Condemnen a presó a tres membres d’una associació dedicada a l’estudi de marihuana en Gandia

 

La Secció Tercera de l’Audiència Provincial de València ha condemnat a tres anys de presó al president d’una associació per a l’estudi del cànnabis, al que considera autor d’un delicte d’associació il·lícita i un altre contra la salut pública. La Sala imposa a més dos anys de presó al tresorer i altres dos al secretari pels mateixos delictes.

 

Per als tres penats contempla la circumstància atenuant de drogodependència, que aplica en els dos delictes. La sentència, que pot ser recorreguda davant la Sala Civil i Penal del TSJCV, ordena la dissolució de l’agrupació i acorda la destrucció de la droga intervinguda.

 

Més de 200 plantes trobades

Els tres condemnats pertanyien a la ‘Associació d’Usuaris per a l’estudi terapèutic del cànnabis, A.E.C‘ amb seu en una nau industrial de Gandia, en la comarca de la Safor (València), llogada des de desembre de 2013. En les instal·lacions hi havia dos estades separades, totes dos amb focus, ventiladors, extractors i sistemes de reg per al cultiu.

 

La Policia Judicial va fer el 27 de març de 2017 una inspecció a la seu de l’entitat i va localitzar 73 plantes de grandària mitjana, amb un pes sec útil de més d’un quilogram. En el mercat il·lícit, esta quantitat s’hauria venut per 5.600 euros. Els agents també van localitzar 147 plantes de cànnabis, per un valor de 230 euros.

 

Segons relata la sentència, els estatuts de l’entitat establien com a objecte i finalitats «informar els afiliats sobre les qüestions relatives al cànnabis des del punt de vista científic, metge i legal». També defensar-los i assessorar-los legalment o fer cursos de formació, tallers, exposicions o xarrades d’interés cultural o lúdic, entre altres.

 

Sabien el que estaven fent

La sentència recull que l’agrupació es va dedicar al cultiu compartit de les plantes, el seu assecat, processament i distribució entre els socis, activitat que no figura entres les finalitats i objectius fundacionals de l’entitat. La Sala detalla que, de la prova practicada, queda acreditat que este cultiu compartit «no tenia control sobre la destinació que pogueren donar estos socis al cànnabis», el que comporta un risc «real i patent de difusió del consum».

 

Segons la resolució, els ara condemnats van argumentar que creien que estaven actuant conforme a la legalitat ja que s’havien assessorat legalment, sobretot després d’una primera intervenció policial que es va fer en la seu de l’associació l’any 2015. No obstant això, el Tribunal conclou que sí que sabien que el cultiu era il·legal i excedia «en molt les finalitats per a les que va ser creada l’associació i l’autorització de la seua creació i registre».

Últimes notícies

La Comunitat Valenciana es manté entre les autonomies amb menys sanitat privatitzada

La Comunitat Valenciana figura entre les autonomies amb menor grau de privatització sanitària, amb un índex 19, tot i que la despesa en assegurances privades per habitant s’ha disparat quasi un 78 % des de 2014.

El PSPV portarà a Fiscalia les entrades del Mundial que va usar Pérez Llorca

El PSPV-PSOE ha anunciat que remetrà a la Fiscalia Anticorrupció les entrades de la final del Mundial de futbol a Nova York que va usar el president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, per a aclarir qui les va gestionar i si hi ha indicis de delicte.

Llanos assegura que Vox presentarà els millors candidats i aspira a més diputats valencians

El síndic de Vox en Les Corts, José María Llanos, confia a augmentar el nombre de diputats el 29 de novembre i promet llistes amb els millors candidats, especialment a la Comunitat Valenciana. El dirigent vincula este objectiu a la seua crítica frontal al Govern de Sánchez, al qual acusa de corrupció i de gestionar mal els recursos.

Els clubs de l’Eurolliga tomben l’oferta de la NBA per a una lliga conjunta a Europa

La majoria de clubs propietaris de l’Eurolliga han rebutjat una proposta de la NBA per crear una nova competició conjunta a Europa, tot i mantindre oberta la porta a futures negociacions. La prioritat actual passa per convertir les llicències en franquícies i ampliar el torneig de 13 a 24 equips.

Mompó dona per fet eleccions autonòmiques en maig de 2027 si no hi ha avançament

Vicent Mompó assegura que, si no hi ha cap situació excepcional, les eleccions autonòmiques de la Comunitat Valenciana se celebraran en maig de 2027 i carrega contra la gestió del Govern central.

Mompó demana que el 9 d’Octubre estiga per damunt de qualsevol reivindicació

Vicent Mompó defensa que el 9 d’Octubre i les senyes d’identitat valencianes han d’estar per damunt de colors polítics i protestes, en referència a l’acampada per la vivenda a València.

Bernabé retreu a la Diputació que espere ara per a demanar ajuda pel Teatre Principal

La delegada del Govern, Pilar Bernabé, ha garantit que l’Executiu central donarà suport a les administracions que ho demanen, però ha retret a la Diputació de València que no iniciara abans la rehabilitació del Teatre Principal, tancat per problemes de seguretat.

Avís groc per fortes pluges esta matinada a València, Alacant i sud de Castelló

Aemet ha activat per a esta matinada l’avís groc per pluges de fins a 20 litres per metre quadrat en una hora a València, Alacant i litoral sud de Castelló. Hui dimarts també hi ha avís groc al nord de Castelló per ruixats intensos i tempestes amb possible granís.