Tiren 11 gossos amb vida en contenidors soterrats d’Alacant

Imatge d'arxiu de gos abandonat i desnodrit

Imatge d’arxiu d’un gos abandonat i desnodrit | Flickr

 

Els servicis municipals de Protecció Animal de l’Ajuntament d’Alacant, en la comarca de l’Alacantí, han rescatat a onze gossos de dos contenidors soterrats de la plaça d’Amèrica i en el carrer de la Devesa, localitzats amb vida pel personal del torn de nit que estava arreplegant residus. Els animals, no obstant això, presenten «un deficient estat físic, desnutrició i brutícia».

 

Segons ha informat el consistori en un comunicat, el descobriment s’ha fet este dimarts de matinada, en dos contenidors subterranis en el barri de les Carolines Altes. Davant de la seua localització, els servicis municipals van recuperar als animals amb vida, encara que tots presentaven «un deficient estat físic».

 

Gossos abandonats en contenidors en Alacant

Els gossets han sigut rescatats pel personal del torn de nit de l’Ajuntament | Ajuntament d’Alacant

Posteriorment, van ser derivats a la Protectora Municipal d’Alacant, a on han sigut avaluats pel veterinari del centre i se’ls està fent tractaments sanitaris. Per a conseguir informació que puga ser rellevant en la investigació, la Policia Local ha demanat col·laboració ciutadana per a localitzar i identificar al responsable d’este acte, tipificat com a delicte en el Codi Penal. És per això, que qualsevol que puga aportar alguna dada o prova pot dirigir-se directament a la Policia Local, al 112 o al departament de Protecció Animal de la Regidoria de Sanitat de l’Ajuntament d’Alacant.

 

La regidora, Julia Llopis, ha informat que els gossos poden ser adoptats i ha fet una crida als ciutadans per a que «avisen o denuncien quan sospiten o tinguen indicis que s’està maltractant animals perquè s’inicie una investigació». Com la que de fet, s’ha iniciat ara mateixa per a poder aclarir les causes i els responsables dels fets.

 

Gossos rescatats de contenidors soterrats en Alacant

Estats de diferents gossos que han pogut ser rescatats | Ajuntament d’Alacant

 

També pots llegir…

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Els sindicats convoquen una vaga indefinida de docents en la Comunitat Valenciana des de l’11 de maig

Els sindicats d'ensenyança STEPV, CCOO i UGT convoquen una vaga indefinida del professorat valencià a partir de l'11 de maig, recolzada per una àmplia majoria de docents després d'una consulta interna.

Els sindicats docents convoquen una vaga indefinida en la Comunitat Valenciana des de l’11 de maig

Els sindicats STEPV, CCOO i UGT convoquen una vaga indefinida de docents en la Comunitat Valenciana a partir de l'11 de maig, recolzada per una àmplia majoria del professorat.

Morant exigix al Consell que explique què farà amb els fons no usats per a la reconstrucció

Diana Morant reclama al Consell que aclarisca el destí de més de 1.500 milions d'euros no utilitzats en la reconstrucció i anuncia una nova etapa política des del PSPV-PSOE.

Les bates blanques es mobilitzen a València per a exigir millores laborals i un estatut propi

Milers de metges es manifesten a València per a reclamar una jornada de 35 hores, un estatut professional propi i condicions laborals dignes que frenen la saturació del sistema sanitari.

L’Institut de les Dones impulsa el quart Pla Estratègic d’Igualtat amb el moviment feminista

L'Institut de les Dones avança cap a l'IV Pla Estratègic d'Igualtat mitjançant un procés participatiu amb el moviment feminista i agents socials en tot el territori.

La urbanització de l’entorn de La Fe a València estarà llesta per Nadal i sumarà 244 vivendes protegides

L'Ajuntament preveu finalitzar per Nadal la urbanització del sector Sud PRR-7 de Malilla, al costat de l'hospital La Fe, amb 5 milions d'inversió i 244 vivendes de protecció pública.

Policia i sanitaris atenen un part al costat d’una carretera a Carlet

Agents de la Policia Local de Carlet, la Guàrdia Civil i una unitat del SAMU atenen un part extrahospitalari al costat d'una carretera i traslladen a mare i bebé a l'hospital en bon estat.

Emergències estudia amb el sector d’unflables noves mesures per a reforçar la seguretat

La Conselleria d'Emergències i Interior i el sector d'instal·lacions unflables estudien canvis normatius, cursos de formació i certificacions obligatòries per a millorar la seguretat en la Comunitat Valenciana.