12.2 C
València
Divendres, 20 febrer, 2026

Condemnen a presó a tres membres d’una associació dedicada a l’estudi de marihuana en Gandia

 

La Secció Tercera de l’Audiència Provincial de València ha condemnat a tres anys de presó al president d’una associació per a l’estudi del cànnabis, al que considera autor d’un delicte d’associació il·lícita i un altre contra la salut pública. La Sala imposa a més dos anys de presó al tresorer i altres dos al secretari pels mateixos delictes.

 

Per als tres penats contempla la circumstància atenuant de drogodependència, que aplica en els dos delictes. La sentència, que pot ser recorreguda davant la Sala Civil i Penal del TSJCV, ordena la dissolució de l’agrupació i acorda la destrucció de la droga intervinguda.

 

Més de 200 plantes trobades

Els tres condemnats pertanyien a la ‘Associació d’Usuaris per a l’estudi terapèutic del cànnabis, A.E.C‘ amb seu en una nau industrial de Gandia, en la comarca de la Safor (València), llogada des de desembre de 2013. En les instal·lacions hi havia dos estades separades, totes dos amb focus, ventiladors, extractors i sistemes de reg per al cultiu.

 

La Policia Judicial va fer el 27 de març de 2017 una inspecció a la seu de l’entitat i va localitzar 73 plantes de grandària mitjana, amb un pes sec útil de més d’un quilogram. En el mercat il·lícit, esta quantitat s’hauria venut per 5.600 euros. Els agents també van localitzar 147 plantes de cànnabis, per un valor de 230 euros.

 

Segons relata la sentència, els estatuts de l’entitat establien com a objecte i finalitats «informar els afiliats sobre les qüestions relatives al cànnabis des del punt de vista científic, metge i legal». També defensar-los i assessorar-los legalment o fer cursos de formació, tallers, exposicions o xarrades d’interés cultural o lúdic, entre altres.

 

Sabien el que estaven fent

La sentència recull que l’agrupació es va dedicar al cultiu compartit de les plantes, el seu assecat, processament i distribució entre els socis, activitat que no figura entres les finalitats i objectius fundacionals de l’entitat. La Sala detalla que, de la prova practicada, queda acreditat que este cultiu compartit «no tenia control sobre la destinació que pogueren donar estos socis al cànnabis», el que comporta un risc «real i patent de difusió del consum».

 

Segons la resolució, els ara condemnats van argumentar que creien que estaven actuant conforme a la legalitat ja que s’havien assessorat legalment, sobretot després d’una primera intervenció policial que es va fer en la seu de l’associació l’any 2015. No obstant això, el Tribunal conclou que sí que sabien que el cultiu era il·legal i excedia «en molt les finalitats per a les que va ser creada l’associació i l’autorització de la seua creació i registre».

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Metges marxen a València per a exigir un marc que dignifique la professió

Metges de la Comunitat Valenciana recorren el centre de València per a reclamar un marc normatiu que regule de manera justa les jornades i limite la sobrecàrrega. La protesta s'emmarca en una vaga que va arrancar el dilluns i es repetirà una setmana al mes fins a juny.

La Copa del Rei estrena les grans nits del Roig Arena: graderies quasi plenes i un ‘búnquer’ VIP

La 90a Copa del Rei ACB va estrenar el Roig Arena amb ambient de gran cita, llotges VIP a ple rendiment i xou previ abans del València Basket-Asisa Joventut. El recinte, amb aforament de 15.600 i 1.700 m² de pantalles, aspira a batre el seu propi rècord de públic durant el torneig.

Simón defén que el sistema sanitari espanyol és sostenible però ha de repensar-se

Fernando Simón va sostindre en el Congrés de Virologia que el sistema sanitari espanyol és sostenible, però necessita replantejar-se per a reforçar pediatria i geriatria. També va destacar avanços i riscos en salut pública i la preparació enfront de futures amenaces.

La cibercriminalidad creix un 18,01% en la Comunitat Valenciana i la delinqüència convencional a penes varia

Interior xifra una alça del 18,01% en els delictes informàtics, fins a 55.181, mentres la criminalitat convencional suma un 0,4% i baixen els homicidis consumats.

La Copa del Rei va estrenar les grans cites del Roig Arena: graderies plenes i búnquer VIP

La 90a Copa del Rei va inaugurar el Roig Arena com a gran seu amb una estampa de quasi ple, llotges a ple rendiment i un xou previ de dansa urbana i música. El recinte va activar la seua exclusiva zona búnquer i va posar el focus en el seu espectacular desplegament audiovisual.

Centenars d’aficionats estrenen la Copa en la fan zone del Roig Arena i tinyen València

Centenars de seguidors van donar el tret d'eixida a la Copa del Rei en la fan zone del Roig Arena, amb música, concursos i colors de totes les aficions.

La Guàrdia Civil registra a València la vivenda del detingut pel doble crim de Xilxes

La Guàrdia Civil ha iniciat el registre de la vivenda a València del detingut pel doble crim de Xilxes, amb el sospitós present. La causa està sota secret i l'home passarà el divendres a disposició judicial.

Centenars d’aficionats obrin la Copa del Rei en la fan zone del Roig Arena i tinyen València

La fan zone al costat del Roig Arena es va convertir en l'epicentre de l'arrancada de la Copa, amb concerts, concursos i les primeres marees de colors. Les aficions de Joventut i València Basket van marcar el ritme en un ambient ja compartit per seguidors d'Unicaja, Reial Madrid i altres clubs