Condemnen a presó a tres membres d’una associació dedicada a l’estudi de marihuana en Gandia

 

La Secció Tercera de l’Audiència Provincial de València ha condemnat a tres anys de presó al president d’una associació per a l’estudi del cànnabis, al que considera autor d’un delicte d’associació il·lícita i un altre contra la salut pública. La Sala imposa a més dos anys de presó al tresorer i altres dos al secretari pels mateixos delictes.

 

Per als tres penats contempla la circumstància atenuant de drogodependència, que aplica en els dos delictes. La sentència, que pot ser recorreguda davant la Sala Civil i Penal del TSJCV, ordena la dissolució de l’agrupació i acorda la destrucció de la droga intervinguda.

 

Més de 200 plantes trobades

Els tres condemnats pertanyien a la ‘Associació d’Usuaris per a l’estudi terapèutic del cànnabis, A.E.C‘ amb seu en una nau industrial de Gandia, en la comarca de la Safor (València), llogada des de desembre de 2013. En les instal·lacions hi havia dos estades separades, totes dos amb focus, ventiladors, extractors i sistemes de reg per al cultiu.

 

La Policia Judicial va fer el 27 de març de 2017 una inspecció a la seu de l’entitat i va localitzar 73 plantes de grandària mitjana, amb un pes sec útil de més d’un quilogram. En el mercat il·lícit, esta quantitat s’hauria venut per 5.600 euros. Els agents també van localitzar 147 plantes de cànnabis, per un valor de 230 euros.

 

Segons relata la sentència, els estatuts de l’entitat establien com a objecte i finalitats «informar els afiliats sobre les qüestions relatives al cànnabis des del punt de vista científic, metge i legal». També defensar-los i assessorar-los legalment o fer cursos de formació, tallers, exposicions o xarrades d’interés cultural o lúdic, entre altres.

 

Sabien el que estaven fent

La sentència recull que l’agrupació es va dedicar al cultiu compartit de les plantes, el seu assecat, processament i distribució entre els socis, activitat que no figura entres les finalitats i objectius fundacionals de l’entitat. La Sala detalla que, de la prova practicada, queda acreditat que este cultiu compartit «no tenia control sobre la destinació que pogueren donar estos socis al cànnabis», el que comporta un risc «real i patent de difusió del consum».

 

Segons la resolució, els ara condemnats van argumentar que creien que estaven actuant conforme a la legalitat ja que s’havien assessorat legalment, sobretot després d’una primera intervenció policial que es va fer en la seu de l’associació l’any 2015. No obstant això, el Tribunal conclou que sí que sabien que el cultiu era il·legal i excedia «en molt les finalitats per a les que va ser creada l’associació i l’autorització de la seua creació i registre».

Últimes notícies

Educació situa en el 11,17% el seguiment de la vaga docent en el seu quinzé dia

La Conselleria d'Educació calcula un seguiment del 11,17% en la vaga indefinida del professorat no universitari, que suma quinze dies mentres continuen les negociacions amb els sindicats.

La jutgessa de la DANA descarta nous testimonis i protegix l’alcalde d’Algemesí

La jutgessa que investiga la gestió de la DANA d'octubre de 2024 a València rebutja citar a set testimonis i afirma que no hi ha indicis penals contra l'alcalde d'Algemesí ni altres responsables locals.

La responsable de la CHJ assegura que el Cecopi no va demanar dades de cabals el 29 d’octubre

La comissària d'Aigües de la CHJ declara que el Cecopi no va sol·licitar informació específica sobre els cabals del barranc de Poio durant la DANA del 29 d'octubre, malgrat l'augment extraordinari dels registres.

La jutgessa dels Naus ordena a la Policia reclamar documents a l’Ajuntament d’Alacant

La magistrada que investiga el cas de les vivendes públiques de la Platja de Sant Joan ordena a la Policia Nacional acudir a l'Ajuntament d'Alacant per a requerir documentació sobre la promoció dels Naus i advertix de possibles conseqüències penals per desobediència.

Professors en vaga escenifiquen una classe a l’aire lliure a València per a denunciar les seues condicions

Un grup de docents en vaga ha recreat una classe a l'aire lliure a València per a denunciar la calor a les aules i la precarietat que, segons sostenen, afecta a l'educació pública.

Educació fixa servicis mínims del 100% en les proves d’accés a fP per la vaga docent

Educació imposa servicis mínims del 100% del professorat en les proves d'accés a fP de Grau Mitjà i Superior per a evitar que la vaga indefinida perjudique l'alumnat.

Arcadi España i Bernabé posen en valor el nou edifici de Tragsa després de la dana

El ministre d'Hisenda, Arcadi España, i la delegada del Govern, Pilar Bernabé, visiten el nou edifici de Tragsa a Paterna i destaquen el seu paper imprescindible en la recuperació després de la dana i en el suport a ajuntaments i veïns.

Vivenda exigix a la Comunitat Valenciana actuar contra 15.000 pisos turístics il·legals

El Ministeri de Vivenda reclama a la Comunitat Valenciana i a la resta d'autonomies que perseguisquen el frau de les vivendes turístiques il·legals després de l'anul·lació del registre estatal, i advertix que vigilarà de prop la seua actuació.