Un any de presó per maltractar a la seua burra en Quart de Poblet

Un any de presó és la condemna que demana la Fiscalia per a Vidal M., l’home que maltractà a la seua burra en Quart de Poblet, en la comarca de l’Horta (València). El juí s’ha repetit este dilluns després de què, en el primer, l’acusat fora absolt. Finalment, l’Audiència a estimat el recurs de la Fiscalia i s’ha tornat a celebrar el juí amb un altre magistrat.

 

Rosie, una burra de 16 anys, presentava diferents ferides per atacs d’un altre animal, segons informa ‘Las Provincias’. Cap de les dos expertes que han declarat en el juí han pogut afirmar amb seguretat si les ferides les va provocar un gos o un altre burro que es trobava en el mateix espai, tot i que es decanten més per la segona opció.

 

Tot i això, tant l’acusació com la Fiscalia consideren que l’acusat no li va prestar l’assistència necessària a l’animal, ja que pesava 120 quilos menys del que deuria, i tampoc va emprendre mesures de prevenció per a evitar els atacs, com traslladar a l’animal atacant a un altre lloc o apartar-lo de Rosie.

 

L’acusat ha rebutjat els càrrecs que se li imposen, però les expertes han afirmat que si l’animal no haguera rebut assistència mèdica haguera acabat morint en poc temps. Entre l’acusació figura l’associació ‘el Refugio’, a on van assistir a Rosie després d’estos atacs.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Ordenen l’evacuació de Gàtova per l’avanç de l’incendi de Sogorb

La Generalitat ha ordenat l’evacuació de Gàtova per l’avanç de l’incendi de Sogorb i indica que la població isca per la CV-25 cap a Bétera i Olocau.

Aemet activa avís groc per pluges i tronades al litoral de Castelló dissabte

Aemet ha activat per a dissabte l’avís groc al litoral de Castelló per pluges intenses de fins a 30 l/m2 en una hora i tronades amb possible granís i ratxes molt fortes de vent.

Pobles de la Ribera comencen a quantificar els danys de les fortes tronades

Diversos municipis de l’interior i la costa de València, sobretot a la Ribera, han començat a valorar els danys per les fortes tronades de dijous, amb ratxes de vent de fins a 146 km/h i greus afectacions materials.

Rescatats amb helicòpter dos joves senderistes deshidratats a la serra d’Orihuela

Dos joves senderistes amb símptomes d’esgotament i deshidratació han sigut rescatats amb helicòpter a la serra d’Orihuela, a Alacant. L’operatiu del Consorci Provincial de Bombers els ha evacuat fins al parc de San Vicente.

El vent de més de 140 km/h i la pedra castiguen el caqui a la Ribera

Les fortes ratxes de vent i la pedra de les últimes tempestes han danyat especialment el caqui a la Ribera, segons La Unió de Llauradors i Ramaders, que encara avalua l’abast de les pèrdues.

Confinament a Gàtova pel fum de l’incendi forestal de Sogorb

Emergències ha ordenat el confinament de Gàtova per l’avanç del fum de l’incendi forestal de Sogorb, que ha cremat 133 hectàrees i continua actiu amb diversos fronts.

La UME s’incorpora a l’extinció de l’incendi de Segorbe i s’eleva l’alerta a nivell 2

Emergències ha activat la situació 2 del Pla Especial d’Incendis Forestals per l’incendi de Segorbe i ha demanat reforços a la UME davant el risc per a població i entorn natural.

Les obres al voltant del Martínez Valero avancen amb l’objectiu d’acabar abans de final d’any

Les obres de reurbanització de l’entorn del Martínez Valero, amb 3,2 milions d’inversió, avancen a bon ritme i l’ajuntament preveu finalitzar-les abans de final d’any.