Tiren 11 gossos amb vida en contenidors soterrats d’Alacant

Imatge d'arxiu de gos abandonat i desnodrit

Imatge d’arxiu d’un gos abandonat i desnodrit | Flickr

 

Els servicis municipals de Protecció Animal de l’Ajuntament d’Alacant, en la comarca de l’Alacantí, han rescatat a onze gossos de dos contenidors soterrats de la plaça d’Amèrica i en el carrer de la Devesa, localitzats amb vida pel personal del torn de nit que estava arreplegant residus. Els animals, no obstant això, presenten «un deficient estat físic, desnutrició i brutícia».

 

Segons ha informat el consistori en un comunicat, el descobriment s’ha fet este dimarts de matinada, en dos contenidors subterranis en el barri de les Carolines Altes. Davant de la seua localització, els servicis municipals van recuperar als animals amb vida, encara que tots presentaven «un deficient estat físic».

 

Gossos abandonats en contenidors en Alacant

Els gossets han sigut rescatats pel personal del torn de nit de l’Ajuntament | Ajuntament d’Alacant

Posteriorment, van ser derivats a la Protectora Municipal d’Alacant, a on han sigut avaluats pel veterinari del centre i se’ls està fent tractaments sanitaris. Per a conseguir informació que puga ser rellevant en la investigació, la Policia Local ha demanat col·laboració ciutadana per a localitzar i identificar al responsable d’este acte, tipificat com a delicte en el Codi Penal. És per això, que qualsevol que puga aportar alguna dada o prova pot dirigir-se directament a la Policia Local, al 112 o al departament de Protecció Animal de la Regidoria de Sanitat de l’Ajuntament d’Alacant.

 

La regidora, Julia Llopis, ha informat que els gossos poden ser adoptats i ha fet una crida als ciutadans per a que «avisen o denuncien quan sospiten o tinguen indicis que s’està maltractant animals perquè s’inicie una investigació». Com la que de fet, s’ha iniciat ara mateixa per a poder aclarir les causes i els responsables dels fets.

 

Gossos rescatats de contenidors soterrats en Alacant

Estats de diferents gossos que han pogut ser rescatats | Ajuntament d’Alacant

 

També pots llegir…

Últimes notícies

La Comunitat Valenciana frega el ple en turisme rural per Setmana Santa amb un 72% d’ocupació

El turisme rural en la Comunitat Valenciana aconseguix un 72% d'ocupació per Setmana Santa, en línia amb Andalusia, en un context marcat per la pujada del carburant, la incertesa internacional i la cautela en el gasto familiar.

Detingut un metge d’un centre de salut de Cullera per agressió sexual a dos pacients

La Guàrdia Civil ha detingut a un metge d'un centre de salut de Cullera per dos presumptes delictes d'agressió sexual a pacients, després de la denúncia inicial d'una dona i la posterior localització d'una altra possible víctima.

Dissabte amb ratxes de vent molt forts a Castelló i risc de pluges en el nord d’Alacant

La Comunitat Valenciana afronta un dissabte marcat per ratxes de vent molt forts del nord-oest a Castelló i l'interior nord de València, amb possibilitat de pluges febles en el litoral nord d'Alacant.

Igualtat portarà a la Fiscalia l’exclusió de dones en la Confraria de Sagunt

El Ministeri d'Igualtat traslladarà a la Fiscalia el veto a les dones en la Confraria de la Puríssima Sang de Sagunt i revisarà la seua inscripció com a entitat religiosa, en considerar que vulnera drets constitucionals.

Paunovic confia en el pla de Luis de la Font per a la porteria d’Espanya

El seleccionador de Sèrbia, Velljko Paunovic, assegura que Luis de la Font té un pla clar per a la porteria d'Espanya i considera a la Roja candidata al Mundial pel seu estil i continuïtat.

Álex Baena viu com un orgull el seu retorn a Vila-real amb la selecció espanyola

Álex Baena afronta com un partit molt especial l'amistós España-Sèrbia, el seu primer retorn a l'Estadi de la Ceràmica des de la seua eixida del Vila-real, i confia a consolidar-se per al Mundial malgrat els pocs minuts en l'Atlètic.

De la Font reivindica la seua porteria abans de l’Espanya-Sèrbia amistós

Luis de la Font assegura que Espanya compta amb quatre dels deu millors porters del món i afronta els amistosos davant Sèrbia i Egipte com si ja estiguera jugant el Mundial.

Ana Redondo reclama la dimissió de Susana Camarero després dels seus insults al Govern

La ministra d'Igualtat, Ana Redondo, reclama la dimissió de la vicepresidenta valenciana Susana Camarero en considerar insuficients les seues disculpes per dir prostitutes al Govern d'Espanya.