Un any de presó per maltractar a la seua burra en Quart de Poblet

Un any de presó és la condemna que demana la Fiscalia per a Vidal M., l’home que maltractà a la seua burra en Quart de Poblet, en la comarca de l’Horta (València). El juí s’ha repetit este dilluns després de què, en el primer, l’acusat fora absolt. Finalment, l’Audiència a estimat el recurs de la Fiscalia i s’ha tornat a celebrar el juí amb un altre magistrat.

 

Rosie, una burra de 16 anys, presentava diferents ferides per atacs d’un altre animal, segons informa ‘Las Provincias’. Cap de les dos expertes que han declarat en el juí han pogut afirmar amb seguretat si les ferides les va provocar un gos o un altre burro que es trobava en el mateix espai, tot i que es decanten més per la segona opció.

 

Tot i això, tant l’acusació com la Fiscalia consideren que l’acusat no li va prestar l’assistència necessària a l’animal, ja que pesava 120 quilos menys del que deuria, i tampoc va emprendre mesures de prevenció per a evitar els atacs, com traslladar a l’animal atacant a un altre lloc o apartar-lo de Rosie.

 

L’acusat ha rebutjat els càrrecs que se li imposen, però les expertes han afirmat que si l’animal no haguera rebut assistència mèdica haguera acabat morint en poc temps. Entre l’acusació figura l’associació ‘el Refugio’, a on van assistir a Rosie després d’estos atacs.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

El València Basket es classifica per a la seua primera Final a Quatre després d’atropellar al Panathinaikos

El València Basket va derrotar amb autoritat al Panathinaikos en el quint partit de quarts d'Eurolliga (81-64) i es va classificar per primera vegada per a la Final a Quatre.

El Sevilla remunta un 2-0 inicial i arranca un valuós empat a Vila-real

El Vila-real es va avançar 2-0 amb punts de Gerard Moreno i Georges Mikautadze, però el Sevilla va reaccionar abans del descans i va rescatar un empat amb els gols d'Os i Kike Salas.

Sis mesos de presó per apropiar-se d’un cotxe encarregat per a la seua recollida i revendre’l

L'Audiència d'Alacant condemna a sis mesos de presó a un home que es va quedar amb un cotxe que havia d'arreplegar per a la seua propietària i el va registrar a nom d'una afí que ho va vendre a un tercer.

Educació eleva al 27,26% el seguiment de la tercera jornada de vaga docent en la Comunitat

La Conselleria d'Educació situa en el 27,26% el seguiment de la tercera jornada de vaga indefinida del professorat no universitari, mentres sindicats mantenen la pressió i acudixen a una nova taula de negociació.

Roca Rei, Morante i Manzanares encapçalen la fira de Fogueres d’Alacant 2026

La fira de Fogueres d'Alacant 2026 programa deu festejos taurins entre el 19 i el 27 de juny, amb Roca Rey, Morante de la Pobla i José María Manzanares com a grans reclams.

Importaco activa el seu pla de continuïtat després de l’incendi en la seua planta d’ametles a Castelló

Importaco manté actiu el seu pla de continuïtat després de l'incendi en la seua planta de processament d'ametles a la Vall d'Alba i garantix el subministrament als seus clients mentres treballa en la recuperació productiva.

Marciano Gómez resta importància a la denúncia del PSPV davant la Fiscalia per la circular sobre migrants

Marciano Gómez defén que la circular vigent de Sanitat facilita la regularització de migrants i minimitza la denúncia del PSPV davant la Fiscalia, que considera possible amb qualsevol document.

La Generalitat impulsa materials d’emergència accessibles per a persones amb discapacitat

La Generalitat ha presentat nous materials d'informació preventiva i d'autoprotecció davant inundacions i nevades adaptats a persones amb discapacitat, majors i col·lectius vulnerables.