Tiren 11 gossos amb vida en contenidors soterrats d’Alacant

Imatge d'arxiu de gos abandonat i desnodrit

Imatge d’arxiu d’un gos abandonat i desnodrit | Flickr

 

Els servicis municipals de Protecció Animal de l’Ajuntament d’Alacant, en la comarca de l’Alacantí, han rescatat a onze gossos de dos contenidors soterrats de la plaça d’Amèrica i en el carrer de la Devesa, localitzats amb vida pel personal del torn de nit que estava arreplegant residus. Els animals, no obstant això, presenten «un deficient estat físic, desnutrició i brutícia».

 

Segons ha informat el consistori en un comunicat, el descobriment s’ha fet este dimarts de matinada, en dos contenidors subterranis en el barri de les Carolines Altes. Davant de la seua localització, els servicis municipals van recuperar als animals amb vida, encara que tots presentaven «un deficient estat físic».

 

Gossos abandonats en contenidors en Alacant

Els gossets han sigut rescatats pel personal del torn de nit de l’Ajuntament | Ajuntament d’Alacant

Posteriorment, van ser derivats a la Protectora Municipal d’Alacant, a on han sigut avaluats pel veterinari del centre i se’ls està fent tractaments sanitaris. Per a conseguir informació que puga ser rellevant en la investigació, la Policia Local ha demanat col·laboració ciutadana per a localitzar i identificar al responsable d’este acte, tipificat com a delicte en el Codi Penal. És per això, que qualsevol que puga aportar alguna dada o prova pot dirigir-se directament a la Policia Local, al 112 o al departament de Protecció Animal de la Regidoria de Sanitat de l’Ajuntament d’Alacant.

 

La regidora, Julia Llopis, ha informat que els gossos poden ser adoptats i ha fet una crida als ciutadans per a que «avisen o denuncien quan sospiten o tinguen indicis que s’està maltractant animals perquè s’inicie una investigació». Com la que de fet, s’ha iniciat ara mateixa per a poder aclarir les causes i els responsables dels fets.

 

Gossos rescatats de contenidors soterrats en Alacant

Estats de diferents gossos que han pogut ser rescatats | Ajuntament d’Alacant

 

També pots llegir…

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El PSOE expulsa a l’alcalde d’Almussafes, Toni González, per les seues declaracions contra les denunciants

El PSOE ha expulsat a l'alcalde d'Almussafes, Toni González, per les seues declaracions contra les dones que el van denunciar per assetjament sexual, en considerar-les una revictimització. La decisió arriba després de la seua suspensió de militància al desembre i un expedient obert al febrer.

El PSOE expulsa a l’alcalde d’Almussafes, Toni González, després dels seus atacs a les denunciants d’assetjament sexual

El PSOE ha expulsat a Toni González, alcalde d'Almussafes, per declaracions contra les dones que li van denunciar per assetjament, qualificades de 'revictimación'. Al desembre va ser suspés i el 25 de febrer va afrontar un expedient per 'amenaça vetlada', 'menyspreu' i deslleialtat.

Pluges superiors a 150 l/m² a Xert i Catí en 48 hores, a l’interior de Castelló

En 48 hores s'han superat els 150 l/m² a Xert i Catí. L'episodi ha deixat acumulats molt alts a l'interior de Castelló i registres notables a València i Alacant.

El Consell destina 854 milions al transport sanitari per quatre anys prorrogables a cinc

El Consell ha autoritzat este divendres el contracte del transport sanitari urgent i no urgent en la Comunitat Valenciana: 853,9 milions per a 4+1 anys i 23 vehicles més, fins a 739.

El Consell denuncia que el Govern no ha pagat 4 de cada 5 ajudes de primera necessitat per la dana

El Consell ha denunciat que la majoria de les ajudes de primera necessitat per la dana no s'han abonat i ha atribuït el bloqueig a traves burocràtiques estatals. Alhora, ha destacat avanços del Pla Endavant.

El Consell aprova una deducció de fins a 150 € per formació musical i instruments en la Comunitat Valenciana

El Consell ha aprovat una nova deducció autonòmica de fins a 150 € en l'IRPF per gastos de foment i formació musical. La mesura serà efectiva en la campanya que arranca el 8 d'abril i té efecte retroactiu des de l'1 de gener de 2025.

Es normalitza la circulació en les línies 6 i 4 del tramvia de València després del trencament d’una catenària

La L6 va recuperar tot el seu recorregut i la L4 va restablir el tram entre Doctor Lluch i Pont d'Assot cap a les 15.00, després de reparar una catenària danyada. La incidència es va originar sobre les 12.30 pel colp d'un camió en l'avinguda de Catalunya.

La Policia Nacional busca al sospitós de violar a una menor de 16 anys a Xirivella

La UFAM de la Policia Nacional a Xirivella busca a un home sospitós d'haver violat a una menor de 16 anys. L'agressió es va produir el 26 de febrer i es reserven detalls per protecció de la víctima.