Condemnen a presó a tres membres d’una associació dedicada a l’estudi de marihuana en Gandia

Ejemplo de shortcode con estilo
  La Secció Tercera de l’Audiència Provincial de València ha condemnat a tres anys de presó al president d’una associació per a l’estudi del cànnabis, al que considera autor d’un delicte d’associació il·lícita i un altre contra la salut pública. La Sala imposa a més dos anys de presó al tresorer i altres dos al secretari […]

 

La Secció Tercera de l’Audiència Provincial de València ha condemnat a tres anys de presó al president d’una associació per a l’estudi del cànnabis, al que considera autor d’un delicte d’associació il·lícita i un altre contra la salut pública. La Sala imposa a més dos anys de presó al tresorer i altres dos al secretari pels mateixos delictes.

 

Per als tres penats contempla la circumstància atenuant de drogodependència, que aplica en els dos delictes. La sentència, que pot ser recorreguda davant la Sala Civil i Penal del TSJCV, ordena la dissolució de l’agrupació i acorda la destrucció de la droga intervinguda.

 

Més de 200 plantes trobades

Els tres condemnats pertanyien a la ‘Associació d’Usuaris per a l’estudi terapèutic del cànnabis, A.E.C‘ amb seu en una nau industrial de Gandia, en la comarca de la Safor (València), llogada des de desembre de 2013. En les instal·lacions hi havia dos estades separades, totes dos amb focus, ventiladors, extractors i sistemes de reg per al cultiu.

 

La Policia Judicial va fer el 27 de març de 2017 una inspecció a la seu de l’entitat i va localitzar 73 plantes de grandària mitjana, amb un pes sec útil de més d’un quilogram. En el mercat il·lícit, esta quantitat s’hauria venut per 5.600 euros. Els agents també van localitzar 147 plantes de cànnabis, per un valor de 230 euros.

 

Segons relata la sentència, els estatuts de l’entitat establien com a objecte i finalitats «informar els afiliats sobre les qüestions relatives al cànnabis des del punt de vista científic, metge i legal». També defensar-los i assessorar-los legalment o fer cursos de formació, tallers, exposicions o xarrades d’interés cultural o lúdic, entre altres.

 

Sabien el que estaven fent

La sentència recull que l’agrupació es va dedicar al cultiu compartit de les plantes, el seu assecat, processament i distribució entre els socis, activitat que no figura entres les finalitats i objectius fundacionals de l’entitat. La Sala detalla que, de la prova practicada, queda acreditat que este cultiu compartit «no tenia control sobre la destinació que pogueren donar estos socis al cànnabis», el que comporta un risc «real i patent de difusió del consum».

 

Segons la resolució, els ara condemnats van argumentar que creien que estaven actuant conforme a la legalitat ja que s’havien assessorat legalment, sobretot després d’una primera intervenció policial que es va fer en la seu de l’associació l’any 2015. No obstant això, el Tribunal conclou que sí que sabien que el cultiu era il·legal i excedia «en molt les finalitats per a les que va ser creada l’associació i l’autorització de la seua creació i registre».

Últimes notícies

Elx identifica 15 persones en un dispositiu preventiu per la convocatòria de Blocus

La Policía Nacional i la Policía Local han identificat 15 persones en un dispositiu preventiu a Elx, sense incidents destacables.

Morant: davant d’una tragèdia, les institucions han de respondre a les víctimes

La ministra Diana Morant ha demanat a les institucions que acompanyen les víctimes de l’accident ferroviari d’Urda i treballen per aclarir-ne les causes.

Un home haurà d’indemnitzar amb 8.205 euros dos guàrdies civils a Torrevella

Un jutjat ha condemnat un home a pagar 8.205 euros a dos agents agredits durant un escorcoll a Torrevella, en octubre de 2025.

Pluja intensa activa l’avís groc a Alacant i al sud de València

L’avís groc preveu fins a 30 litres per metre quadrat en una hora al litoral d’Alacant i al sud de València. Les alertes començaran dimarts i s’allargaran en alguns punts fins dimecres.

El Elche suma un punt en cinc partits com a local en Primera División

L’Elche només ha sumat un punt en cinc partits al Martínez Valero. Javier Morcillo ha assegurat que l’equip està tranquil abans de rebre el Betis.

Aguirre suma en quatre partits la primera victòria amb el València

El València ha guanyat l’Elche per 0-1 en el quart partit de Javier Aguirre com a entrenador. L’equip continua en zona de descens, però retalla a un punt la distància amb la salvació.

Sadiq suma 13 punts al València amb nou gols a domicili

Nou dels onze gols de Sadiq amb el València han arribat fora de casa i han aportat 13 punts a l’equip.

Mireia Cabañes aspira als Jocs d’hivern de 2030 després de triomfar en surf

La valenciana, campiona d’Espanya i d’Europa de surf i subcampiona del món, s’entrena en snowboard amb l’objectiu d’arribar als Jocs d’hivern de 2030.