la prova practicada, queda acreditat que este cultiu compartit «no tenia control sobre la destinació que pogueren donar estos socis al cànnabis», el que comporta un risc «real i patent de difusió del consum».

 

Segons la resolució, els ara condemnats van argumentar que creien que estaven actuant conforme a la legalitat ja que s’havien assessorat legalment, sobretot després d’una primera intervenció policial que es va fer en la seu de l’associació l’any 2015. No obstant això, el Tribunal conclou que sí que sabien que el cultiu era il·legal i excedia «en molt les finalitats per a les que va ser creada l’associació i l’autorització de la seua creació i registre».

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La defensa de Pradas urgix al CGPJ a resoldre la seua queixa per la instrucció de la dana

La defensa de la exconsellera demana al CGPJ que accelere i resolga les queixes contra la jutgessa de Catarroja per falta d'imparcialitat en la causa de la dana. Al·lega una 'tesi de culpabilitat prematura', retards i resolucions desproporcionades.

La jutgessa de la dana demana al xofer de Mazón la factura del telèfon del 29-O

La magistrada que investiga la gestió de la dana del 29-O ha requerit al conductor de Mazón la factura del mòbil per a acreditar una trucada i amplia testimonis.

La Comunitat Valenciana registra un 7% de trams de carreteres de risc alt

La Comunitat Valenciana concentra un 7% de trams amb risc alt o molt alt, per davall de la mitjana estatal del 11,8% i només per darrere de Madrid. L'informe EuroRAP constata un augment dels trams perillosos i major risc en carreteres convencionals.

Bernabé acusa a Feijóo d’adoptar l’ideari ultra i alerta sobre la igualtat

Bernabé ha acusat a Feijóo d'adoptar l'ideari de la ultradreta després de les paraules de María Guardiola sobre un feminisme de Vox i ha advertit de riscos per a les lleis d'igualtat.

Xúquer i Segura disparen les seues reserves després de les pluges i queden per damunt de la seua mitjana decennal

Les conques del Xúquer i del Segura han sumat 130 i 71 hm³ en l'última setmana i depassen la seua mitjana decennal. Espanya aconseguix 46.229 hm³, el 82,5%, màxim en 12 anys.

Pedro sacsejarà Espanya fins al dijous amb temporal, vent i neu des de 700 metres

La borrasca Pedro, setzena de la temporada, deixarà vent fort, temporal marítim i nevades des de 700-1.000 m. L'episodi arriba amb sòls negats i rius al límit.

Llevant i Vila-real es juguen tres punts extra per a curar ferides

El partit ajornat de la jornada 16 enfronta a Llevant i Vila-real en el Ciutat de València. Tres punts en joc que poden moure la taula immediatament.

La Generalitat prova la xarxa 5G pública per a validar el seu ús en emergències

La Generalitat posarà a prova la xarxa pública 5G com a suport de la infraestructura d'emergències, amb quatre pilots en entorns urbans, industrial i rural. El pla, finançat amb fons europeus i coordinat per ISTEC, mesurarà prioritat de trànsit, ús de vídeo, continuïtat en zones d'ombra i combinació amb satèl·lit.