14.5 C
València
Divendres, 30 gener, 2026

Tiren 11 gossos amb vida en contenidors soterrats d’Alacant

Imatge d'arxiu de gos abandonat i desnodrit

Imatge d’arxiu d’un gos abandonat i desnodrit | Flickr

 

Els servicis municipals de Protecció Animal de l’Ajuntament d’Alacant, en la comarca de l’Alacantí, han rescatat a onze gossos de dos contenidors soterrats de la plaça d’Amèrica i en el carrer de la Devesa, localitzats amb vida pel personal del torn de nit que estava arreplegant residus. Els animals, no obstant això, presenten «un deficient estat físic, desnutrició i brutícia».

 

Segons ha informat el consistori en un comunicat, el descobriment s’ha fet este dimarts de matinada, en dos contenidors subterranis en el barri de les Carolines Altes. Davant de la seua localització, els servicis municipals van recuperar als animals amb vida, encara que tots presentaven «un deficient estat físic».

 

Gossos abandonats en contenidors en Alacant

Els gossets han sigut rescatats pel personal del torn de nit de l’Ajuntament | Ajuntament d’Alacant

Posteriorment, van ser derivats a la Protectora Municipal d’Alacant, a on han sigut avaluats pel veterinari del centre i se’ls està fent tractaments sanitaris. Per a conseguir informació que puga ser rellevant en la investigació, la Policia Local ha demanat col·laboració ciutadana per a localitzar i identificar al responsable d’este acte, tipificat com a delicte en el Codi Penal. És per això, que qualsevol que puga aportar alguna dada o prova pot dirigir-se directament a la Policia Local, al 112 o al departament de Protecció Animal de la Regidoria de Sanitat de l’Ajuntament d’Alacant.

 

La regidora, Julia Llopis, ha informat que els gossos poden ser adoptats i ha fet una crida als ciutadans per a que «avisen o denuncien quan sospiten o tinguen indicis que s’està maltractant animals perquè s’inicie una investigació». Com la que de fet, s’ha iniciat ara mateixa per a poder aclarir les causes i els responsables dels fets.

 

Gossos rescatats de contenidors soterrats en Alacant

Estats de diferents gossos que han pogut ser rescatats | Ajuntament d’Alacant

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Dimitix la regidor d’Urbanisme d’Alacant després de ser adjudicatària d’una vivenda pública

Rocío Gómez ha anunciat la seua dimissió un dia després de conéixer-se que va ser adjudicatària d'una vivenda pública a la Platja de Sant Joan; el cas està sota investigació per possibles irregularitats.

Marcelino va assegurar que el dol davant Osasuna serà de ritme alt, intensitat i dificultat

El tècnic del Vila-real va assegurar este divendres que el xoc a Pamplona exigirà la millor versió, va subratllar la fortalesa local d'Osasuna i va confirmar diverses baixes.

El Consell insta el Govern a activar la clàusula de salvaguarda per a cítrics de Sud-àfrica

Comerç i Agricultura han remés un informe conjunt perquè l'Executiu sol·licite a Brussel·les l'activació de la salvaguarda. Assenyalen una caiguda del 24% en les exportacions de Castelló i demanen vigilància des d'octubre.

El Consell sosté que no hi ha risc de menor recaptació amb la rebaixa fiscal

Barrachina ha defés que la rebaixa fiscal no minvarà els ingressos en ampliar els límits de deduccions de l'IRPF amb retroactivitat a 1 de gener de 2025. També ha explicat el seu rebuig al decret òmnibus que inclou l'exempció d'ajudes per la DANA per mesclar matèries.

Pérez Llorca destaca l’impuls del Consell al progrés d’Ontinyent amb obres i servicis

El president Juanfran Pérez Llorca ha reafirmat el compromís de la Generalitat amb projectes clau a Ontinyent: hospital, Palacio de Justícia, Facultat de Veterinària i desdoblament de la CV-60. També s'impulsen corredors verds després de la dana.

Pérez Llorca demana que la Comissió Mixta de la DANA siga l’inici d’un enteniment

El president ha reclamat que la comissió que coordina la reconstrucció després de la DANA servisca per a superar la confrontació i centrar-se en la seguretat de les zones afectades. Ha admés que arriba molt tard i que potser hi ha assumptes sense solució.

Pérez Llorca demana al Govern explicacions i que rectifique per les indemnitzacions a víctimes de la DANA

El president ha exigit explicacions i una rectificació perquè les víctimes de la DANA no siguen tractades com de segona. A més, ha rebutjat la proposta de finançament autonòmic pel seu impacte fiscal en la Comunitat Valenciana.

El Consell acusa a Sánchez de tracte desigual: 72.000 a víctimes de la DANA a València enfront de 210.000 en Adamuz

Miguel Barrachina ha denunciat que les víctimes de la DANA en la Comunitat Valenciana han rebut 72.000 euros enfront dels 210.000 de l'accident ferroviari de Adamuz. També ha retret retards i ha demanat igualtat de tracte.